Brno — Pomalu, ale jistě končí období, kdy bylo lepší se Brnu vyhnout. Na dálnici mezi Vyškovem a Brnem od počátku prázdnin téměř nebylo dne bez nehody a tím pádem řidiči stáli v kolonách. Opravy a díky „stávkující“ OHL ŽS i „neopravy“ zase ztrpčují život řidičům jedoucím od Prahy. A demolice viaduktu a tím pádem vytvoření z průjezdného brněnského hlavního nádraží dočasně jen nádraží hlavové s příjezdem z jedné strany je věc, kterou v Brně dlouho nepamatují. Část vlaků proto míjí hlavní nádraží, některé začínají svou cestu až na nácestných nádražích. Pojďte se tedy podívat, jak se stavební práce v brněnském železničním uzlu projevily a jak je zachytili někteří fotografové mezi 15. a 31. červencem.
Nezvykle jak pro Brňany, tak i návštěvníky města působilo „náhradní“ nádraží: Brno dolní nádraží. Sem se dříve neměli šanci dostat.
Některým možná ukápla i slza…
Mezi tím probíhaly stavební práce u hlavního nádraží a před budovou se střídal jeden autobus náhradní dopravy za druhým.
Na své si přišli i fotografové, když mohli osobní vlaky zachytit na místech pro ně nezvyklých, kam se obvykle podívají jen vlaky nákladní.
Jako bonus ještě přidejme video od jednoho z našich čtenářů.
O cestujícího jde až v poslední řadě.
Nabízí se též jistá podobnost s holešovickým nádražím v Praze, kudy si, po zprovoznění tunelu pod Bílou skálou, měly krátit cestu Prahou mezinárodní vlaky Německo - Rakousko/Slovensko bez zajíždění do úvratě. A jakpak se jezdí dnes? Ukázalo se, že nádraží v centru je přece jen lepší.
Priznavam, ze o detailech provozu v Brne moc nevim, ale mozna by se nekdy mohl hodit primy smer Slatina - Modrice pro nakladni dopravu. A vyhybna na rozbehu komarovske spojky a trati do Vyskova by se mohla hodit k zvyseni propustnosti obou trati pred hlavnim nadrazim.
Hlavne by to melo i dopravni vyuziti do budoucna.
Stavba par vyhybek bude asi levnejsi nez mesicni nahradni doprava.
Stavěli to asi čtyři týdny, zase tak jednoduché, jak to vypadá zvenčí, to není - pokácet stromy mezi DK a budovou depa, snést (částečně) 3. staniční kolej, terénní úpravy, výkopy pro kabely, základy pod peron...
A myslím, že to stavěli tak týden, takže 23 let čekání na zastávku Kačerov čím dál více nechápu... :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.