..: Křížem krážem republikou 2008 :..

Logo Křížem krážem republikouKrnov - V sobotu 27. září, na Den železnice, se uskutečnil první ročník skautské železniční akce s názvem Křížem krážem republikou. Akce se zúčastnilo 40 pětičlenných týmů ze skautských oddílů z celého Česka. Cílem akce bylo urazit vlakem co nejvíce kilometrů za 24 hodin, a také poznat zajímavá místa České republiky. Týmy cestovaly na jízdenku SONE+ za 440 Kč. Pro vítěze závodu jsou připraveny hodnotné ceny z generálního ředitelství Českých drah. Pořadatelem akce je skautský oddíl Krnovská Trojka.

Na počátku byl nápad

Na jaře letošního roku nás při cestě vlakem napadlo, jaké by to bylo prožít ve vlaku celých čtyřiadvacet hodin. Zrodila se akce s názvem Křížem krážem republikou. Rozhodli jsme se, že si tuto myšlenku nenecháme pro sebe a pozveme na akci skauty a skautky z celé republiky. Termín byl stanoven na Den železnice, sobotu 27. září.

V srpnu se začaly přihlašovat první týmy, počet přihlášených postupně narůstal a vyhoupl se až ke čtyřicítce. Čtyřicet týmů - to je na dvě stě skautů a skautek od nejmladších (vlčat a světlušek) až po oldskauty.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Den D - 27.9.2008

Akce začala v sobotu 27. září s úderem půlnoci. Každý tým si mohl zvolit libovolnou startovní stanici bez ohledu na své bydliště. Některé týmy se dopravily do velkých stanic, kde využívaly nočních spojů, jiné se spolehly na první ranní vlaky ze svého bydliště. Skauti z Ostravska například hromadně využili noční vlak R 420 Excelsior, břeclavský tým Svatopluk využil půlnočního spoje EN 376 Galileo Galilei. V časných ranních hodinách již byly všechny týmy v terénu.

Na své cestě měl každý tým za úkol navštívit nějaké zajímavé místo nebo kulturní akci (hrad, zámek, muzeum, výstava, rozhledna, ZOO, divadelní či filmové představení...). Nejnavštěvovanějším místem se stalo Západočeské muzeum v Plzni. Některé týmy vyrazily do muzea do Brna či na prohlídku ZOO v Jihlavě. Dva týmy, "Babyloňáci" z Brna a "1423+" z Ostravy se dokonce rozhodly navštívit aquapark. S blížící se půlnocí se skauti začali vracet do cíle - tedy do stanice vzdálené max. 50 km od startu. Všem týmům se podařilo do cílové stanice dorazit včas. Kilometry na akci byly počítány normálně, nezáleželo na druhu použitého vlaku. Pokud však tým projel určitý úsek trati podruhé, počítalo se mu pouze 10% kilometrů. Každý tým si tak musel naplánovat okruh, aby použil každou trať pokud možno jen jednou.

Nejlepší byli skauti z Kopřivnice

  • Na 1. místě se umístil tým "Expedice Egypt 2009" z Kopřivnice, který pod vedením Pavla Revaje urazil 1304 km. Zvolil si trasu: Studénka (0:01) - Praha - Plzeň - Františkovy Lázně - Cheb - Ústí nad Labem - Děčín - Ústí nad Labem Střekov - Mělník - Kolín - Havlíčkův Brod - Brno - Břeclav - Přerov - Studénka - Kopřivnice (23:31)
  • Na 2. místě se umístil tým "Svatopluk" z Břeclavi, který za celý den zvládl 1266 km.
  • 3. místo obsadila "Stará garda" z Libušína s 1249 km.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Na vítěze čekají hodnotné ceny od Českých drah. Poděkování patří všem týmům, které se této akce zúčastnily. Další informace o akci naleznete na webu: krizemkrazem.unas.cz.


Mišák | 6.10.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JK ml. 
08.10.2008 (12:56)  
Problém cíle mimo železnici dosažitelného pouze pěšky je hlavně v tom že ho každý dosáhne různě rychle (někdo za hodinu ujde 6km někdo 2km).
registrovaný uživatel JK ml. 
08.10.2008 (12:13)  
DN: Promiň, nenapadlo mě s jakým odborníkem vedu debatu :-) (dokonce tuším mistrem v jízdě vlakem) prověřil bych trasu pomocí kalkulčky. K Děčínu: Řekl bych, že při drobném zp R693 (5min), pojede právě rychlík na Děčín východ a "přestup" z osobáku na EC je jaksi v tento....Slyšel jsem o akci kde byl start a nějakých 30 strašných děr nádraží na dva dny a ujeté km nebyly bodovány vůbec, body byly za dosažené stanice, kde se muselo vystoupit. Ale drážní "projížděči" (to nemyslím zle) už stejně všude byli.........
08.10.2008 (10:59)  
babilon - a co třeba Černá Hora. Atraktivní pro všechny pivaře. Možná by majitel něco na ŽR i přispěl - za propagaci.
08.10.2008 (9:04)  
O zavedení bodovaných cílů mimo žst jsem už taky uvažoval, ale obávám se, že by soutěžících ubylo, a to si zatím nemůžeme dovolit.
registrovaný uživatel D_N 
07.10.2008 (23:05)  
JK ml.: Variantu přes Kroměříž jsem taky zvažoval, ale je o něco málo horší i při odskoku do Kútů nebo Valtic, který by šel z Břeclavi udělat. V tom Děčíně je to tak schválně, aby při zpoždění R 693 mohl osobák hned odjet a nemusel čekat na křižování. Měli to podle mě řešit spíš obráceným T.

Udělat nějakou rallye, kde by nebyly bodované jen stanice, ale nějaké konkrétní cíle by nebyla marná - můžeš zkusit navrhnout.
registrovaný uživatel JK ml. 
07.10.2008 (21:36)  
DN: Dá se to i vylepšit a snížit míra rizika protisměrných vlaků,tedy snad... nepočítal jsem to na kalkulačce, pouze odhadem: Praha(0:30)-ČT-Brno- Břeclav-Hulín-Kojetín-Brno a dále po tvé trase.Dala by se přidat ranní procházka po památkách v Břeclavi :-)Míra rizika, že ujede motor z Hulína do Kojetína je vůči "přestupu" v Děčíně relativně ještě únosná (do přestupu v Děčíně bych nešel právě kvůli protisměrnému R693, který se křižuje s osobákem ze Střekova tak nějak drážně - totiž "někde" cestou mezi východem a hlavním a EC by určitě na potvoru jelo včas.:-)
A ani by nevadil mírně zpožděný Sp z Budějovic do Prahy. Jinak jak říkám při Železniční rallye člověk navštíví neznámá místa (pro mě třeba ta Břeclav) pouze za tmy, přes den se opravdu žije pouze ve vlaku, čekárnách, a podchodech:-) Tohle je opravdu kulturnější akce, zatímco ŽR spíš matematický rebus v praxi.
07.10.2008 (21:08)  
Parádní akce jen víc takových a doufám že se příští rok budou moci zúčastnit i ne-skauti ! :DDDD
registrovaný uživatel M 
07.10.2008 (17:45)  
babilon - cetl, ale rychle. Kazdopadne to byla spis reakce na D_N, kterej vytahl z notesu trasu "pro teorii":-)

D_N - aha, ty jsi jel do Usti po druhym brehu. Uz chapu:)
registrovaný uživatel D_N 
07.10.2008 (17:44)  
M: Tak trochu podrobněji: Pha(0)-Ova(4:30)-Bře(7)-Brno(8)-Kolín(11:15)-ÚnL(13)-Děč(14)-Pha(16)-Plz(18)-ČB(20)-ČB(21)-Pha(0). Počítají se jen poprvé projeté km, km projeté podruhé se počítají jako desetina.
07.10.2008 (16:48)  
M: Tady si někdo pořádně nepřečetl ten článek.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko