..: Jak by mohla za pár let vypadat pražská železniční doprava? :..

Ilustrační obrázekPraha - Výstavba nového spojení, která by měla být dokončena na konci roku 2008, umožní výrazné zlepšení dopravy v pražské aglomeraci. V Praze by měly následně vzniknout nové zastávky a provázaný systém linek městské železnice.
A jak by to tedy za pár let mohlo v Praze vypadat?

Přehled uvažovaného linkového vedení v Praze

S 1 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Libeň – Český Brod – Kolín (denní interval 30–60 minut)
S 2 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Vysočany – Nymburk hl. n. – Kolín – Kutná Hora město (denní interval 30–60 minut)
S 3 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Dobříš (denní interval 60–120 minut)
S 4 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Čerčany (denní interval 60–120 minut)
S 5 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy – Kralupy nad Vltavou (– Roudnice nad Labem) (denní interval 30–60 minut)
S 6 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Kladno – Kladno-Ostrovec (denní interval 15–60 minut)
S 7 v původním plánu Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště – Kladno
S 8 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun (denní interval 60–120 minut)
S 9 (Praha-Libeň –) Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice – Beroun (denní interval 30–60 minut)
S 10 (Praha-Vysočany –) Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice – Benešov u Prahy (denní interval 30–60 minut)
S 20 Řevnice – Praha-Smíchov – Praha hl. n. – Praha-Libeň – Český Brod – Poříčany – Nymburk hl. n. (denní interval 30–60 minut)
S 21 (Milovice letiště –) Lysá nad Labem – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice (denní interval 30–60 minut)
S 22 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště (dle pův. plánu dále Hostivice – Praha-Zličín – Praha-Zličín zast.) (denní interval 15–30 minut, noční 30 minut)
S 23 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Rudná-Hořelice (denní interval 60–120 minut)
S 30 Praha-Smíchov – Praha-Vršovice – Praha-Malešice – Praha-Jahodnice – Praha-Běchovice (denní i noční interval 30 minut)
S 31 Praha-Radotín – Praha-Krč – Praha-Spořilov – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Vysočany (denní i noční interval 30 minut)
S 32 Praha-Hostivař – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Holešovice – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy (denní i noční interval 30 minut)
S 40 Úvaly – Praha-Libeň – Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice (noční interval 30 minut, noční varianta linky S 20) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje)
S 41 Praha-Horní Počernice – Praha-Vysočany – Praha-Libeň – Praha-Malešice – Praha-Hostivař – Říčany - Strančice (noční interval 30 minut, noční obdoba linky S 21 nezajíždějící na hlavní nádraží) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje).

Časem by měla v Praze vzniknout řada nových stanic a zastávek.

Další krok Českých drah ke zvýšení urovně cestování je nasazování moderních klimatizovaných jednotek. V současné době se v Praze používá pro dopravu na hlavních tratích 46 zastaralých elektrických jednotek řady 451 a 452 vyrobených v letech 1964 - 1973 a 30 moderních elektrických jednotek řady 471, které se vyrábějí od roku 1997 . Tempo výroby nových souprav je ale z finančních důvodů nedostatečné, neboť cena jedné soupravy je cca 200 mil. Kč, přitom nyní by byla potřeba namísto 30 cca 65 nových jednotek řady 471 a pro další rozvoj systému by byl potřebný počet celkem 100 - 120 elektrických jednotek.

Vzhledem k finanční náročnosti těchto změn je zatím ve hvězdách kdy se všech dočkáme, ale myslím si, že se máme na co těšit.

Srovnání interiéru zastaralých souprav 451/2 a moderních 471.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroje: Wikipedia.cz, České dráhy


gillx | 7.10.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
08.10.2007 (12:20)  
Twix: Z Mělníka se kvůli kvalitě železničního spojení jezdí stejně hlavně busem... Co se týče těch vozidel, tak regiošuky mi pro 070 přijdou naprosto nevhodné, patří tam 854. Vozidla pro linku Mělník - Dobříš a jejich přechodnost teď myslím nemá moc cenu řešit, to linkové vedení je stejně jen návrh pro vzdálenou budoucnost... Přijde mi ale dost divné, že by do Dobříše nemohly 053/054/056, když tam můžou třeba Bmto...
08.10.2007 (11:39)  
Čekal jsem tu spíš sofistikovanou diskuzi o linkovém vedení, a ono je tu z velké části nekonečné a nikam nevedoucí handrkování o staré a nové panťáky. Jinak to označení S je v Praze narozdíl od Brna zatím dost neoficiální, nikde jinde než na displeji CitiElefantu a Regionovy se s tím nesetkáte. Označení M by mohlo někoho mást jako metro, na displejích autobusů se u zastávek ostatně ukazuje MA, MB, MC jako přestup na metro.

Z linkového vedení mě již delší dobu trochu udivuje ten Mělník. Vést tranzitní vlaky z Mělníka na Vrané nad Vltavou by asi bylo výhodné pro cesty z "venkova" do různých částí Prahy, ale nevím s jakými vozidly by se jezdilo. Jet do Mělníka Regionovou nebo nedej bože 714+3x010 je trochu pod úroveň (ačkoliv jde asi i o zvyk, podobné relace se tak jezdí) a pokud vím Btn nemá na Dobříš přechodnost. Dále nevím co se zamýšlí s úsekem Všataty - Mladá, nemají tam jezdit přímé vlaky z Prahy? Pokud by se ve Všetatech přestupovalo, mohlo by to jet dál zase až do Turnova, ovšem i tady by byla Regionova mírně diskutabilní. A nakonec by to taky třeba chtělo zapojit stanici Mělník do PID.
08.10.2007 (10:00)  
Stranger: je to tak, na trase Praha Masarykovo n. - Kralupy jezdi rano vlaky uplne plny a odpoledne, vecer plny.
registrovaný uživatel Busman 
08.10.2007 (9:43)  
IDeeSák: no u vás v Brně máte taky S-báhny jak za monarchie. Klonil bych se k označení R1, R2 ... Rn, ať už si pod R můžeme představit "rychlodráhu", nebo "regionální dráhu", to už bych nerozebíral jako u S. Jenže pod S si nic neněmeckého představit neumím... A další věc: trať 240 a další jí podobné bych se za S nebo R neodvážil označovat ani v nejsmělejším snu, bohužel...
08.10.2007 (1:39)  
xAnri05: Vubec to nemyslim jako vtip. Zkuste si predstavit, kolik napr. v okoli Prahy, kazdodenne cestuje lidi za praci, do skoly apod. Dale kolik v tom nechaji penez za jizdne. A jen v porovnani se soucanym stavem a sluzbami mi prijde, ze neco celkem smrdi. Resp. doufam, ze brzo nejaka dopravni firma zjisti, ze by mohlo jit o velmi zajimavou investici...
registrovaný uživatel ANKU 
08.10.2007 (0:36)  
Aha tak o tom rakousku jsem to nevedel. dik. ;-)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
08.10.2007 (0:32)  
Jasně, jako Durchgangszug, ale v Rakousku mají pokud se nemýlim schnellzugy.
registrovaný uživatel ANKU 
08.10.2007 (0:26)  
S tim se neda nez souhlasit, ja bych byl treba pro RE (Regionalni Expres) pro vlaky na hlavnich tratich, ME (Metropolitni Expres) pro vlaky prevazne na uzemi Prahy a RV (Regionalni Vlak) pro mensi trate.
PS: V Nemecku se rychlikum nerika Schnellzug ale D-Zug.
08.10.2007 (0:21)  
Italové mají Metropolitanu, proč by češi nemohli mít Městkou linku. Pro obojí označení M
registrovaný uživatel Luxian  mail  
08.10.2007 (0:12)  
Připadá mi nesmyslné označení těch vlaků jako S. V Německu je to zkratka ze schnellbahn. Proč bychom měli přebírat cizojazyčné označování? Taky máme v Praze metro a ne U-bahn a po kolejích nám jezdí rychlíky a ne schnellzugy apod.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko