Stanice se nachází na křižovatce tratí č. 320 (Bohumín – Čadca), 321 (Ostrava-Svinov – Český Těšín) a 322 (Frýdek-Místek – Český Těšín). Město Český Těšín se nachází při hranicích s Polskem. Český Těšín od Polska dělí řeka Olše (Olza). Je to moje nejoblíbenější stanice. Město je pěkné, stanice se nachází přibližně v jeho centru. V blízkosti se nachází náměstí, autobusové nádraží a před staniční budovou je stanoviště TAXI.
Provoz
Na většině osobních vlaků můžeme potkat elektrické jednotky řady 460 „pantograf“. Dříve, před nástupem řady 460, jezdily na tamních tratích starší el. jednotky 451, které byly po nástupu 460 přesunuty do Prahy. Od roku 2006 jezdí do Těšína také nové elektrické jednotky řady 471 „City Elefant“, provozované na tratích Český Těšín - Opava-východ a Český Těšín - Ostrava hl.n.. Od nového GVD 2008 na některých osobních vlacích bývá nasazena také elektrická lokomotiva EU07 s rychlíkovými vozy ČD (například Os 2934). Osobní vlaky do Polska jezdí pravidelně trasu Český Těšín – Bielsko-Biała a Český Těšín – Katowice. Na těchto vlacích bývá nasazována elektrická jednotka EN57 "kibel". Nákladní vlaky (v čele většinou el. lokomotiva ET22 nebo ET41) jezdí na Ostravu a na Třinec. Do Českého Těšína nezajíždějí jen lokomotivy společnosti PKP, ale i ZSSK a ZSSK Cargo. Například EC 144 a EC 145 Detvan táhne elektrická lokomotiva řady 162 ZSSK. Na nákladních vlacích se pak objevují elektrické nákladní lokomotivy řady 131 „dvojička“ ZSSK Cargo. Tyto nákladní vlaky můžeme potkat na trati směrem na Ostravu a na Slovensko.
Popis stanice a okolí
Ve stanici se nachází 7 kolejí a 4 krytá nástupiště, z čehož jedno (4. nástupiště) je zastřešné jen z poloviny. Čtvrtá kolej od staniční budovy je průjezdná. Podchod je řešen prakticky. Vede nejen pod kolejemi, ale i pod dvěma silnicemi, které se nacházejí z obou stran stanice. Jeden konec podchodu začíná vedle staniční budovy a druhý končí u obchodního domu Billa. Do podchodu se dostanou cestující z každého nástupiště a tak si při dlouhém čekání na vlak mohou zajít do centra města, vzdáleného ze stanice asi 5 minut chůze, nebo si mohou nakoupit do již zmiňovaného obchodního domu či zajít na autobusové nádraží, které se nachází vedle Billy. Stanice má i odstavné koleje pro nákladní vlaky. Tyto koleje se nacházejí vlevo od staniční budovy. V blízkosti je i překladiště.
Staniční budova prošla nedávno rekonstrukcí, v čekárně jsou nové lavičky, pestrá malba stěn má barvy žlutou a zelenou, budova obdržela nová okna. V čekárně se nachází ČD Centrum, prodejny jízdenek, informační přepážka, směnárna, dvě nádražní restaurace, ale najdeme zde také stánky - s prodejem pečiva a trafiku. Nechybí úschovna zavazadel. Stanice je přístupná bezbariérově, je vybavena mobilní zvedací plošinou k nakládání a vykládání cestujících na vozíku a také pomocným zařízením pro zrakově postižené. Mimo staniční budovu je stanice docela zchátralá a potřebovala by rekonstrukci. Například některé lavičky už dosluhují. Myslím ale, že staniční budova je po rekonstrukci pěkná.
Doporučuji stanici a město Český Těšín navštívit.
Foto: PřemaNádraží v Cieszyně je zato naprosto šeredné, úplně hrozná nádražní budova a děsné "perony", jestli se tomu vůbec tak dá říkat. Když tam k tomu ještě v globále skoro nic nejezdí (jsou tam celkem 3 směry - na Č. Těšín, Bielsko a do Zebrzydowic), tak se divím, že z toho ještě není neobsazená zastávka.
Tož Vás všechny k nám zvu! ;-)
Díky.
http://picasaweb.google.cz/karel.f162057/Vlaky1/photo#5170537409229288178
I ty fotky nejsou špatné, jenomže jsou trochu rozmazané.
?Nebyl by plánek celé stanice, vč. zhlaví?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.