..: Nový rok s novými lehátkovými kurzy :..

Odstavné nádraží jih – Jako každý rok, jsme i letos informováni o omezeném provozu vlaků během Silvestrovského večera. Jako důvod je uváděno, že většina lidí včetně zaměstnanců dráhy je v tuto dobu se svými rodinami a přáteli. Poslední dobou toto ale není hlavním důvodem – lidí není o nic méně než po zbytek roku, a období omezeného provozu vlaků je spíše využíváno k bilancování prvních zkušeností s novým jízdním řádem, tvorbě nových návrhů do budoucna a radováním se z toho, co se už po změně grafikonu nemusí dělat. Pojďme se seznámit s několika podněty, které v těchto chvílích přicházejí na přetřes u provozovatele ubytovacích vozů na našich kolejích, společnosti JLV.

JLV logoZatímco v oblasti lůžkových vozů došlo v minulých letech k výraznému zlepšení, již delší dobu je cítit vážný nedostatek vozů lehátkových. To se odráží ve skutečnosti, že u spojů na mimobalkánských relacích provozují lehátkové služby pouze zahraniční společnosti – poslední vlaštovkou byly lehátkové vozy ČD na nočním spoji do Frankfurtu, Mnichova a Stuttgartu, kde se cena lehátkového příplatku 13 € na vůz řady Bc leckdy nesetkala s pochopením cestujících. „Bohužel, v oblasti lehátkových vozů může naše společnost nabízet pouze vozy Bc,“ říká Bc. Prokop Zlámaný, manažer divize lehátkových a ostatních plošinových vozů. Budoucí strategie firmy je tedy jasná – počet lehátkových vozů navýšit. V současnosti se jako nejbližší ekonomicky realizovatelné řešení jeví rozšíření lehátkových služeb pro vnitrostátní klientelu, kde není zapotřebí tak vysokých investic.

Lež, máš krátké nohy, daleko neujde

Ke slovu mají přijít osobní vozy řady B255, které sklopnými lehátky disponují trvale. Jelikož jsou však hojně zaturnusovány, je potřeba je v provozu něčím nahradit, aby byl dostatek vozů k dispozici pro nové lehátkové kurzy. „V tomto směru apelujeme na České dráhy, aby již dále neotálely s nákupem motorových jednotek DesiroNova, a tím bylo možné uvolnit několik vozů například z nových březnických rychlíků,“ komentuje situaci Zlámaný. Ředitelka Odboru pro poctivou nostalgii na Protivínce, paní Berta Tichá, tomu však zatím příliš nakloněna není. Přes zatím nevyjasněnou situaci ohledně obstarání dostatečného počtu vozů řady B255 již byl vytvořen grafický návrh budoucího nátěru takto využívaných vozů. Jeho schéma vychází z prototypových rekonstrukcí řady Bvt. Po interní anketě na výběr názvu nové služby bylo s odkazem na omezenější velikost lehátek zvoleno úderné heslo Lež, máš krátké nohy. Symbolem těchto vozů bude lehátko se skrčeným cestujícím, jaké naleznete například níže v ukázce tabulky jízdního řádu v hlavičce vlaku R 969. „Cestujícím, kteří si na velikost lehátka budou stěžovat, poskytneme nárok na lomené jízdné,“ předbíhá událostem mluvčí dopravce Jakub Ondřala.

Bc ála Bvt

V současném grafikonu existuje celá řada relací, kde by nasazení nového lehátkového vozu jistě přineslo zisk,“ odhaluje svoje plány Zlámaný. „Společného mají to, že jsou na nich nečekaně dlouhé jízdní doby, což činí využití lehátka atraktivním,“ poukazuje na následující seznam:

  • Sp 1932: Linz (18:30) - Praha (0:05)
  • R 668: Brno (15:20) - Plzeň (21:58)
  • R 356: Praha (17:11) - Mnichov (23:24)
  • R 940/1: Nové Údolí (16:07) - Praha (21:41)
  • R 969: Železná Ruda (16:42) - Praha (20:50)
183 Bc

Zatím největšího pokroku bylo dosaženo právě u zmíněného R 356 do Mnichova, kde je od letošního grafikonu skutečně pravidelně řazen lehátkový vůz, bohužel zatím pouze jako posila do Plzně. Vystřídal tam dosavadně nasazovaný vůz řady Bmee, který k ležení příliš vhodný není. Neméně atraktivní relace by poskytovala i regionální doprava, například večerní spoje na tratích Čerčany – Světlá nad Sázavou, Rakovník – Bečov nad Teplou, Planá u Mariánských Lázní – Domažlice nebo Česká Lípa – Postoloprty. „V tomto směru ale záměr JLV naráží na nevhodný vozový park na těchto vozebních ramenech,“ komentuje situaci jednatelka Odboru pro stanovování osudu lokálek, Mgr. Regína Konečná.

Slibné horizonty

Společnosti JLV je pochopitelně jasné, že nesmí usnout na vavřínech a že spuštěním lehátkových služeb ve vozech řady B255 marketingový tah nekončí. „Nadále máme zájem o rozšíření našich služeb v nově pořízených komfortních vozech. Dobrým znamením je, že jejich nákup České dráhy zařadily do seznamu svých předsevzetí pro rok 2009, který je k nahlédnutí níže,“ optimisticky kvituje Zlámaný. Zástupce Odboru pro spravedlivé soutěže, Pavel Melouch, k tomu dodává, že výběrové řízení na tyto vozy bude vypsáno, jakmile bude jisté, že potenciální dodavatelé jsou připraveni zakázku realizovat. „Kdyby se ukázalo, že Českým drahám aktuálně nemůže vyhovět některý z výrobců, jelikož je právě vytížen jinými projekty, byla by to Škoda,“ zní jeho stanovisko.

předsevzetí ČD 2009

Zdroj: Agentura Wild Duck, ŽelPage


Tomáš Kraus Poslat mail autorovi | 31.12.2008 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
02.01.2009 (12:00)  
zdenek j - to je bezva napad jsem rozhodne pro :-)
registrovaný uživatel Kakov 
01.01.2009 (20:06)  
no uprime receno, kdyby zavedli nejaka lehatka na trase Plzen-CB-Brno tak se stanu pravidelny zakaznik,
registrovaný uživatel M 
01.01.2009 (17:29)  
No, asi nejlepsi je to logo JLV. Jestli je to stary, tak diky za pripomenuti nam, mladym:-))
registrovaný uživatel Novak 
01.01.2009 (13:01)  
Vy si delate legraci, ale v osmdesatych letech si pamatuju jeden moc pekny vykon luzkace. Vecer na Amicusu do Brna a pak pekne osobackama pres Kyjov, Veseli na Morave, a Kunovice do Luhacovic. Pres den pretah do Gottwaldova. Nejlepsi byla pak vecer cesta opet osobakem ve slozeni 850 (nebo 860, to uz opravdu nevim) + WLAB. Nemate nekdo nahodou fotku toho maleho motoracku, tahnouciho obrovsky "Moskvac" do Stareho Mesta? Vypadalo to docela komicky. Dale se pokracovalo do Prerova a pak do Prahy. Pruvodci to jezdili radi jako oddechovku, prtoze byli vetsinou prazdni. V Luhacovicich byla navic naprosto skvela pani uklizecka. Casto se ty nejhorsi vozy nasazovaly prave na tuto trasu. Vratili se pak vzdycky jako nove.
31.12.2008 (23:49)  
Čistě lehátkový vlak už jezdí mezi Ústím nad Labema Prahou ! Důkaz je tady: http://www.zelpage.cz/razeni/09/vlaky/cd-979
registrovaný uživatel SC Pendolino  mail  
31.12.2008 (17:05)  
Co to je: 1) Erlebniszug ; 2) Kraken ; 3) blonski
díky moc
registrovaný uživatel Mates 
31.12.2008 (16:34)  
nesel by ten obrazek vagonu nejak zvetsit ? :) plz
31.12.2008 (16:04)  
To Walbrzych: jako zlepšovák navrhuji vyčlenit jeden vagón jako hodinový hotel. No řekněte, nabrnknout si v Praze babu, přefiknout ji mezi Prahou a Pardubicemi, a v Pardubkách si zajít na pivo ... Neříkejte že by o to nebl zájem. :-))))))))))))))
31.12.2008 (15:12)  
karosa: a co takhle WLABtaxm od Siemensu, něco jako poschoďák WLABm na CityNightLine. Samozřejmě v dizajnu 810. Jen aby soudruzy ve Studénce (nebo v Plzni) dali Siemensu svolení k použití jedinečného dizajnu tohoto skvostu na kolejích. Akorát bych si dával bacha, aby Vltava nebyla ve své trase do Moskvy rychlejší, to by se to pak blbě propagovalo. Ale Bc. Zlámaný by to jistě nějak okecal a přinejhorším tam mají Kubalu s Ondrůjem:).

Johnyxxx: Bral bych to z opačné strany (Vladivostok-Svitavy). A kdyby to fíra na transsibu rozfofroval a udělal to místo za 8 dní za 8 hodin, tak by se dal Silvestr slavit každou hodinu.

Ale tak, ona 810ka je fajn, akorát trochu starší, teď nám tady mezi Planou a Svojšínem jezdi 831ka a to už se v provozu jen tak nevidí.
31.12.2008 (13:46)  
Na co si cestující stěžují, vlak 960 měl z HLN jen 5 minut, další 4 minuty nafasoval na Vyšehradě, ta jako tak cesta na Smíchov rychlejší než MHD.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko