..: Na Doupovskou lokálku opět vyjely pravidelné osobní vlaky :..

Plzeň/Kadaň — První změna jízdního řádu, platná od 3. března 2008, přinesla pozitivní změnu na trati z Kaštic do Kadaně, kde Ústecký kraj od roku 2007 neobjednává pravidelnou osobní dopravu. Navzdory všem očekáváním se situace pomalu mění. V pátek 7. března vyjel na osiřelé koleje první pravidelný osobní vlak.

Studentům z okolí Kadaně se zjednodušší dojíždění do Plzně

Zatím se jedná pouze o jeden pár odpoledních vlaků v pátek a v neděli. Tyto vlaky jsou určeny především pro studenty, dojíždějící na střední a vysoké školy ze severních Čech do Plzně. Páteční vlak jede v trase Plzeň hl.n. – Kadaň a zpět, nedělní vlak jede v trase Plzeň hl.n. – Kadaň–Prunéřov. V Kadani–Prunéřově je vytvořen přípoj pro cestující ze směru Klášterec n.O.

Objednavatelem dopravy na trati č. 164 není ústecký kraj, ale sdružení Doupovská dráha, provozovatelem dopravy jsou pak samozřejmě České dráhy. Vlaky jsou vedeny pohodlnými motorovými vozy řady 842 z DKV Plzeň. Zatím se jedná o vlaky Plzeň – Podbořany, s přímým vozem do Kadaně. Ukáže–li se, že vlaky jsou studenty využívány, dočkáme se možná i rychlejšího spojení výše uvedených měst. Prozatím se jedná o osobní vlak, tedy o vlak zastavující téměř ve všech zastávkách. Cesta z Kadaně do Plzně rychlíkem přes Chomutov a Žatec dnes trvá téměř 3 a půl hodiny. Osobním vlakem po kolejích Doupovské dráhy přes Vilémov je doba jízdy osobního vlaku srovnatelná. Ovšem bez přestupu a díky kratší vzdálenosti i za příznivější cenu.

Popřejme tedy Doupovské dráze hodně spokojených zákazníků, co nejvíce šťastně najetých kilometrů a další rozšíření osobní dopravy na této krásné trati.

Zdroj: Doupovská dráha


Lucka 842.023 Poslat mail autorovi | 10.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký


11.03.2008 (14:26)  
Ládík: moje upřesnění "právní subjektivity" DD je spíš jen kvůli rýpalům, zakládat dnes totiž malou společnost pro jednu trať je naprostá zbytečnost, právně je provoz a jeho zabezpečení pokryto a to stačí. Normální lidi mají pak Doupovskou dráhu, Švestkovou dráhu a kdo ví jakou ještě a může jim být zcela jedno, kdo je momentálně dopravce. Dráha musí žít i bez vazby na konkrétního dopravce.
registrovaný uživatel fífa 
11.03.2008 (10:55)  
Já osobně bydlím v Kašticích a toto spojení vítám, protože u nás jinak žádné vlaky od letošního roku nejezdí. Místo vlaků nám daly autobusy, ale vlak je vlak
registrovaný uživatel bugear 
10.03.2008 (20:06)  
Opravte si link v článku, chybí vám tam http:// .
10.03.2008 (19:26)  
twix, ládík: a ve vaší zprávě interpretovaný vlak je ve skutečnosti prodloužení vlaku z Plzně do Kadaně :-) chtělo by to příště upřesnit :-))))) Ale to jen takové menší rýpnutí
11.03.2008 (0:37)  


Zmiňované vlaky vezou opravdu jen přímý vůz. Příklad: V úseku Plzeň hl.n.(odj.14:15) - Podbořany(příj.16:21) jede Os 7636; v úseku Podbořany(odj.16:26) - Kadaň-Prunéřov(příj.17:38) jede Os 17638
10.03.2008 (17:53)  
Jenom bych chtěl upřesnit, že Doupovská dráha není sdružení, ale název služby. Samotnou organizaci dělají lidé z KDS, kteří pracovali na znovuoživení tratě 113 a dělají přípravu provozu na 132, když politika dovolí.
11.03.2008 (0:31)  


Ano, to je taky pravda. Když jsem článek psal, tak jsem přemýšlel jak to napsat, ale opřel jsem se o to, co jsem se dověděl na stránkách DD: "...na tom zařizování se podílí mnoho subjektů (hlavně obcí) a i soukromé osoby a všechny je vyjmenovávat by nebylo to pravé ořechové. Když napíšeme prostě jen Doupovská Dráha, každý ví o čem je řeč."
registrovaný uživatel happy 
10.03.2008 (15:56)  
Jsem rád že Dráhy vyšly vstříc a také nasadily moderní vozidlo-842.
Co si objednali a co zaplatili,to mají.Rozhodně nejde o plezír a dobročinnost čd,ale o řádně zaplacenou službu.
10.03.2008 (15:40)  
Jsem rád, že se podařilo částečné zprovoznění tratě a doufám, že se vše navrátí do "normálu" před lety. Jsem rád že Dráhy vyšly vstříc a také nasadily moderní vozidlo-842. Tak hodně štěstí Doupovské dráze!
10.03.2008 (12:25)  
proste skoda, ze se musi obnovovat veci, jez kdysi zcela dobre fungovaly...
10.03.2008 (12:22)  
karloslt: Asi to bylo myšleno jako první letošní pravidelné vlaky. Možná bych do článku doplnil ještě to, jak se s první změnou GVD upravily ty letní víkendové vlaky, které samozřejmě teprve vyjedou.
10.03.2008 (11:17)  
Jen bych si dovolil upozornit, že na DD nejde o první pravidelné vlaky... Nebo snad pravidelný provoz o sezonu není provozem pravidelným?
10.03.2008 (14:56)  


Ano, na Doupovské dráze byl již v loňském GVD pravidelný provoz několika vlaků k Nechranické přehradě (do Želiny a Poláků). Ovšem to bylo pouze prodloužení vlaku o dvě stanice. Nyní jsou vlaky vedeny po celé trati 164 (resp. dřív.označení 164), tedy v celém úseku Kadaň-Vilémov-Kaštice. Ale že vlaky jezdily už loni, v tom máš samozřejmě pravdu. Ikdyž to bylo opravdu jen na malý úsek trati.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko