..: Nejkrásnější nádraží 2013 - představení nominací :..

Nejkrásnější nádraží ČR 2011 - předávání cen, foto: AEFCZPraha — Dnes bylo zahájeno hlasování v sedmém ročníku soutěže o Nejkrásnější nádraží ČR. Soutěž má za cíl zlepšit stav českých stanic a zastávek. Oceňuje dobré příklady v péči o prostředí železničních stanic a zastávek, často ze soukromé iniciativy jejich zaměstnanců. Finalisty volili zástupci spolupracujících organizací podle nominací veřejnosti. Svého favorita z deseti představených finalistů můžete podpořit až do 11. listopadu na adrese www.nejnadrazi.cz nebo pomocí SMS na číslo 736 300 202 ve tvaru NADRAZI JMENO STANICE za cenu běžné SMS. Alternativně máte možnost hlasovat též poštou na adresu Asociace Entente Florale CZ – Souznění, o. s., V Pevnosti 159/5b, 128 00 Praha 2. Deset vylosovaných hlasujících obdrží vstupenky do Království železnic. Vítězné nádraží bude slavnostně vyhlášeno v Senátu dne 12. 12. 2013.

Běšiny, foto: Ing. Jiří Zaňka Běšiny – Skvělý vzhled, zdařilá rekonstrukce, krásné květiny.

Jestliže se okresní město Klatovy honosí přídomkem: „Klatovy – brána Šumavy“, tak Běšiny jsou východištěm turistických cest ze stanice ČD. V letech 1885 – 1888 bylo započato se stavbou železnice Domažlice – Horažďovice, tzv. příční dráhy českomoravské. Na stavbě celé trati pracovalo 3250 dělníků, z nichž většina byla původem z italského Jižního Tyrolska, národnosti vlašské. Doprava byla zahájena 1. října 1888. Běšinské nádraží však nestačilo zvyšujícímu se provozu a bylo přikročeno k prodloužení od silnice do Strážova až před podjezd u Kozí.

Červený Kostelec, foto: Radek Papež Červený Kostelec – Nádraží mne okouzlilo příjemnou barvou, čistým a uklizeným okolím a záplavou květin. Paní v pokladně byla vždy milá a příjemná, ochotně poradila, pokud jsem měla problém.

Součástí nádražíčka je i čistá a voňavá toaleta, což pokládám při cestování za velice důležité. Pracovníkům nádraží patří mé poděkování a obdiv.

Nádraží je hezky upravené, má příjemné prostory pro cestující, červená fasáda ladí s názvem města. Před nádražím jsou nově stání pro autobusy – přípoje v rámci IDS IREDO.

Český Brod Český Brod – Nádraží Český Brod bylo zprovozněno již v roce 1845 na Severní státní dráze. První výpravní budova stála na opačné straně kolejiště než současné nádraží a byla realizována podle návrhu vídeňského architekta Antona Jünglinga.

V letech 1928 – 1929 byla na jižní straně kolejiště postavena nová budova českobrodského nádraží. Objekt, zdobený prvky rondokubismu, navrhl architekt Ředitelství státních drah František Koula. Pro stavbu jsou charakteristické výrazné plastické omítkové pásy a obloučky na průčelí budovy. Čeští architekti vyjadřovali obloučkovým stylem mladost, bohatost a odhodlanost nově vznikající republiky. V padesátých letech 20. století prošlo nádraží dalšími úpravami, při kterých byl vybudován podchod a nástupiště.

V roce 2010 byla ukončena rekonstrukce nádražní budovy, kterou investičně zajistily České dráhy. V následujících letech bylo také upraveno okolí nádraží, byl vybudován autobusový terminál a parkoviště pro více než sedmdesát automobilů. Nádraží Český Brod, kterým denně projde více jak pět tisíc cestujících, tak dnes slouží jako důležitý přestupní uzel mezi vlaky, regionálními autobusovými linkami a individuální dopravou.

Český Těšín Český Těšín – Železniční stanice v Českém Těšíně je kulturní památkou a ozdobou města. Rekonstrukce budovy byla realizována jako stavba Českých drah, v letech 2000 – 2002, oprava byla provedena dle dobových fotografií a dle našeho soudu velmi zdařile. Budova celkově zapadá do historického koloritu města, v jehož centru je situována a pomyslně tvoří tzv. „bránu tří zemí“ – České republiky, Polska a Slovenska.

Grygov Grygov – Železniční trať Přerov – Olomouc byla zbudována v roce 1848. Výpravní budova i obytný dům dráhy jsou prohlášeny kulturní památkou. Od „koridorové“ rekonstrukce je stanice velmi pěkně a vkusně upravena, od jara do podzimu navíc nechybí květiny v oknech. Snad bude stanice i nadále obsazena pokladní KCOD a nedojde k jejímu opuštění. Dopravní zaměstnanci zde již nejsou.

Nádraží Horní Lipová s nákladním vlakem v čele s 751.149-6, 29. 5. 2010, foto: Šepli Horní Lipová – Při návštěvě Jeseníků jsme cestovali vlakem a viděli kouzelné nádražíčko, a to v Horní Lipové. Bylo velice pěkně upravené s velmi příjemným personálem. Všude květiny a vonělo to zde prvorepublikovou dobou, prostě nádhera. Nádraží jak z filmu. Rozhodně se na toto místo vrátíme. V Horní Lipové je v bývalém stavědle už několik let umístěno muzeum Slezského Semmeringu. Původní Semmering je nejstarší horská železnice v Evropě, nachází se jižně od Vídně a je nazvaná podle vrcholové stanice. Přeneseně se takto přezdívají horské, kopcovité a obloukovité dráhy i jinde – u nás např. pražský Semmering (Praha – Zličín), krušnohorský a právě slezský. Ten spojuje Hanušovice, Ramzovou, Horní Lipovou a Lipovou Lázně. Má dlouhé sklony přes 30 ‰, což je hodnota u nás unikátní a dokonce vyšší, než na původním rakouském Semmeringu.

Nedvědice Nedvědice – Malebné nádraží pod hradem Pernštejn, kde se každé dvě hodiny potkávají regionální vlaky a pravidelně zde a v okolí docházelo každoročně k setkávání železničních vozidel a fanoušků na Slavnostech Pernštejnského panství. Nádraží je opravené a hezky udržované, s bohatou květinovou výzdobou, o kterou se stará místní personál. Dýchne na vás pohoda a poklid, což k malému městysu patří.

Rynoltice Rynoltice – Od doby přede dvěma lety jsou Rynoltice ještě hezčí – nová okna i nové osvětlení a samozřejmě láskyplná péče všech zúčastněných. Obec dodala obecní vlajku a umístí do parčíku posezení se stříškou. Jistě k tomu přispěla popularita Rynoltic získaná díky Vaší soutěži. Za to bych Vám chtěla poděkovat. Děkuji také panu přednostovi žst. Liberec, panu řediteli RSM Hradec Králové, paní starostce Rynoltic a všem kolegům, kteří se s námi o Rynoltice starají. Tomuto stotřináctiletému nádraží přeji, ať to takhle vydrží a ať kolem něj zase brzy začnou jezdit vlaky! Nyní zde probíhá výluka kvůli sesuvu trati. No, já vlastně přihlašuji do soutěže nádraží t. č. bez vlaků, ale naše. K nominaci bylo zaslána i krátká videopohlednice.

Včelnička JHMD, foto: Michaela Nováková Včelnička – Železniční zastávka Včelnička se nachází na polovině úzkokolejné trati Jindřichův Hradec – Obrataň. Toto nádraží slouží hlavně pro přepravu osob. V minulosti vozily nákladní vlaky pro místní sklárnu uhlí a suroviny pro výrobu skla. Také pro okolní zemědělskou činnost bylo toto nádraží často využívané. V dnešní době je celá trať a její nádraží hlavně turistickou atrakcí. Několikrát do roka a v letních měsících pravidelně zde projíždí a zastavuje parní vlak s plně obsazenými vagóny cestujících. Na tomto malém nádraží žije již téměř 60 let paní Kukačková, která se stará o pěkně upravené nádraží a okolí. Po celý rok se ve Včelničce zastavují jak turisté, fotografové tak i mnoho známých, kteří zde mají pravidelnou zastávku při svých cestách na dovolené.

Veřovice, foto: p. Kopačka Veřovice – Tuto stanici jsem vybral, protože dle mého názoru je pěkně opravená, čistá a její okolí je rovněž pěkně upravené a čisté. Myslím si, že právě tato stanice by mohla posloužit jako příklad hezké, udržované a fungující stanice v menší obci.

Zdroj: www.nejnadrazi.cz


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 11.10.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JK ml. 
15.10.2013 (15:23)  
Pokud by někdo byl nerozhodnut cítím jako občanskou povinnost oznámit, že v Rynolticích by dodnes měla být skříň kartonových jízdenek a razidlo v tom stavu jak to dosloužilo při nainstalování pc......:-)
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
14.10.2013 (19:07)  
Pro mě jsou jednoznačným favoritem mnou nominované Veřovice! :)
14.10.2013 (10:20)  
Lev: Naposledy jsem v Plzni našel i polorestauraci, no je to spíše rychloobčerstvení s výdejem u pultu, taková jídelna, ale dá se tam celkem v klidu posedět.

Jožko: Třeba je to "šotopravda" :).
13.10.2013 (12:12)  
Prosím u Grygova si opravte datum zprovoznění trati. Bylo to určitě dříve než v r. 1848.
registrovaný uživatel Lev 
13.10.2013 (11:41)  
Laborec425: Ještě přidám Plzeň hl. n. Minulý rok tam ještě bylo normální pekařství. Když jsem tam jel letos 24. září,
tak mě poněkud zklamalo, když jsem tam uviděl místo toho
řetězcový Mr.Baker. Alespoň že tam je stále stánek s občerstvením u třetího nástupiště. Snad ještě vydrží.

K nádražím: Je k podivu, že Veřovice se objevily ve finále až teď. Už před pár lety jsem je navrhoval a i tehdy to bylo
hezčí nádraží jak někteří pozdější finalisté. Jako například
Boskovice.
registrovaný uživatel PepaN 
13.10.2013 (10:21)  
Koukám, že nikdo z redakce ŽP se k nesmyslnému popisu ani nevyjádřil... Je vlastně jedno, co se napíše, že? Však ona to ani nemusí být pravda, lidem je to stejně jedno...
registrovaný uživatel thingie  mail  
11.10.2013 (23:11)  
No, nejsou jen pozitiva. To těšínské nádraží samozřejmě samo o sobě je relativně opravené a vcelku i hezké, ale přednádražní prostor se solidně nepovedl (přesněji, nic tam není). Od pokladen je daleko do podchodu, kterej působí úplně hnusně devadesátkovým dojmem. Na druhou stranu urbanista určitě pochválí, že jím je možné nádraží podejít až na druhou stranu.

Ale on to samozřejmě jako celek nikdo hodnotit nebude, vyhrává se akorát podle fasády na uličním čele nádražní budovy.
11.10.2013 (23:07)  
No tak za mě to bude Horní Lipová. Sem když mé cesty zavítaly poprvé, byla to pro mě nádhera, byl jsem unesen.. A je jen velmi hezká náhoda, že se moje přítelkyně jmenuje příjmením Lipová :-) Nominoval jsem mé rodné Veselí nad Moravou, jako už několikrát, ale škoda, nu...
editor nebo admin ŽP Radek Papež  mail  
11.10.2013 (19:19)  
Vždyť přímo na té fotce je v Č. Kostelci vidět zastřešená přístavba. Navíc uvnitř budovy je čekárna (topí se).
11.10.2013 (17:16)  
K fotkám nádraží:
Běšiny: Vadí mi ta necitlivá přístavba budovy, jinak je to kus parády.
Červený Kostelec: Vypadá krásně, ale chybí tam přístřešek k útěku před deštěm.
Český Brod: Nebránil bych se rampám z obou stran schodiště, jinak bez chyby!
Těšín: Bardzo fajne!
Grygov: Totéž jako Červený Kostelec.
Horní Lipová: Tady ta přístavba nebije do očí, ale opět bez přístřeší.
Nedvědice: Takto si představuju útulné nádražíčko. Favorit!
Rynoltice: Až na chybějící přístřeší. Vzhledově paráda.
Včelnička: Tady taky za jedna, ale s mínuskem - tohle chce lepší prezentační foto.
Veřovice: Takto si představuju útulné nádražíčko. Favorit!

Než se rozhodnu mezi Nedvědicí a Veřovicemi chtěl bych vědět, zda je v Nedvědici taky nástupiště alespoň jako ve Veřovicích.
Z městských nádraží vede jednoznačně Těšín.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko