..: Jak levně cestovat na EURO 2008 v Rakousku a Švýcarsku :..

Ilustrační obrázek DB AG - Sedmého června startuje jedna z nejočekávanějších sportovních akcí tohoto roku - EURO 2008, jehož pořádání se letos zhostily železniční mocnosti Rakousko a Švýcarsko. O polepených taurech se na ŽelPage napsalo mnohé, proto se dnes zaměříme na různé slevy, které můžete pro cesty nejen za fotbalem do těchto zemí použít.

Speciální slevy v době konání EURO 2008

BahnCard 25 - Německé dráhy (DB) mají standardní nabídku slevové karty BahnCard 25, které opravňuje k 25% slevě z obyčejného jízdného. V období od 1. dubna do 30. června 2008 lze zakoupit BahnCard 25 za zvýhodněnou cenu 19 EUR pro druhou třídu a 39 EUR pro třídu první. Platnost této karty je od doby nákupu do 31. 7. 2008. Předpokládáme, že karta bude vybavena příslušným motivem EURO2008, takže se možná stane i pěkným suvenýrem. Možná škoda, že za zvýhodněné ceny neprodávají BahnCard 50, poloviční sleva z tarifu by asi byla příjemnější.

InterRail Österreich - Schweiz - Rakouské a švýcarské státní dráhy (ÖBB a SBB) se vzájemně dohodly se společností InterRail a v době od 1. dubna do 31. července lze zakoupit speciální forma jízdenky InterRail One Country Pass pro Rakousko a Švýcarsko zároveň. Cenovou nabídku naleznete v níže uvedeném přehledu. Dlužno dodat, že výhodné to je hlavně v Rakousku, protože na území Švýcarska je platnost této jízdenky silně omezena. Nemusíte se samozřejmně bát na síti SBB, tedy na všech hlavních normálně-rozchodných tratích; pokud by se vám ale zachtělo zhlédnout kromě fotbalu i něco z pěkných horských tratí, které jsou provozovány především soukromými dopravci, budete mít ve většině případů smůlu - buďto budete doplácet, nebo platit celé jízdné (pokud bude zájem, sepíši do zvláštního článku kompletní podmínky pro Švýcarsko.) V Rakousku, s vyjímkou Achensee a Zillertalbahn, neplatíte žádné příplatky. Připomínám standardní podmínky platnosti InterRail One Country Pass: platnost jízdenky jeden měsíc ve 3, 4, 6 a 8 vybraných dnech, které na sebe nemusí navazovat. Lze zakoupit jak první, tak druhou třídu.

počet dnůmládež do 26 let2 třída1 třída
3125 €189 €255 €
4139 €209 €285 €
6175 €269 €363 €
8194 €299 €404 €

CityNightLine a EURO 2008 - Většina z vás asi postřehla, že od nového roku pod značkou CityNightLine vystupují veškeré noční vlaky provozované společností DB AG. Po dobu Eura budou vypravovány zvláštní vlaky na zápasy německé reprezentace. Pojedou z Berlína se zastávkou v Hannoveru a skončí svoji jízdu v Basileji, Vídni, nebo Klagenfurtu podle toho, kde bude německá reprezentace zrovna hrát. Vyjíždět by se mělo kolem páté hodiny večer z Berlína a na místo se bude dojíždět kolem osmé ranní (u Basileje to bude asi trochu jinak). Jízdné je pro tyto spoje zvýhodněné za cenu 49 EUR za osobu a cestu na lehátku a 45 EUR pro zákazníka s BahnCard.

Europa-Spezial - A naposled nabídka DB AG: za zvýhodněnou cenu 39 EUR lze pořídit omezené množství jízdenek z Německa do libovolného cíle v Rakousku a Švýcarsku. S BahnCard 25 získáte navíc slevu 5 EUR. S dětmi do 15 let se cestuje bezplatně.

Společná nabídka SBB a OeBB UEFA EURO2008 Vorteilscard/HalbtaxAbo - Na docela zajímavé nabídce se dohodli SBB s ÖBB - za přijatelnou sumu 26 EUR v předprodeji získáte VorteilsCard50 + HalbTaxAbo na období jednoho měsíce od 1. 6. do 30. 6. 2008. Pokud zmeškáte předprodej a budete nakupovat až po prvním červnu, zaplatíte už 39 EUR. Díky této kartě získáte slevu 50 % z běžného tarifu. Ve Švýcarsku je HalbTaxAbo uznávána v celém systému železnic, takže lze získat za tyto vcelku směšné peníze podstanou slevu i na ty horské atrakce, kterých je v alpské zemi bezpočet. Nabídka navíc přináší ještě bonus navíc: v Rakousku je možné po skončení platností této speciální verze zakoupit klasickou VorteilsCard50 za 50 EUR (50% sleva), pokud to vezmeme ze švýcarské strany, pak za 39 CHF/59 CHF zakoupíte produkt HalbtaxAbo/VorteilsCard50. Švýcaři nabízejí navíc ještě tzv. GeneralAbonementCard, tedy jakousi obdobu BahnCard 100, nebo naší In-Gold. Tahle univerzální síťovka platí celý jeden měsíc (červen) a má zvýhodněnou cenu 299 CHF pro 2. třídu a 459 CHF pro třídu první. Pokud to nestihnete v předprodeji, platíte zvýšenou částku 399 CHF za 2. třídu a za vyšší třídu připlatíte do výsledné ceny 599 CHF. V Rakousku je ale tato nabídka omezena jen na 45% slevu z běžného tarifu.

UEFA EURO 2008 Combiticket - Princip této slevy je prostý: ke každé vstupence na fotbal máte automaticky zaplacenu jízdenku MHD příslušného města v Rakousku a Švýcarsku. Doklad platí v den zápasu a následující den do 24:00. Platnost se navíc vztahuje i na jednu cestu tam a zpět z domova, hotelu či letiště na stadion (Rakousko, Švýcarsko bez omezení); neplatí však v mezinárodní dopravě. Pojedete-li například z Vídně do Basileje přes noc na zápas, bude vám platit vstupenka na zápas jako jízdenka i den před ním od 19:00. Samozřejmně si musíte obstarat příslušné příplatky na lehátka a lůžka. Na sezení je 100% doporučena místenka.

Další možnosti pro výhodnější cestování

Ilustrační obrázekCo dalšího lze pro zajímavé cestování po Rakousku a Švýcarsku použít? Poměrně zajímavé slevy je možné získat i při cestách přímo z území České republiky.

České dráhy již avizovaly, že v případě velkého zájmu jsou připraveny posílit svůj nejprestižnější noční spoj - EN 352/353 Johannes Kepler. Ten odjíždí z Prahy v 20.25 a do Basileje dorazí v 10.37 následujícího dne. Hned po večerním zápase existuje možnost odjet domů vlakem ICE 808 do Frankfurtu a přes Drážďany se dostat do Prahy odpoledne následujícího dne. V případě nočních vlaků lze využít jízdenku SparNight a související nabídky pro noční vlaky. Standardní cena zpáteční jízdenky přitom činí 3614 Kč při rezervaci místa k sezení; v případě rezervace lůžka ještě o dva tisíce více.

InterRail One Country Pass - Ačkoli je celkově výhodnější využít kombinovanou variantu InterRailu, zmiňovanou výše, pokud se chystáte sledovat zápasy pouze v jedné zemi, lze pro cestování v Rakousku nebo Švýcarsku využít jízdenku InterRail jen pro konkrétní zemi. Podmínky jsou obdobné, jako v případě popisované akční nabídky, přičemž ceny začínají na 71 € v případě třídenní varianty pro mládež. Standardní verze pro 2. třídu vás přijde na 109 až 229 €, v závislosti na době platnosti. Kompletní přehled cen lze najít na stránkách společnosti InterRail.

Ve Švýcarsku je velmi zajímavým produktem SwissPass s platností na celé síti SBB a v systémech MHD 37 měst, v průběhu vybraného počtu dní. Karta zajišťuje i množství dalších slev po celé zemi. Další zajímavou slevou by mohla být například 9-Uhr-Tageskarte - za cenu 54 CHF můžete cestovat po celé síti SBB neomezeně od 9 hodin ráno do půlnoci, o víkendech a svátcích dokonce plných 24 hodin. K této slevě existují různé zvýhodněné nabídky - více na www.sbb.ch - vyžaduje ovšem platnou HalbTaxAbo.

CityStar - Máte-li už vytipované zápasy, které chcete určitě vidět, a můžete tedy zakoupit jízdní doklady v předstihu, lze využít zpáteční slevu CityStar. Ta je výhodná zejména pro malé skupiny, přičemž jízdenka může být vydaná až pro pět dospělých osob. V takovém případě získává druhý až pátý cestující slevu ve výši 50 % z jízdného, jež zaplatí první cestující. Omezením nabídky CityStar je nutnost pořídit ji nejpozději tři dny před odjezdem a strávit v zemi cílové železnice noc ze soboty na neděli. Poplatky za rezervace se platí v plné výši.

Wien Spezial/Wien SCspezial - Pro cesty do Vídně od nás lze určitě doporučit slevu Wien Spezial, určenou především pro držitele In-karet. Za zhruba 230-250 Kč {podle kurzu| získáte jízdenku z Brna/Břeclavi do Vídně, platnou čtyři dny ve 2. vozové třídě, pro jednu cestu tam a zpět v jakémkoliv vlaku. V SC je potřeba mít místenku, případně použít zvláštní slevu právě na Pendolino. Existuje i varianta jízdenky s 24-hodinovou platností pro vídeňskou MHD. Jízdenku Wien SCspezial je možné zakoupit pro omezený počet míst v relaci Praha - Vídeň za cenu 531 Kč, resp. Brno - Vídeň za 266 Kč.

EUregio - Chystáte-li se na zápas do Vídně z okolí Znojma, Českých Budějovic nebo Plzně, máte možnost využít zpáteční jízdenku EUregio pro 2. vozovou třídu všech kategorií vlaků kromě SC. Ještě zajímavější je ale skutečnost, že držitelé In-karet takto získají na rakouských železnicích slevu ve výši 77 %.

Znáte-li další zajímavé způsoby cestování na fotbalovou událost roku, podělte se s námi v diskusi pod článkem - text budeme průběžně aktualizovat.

Zdroj: Deutsche Bahn AG, SBB CFF FFS, ÖBB


michawel | 20.4.2008 (0:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Tarify

Další z regionu Německo Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
20.04.2008 (20:39)  
michawel: děkuji. Ještě dotázek, ta Mládežnická karta do 26let platí měsíc nebo dva?
registrovaný uživatel tgw 
20.04.2008 (20:27)  
A tady je ten odkaz na noční vlak ve Švýcarsku.http://www.swisstravel.cz/Erlebnisreise/02_CNL.HTM
registrovaný uživatel tgw 
20.04.2008 (20:26)  
Mrkněte, jaké jsou noční vlaky ve Švýcarsku.Není co dadat.Více peněz více muziky.Kdo má více peněz dostavá se mu luxus.Ale i pro ostatní je to slušně zařízené.Nicméně musím uznat ,že je to super.
20.04.2008 (20:24)  
Georgo a Pekař: Ten combiticket platí po obou zemích(Rakousko, Švýcarsko) pro cestu tam i zpět. Takže pokud tam už jste a přejíždíte na zápasy, jedete víceméně zdarma. Příklad: Wien-Basel vlaky EN po 19:00 a EC na zápas hraný druhý den = zdarma.
20.04.2008 (15:36)  
pekař: viz UEFA EURO 2008 Combiticket, koniec 1. bloku článku.
Keby to bolo skutočne tak, asi by sa tie lístky na futbal trochu predražili... S-Bahn do toho ale spadá.
registrovaný uživatel pekař 
20.04.2008 (15:34)  
Slyšel jsem, že fanoušek se vstupenkou na zápas má dopravu vlakem zdarma, je to pravda?
registrovaný uživatel pekař 
20.04.2008 (15:24)  
Tady se jedná o to, že davy fanoušků je lepší vozit vlakem než autobusem. Myslím, že ani jedna země s tím nebude mít potíž.:)
20.04.2008 (15:17)  
240.025 - Chytřejší vlakomilové si stihli pořídit SparNight tam i zpět za cca 1 500 Kč (Basilej) nebo z Vídně do Curichu
20.04.2008 (13:08)  
Seath: Ja te chapu, na druhou stranu jsme zeleznicni web, tak nebudeme preferovat neco tak oskliveho, jako je autobus. Ale ted vazne. Slo me o to, ze cestu na fotbal si muze fanousek zprijemnit prijemnou projizdkou vlakem. Vlak je samozrejmne drazsi, ale take (a to plati pro SBB i OeBB naprosto 100%) i vyrazne pohodlnejsi nez autobus. Srovnavat to treba s CD je naprosto silene. Kdo chce cestovat vlakem, ma k dispozici vyse uvedene moznosti.
20.04.2008 (12:36)  
I kdyz si cenim casu, ktery michawel venoval psani clanku, tak skutecnou odpoved na otazku "Jak levne cestovat na Euro" podal na trech radcich prispevek od 240.025 :)

Zeleznice je vyrazne drazsi, cenova struktura priserne slozita a navic z CR (tedy aspon z Prahy) je spojeni na jih/jihozapad velmi chabe.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko