..: Kölner Promenade se otřásala v základech :..

302 km/h v ICEPorýní, 11.11. 2007 - Předpověď na neděli hlásí počasí pod psa – zataženo s deštěm, riziko anonymních bombových telefonátů a enormně zvýšený výskyt osob v podivných kostýmech, zejména pirátů, jeptišek a všemožné zvěřeny, proto nedoporučujeme žádné aktivity spojené s fotografování vlaků a cestováním.

V rámci mého zaměstnání jsem byl poslán na týdenní výměnný pobyt na univerzitu v Koblenzi. V plánování cesty tam / zpět jsem zavrhl denní přesun z Prahy, který trvá bezmála 10 hodin a zažádal o lístek InterRail a lůžkové rezervace na EN Johannes Kepler. Tím se mi naskytla možnost v neděli vyrazit na dříve objevená místa a trochu fotit. I přes hrozbu stávky strojvůdců a všemožné další nástrahy jsem dojel včas do Frankfurtu, Koblenze i Winningenu. Stávkovalo pouze počasí. Středně promoklý a mírně zmrzlý jsem proklínal totálně nenasvícené fotky. V té chvíli se odhodlání šotouše zlomilo a volil jsem alternativní program.

Blížila se doba oběda, tak jsem se chtěl přesunout do Kolína nad Rýnem, kde v rámci nádražní „Promenade“ naleznete rozličné stánky s občerstvením a zejména klobásky z „Imbiss“ stojí za to! Jako na zavolanou přijelo do Koblenze zpožděné ICE, na které jsem přípoj mít neměl. Jásal jsem, že budu v Kolíně rychleji než osobákem. A najednou hlášení „Unser Zug wird umgeleitet …“, protože nějaký holomek zavolal anonymní ohlášení o bombě a dopravu odkláněli na opačný břeh Rýna.

V Kolíně jsem pochopil, proč jsem ráno viděl osobní vlak plný pirátů! Konal se karneval. A na nádraží panoval neopakovatelný obrovský karnevalový rej. Kapela rudokabátníků bubnovala a vytrubovala před stánkem DB, až se budova otřásala, všemožné masky se motaly po nádraží a byl to neskutečný chaos. Celý tento dav se na chvíli vysunul na náměstí před nádraží přímo pod katedrálu. Tohle mi nedalo a místo modlení se nad násvitem alespoň jednoho vlaku jsem začal fotit účastníky této podívané, všemožné maškary … a také typické asijské šotouše, kteří nechápali vůbec, co se děje. Supermani, Bavoráci, Arabové, včeličky, osel, krávy, přihřátý kovboj i tygrovaní Hippies, to vše se hemžilo po náměstí.

Protože jsem pomalu musel zpět do Koblenze, ale zbyl ještě čas, volil jsem jízdu přes Frankfurt, abych si opět okusil rychlost 300 km/h – což jsem si, jak je zvykem v ICE 3, musel zdokumentovat ;) Na Frankfurt Flughafen Fernbahnhof jsem přestoupil na ICE-loudu a ten mě dovezl zpět do univerzitního města. Nezbývalo, než se ještě jednou poprat s ovládáním skřínky na zavazadla, a hlavně s trochu chaotickou MHD. Večer na pokoji jsem zeditoval nejpovedenější kousky, které si můžete prohlédnout v mé flickr galerii. A pak, že šotouš musí fotit jen vlaky. Příští rok musím stihnout začátek podívané, tj. 11.11. v 11:11 na Köln Hbf!

Josef Petrák Poslat mail autorovi | 18.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Německo

19.11.2007 (9:44)
Tie fotečky na flickr sú perfiš, vydarili sa ti a že " šotouš fotí jen vlaky " omyl, šotouš je opravdový fotograf
18.11.2007 (23:58)
...a ty klobásky jsou fakt dobrý, potvrzuju, zrovna v pondělí večer jsem si tam chtěl zvěčnit Thalyse po příjezdu z Bruselu, ale ohlásili cca 20 minut zpoždění, tak jsem vyrazil směr pasáž na něco "na zub" ;-)
registrovaný uživatel Qaws
18.11.2007 (18:53)
Pěkné;) Sranda musí bejt, aj kdyby na chleba nebylo :-D
registrovaný uživatel Precla
18.11.2007 (18:37)
Když už jsme u těch rychlovlaků, kolik, že může jet ten TGV? .. Jinak článek fajn :)
18.11.2007 (11:58)
haskyy! je videt, ze i v nemecku je sranda... :)
rybari se ale reknou fishermen :)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.