..: Nejkrásnější nádraží ČR 2011 :..

Choceň, anketa Nejkrásnější nádraží ČRPraha — Ať už vás zaujala loňská soutěž, nominovali jste letos do soutěže o nejkrásnější nádraží ČR svého favorita, nebo prostě chcete některého z kandidátů podpořit, dovolujeme si vás upozornit na hlasování o nejkrásnější nádraží ČR 2011. Svůj hlas můžete odevzdat až do konce měsíce května, slavnostní vyhlášení pak proběhne v prostorách Senátu ČR 17. června 2011 za účasti zástupců nominovaných nádraží.

Kam posílat hlasy?

do 31. května 2011

  • jako uživatelé ŽelPage máte možnost svůj hlas odevzdat přímo na našem portálu
  • své hlasy a hlasovací archy můžete posílat na poštovní adresu:
    Asociace Entente Florale CZ – Souznění
    památka Vyšehrad
    V pevnosti 159/5b
    CZ 128 00 Praha 2
    Lze využít hlasovacího archu.
  • hlasovat můžete i e–mailem:
    nejkrasnejsinadrazi@cd.cz

Uveďte pro každého hlasujícího:

  • vybranou stanici z kandidátů
  • jméno
  • příjmení
  • adresu

Platí princip Jedna osoba = jeden hlas. Usilujeme o férovou soutěž, a neočekáváme tedy pokusy o podvod. Děkujeme.

Z došlých nominací byli letos pod taktovkou pořadatele – Asociace Entente Florale CZ - Souznění, o.s. – a partnerů do soutěže vybráni tito kandidáti, kteří se nyní ucházejí o vaši přízeň v hlasování o konečného vítěze:

  1. Boskovice
  2. Hnojník
  3. Holubov
  4. Horažďovice předměstí
  5. Hořice v Podkrkonoší
  6. Martinice v Krkonoších
  7. Měchenice
  8. Merklín
  9. Rynoltice
  10. Uherské Hradiště

Boskovice, foto: AEFCZ Boskovice - Příjemné nádraží bez výrazného architektonického stylu a historie na střední Moravě, ležící na trati 262 Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou. Je východiskem do rekreačních letovisek a turistických oblastí Chráněné krajinné oblasti Moravský kras. Boskovice jsou nádražím s domáckou atmosférou a množstvím květinové výzdoby, o kterou se obětavě starají místní zaměstnanci.

Hnojník, foto: AEFCZ Hnojník - Železniční stanice na trati 322 Český Těšín - Frýdek-Místek v Moravskoslezském kraji. Nachází se na úpatí hory Goduly. Typický objekt malého nádraží z přelomu 19. a 20. století zapadá do architektury obce i přírodního prostředí. Nádraží bylo společně s některými dalšími podobnými objekty citlivě k historickému detailu i současným potřebám rekonstruováno a doplněno o potřebné prvky.

Holubov, foto: AEFCZ Holubov - Zastávku Holubov najdeme v Jižních Čechách na šumavské výletní trati číslo 194 z Českých Budějovic přes Český Krumlov do Černého Kříže. Rekonstruovanou budovu má v nájmu obec a vzorně se o ni stará. Zastávka tak představuje úspěšný příklad modelu, kdy majetek Českých drah zhodnocuje obec na základě nájemního vztahu. Zastávka je východištěm pro výstup na horu Kleť, kam vede i sedačková lanovka.

Horažďovice předměstí, foto: AEFCZ Horažďovice předměstí v plzeňském kraji jsou rychlíkovou stanicí na trati 190 Plzeň - České Budějovice, v niž také většina regionálních spojů od Plzně končí. Stanici zajišťuje přestup na šumavskou lokálku číslo 185 do města Horažďovice, do Sušice a do Klatov. Staniční budova je nově rekonstruována a vkusně doplněna květinami.

Hořice v Podkrkonoší, foto: AEFCZ Hořice v Podkrkonoší - Železniční stanice na regionální trati 041 Hradec Králové - Jičín - Turnov. V prostorách nádraží ČD se snoubí historie kamenného města s požadavky dopravy a dobře provedenou rekonstrukcí výpravní budovy i nádraží, která citlivě respektuje původní historický ráz a dějiny města. Nádraží je doplněno nezbytnými symboly města Hořice – sochami.

Martinice v Krkonoších, foto: AEFCZ Martinice v Krkonoších - Železniční stanice na trati 040 Trutnov - Stará Paka - Chlumec nad Cidlinou leží v okrese Semily. Napojuje se zde regionální trať 042 do Jilemnice, Jablonce a Rokytnice nad Jizerou. Nádraží z roku 1871 s velice cennou architekturou je vyhledáváno pro některé unikáty – například nejvyšší počet mechanických návěstidel. Je jedním z posledních nádraží s originálním elektromechanickým systémem zabezpečení. Obec podporuje iniciativu vyhlásit nádraží za technickou památku.

Měchenice, foto: AEFCZ Měchenice - malebná železniční stanice na dobříšské větvi tzv. Posázavského pacifiku, trati 210. Trať se zde odpojuje z údolí Vltavy a stoupá údolím Bojovského potoka, proto zde před výjezdem parní lokomotivy zpravidla dobírají vodu. Původně průmyslovou dráhu proslavila éra trampingu a víkendových cest Pražanů. Dnes se snaží především obhájit své místo na poli příměstské dopravy – jezdí zde Regionovy a 810ky na lince S80 PID do Dobříše. Nádražíčko je plné květin, a je vzorem péče o ně samotné i o cestující.

Merklín, foto: AEFCZ Merklín - Dopravna D3 Merklín je krásným příkladem spolupráce železnice a samosprávy v záchraně a rekonstrukci opuštěné výpravní budovy, původně v majetku ČD, na regionální trati 141 Karlovy Vary - Dalovice - Merklín v Karlovarském kraji. Rekonstruovaná výpravní budova ve vlastnictví obce nabízí v prvním patře pět bytů, v přízemí informační středisko, malé muzeum, dopravní kancelář a místnost pro drážní dělníky. Okolní zdevastované pozemky byly přeměněny na parčík s altánkem, skatepark a dětské hřiště.

Rynoltice, foto: AEFCZ Rynoltice - Železniční stanice na trati 086 Liberec - Česká Lípa v Lužických horách je vyhledávaná i filmaři. Soubor nádražních staveb představuje výjimečně dochovanou skupinu budov Ústecko-teplické dráhy ATE z roku 1900. U nádraží je rozlehlý park s lavičkami a nově opravená stylová čekárna.

Uherské Hradiště, foto: AEFCZ Uherské Hradiště - Nádraží v Uherském Hradišti představuje uzel železničních tratí 340 a 341 ve Zlínském kraji. Bylo vybudováno v roce 1930 na základě návrhu architekta Karla Dvořáka s typickou slováckou výzdobou autorky Růženy Falešníkové z Tasova. Rekonstrukce výpravní budovy ČD, která proběhla v roce 2004, byla oceněna titulem Stavba roku 2004 města Uherského Hradiště. Moderní a vlídné prostředí interiéru nádraží doplňuje typická vnější výzdoba folklorními prvky. Příznačná je i slovácká přívětivost zaměstnanců i cestujících.

Pomozte nám prosím naplnit smysl soutěže o nejkrásnější nádraží, kterým je zlepšit prostředí železničních nádraží, stanic a zastávek, zvýšit zájem veřejnosti o železnici a o cestování vlakem, a ocenit ty, kteří tomu, mnohdy z vlastních zdrojů, pomáhají. Jako uživatelé ŽelPage máte možnost svůj hlas odevzdat přímo na našem portálu. Za všechny zúčastněné předem děkujeme.


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 22.5.2011 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty ŽelPage

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Jorya 
11.06.2011 (13:24)  
Jednoznačně Martinice v Krkonoších. Je to krásné nádraží na focení pár i motorů. Má jedinečnou atmosféru.
23.05.2011 (23:22)  
Ještě bych přidal zastávku Kladno Vrapice, kdo jí zná, ví o čem mluvím...
Registrierter Benutzer Mirek.S  mail  
23.05.2011 (20:37)  
Rynoltice jsou pěkné, ovšem Martinice jsou srdcová záležitost..proto hlas pro ně..
Registrierter Benutzer mosquitoe  mail  
23.05.2011 (19:59)  
Martinice … zachovalé mechaniky mě přesvědčily.
Registrierter Benutzer JK ml. 
23.05.2011 (19:24)  
Babilon: já myslel Rynoltice......a jinak jasně že kvůli tomu, že někdo zvolí nějaké jiné nádraží se s ním na žp nerozloučím a naprosto to chápu. Měl jsem za to, že předmětná věta se dá pochopit jako nadsázka. Já jen že v rynolticích jsem strávil nejedny prázdniny :-):-):-)
Nádražák: To je ono....Na jedné straně se neudržuje zrenovované nádraží na druhé straně na malých nádražích je problém na nadřízených vymoct plechovku barvy....a ženský chodí pěstovat afrikány v truhlíkách na peroně třeba i po šichtě. Tohle by ta anketa měla ocenit především. Nasazení místních lidí, kde na renovaci nádraží nebyl dodán zhora velký peníz, přesto je tam příjemné prostředí.

O nějakém organizované snaze pochybným způsobem ovlivnit výsledky ankety a prosadit za každou cenu Rynoltice opravdu nevím, hlasuji čistě sám za sebe.
23.05.2011 (14:14)  
ty lidičkové se tam o to nádražíčko starají ve svém volném čase
Byl jsem v Zahrádkách v dubnu a působilo to na mě dojmem, že od vítězství v anketě se na ně nesáhlo. Ale mohlo to být ročním obdobím (nerozkvetlé kytky, apod.).
Registrierter Benutzer karel.f  mail  
23.05.2011 (13:44)  
Jednoznačně na Ostravu Vítkovice asi nemá žádné nádraží v EU.
23.05.2011 (11:56)  
Oproti tomu bych vyhlásil anketu o nejzbytečněji opravené nádraží v ČR. Osobně volím Zábřeh, protože přestože (poněkud zvláštní spojení =) ) byl kompletně přestavěn před několika lety, co se týče nějaké údržby, v tomto ohledu snad nebyla proinvestována jediná koruna. Co se zničí, rozbije, zašpiní, to se stane odkazem našim potomkům za dlouhá desetiletí. Jen uvedu pár příkladů: jedny ze vstupních dveří na fotobuňku fungovaly cca 2 měsíce od slavnostího otevření stanice, dodnes mimo provoz. S velkou slávou instalovaý IS Ezop nefunkční již více než 1/2 roku, odejzdová tabule pro slabozraké nefunkční cca 4 měsíce, odjezdové panely na nástupištích již téměř nejsou k přečetní, neboť tam nefungují zářivky či co ty tabule prosvětluje. Schodiště nebylo uklizeno podle mě ani jednou od dob co tam je, místo reproduktorů na hlášení vlaků v čekárnách dnes ze zdi trčí jen dráty, špína po stěnách a vůbec kam se člověk podívá, nádražní restaurace po sáhodlouhém hledání někoho, kdo ji uvede do provozu fungovala v podstatě chvíli a teď je opět zrušená. Že zde není ani pitomý automat na jízdenky ani nemá cenu komentovat. A tak bych mohl pokračovat. Ptám se tedy, jaký smysl má investovat do oprav nádraží, když stačí pár let k tomu, aby se nacházelo v tom stavu, jaký byl před opravou?
23.05.2011 (11:50)  
JK ml. - vyhrožovat si nenechám. Vzhledem ke snaze ovlivňovat výsledky hlasování Rynoltice záměrně nevolím a vybírám jiné nádraží. Myslím si, že pěkných je to více.

Rád bych dále poděkoval správcům, že umožnili registrovaným uživatelům volbu přímo (nemusíme smolit žádné maily :D)
22.05.2011 (20:51)  
Uherské Hradiště. Kolejiště je jako tankodrom, ale výpravní budova a hlavně vnitřní hala je něco překrásného. Děkuji autorovi za velmi hezký a výstižný popis tohoto nádraží.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko