Praha-Radotín - Snad nejčastějším dotazem po nedávném selhání ve Studénce bylo, jaká je bezpečnost staveb, probíhajících v těsné blízkosti železnice? Můžou i na jiných místech existovat určitá rizika? Pražské zhlaví stanice Praha-Radotín, v místě zhruba 20 metrů od vjezdu do stanice ze směru od Prahy Smíchova, probíhají stavební práce na mostní konstrukci a pilířích pražského silničního okruhu, který zde bude veden po estakádě přes údolí řeky Berounky a nad železniční tratí 171 se vnoří do tunelu. Ten, kdo častěji cestuje právě po této páteřní příměstské trati do metropole, si jistě všimne mnoha stavebních úprav, které v Radotíně probíhají. Vlaky ovšem v tomto úseku pořád projíždějí rychlostí až 100 km/h; v nejvytíženějších časech - ranní a odpolední dopravní špičce - tudy navíc projíždějí v intervalu 15 až 20 minut za sebou.
Trať, jak je vidět na přiložených fotografiích, vede v těsné blízkosti této stavby. V minulých dnech zde byl vztyčen jeřáb, který bude pracovat na mostních pilířích ve stráni nad tratí, která se vine jen pár metrů od něj. V době psaní tohoto článeku však jeřáb ještě nebyl zcela postaven. V těchto místech jsou položeny čtyři traťové koleje, 1. a 2. jsou do Prahy-Smíchova, 3. a 4. vedou k odbočce Tunel a dále do Prahy-Krče. Trať je elektrifikovaná. Přepravu cestujících zajišťují elektrické jednotky 451/2 z 60. let minulého století, které jsou o víkendech nahrazeny jednotkami řady 471. Každou hodinu zde projíždí pár rychlíků. V tomto grafikonu je zde denně na vedeno 142 pravidelných spojů – a to jen osobní dopravy, nemluvě o v poslední době silnější nákladní vozbě.
Dle ověřených informací a vlastního pozorování vlaky tímto místem projíždějí v plné rychlosti, tudíž bez jakéhokoliv rozkazu či jiného upozornění. Paradoxní je, že o této stavbě, stejně jako v některých dalších případech včetně nedávného neštěstí, nikdo informován nebyl. V následujících měsících lze předpokládat práce na samotné mostní konstrukci a její nasunutí nad trať.
Zdroj: vlastní pozorování
Na základě prvních reakcí nutno dodat, že článek se v žádném případě nesnaží hledat možné senzace, ale spíše vyvolat diskusi o nutné součinnosti a opatřeních u staveb, probíhajících v těsné blízkosti hlavních dopravních tahů, jak bylo několikrát zdůrazňováno zúčastněnými stranami v nedávném incidentu na severu Moravy.
Silniční estakáda pražského okruhu už se plíží nad železniční trať. Síť je jedna z bezpečnostních opatření.
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/r1/090303/e/P3031354.JPG.html
Když se demontovaly "mosty" u Bulhara, tak tam po dobu kdy se most vznášel policie zastavila provoz... Trvalo to tak 5 minut, ale cestující v TRAM / BUS nespokojeně frflali ....
To je v našem státě realita, stačí se občas dívat nahoru :)
Minulý rok v Brně nad dvouproudovou jednosměrkou Příkop zvedal vysokozdvižný autojeřáb několikatunové části konstrukce, které ukládal na středu 6tipatrové budovy - jediné omezení bylo svedení dopravy v místě, kde stál jeřáb, do jednoho pruhu. Jezdí tam i autobusy MHD, takže v případě. že by se něco stalo (několik tun letících z výšky třeba 30 metrů), 20 mrtvých by nebyl absolutně žádný problém.
Ale právě proto, že se tyto věci běžně dějí, jsou takové články potřeba, i kdyby obsahovaly spekulace (samozřejmě vyložené nepravdy by ale obsahovat neměly) - čím víc se o něčem mluví, tím větší je pravděpodobnost, že si firma dá pozor.
Jinak formulace typu "SŽDC o tom musí vědět, protože podle zákona ..." mi přijdou mírně řečeno velmi naivní :)
ad. helmy ... z 20-30 metru padne napriklad cihla - myslis, ze ti helma k necemu bude ?
Přočpak asi mají dělníci na hlavách helmy???
A jak píšeš, že se někde nad hlavami chodců a tramvají vznáší břemena, tak je to pěkná blbost.
Co třeba takový jeřáb, která pracuje v blízkosti dráhy tramvajové a tramvaje jezdí bez omezení rychlosti, po chodnících chodí chodci a po komunikaci mezi tramvajovými kolejem a chodníkem normálně jezdí silniční vozidla a "někde" ve výšce 20-30 metrů se vznáší na jeřábu břemena ... Například dva jeřáby na stavbě budovy Českého rozhlasu na Vinohradech...
autorovi bych doporučil poslední odstavec upravit např.takto:
Dle vlastního pozorování vlaky tímto místem projíždějí v plné rychlosti, protože neprobíhají žádné práce v průjezdném profilu trati a technologie stavby mostovky, při níž se nepoužívá žádné nasunutí, ani manipulace s mostovkou, neohrožuje půdorys stavby, není tedy potřeba přijímat žádná zvláštní opatření, protože nehrozí MÚ podobná té, proběhnuvší ve Studénce.
Na stavbě by měl být kontakt na provozovatele trati v případě pádu osoby do kolejiště apod., což vyplývá ze stavební praxe v ochranném pásmu dráhy.
.. čímž se článek dostane z polohy poplašné zprávy do polohy informace o zajímavé stavbě...
kasme:
+ tady máme R4, frekventovanou cyklostezku vedle zbraslavske trati, nekolik mistnich komunikaci...
Nebo ho, v lepším případě, bere s rezervou (jako většinu novin)
A přitom některé chybné informace lze správně vyčíst i z publikovaných fotek (třeba o kterou se jedná stavbu - městský okruh se dotýká stanice Dejvice...)
A dále tu máme druhý "konec" estakády (mostu přes Vltavu mezi opěrou 1 a pilířem 2), který překonává trať 210 (Komořany - Zbraslav). Tam je situace (co se týče stavby) úplně stejná, jen je tam jen jedna kolej...
Myslím, že tuto informaci si měl ověřit autor...
vyhybka:
Odborný dohled by tak mohl maximálně sledovat jetli něco nezasahuje do průjezdného profilu. Od kontroly toho, jestli je dobře postavena nějaká podpůrná konstrukce (atd) je tam stavební dozor.
Stačí tedy, když bude stavební dozor dělat svou práci, tak jak má a zhotovitel stavby bude postupovat podle hormonogramu, na kterém se dohodly s dráhou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.