..: Jak by mohla za pár let vypadat pražská železniční doprava? :..

Ilustrační obrázekPraha - Výstavba nového spojení, která by měla být dokončena na konci roku 2008, umožní výrazné zlepšení dopravy v pražské aglomeraci. V Praze by měly následně vzniknout nové zastávky a provázaný systém linek městské železnice.
A jak by to tedy za pár let mohlo v Praze vypadat?

Přehled uvažovaného linkového vedení v Praze

S 1 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Libeň – Český Brod – Kolín (denní interval 30–60 minut)
S 2 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Vysočany – Nymburk hl. n. – Kolín – Kutná Hora město (denní interval 30–60 minut)
S 3 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Dobříš (denní interval 60–120 minut)
S 4 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Čerčany (denní interval 60–120 minut)
S 5 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy – Kralupy nad Vltavou (– Roudnice nad Labem) (denní interval 30–60 minut)
S 6 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Kladno – Kladno-Ostrovec (denní interval 15–60 minut)
S 7 v původním plánu Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště – Kladno
S 8 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun (denní interval 60–120 minut)
S 9 (Praha-Libeň –) Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice – Beroun (denní interval 30–60 minut)
S 10 (Praha-Vysočany –) Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice – Benešov u Prahy (denní interval 30–60 minut)
S 20 Řevnice – Praha-Smíchov – Praha hl. n. – Praha-Libeň – Český Brod – Poříčany – Nymburk hl. n. (denní interval 30–60 minut)
S 21 (Milovice letiště –) Lysá nad Labem – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice (denní interval 30–60 minut)
S 22 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště (dle pův. plánu dále Hostivice – Praha-Zličín – Praha-Zličín zast.) (denní interval 15–30 minut, noční 30 minut)
S 23 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Rudná-Hořelice (denní interval 60–120 minut)
S 30 Praha-Smíchov – Praha-Vršovice – Praha-Malešice – Praha-Jahodnice – Praha-Běchovice (denní i noční interval 30 minut)
S 31 Praha-Radotín – Praha-Krč – Praha-Spořilov – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Vysočany (denní i noční interval 30 minut)
S 32 Praha-Hostivař – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Holešovice – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy (denní i noční interval 30 minut)
S 40 Úvaly – Praha-Libeň – Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice (noční interval 30 minut, noční varianta linky S 20) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje)
S 41 Praha-Horní Počernice – Praha-Vysočany – Praha-Libeň – Praha-Malešice – Praha-Hostivař – Říčany - Strančice (noční interval 30 minut, noční obdoba linky S 21 nezajíždějící na hlavní nádraží) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje).

Časem by měla v Praze vzniknout řada nových stanic a zastávek.

Další krok Českých drah ke zvýšení urovně cestování je nasazování moderních klimatizovaných jednotek. V současné době se v Praze používá pro dopravu na hlavních tratích 46 zastaralých elektrických jednotek řady 451 a 452 vyrobených v letech 1964 - 1973 a 30 moderních elektrických jednotek řady 471, které se vyrábějí od roku 1997 . Tempo výroby nových souprav je ale z finančních důvodů nedostatečné, neboť cena jedné soupravy je cca 200 mil. Kč, přitom nyní by byla potřeba namísto 30 cca 65 nových jednotek řady 471 a pro další rozvoj systému by byl potřebný počet celkem 100 - 120 elektrických jednotek.

Vzhledem k finanční náročnosti těchto změn je zatím ve hvězdách kdy se všech dočkáme, ale myslím si, že se máme na co těšit.

Srovnání interiéru zastaralých souprav 451/2 a moderních 471.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroje: Wikipedia.cz, České dráhy


gillx | 7.10.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
07.10.2007 (21:22)  
Stoupa:
Otázka: "Co udělá s cenou vědomí, že výrobce bude mít přiměřenou jistotu na dodávku většího množství?"
Odpoved: Nic. U výrobce je objednano 60 jednotek 471. Dodavky probihaji.

Stranger: Jako vtip dobry!

Semik: dodavky jednotek 471 probihaly zatim v doznivani hospodarske recese (u CD vse zpozdeno :)). Nyni se tempo obnovy kolejovych vozidel zvysuje. Rozbihaji se i na draze dotacni programy EU apod. Navic potreba vozidel 471 v mnozstvi 120 kusu predpoklada realizaci celeho smeleho planu. Stacilo by jich nyni jeste asi 30, tj. zhruba 3-4 roky dodavek.
07.10.2007 (20:53)  
Petryk: Ta šílená koncepce prý vznikla kvůli obavám komunistického režimu z jaderných zbraní. Jsou rychle upravitelné na vojenskou nemocnici, popř. márnici...

No comment... :o(
registrovaný uživatel Semík  mail  
07.10.2007 (20:34)  
Další krok Českých drah ke zvýšení urovně cestování je nasazování moderních klimatizovaných jednotek. To je vtip? V současné době se v Praze používá pro dopravu na hlavních tratích 46 zastaralých elektrických jednotek řady 451 a 452 vyrobených v letech 1964 - 1973 - tyto jednotky jsou zastaralé? = a 30 moderních elektrických jednotek řady 471, které se vyrábějí od roku 1997 . pro další rozvoj systému by byl potřebný počet celkem 100 - 120 elektrických jednotek. Tzn. 30jednotek za 11 let. Když jich potřebujou 120 dodání při současném tempu 33 let. Takže budou stejně staré krámy jako 451 a 452. To se teda maj pražáci na co těšit - až to dodělaj. Upřimnou soustrast a ostraváci nezáviďte, nemáte vlastně co.
07.10.2007 (20:34)  
snoopy: zastávka Říčany - Jih je v rámci koridoru stavebně připravena (žel. spodek, odvodnění, nahrubo přístupové cesty, brány TV atd. - chybí vlastně jen nástupiště a elektroinstalace).
07.10.2007 (20:15)  
A ja doufam, ze celou prazskou primestskou dopravu brzo zprivatizuji nekomu, kdo dokaze splacet jednotky jejich provozem (a ne naopak) a vsechny 471 at pak zajizdeji klidne az do Polska...
07.10.2007 (19:56)  
to Zel.am: Hele nepražáci, mě už nebaví jezdit starými pantografy.... Chápeš, došlo ti to?
Mmch, většina těch pražáků, jsou středočeši....
registrovaný uživatel Petryk 
07.10.2007 (19:24)  
Bdmtee jsou jedny z nejnovějších vagónů u ČD, který mají šílenou koncepci (Kdo je vůbec vymyslel?), kdežto 451/452 jsou sice koncepčně výborné (viz rychlý nástup a výstup v Praze-Kyjích při povodni), ale holt absolutné staré.
07.10.2007 (16:42)  
Bdmtee by potřebovaly rekonstrukci interiéru (a část vozů třeba i upravit na řídicí), jinak to jsou dobré vozy moderní konstrukce a mají dobré technické parametry. Dávat teď 471 na 031, když v Praze jezdí plno přestárlých 451/452 a Bmto, by bylo trochu absurdní...
07.10.2007 (16:32)  
Proč musí všechny 471 jít do Prahy nebo Ostravy? Mě se tady (031) dělá zle už jen z toho když vidím Bdmtee. Sice by měly jezdit dvě od nového GVD ale to je málo.
07.10.2007 (16:24)  
Moc pěkné, ale silně nereálné, přinejmenším v nějak dohledné době... Po výstavbě Nového spojení bych třeba ale aspoň zatím propojil linky Praha - Pardubice a Praha - Beroun, Praha - Lysá n. L. - Kolín a Praha - Benešov u Prahy...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko