..: Monografie stanic: Český Těšín :..

Ilustrační obrázek Stanice se nachází na křižovatce tratí č. 320 (Bohumín – Čadca), 321 (Ostrava-Svinov – Český Těšín) a 322 (Frýdek-Místek – Český Těšín). Město Český Těšín se nachází při hranicích s Polskem. Český Těšín od Polska dělí řeka Olše (Olza). Je to moje nejoblíbenější stanice. Město je pěkné, stanice se nachází přibližně v jeho centru. V blízkosti se nachází náměstí, autobusové nádraží a před staniční budovou je stanoviště TAXI.

Provoz

Na většině osobních vlaků můžeme potkat elektrické jednotky řady 460 „pantograf“. Dříve, před nástupem řady 460, jezdily na tamních tratích starší el. jednotky 451, které byly po nástupu 460 přesunuty do Prahy. Od roku 2006 jezdí do Těšína také nové elektrické jednotky řady 471 „City Elefant“, provozované na tratích Český Těšín - Opava-východ a Český Těšín - Ostrava hl.n.. Od nového GVD 2008 na některých osobních vlacích bývá nasazena také elektrická lokomotiva EU07 s rychlíkovými vozy ČD (například Os 2934). Osobní vlaky do Polska jezdí pravidelně trasu Český Těšín – Bielsko-Biała a Český Těšín – Katowice. Na těchto vlacích bývá nasazována elektrická jednotka EN57 "kibel". Nákladní vlaky (v čele většinou el. lokomotiva ET22 nebo ET41) jezdí na Ostravu a na Třinec. Do Českého Těšína nezajíždějí jen lokomotivy společnosti PKP, ale i ZSSK a ZSSK Cargo. Například EC 144 a EC 145 Detvan táhne elektrická lokomotiva řady 162 ZSSK. Na nákladních vlacích se pak objevují elektrické nákladní lokomotivy řady 131 „dvojička“ ZSSK Cargo. Tyto nákladní vlaky můžeme potkat na trati směrem na Ostravu a na Slovensko.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Popis stanice a okolí

Ve stanici se nachází 7 kolejí a 4 krytá nástupiště, z čehož jedno (4. nástupiště) je zastřešné jen z poloviny. Čtvrtá kolej od staniční budovy je průjezdná. Podchod je řešen prakticky. Vede nejen pod kolejemi, ale i pod dvěma silnicemi, které se nacházejí z obou stran stanice. Jeden konec podchodu začíná vedle staniční budovy a druhý končí u obchodního domu Billa. Do podchodu se dostanou cestující z každého nástupiště a tak si při dlouhém čekání na vlak mohou zajít do centra města, vzdáleného ze stanice asi 5 minut chůze, nebo si mohou nakoupit do již zmiňovaného obchodního domu či zajít na autobusové nádraží, které se nachází vedle Billy. Stanice má i odstavné koleje pro nákladní vlaky. Tyto koleje se nacházejí vlevo od staniční budovy. V blízkosti je i překladiště.

Staniční budova prošla nedávno rekonstrukcí, v čekárně jsou nové lavičky, pestrá malba stěn má barvy žlutou a zelenou, budova obdržela nová okna. V čekárně se nachází ČD Centrum, prodejny jízdenek, informační přepážka, směnárna, dvě nádražní restaurace, ale najdeme zde také stánky - s prodejem pečiva a trafiku. Nechybí úschovna zavazadel. Stanice je přístupná bezbariérově, je vybavena mobilní zvedací plošinou k nakládání a vykládání cestujících na vozíku a také pomocným zařízením pro zrakově postižené. Mimo staniční budovu je stanice docela zchátralá a potřebovala by rekonstrukci. Například některé lavičky už dosluhují. Myslím ale, že staniční budova je po rekonstrukci pěkná.

Doporučuji stanici a město Český Těšín navštívit.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: Přema

Přema | 1.3.2008 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


registrovaný uživatel Přema 
07.03.2008 (16:55)  
Děkuji Vám všem za pochvaly k článku. Velmi si toho cením! Ještě jednou děkuji!
registrovaný uživatel karel.f  mail  
03.03.2008 (18:44)  
Minimálně do roku 1974 tam jezdili . To jsem se ještě svezl.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
03.03.2008 (15:53)  
Hezky to máš,ale promiň(te) mi mou neznalost,ale mohu se zeptat oni do Těšína jezdili Žabotlamy?
03.03.2008 (15:58)  


Ano, před nástupem 460 jezdili na tamních tratích žabotlamy. Ale nevím jak dlouho asi moc dlouho né. Možná takových dest let než byly přesunuty do Prahy. Co jezdilo před žebotlamy v Praze, to nevím.
02.03.2008 (23:26)  
Když jsem se díval na foto, tak první, na co jsem vzpomněl, byla ta cedulka na začátku podchodu - zákaz jízdy na kole :D
registrovaný uživatel nxau  mail  
02.03.2008 (22:12)  
Díky za hezky napsaný článek a taky za pozitivní propagaci Těšína. Bydlím zde už více jak 20 let a až na pár neduhů - těch železničních nevyjímaje - se mi zde velmi líbí. V článku jsem našel jednu nepřesnost - a sice, že v nádražní hale se nachází trafika. To už od 1.3.2008 není pravda, tato byla zrušena (přesný důvod zániku neznám). Jinak celá nádražní budova se při tehdejší rekonstrukci povedla, mrzelo mě jen, že při rekonstrukci budovy se už nedostalo na opravy peronu, pouze tam byly namontovány nové tabule "Český Těšín". Počítám ale, že rekonstrukce nástupišť by mohly přijít na řadu při výstavbě koridoru trati 320. Vybudování podchodu ve stávající podobě trvalo taky velmi dlouhou dobu a stavěl se přerušovaně několik let, než dostal nynější tvář s bezbarierovým přístupem z obou stran, včetně překonání frekventovaných silnic z obou stran nádraží.
Nádraží v Cieszyně je zato naprosto šeredné, úplně hrozná nádražní budova a děsné "perony", jestli se tomu vůbec tak dá říkat. Když tam k tomu ještě v globále skoro nic nejezdí (jsou tam celkem 3 směry - na Č. Těšín, Bielsko a do Zebrzydowic), tak se divím, že z toho ještě není neobsazená zastávka.
Tož Vás všechny k nám zvu! ;-)
03.03.2008 (15:56)  


Ahoj, jsem rád, že jsem ti udělal radost. Já sice v Českém Těšíne nebydlím, ale zato se mi toto nádraží velice líbí a město Český Těšín je taky moc pěkné. K té trafice. Naposledy jsem tam byl před více jak týdnem, kdy jsem fotil staniční budovu, čekárnu, podchod a Billu. To tam ještě ta čekárna byla. Článek se vydal asi až za týden po dokončení. Když mi napíšeš, co je tam nní místo trafiky, tak já to přepíšu.
Díky.
registrovaný uživatel karel.f  mail  
02.03.2008 (15:54)  
Pěkná reportáž o stanic. Já tam fotil nedávno. Jen pro neznalé do stanice Cieszyn PKP asi 25 min. pěšky. Ale nečekejte nic zvláštního ČT pěknější a větší .
http://picasaweb.google.cz/karel.f162057/Vlaky1/photo#5170537409229288178
02.03.2008 (18:09)  


Ve stanici Cieszyn jsou tuším jen 2 nebo 3 koleje.
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
02.03.2008 (13:20)  
Pěkně napsané, ale je škoda, že ty nástupiště skoro spadly.
I ty fotky nejsou špatné, jenomže jsou trochu rozmazané.
02.03.2008 (17:34)  


Ano je docela zchátralá, ale ta staniční budova je opravdu pěkná.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
01.03.2008 (21:13)  
Hezké stručné, poutavé a neukecané. Dík.

?Nebyl by plánek celé stanice, vč. zhlaví?
02.03.2008 (8:29)  


No ten plánek jsem maloval já. Celé by to tam i s odstavnými kolejemi nevešlo. Chtěl jsem tam udělat celou stanici, ale je to tam docela složité. Takto je tam sice jen staniční budova s nástupišti, ale zase je to přehledné a je to dělané i pro cestující, aby věděli, kde co je nebo kam si mohou zajít. Jinak děkuju za pochvalu. Těší mě, že se ti to líbí.
registrovaný uživatel V. 
01.03.2008 (16:25)  
Zajímavý článek.
01.03.2008 (16:26)  


Děkuji!
01.03.2008 (12:38)  
Odstavné koleje pro nákladní vlaky se nazývají nákl. n., česky seřaďovací nádraží. Článek pěkný, jen mi tu chybí více k tomu provozu, řízení obvodu apod.
01.03.2008 (16:34)  


Co k tomu provozu si přesně představujete?
Jinak děkuji za pochvalu.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko