Bazilej - Počínaje druhou prosincovou nedělí, tj. 14.12.2008, bude cestujícím z Bazileje, Solothurnu, centrální části Švýcarska a kantonu Ticino dáno k dispozici nové, rychlejší a pohodlnější spojení, které budou zajišťovat naklápěcí jednotky řady SBB RABDe 500. V současné době je mohou cestující vidět spíše na rameni vlaků kategorie ICN spojují západní a východní část země. Je již tradicí, že každoroční změna jízdního řádu s sebou přinese cestujícím četné „vánoční“ dárky. Některé potěší, jiné, bohužel, méně.
Ani Švýcarské dráhy SBB-CFF-FFS nejsou v tomto trendu pozadu a pro své zákazníky připravily něco nového. Jedním z těch, který by měl být v pravém slova smyslu právě tím potěšujícím, je i nový koncept provozu jednotek s naklápěcími skříněmi na trati přes Gotthardský průsmyk, která je důležitou spojnicí severu a jihu Evropy, a to nejen pro dopravu osobní, ale i nákladní.
Zmíněná linka bude v provozu v denních hodinách ve dvouhodinovém taktu a bude zastavovat ve stanicích Basel SBB – Olten – Luzern – Arth-Goldau – Bellinzona a Lugano. Jako doplnění dvouhodinového taktu přes Gotthardský průsmyk bude sloužit, již tradiční matador této trati, naklápěcí jednotka Cisalpino, která spojuje Curych s italskou metropolí Milánem. Společně tak vytvoří hodinový takt naklápěcích vlaků mezi stanicemi Arth-Goldau – Bellinzona – Lugano. Zavedením tohoto spojení se zkrátí cestovní doba o zhruba 15 minut. Zkrátka nepřijdou ani cestující – gurmáni, kteří se mohou těšit na svou porci kvalitního pokrmu v každém z těchto vlaků. Celá flotila vlaků kategorie IC (včetně ICN) bude navíc od nového jízdního řádu nabízet i Business a klidovou zónu.
Pro ty, jež na svých cestách nekoukají jen na hodinky, ale i do krajiny, resp. na oblohu, nabídnou SBB novinku v podobě panoramatických vozů na vlacích InterRegio (IR) z Basileje a Curychu do Locarna.
I v S-Bahnu trochu jinak
Ať již přijede cestující do Ticina Cisalpinem, Interregiem či vlakem kategorie ICN, vždy bude moci přestoupit na některou z linek místního dopravního systému. Společnost TILO (Treni Regionali Ticino Lombardia), která v této oblasti zajišťuje regionální dopravu, prodlouží svou linku S10 ze stanice Biasca přes Lugano a Chiasso až do italského městečka Albate Camerlata. Nejen tato linka, ale i v půlhodinovém taktu jezdící S20 (Bellinzona – Lugano) budou prakticky ze 100% zajišťovány novými vozidly Flirt 524. Posledním přídavkem v regionální dopravě je noční vlak „pyžamo“ který pomůže nočním tulákům na trati Biasca – Bellinzona – Lugano – Chiasso dostat se při páteční a sobotní noci včas domů. Pod obchodním názvem „PIGIAMA“ je bude provozovat stejnojmenná společnost.
Zdroj: SBB-CFF-FFS, TILO, Neue Luzerner Zeitung
1 2 | Zpráv na stránku: |
Co turistika a kultura případně sportovní utkání? Lidi neváhají jet desítky až stovky kilometrů daleko, aby si užili. Když jede vlak/bus, nemusí řešit parkování, únavu, provoz na silnicích, ...
To pyžamo bych porovnával spíše s posledními esky, která vyjíždějí o půlnoci do všech možných směrů z hlaváku.
Hihi, jak by se tento vlak jmenoval asi u nás? ..plný pobudů a ožralců..(Živě si tam představuji klientelu Excelsioru a jiných "elitních" spojů, jakžto i MHD apod).
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.