..: Ohlédnutí 2008: očima nefotografa :..

Noční Kopřivnice, foto: Martin Grill Zastavte se! Udělejte si pohodlí, nalijte si dobrý drink a máte-li chuť, pojďte zavzpomínat na rok 2008. Americký profesor maďarského původu Mihaly Csikszentmihalyi, přednášející na University of Chicago, popsal pojem „stav plynutí“ (flow). Stav plynutí je stav „ve kterém jsou lidé tak ponořeni do určité činnosti, že nic jiného se jim nezdá důležité. Tento prožitek sám je tak radostný, že se ho lidé snaží dosáhnout dokonce za velkou cenu, pro pouhé potěšení, které jim přináší… Jedna z vlastností stavu plynutí, o níž se lidé zmiňují nejčastěji, je, že pokud tento zážitek trvá, člověk dokáže zapomenout na všechny nepříjemné stránky svého života. Tento rys stavu plynutí je důležitým vedlejším produktem faktu, že činnosti, které přinášejí radost vyžadují naprosté soustředění pozornosti na úkol, který právě vykonáváme.“ Zjednodušeně flow je vlastně jednotka radosti.

Radost. Znáte? Autoři jistě ano, protože se s ní pravidelně setkávají. Když vyrážejí z domu obtíženi fotovýbavou a ostatními nezbytnostmi a přitom je venku krásně, když jim přijede pěkný stroj, když se podaří fotka k jejich spokojenosti, když úspěšně projde přes cenzory, když si čtou pochvalné komentáře. A my ostatní ji známe taky – jejich pěkná fotka nám přináší radost! Faktem je, že se najdou jedinci, kteří se z vašich fotek neumí radovat a snaží se za každou cenu projevovat záporně. Nejlepším řešením je ignorovat jejich negativní komentáře. Dovolím si představit výběr z fotek, které mně v roce 2008 udělaly radost.

Welcome on the Earth

První mezititulek jsem si půjčil od Martina Grilla. Nelze nezačít tím nejrozšířenějším prostředkem na našich (nejen) lokálních tratích. Vím, že ne všichni jsou tímto strojem nadšeni, ale nebýt šukafonů, tak by se zřejmě zastavil provoz na většině tratí. Miloš to svým povídáním o cestě kolem naší republiky jen potvrzuje. A kde je šukafon, tam je život.

810176, foto: Duhy 810158, foto: Martin Grill 810145, foto: Martin Grill 810999, foto: Martin Grill 810185, foto: Martin Grill 810173, foto: Kubíček 810188, foto: Martin Grill 810260, foto: Vítek_V

Zima

Paní Zima byla v letošním roce příjemná k motoristům, ale fotografové měli problém nafotit klasické fotky plné sněhu a mrazivé atmosféry. Nepatřím mezi ty, kteří by věřili v globální oteplování a nepředpokládám, že za pár let budou u nás zimy bez sněhu. Vloni 17. listopadu už se daly pořizovat kouzelné snímky pod zasněženými Tatrami (vzpomínáte na Johníkův Kriváň pod Kriváněm?). Letos se to podařilo jen o pár dnů později. A moji malou procházku čtvero ročními obdobími můžete zároveň vzít i jako malou nominaci fotek pro příští kalendář.

854858, foto: Dobromil Retych 831109, foto: Žíža 182064, foto: InterCity 749022, foto: Tomáš Kubovec 831108, foto: Tomáš Kubovec 150160, foto: KuTom 131055, foto: Payus art106, foto: JTB 814286, foto: Ondra Málek 943044, foto: Paolo3 943045, foto: piitr 163629, foto: Payus art100, foto: Martin Grill

Jaro

Nevím jak vy, ale na jaro se vždy těším. Den se prodlouží, zmizí rozbředlý sníh a plískanice, slunce je na obloze stále častěji, všechno začíná kvést. Hned je kolem všechno radostnější. Jaro (na rakouské železnici) bylo navíc ve znamení mistrovství Evropy v kopané a tedy i akce ÖBB, která nasadila reklamně polepené taury. A mezi fotografy začal „boj“, komu se podaří mít všechny a přitom ještě na co nejkrásnějších místech. Vaše fotky přinášely více radosti, než potom výkon našich fotbalistů. Ještě jedna jarní událost si zaslouží připomenutí – „znovuzrození slovenského ještěra“ – 24. května vyjel na svou první veřejnou zkušební jízdu krokodýl 851.032, kterého zachránila před sešrotováním parta nadšenců z klubu Hrbatá Máňa a jejich přátelé. Patří jim můj obdiv a přeji spoustu šťastných kilometrů a hodně zábavy. Většina z nás má vlaky v měřítku 1:87 (a nebo modely ještě menší), ale mít funkční motorák v měřítku 1:1 – to fakt nemá chybu!

151564, foto: KuTom 162289, foto: JTB 735024, foto: topič 740206, foto: Martin Grill 742926, foto: Jik 743109, foto: Chary 851098, foto: Johník 754076, foto: Petr Majerník 740207, foto: Payus 854981, foto: Paolo3 151579, foto: Martin Válek 350650, foto: Johník 121048, foto: Vítek_V 151533, foto: KuTom

Léto

Při představě léta se studentům vybaví lákavé slovo – prázdniny. Pro mne, stavaře, představují prázdniny více práce – během prázdnin většinou probíhají rekonstrukce školních budov (a společně s žáky bych si někdy přál ty prázdniny delší). Ale protože většina z Vás jsou studenti, tak kromě brigád Vám zbývá víc času na cestování i focení – zalistujete-li galerií, přibyly letos fotky od Ruska až po Francii. Na zkušební okruh vyjela krasavice řady 380 – ještě si jí v budoucnu v galerii užijeme dost a dost. V létě jste si ještě užili výluk v pražském železničním uzlu, aby pak otevření Nového spojení provázely „mírné“ technické problémy. A protože já mám rád Valašsko, nemohu si dovolit nepřipomenout oslavy 100. výročí trati ze Vsetína do Velkých Karlovic, kdy se na trati, místo obvyklých 810, objevily stroje jindy nevídané.

150181, foto: Beata Želtvayová 151618, foto: Johník 755041, foto: Jik 151590, foto: tomas.jir 162315, foto: Martin Válek 230325, foto: Václav Růžek 380001, foto: Chary 749082, foto: Filipo 705264, foto: Firefighter 705243, foto: Malape 163762, foto: Chary 742908, foto: Hrady 754123, foto: KuTom ČD 851.021, Velké Karlovice; Adam Svěchovský

Podzim

Úsměv na tváři fotografů jistě vykouzlí slunečné počasí, krásně zbarvené stromy, zajímavé soupravy. Já pak mám problém, které fotky vůbec do omezeného prostoru vybrat. Pánové, dařilo se vám. Přiznám se, že mne velmi těší, že ve svém výběru mohu nabídnout i mladé tváře: Zdeněk Šnajdr, Trainmana, Filipo. Je dobře, že tady jsou, že jejich fotky jsou lepší a lepší a jistě jejich úspěch přitáhne k focení další. S podzimem je pravidelně spojena jedna „přelomová“ událost – nový jízdní řád a jedna standardní věc – pravidelná úprava cen.

122212, foto: JTB 130361, foto: Johník 15168, foto: Minicooper 151666, foto: Tomáš Kubovec 181070, foto: Johník 362512, foto: Payus 363181, foto: Jik 743111, foto: Paolo3 814412, foto: Paolo3 680541, foto: Johník 242500, foto: Trainman 753404, foto: Jakuza

Parní nostalgie

Do nedávna jsem netušil, kolik parních vlaků je možno v Česku potkat. Když jsem se v roce 1989 poprvé podíval do Rakouska a Švýcarska a dovezl si prospekty na nostalgické jízdy – tak mi bylo líto, že u nás nic takového není. Ze svého okolí v současnosti znám jen víkendový prázdninový provoz na osoblažské úzkorozchodce (nezajišťují ČD), parní vlak k zahájení sezóny na nejpohádkovějším zámku v Česku – v Hradci nad Moravicí a Dny Radegasta. Ale vidím, že to je jen malá část z toho, co se na našich kolejích děje.

Co se týká focení páry, půjčím si vysvětlení jednoho z autorů: „Jindy se třeba jede ve vagonu vlakem a vystupuje se třeba 15× za jízdu, což je obzvláště na trati někdy docela tělocvičný prvek, protože stupátka bývají sakra vysoko nad terénem, pak většinou ještě spadneš do příkopu, lezeš na mez či slézáš násep a pak makáš po louce na flek a pak zase zpátky a šplhat do vozu. Kupodivu jsou tohle vše ochotni podstoupit i lidé vyššího věku. Asi je ta láska k mašinkám hodně pevná.“ Jistě nemusím prozrazovat, kdo to psal – vy jste to zajisté poznali.

310118, foto: Payus u461007, foto: topič u461005, foto: topič 475069, foto: topič 475070, foto: topič 423156, foto: Žíža 434081, foto: JTB 475100, foto: Šlechtična osthis012, foto: Petr Lonek 464128, foto: Pavel Martoch 475124, foto: topič 475179, foto: topič

Alpský generátor

„Duos Alpos“ – Tomáše Kubovce a Josefa Petráka je pravidelným návštěvníkům zdejší galerie zbytečné představovat. Na své cesty postupně „vytáhli“ i další, takže by se pro letošek dala napsat kapitola Bylo nás pět. To nechám na nich. Při vzpomínce na letošní rok ale fotky i z této části domoviny nelze opomenout. Ano, z domoviny – jsme Evropané, občané Evropské unie – i v Alpách jsme doma! Z Prahy do Štrby to je 534/599 km, na St. Jodok jenom o kousek dál: 633 km. Zaslechl jsem hlasy: „Ti už zase byli fotit v Rakousku, ti se mají…“ Ale každá mince má dvě strany – je tam krásně, ale všechno něco stojí. A Pepovi na to nikdo nic nedá (ČD ani ÖBB nemají slevový tarif In-Spotter s výraznějšími slevami pro fotografy), takže si na cestování napřed musí vydělat. Když si uvědomím, že v letním semestru studoval (VŠE), pracoval pro školu, pracoval pro firmu, staral se o ŽP (na webu jsem s ním pravidelně komunikoval po půlnoci), jezdil fotit, občas se objevil i doma na Moravě – tak přemýšlím, kdy vlastně spal. (Asi proto jsou jedny z nejoblíbenějších u něj vozy WLABmz.)

Generátoři na Rinně, foto: Josef Petrák 1216.226, EC 100, Rossleithen, foto: Tomáš Kubovec St.Jodok, foto: Tomáš Kubovec obb166, foto: Tomáš Kubovec obb159, foto: Tomáš Kubovec obb206, foto: Duhy obb219, foto: Duhy obb198, foto: Duhy LZ 89950, foto: Duhy obb186, foto: Josef Petrák obb210, foto: Josef Petrák obb232, foto: Josef Petrák LZ 98000, foto: Josef Petrák ÖBB-EC 669, Braz, foto: Adam Svěchovský ICE 562, Roppen, foto: Adam Svěchovský Kalte Rinne, foto: Adam Svěchovský Krausel-Klause Viadukt, foto: Adam Svěchovský Kleiner Krausel-Viadukt, foto: Adam Svěchovský obb237, foto: Zdeněk Šnajdr obb231, foto: Zdeněk Šnajdr

Duhy – usměvavý sympaťák

Duhy, foto: josef Petrák Když jsem si vloni vybral několik fotografů, jejichž fotky se mi hodně líbily, byl jsem dotazován, zda-li se za to na mne ostatní nebudou zlobit. Odpovídal jsem, že bych mohl pokračovat ještě dál: paolo3 a hydry, Jik a pražský Semmering, Louis Armstrong a pracovní stroje, Michal Demčila a laminátky… Některé stihli představit kolegové v létě v One man show. A já nabízím další díl.

Duhy je vlastně jediný autor, jehož fotky představuji, kterého jsem měl možnost před svým psaním (lhostejno zda loni, či letos), alespoň na krátkou chvíli osobně poznat. Je asi zbytečné psát, že se mi jeho fotky líbí, že mají myšlenku a nápad. Že to není jen bezhlavé zmáčknutí spouště, když něco jede kolem. Na jeho díle je vidět, jak fotograf roste! Jestli byl pro mne rok 2007 „rokem Johníka“, je ten letošní pro mne „rokem Duhyho“. A já smekám před prací, kterou na sobě udělal – dává tak jistě skvělý příklad ostatním mladým autorům.

Popřeji mu pevné zdraví, hodně úspěchů při studiu a budu se těšit na jeho poutavé fotky. Pojďte za ním přistoupit do rozjetého, byť mírně zpožděného, IC 519 se 151.006 v čele – ta fotka nemá chybu!

Duhy, foto: Tomáš Kubovec art123, foto: Duhy 151661, foto: Duhy CityElefant, Háj ve Slezsku, foto: Duhy 851117, foto: Duhy 842227, foto: Duhy 151578, foto: Duhy 843284, foto: Duhy 754226, foto: Duhy 151679, foto: Duhy EC 170 Hungaria, Bezpráví, foto: Duhy 163797, foto: Duhy 362485, foto: Duhy Slunečník, foto: Duhy

Andrew33 a severní Čechy

Vloni jsem začínal své vzpomínání fotkami JTBeho. Andrew33 je další Severočech, jehož fotky mne zaujaly. Pohledy do údolí Labe jsou pro mne pořád něčím zvláštním a ojedinělým, neboť s takovou krajinou se na Moravě nesetkám. Asi by bylo zajímavé v těchto místech zachytit V.S.O.E. s jeho 16 vagóny – ale jeho trasa vede, bohužel, jinudy. A Ondrovy podzimní fotky mají své kouzlo.

371150, foto: Andrew33 Podzim v Bezpráví, foto: Andrew33 Kuře, foto: Andrew33 163844, foto: Andrew33 151681, foto: Andrew33 363116, foto: Andrew33 372046, foto: Andrew33

Kubíček a parní lokomotivy

Kubíček mne zaujal dvěma věcmi – fotografiemi parních lokomotiv – ty já mám rád, a tím, že jsem mu nemohl poslat pět hvězdiček u fotek, které se mi líbily. Byl jeden z prvních, který takto začal postupovat. Zapátral jsem i v jeho odkazech na weby – a věru bylo nač se dívat. Jeho záběry nostalgických parních strojů mne vracejí ve vzpomínkách o dobrých čtyřicet let zpátky. Už tehdy jsem obdivoval ty ohromné černé stroje jak s lehkostí tahají osobní vlaky na lokálkách a nebo po elegantním prokluzu kol při rozjezdu zvládnou přes třicet nákladních vagonů. Vypustit oblak páry a dýmu - to dnes už pendolíno neumí.

310151, foto: Kubíček 310150, foto: Kubíček 475185, foto: Kubíček 556058, foto: Kubíček 475205, foto: Kubíček 475152, foto: Kubíček

Petr Lux – pohádkové fotky

Petrovy fotky mi připomínají pohádky o mašinkách. Kdyby někdo napsal jejich pokračování i s motorovými či elektrickými lokomotivami, jeho snímky by je mohly doplňovat. A jeho TOP fotkou z letošního roku je pro mne lokomotiva řady 423 v mlžném ranním oparu. Tady se podařila zachytit nádherná atmosféra, která nemusela vůbec trvat dlouho – pár paprsků slunce a vše by bylo jiné. Připomíná mi obrazy starých holandských mistrů: Jana van Goyena nebo Salomona van Ruysdaela – i když těm mlha zahalovala lodě na moři.

art116, foto: Petr Lux 820054, foto: Petr Lux 843364, foto: Petr Lux sbb043, foto: Petr Lux 854995, foto: Petr Lux 714244, foto: Petr Lux 714280, foto: Petr Lux

Žížovy vlaky ideálně zapadají do krajiny

Žíža je další z autorů, který pro mne „vystoupil z řady“. Na jeho fotkách vlaky ideálně zapadají do krajiny a kdyby tam nebyly, tak by tam snad něco chybělo. Umí si najít místa pro focení. Až při toulkách po galerii ŽP jsem si uvědomil, jakým vývojem prošla – když se dívám na její začátky v roce 2005, tak takových fotek v ní bylo jako šafránu. Vypracováváte se, vážení fotografové, a novým mladým autorům zvedáte laťku hodně vysoko.

781015, foto: Žíža 751703, foto: Žíža 556057, foto: Žíža 350692, foto: Žíža 371170, foto: Žíža 230327, foto: Žíža

piitr – pára a motoráčky

Listuji stolním kalendářem na příští rok s fotkami s železniční tématikou a jsem mile potěšen, že mezi několika málo autory poznávám i fotky známé ze ŽP. Spoluautory jsou Payus a piitr. Je pro mne potěšitelné, že jejich fotky jsou hezčí (mně se víc líbí), než ty zbývající. Fotky z trati Olomouc – Krnov už v minulosti přitáhly mou pozornost k piitrovi a ani v letošním roce jsem jej nemohl přehlédnout.

475106, foto: piitr art115, foto: piitr 943039, foto: piitr 851121, foto: piitr 310134, foto: piitr 464169, foto: piitr

Něco ze zákulisí – něco, co neznám (aneb co „neprošlo cenzurou“)

Nefotím a ani nevyrážím na toulky s fotografy. Jen z jejich vyprávění si skládám střípky o tom, jak to asi probíhá. Takže posuďte, zda se blížím realitě a nebo jsem od ní na hony vzdálený.

Nejjednodušší (nebo možná spíše nejpohodlnější) je vyrazit na focení autem – do kufru se toho vejde opravdu spousta – od jízdního řádu, přes catering, techniku až (někdy i) po štafle. Jiní vyrážejí na kole, ale nejvíce z Vás asi vlakem. Někdo začíná fotit už na nádraží – ale ani tam to nemusí být jednoduché a někdy je nutno zdolat třeba i stožár osvětlení, případně se využije, co je k dispozici…

Ne vždy stojí vlak přesně tam, kde byste si to přáli a ze stanice je to občas na místo i několik kilometrů. Ale vlak Vám může zastavit i ve stanici, kde nemá běžně zastávku! Jistě, každá zábava něco stojí – v tomto případě musíte zaplatit vzniklé zpoždění (cca 1 minuta brzdění, 1 min zastavení, 1 minuta rozjezd). U osobních vlaků Vás vyjde 1 min na 100,– Kč, u rychlíků na 200,– a u vlaků vyšší kvality na 300,– Kč, na In-kartu není sleva. Podmínkou ale je, že to musíte nahlásit v pokladně na nádraží minimálně 7 dnů předem. A od nového roku Vám pak bude moci zastavit i vlak, kterým právě jedete, bez předchozího ohlášení – pokud s tím budou souhlasit dispečeři. Tak, pánové, kdo si nechá jako první zastavit Pendolíno v Bezpráví?

Jste na místě a začíná příprava terénu – srp, mačeta a občas i výkonnější technika jsou nezbytnými pomocníky. Ještě štěstí, že tak nečiníte ve Švýcarsku, protože tam Švýcarský federální etický výbor nehumánní biologie a občané Švýcarska letos přijali právní princip, že rostliny mají svou hrdost.

V momentě, kdy jste udělali práci za SŽDC, můžete začít hledat místa na focení. Někdo si najde strom šotoušovník, jiní se porozhlédnou po jiných vyvýšených místech. (Dbejte, prosím, své bezpečnosti, rád bych se s Vašimi fotkami setkával i nadále. Ještě nemáte reflexní vestu? Navštivte zdejší e-shop.) Různé zrychlené výstupy na kopce kvůli nadhledu či několikasetmetrový pochod po trati se štafličkami a foťákem na místo, zpestřený výstupem na vysoký násep atd. je prý celkem běžnou praxí. A pak už konečně může přijet vlak. Ještě, že to aspoň někdo sleduje v jízdním řádu a včas zahlásí. Cvak! Chcete-li vyfotit třeba Košičan s odrazem v řece, tak Vám nezbývá, než si vyhrnout šortky a vstoupit do ne zrovna vyhřáté Bečvy. Občas si Matka Příroda s fotografy pohraje a připraví jim krásu na obloze zrovna v momentě, kdy žádný vlak nejede a nejede. Jindy jsou záběry až moc dynamické. Někdy zbude i čas na malý relax po nemalém sportovním výkonu před dalším vlakem… Pak konečně cesta domů. A před ní se možná stihne ještě obědo-večeře, pokud oběd nenabízel během focení sám šéfkuchař. Pánové, je vidět, že jste báječná parta! Jenom doufám, že všechno není naopak. :)

Šotokhár a jeho kočí, foto: Duhy Cyklošotouš z Blatné, foto: Filipo Payus na mostě, foto: Payus Pět banánů, foto: Payus Alpengenerator im Panoramaabteil, foto: Josef Petrák Fascinován 50mm, foto: Josef Petrák Plná polní, foto: Tomáš Kubovec Žalov, foto: Pavel Martoch Andy má dobrý švih, foto: JTB JTB dřevorubec, foto: Andrew33 Stromolezci, foto: Tomáš Kubovec ReRe na žebřu, foto: KuTom JTB a Jakuza, foto: Vítek_V Spiderman, foto: Pavel Martoch Slet na mašině ReRe a SD, foto: KuTom Ron, foto: Tomáš Kubovec Telení ve Važci, foto: Beata Želtvayová Zaujatá Bea, foto: Josef Petrák Na brejle…, foto: Martin Grill Porušení násvitových pravidel, foto: Martin Grill Řepka, foto: Josef Petrák Johník v Bečvě Duha, foto: Andrew33 Ledoví muži, foto: Martin Grill Ovečka, foto: Tomáš Kubovec Znakoplavec, foto: Josef Petrák Zdolávání terénu, foto: Duhy Je v pohodě?, foto: Josef Petrák Charvát catering, foto: Josef Petrák Večeře po šotu, foto: Tomáš Kubovec Mini NIKON, foto: Martin Grill Moravičany art139, foto: Josef Petrák

Hoši, děkujeme!

Něžné pohlaví, které pány občas doplňuje, samozřejmě nelze přehlédnout a poděkování směřuje i za nimi. Za celoroční práci a za to, že nám ostatním děláte radost svými fotkami, si to všichni plně zasloužíte. Uznání patří i vašim přítelkyním, které vám vaše toulání přírodou tolerují před návštěvami obchodních center. Velký dík ode mne letí za užším týmem ŽelPage, který se technicky a organizačně stará o provoz webu, za redaktory (uberte jim, prosím, práce a ve svých příspěvcích si pohrajte s češtinou), i za galeristy (pokud vám náhodou zamítnou fotku, tak se na ně nezlobte – mohou vám poradit, co zlepšit, aby to příště bylo lepší). Ocenění si zaslouží i skupina externistů, kteří „krmí“ databázi řazení vlaků. Vám všem patří za dobrovolnou práci ve vašem volném čase obrovský DÍK! (A věřím, že se ostatní návštěvníci webu, kteří za celý rok nepřiložili ruku k dílu – stejně jako já, ke mně připojí.)

Do nového roku bych vám všem chtěl popřát všechno nejlepší!

Nechť u návěstidla s návěstí Stůj zůstane co nejdále od vás vše špatné, negativní, nezdravé, nepříjemné, nepohodlné a vy se v příštím roce setkáváte jen se vším příjemným, pozitivním, báječným, skvělým, pohodovým, ať vás provází pevné zdraví. Přeji vám, ať si užijete spoustu radosti, prožijete spoustu flow!

Hvězdy…, foto: Payus Moje poděkování patří autorům, jejichž díla jsem si pro své vzpomínání „vypůjčil“ z galerie ŽelPage: Andrew33, Bea Želtvayová, Dobromil Retych, Duhy, Filipo, Firefighter, Hrady, Chary, InterCity, Jik, Johník, Josef Petrák, JTB, Kubíček, KuTom, Malape, Martin Grill, Martin Válek, Ondra Málek, paolo3, Pavel Martoch, Payus, petr lonek, Petr Lux, Petr Majerník, paolo3, piitr, Šlechtična, Zdeněk Šnajdr, tomas.jir, Tomáš Kubovec, topič, Trainman, Václav Růžek, Vítek_V, Žíža; můj dík patří i těm, kteří mi zpřístupnili své archivy: Adam, Andrew33, Bea Želtvayová, Duhy, Filipo, fory, Johník, Josef Petrák, KuTom, Martin Grill, Pavel Martoch, Payus, Tomáš Kubovec, Vítek_V.

Literatura

  • Csikszentmihalyi, M., O štěstí a smyslu života, Lidové noviny, Praha 1996
  •  

Vlad Poslat mail autorovi | 1.1.2009 (12:00)
Related newsopen/close

More on ŽelPage

More from Česká republika (celá)


Registered user Petr Lux  mail  
01.01.2009 (23:12)  
Já děkuji moc je to pro mě velká poklona. Akorát ti malíři to tak namalovali, protože to tak namalovat chtěli. Já v tu chvíli z tý mlhy až tak nadšený nebyl. Tu krásu udělala příroda nikoli fotograf:-)
01.01.2009 (15:38)  
Výtečný článek, Vláďo! Velice příjemné počtení ke svačince :)
Registered user Přema 
01.01.2009 (15:36)  
Velice hezký článek! Taky by se mi líbilo fotit ve skupině, ale jsem docela stydlivý a docela samotář. No třeba v budoucnu, až se naučím o hodně lépe fotit, tak se třeba můžeme domluvit.
01.01.2009 (14:35)  
Super shrnutí. Trošku vám závidím to focení ve skupině, to by se mi taky líbilo. I když moje fotky za moc nestojí :(
01.01.2009 (12:26)  
Nejenom hoši děkujem, děkujeme i Vladovi za úžasný článek.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko