..: Jak by mohla za pár let vypadat pražská železniční doprava? :..

Ilustrační obrázekPraha - Výstavba nového spojení, která by měla být dokončena na konci roku 2008, umožní výrazné zlepšení dopravy v pražské aglomeraci. V Praze by měly následně vzniknout nové zastávky a provázaný systém linek městské železnice.
A jak by to tedy za pár let mohlo v Praze vypadat?

Přehled uvažovaného linkového vedení v Praze

S 1 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Libeň – Český Brod – Kolín (denní interval 30–60 minut)
S 2 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Vysočany – Nymburk hl. n. – Kolín – Kutná Hora město (denní interval 30–60 minut)
S 3 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Dobříš (denní interval 60–120 minut)
S 4 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Čerčany (denní interval 60–120 minut)
S 5 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy – Kralupy nad Vltavou (– Roudnice nad Labem) (denní interval 30–60 minut)
S 6 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Kladno – Kladno-Ostrovec (denní interval 15–60 minut)
S 7 v původním plánu Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště – Kladno
S 8 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun (denní interval 60–120 minut)
S 9 (Praha-Libeň –) Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice – Beroun (denní interval 30–60 minut)
S 10 (Praha-Vysočany –) Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice – Benešov u Prahy (denní interval 30–60 minut)
S 20 Řevnice – Praha-Smíchov – Praha hl. n. – Praha-Libeň – Český Brod – Poříčany – Nymburk hl. n. (denní interval 30–60 minut)
S 21 (Milovice letiště –) Lysá nad Labem – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice (denní interval 30–60 minut)
S 22 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště (dle pův. plánu dále Hostivice – Praha-Zličín – Praha-Zličín zast.) (denní interval 15–30 minut, noční 30 minut)
S 23 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Rudná-Hořelice (denní interval 60–120 minut)
S 30 Praha-Smíchov – Praha-Vršovice – Praha-Malešice – Praha-Jahodnice – Praha-Běchovice (denní i noční interval 30 minut)
S 31 Praha-Radotín – Praha-Krč – Praha-Spořilov – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Vysočany (denní i noční interval 30 minut)
S 32 Praha-Hostivař – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Holešovice – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy (denní i noční interval 30 minut)
S 40 Úvaly – Praha-Libeň – Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice (noční interval 30 minut, noční varianta linky S 20) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje)
S 41 Praha-Horní Počernice – Praha-Vysočany – Praha-Libeň – Praha-Malešice – Praha-Hostivař – Říčany - Strančice (noční interval 30 minut, noční obdoba linky S 21 nezajíždějící na hlavní nádraží) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje).

Časem by měla v Praze vzniknout řada nových stanic a zastávek.

Další krok Českých drah ke zvýšení urovně cestování je nasazování moderních klimatizovaných jednotek. V současné době se v Praze používá pro dopravu na hlavních tratích 46 zastaralých elektrických jednotek řady 451 a 452 vyrobených v letech 1964 - 1973 a 30 moderních elektrických jednotek řady 471, které se vyrábějí od roku 1997 . Tempo výroby nových souprav je ale z finančních důvodů nedostatečné, neboť cena jedné soupravy je cca 200 mil. Kč, přitom nyní by byla potřeba namísto 30 cca 65 nových jednotek řady 471 a pro další rozvoj systému by byl potřebný počet celkem 100 - 120 elektrických jednotek.

Vzhledem k finanční náročnosti těchto změn je zatím ve hvězdách kdy se všech dočkáme, ale myslím si, že se máme na co těšit.

Srovnání interiéru zastaralých souprav 451/2 a moderních 471.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroje: Wikipedia.cz, České dráhy


gillx | 7.10.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel gillx 
07.10.2007 (15:29)  
snoopy:se zastávkou Říčany-jih se při rekonstrukci koridoru do budoucna počítá, ale ještě potrvá než se bude zastávka realizovat. Město se sice snaží vyjednat její zřízení co nejdřív, ale ČD chtějí počkat než proběhne plánovaný rozvoj oblasti u Marvánku takže odhadovaný termín zřízení zastávky se odhaduje na období někdy kolem roku 2017
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.10.2007 (14:57)  
.... asi jediná správná cesta je dostat se záhy na oněch až 200 soudobých el. jednotek - tedy panťáků na úrovni stavu techniky a doby. Nebo doplnit patra v soudobých parametrech - jak jezdí "S Bahn" - příměstské vlaky s výkonnými stroji v Nemecku, tažené i sunuté. Finanční náročnostr? Co udělá s cenou vědomí, že výrobce bude mít přiměřenou jistotu na dodávku většího množství? (Dlabu na veřejnou soutěž, v "největších" zemích EU se už naučili to obcházet. Nákladově provozní množstevní výhody byly známy už za K.u.K.)
registrovaný uživatel snoopy 
07.10.2007 (14:09)  
Zaujaly mě nově plánované zastávky "Praha-Běchovice střed" a "Říčany jih". Při právě probíhající resp. v případě Říčan již téměř dokončené rekonstrukce koridoru se ale s ničím takovým nepočítá - nebo se mýlím?
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
07.10.2007 (13:18)  
Hele pražáci.....mě už nebaví jezdit v humusu na Ferdinandce a hrozně se těším až od nového grafikonu nebudu ráno čichat smrad v B....bohužel jediný ešus za den bude právě tem můj ranní do práce.....Jinak, holky co se mnou cestují se přestaly oblékat do bílého prádla....proč asi že?
registrovaný uživatel Ziki 
07.10.2007 (11:17)  
S tím, že budou linky málo využité bych si zas tak nebyl jistý. Pracuji na trati, kde když jsem nastopupil stačil půlhodinový interval, za 3 roky se po neustálém přidávání se z něj stal 15-ti minutový a některé vlaky už dnes mají problém s kapacitou. Zaleží samozřejmě o kterou trať se jedná a v jaké je to časové poloze. Každopádně i sám kraj má stejné plány do budoucnosti na rozšíření vlakové dopravy (viz Studie hromadné obsuhy cestujících na území hlavního města Prahy a středočeského kraje - neveřejné). Jen ty zastávky co jsou v tom seznamu jsou dnes již poněkuď jinak (něco málo jich je nových a hodně se jich nebude realizovat).
Co se týče vozidel, je pravda, že Praha je vzhledem k populační velikosti potřebuje více, ale problém příměstské dopravy se jak již bylo psáno týká i jiných měst, takže by to chtělo to nějak poměrově rozdělit (nutno u toho ale přihlížet i ke skutečnostem, které zde např. zmínil xAnri05)
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
07.10.2007 (11:11)  
Bez vybudování nových zastávek v Praze a bez napojení některých stávajících na MHD tam ty vlaky budou jezdit zbytečně.
Jako odstrašující příklad naprosté ignorace zapojení železnice do MHD mohu uvést Praha-Bubny, Praha-Hlubočepy, Praha-Krč apod.
07.10.2007 (10:55)  
Samozřejmě, že všechny 471 do Ostravy je nesmysl, nicméně do pana DK jsem si rýpnout musel...
registrovaný uživatel ANKU 
07.10.2007 (10:36)  
No mne prijde, ze je to porad to same co se uz prezentuje nejakych 5-6 let a porad nic.
Pokud jde o rozdeleni jednotek 471, tak tam je podle mne nejdulezitejsi kdo objedna jake mnozstvi prepravy. Pokud da Ropid spolu se strednimi Cechami dostatecne velkou a lukrativni zakazku tak nepochybuju o tom ze vsechny pujdou do Prahy a naopak.
registrovaný uživatel Petryk 
07.10.2007 (10:31)  
Sci-fi :-D Nějak si nedokážu představit, kolik lidí by jezdilo z Chuchle přes Spořilov do Vysočan... Halvně mi přijde, že dost nádraží je umístěno nešťastně, že by to byla jen přestupní stanice a tam je interval 30 min dost dlouhý a neatraktivní...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
07.10.2007 (9:58)  
Samlep: souhlasim, ale z toho nic neplyne.

Dery: to je fakt.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko