..: Jak by mohla za pár let vypadat pražská železniční doprava? :..

Ilustrační obrázekPraha - Výstavba nového spojení, která by měla být dokončena na konci roku 2008, umožní výrazné zlepšení dopravy v pražské aglomeraci. V Praze by měly následně vzniknout nové zastávky a provázaný systém linek městské železnice.
A jak by to tedy za pár let mohlo v Praze vypadat?

Přehled uvažovaného linkového vedení v Praze

S 1 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Libeň – Český Brod – Kolín (denní interval 30–60 minut)
S 2 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Vysočany – Nymburk hl. n. – Kolín – Kutná Hora město (denní interval 30–60 minut)
S 3 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Dobříš (denní interval 60–120 minut)
S 4 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Čerčany (denní interval 60–120 minut)
S 5 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy – Kralupy nad Vltavou (– Roudnice nad Labem) (denní interval 30–60 minut)
S 6 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Kladno – Kladno-Ostrovec (denní interval 15–60 minut)
S 7 v původním plánu Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště – Kladno
S 8 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun (denní interval 60–120 minut)
S 9 (Praha-Libeň –) Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice – Beroun (denní interval 30–60 minut)
S 10 (Praha-Vysočany –) Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice – Benešov u Prahy (denní interval 30–60 minut)
S 20 Řevnice – Praha-Smíchov – Praha hl. n. – Praha-Libeň – Český Brod – Poříčany – Nymburk hl. n. (denní interval 30–60 minut)
S 21 (Milovice letiště –) Lysá nad Labem – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice (denní interval 30–60 minut)
S 22 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště (dle pův. plánu dále Hostivice – Praha-Zličín – Praha-Zličín zast.) (denní interval 15–30 minut, noční 30 minut)
S 23 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Rudná-Hořelice (denní interval 60–120 minut)
S 30 Praha-Smíchov – Praha-Vršovice – Praha-Malešice – Praha-Jahodnice – Praha-Běchovice (denní i noční interval 30 minut)
S 31 Praha-Radotín – Praha-Krč – Praha-Spořilov – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Vysočany (denní i noční interval 30 minut)
S 32 Praha-Hostivař – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Holešovice – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy (denní i noční interval 30 minut)
S 40 Úvaly – Praha-Libeň – Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice (noční interval 30 minut, noční varianta linky S 20) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje)
S 41 Praha-Horní Počernice – Praha-Vysočany – Praha-Libeň – Praha-Malešice – Praha-Hostivař – Říčany - Strančice (noční interval 30 minut, noční obdoba linky S 21 nezajíždějící na hlavní nádraží) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje).

Časem by měla v Praze vzniknout řada nových stanic a zastávek.

Další krok Českých drah ke zvýšení urovně cestování je nasazování moderních klimatizovaných jednotek. V současné době se v Praze používá pro dopravu na hlavních tratích 46 zastaralých elektrických jednotek řady 451 a 452 vyrobených v letech 1964 - 1973 a 30 moderních elektrických jednotek řady 471, které se vyrábějí od roku 1997 . Tempo výroby nových souprav je ale z finančních důvodů nedostatečné, neboť cena jedné soupravy je cca 200 mil. Kč, přitom nyní by byla potřeba namísto 30 cca 65 nových jednotek řady 471 a pro další rozvoj systému by byl potřebný počet celkem 100 - 120 elektrických jednotek.

Vzhledem k finanční náročnosti těchto změn je zatím ve hvězdách kdy se všech dočkáme, ale myslím si, že se máme na co těšit.

Srovnání interiéru zastaralých souprav 451/2 a moderních 471.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroje: Wikipedia.cz, České dráhy


gillx | 7.10.2007 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
09.10.2007 (13:16)  
Spíš bych řekl, že by se nejdříve měly postavit ty stanice. Před kolika lety se mluvilo o Rajské Zahradě? A začalo se vůbec stavět? A to je jedna z prvních zastávek. A kolik jich má být postaveno?.... Hodně.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
09.10.2007 (12:38)  
Twix: Jestli ono to nebude tím, že v dané situaci není až tak důležité kudy se kam bude jezdit, jako spíš s čím? Co je platné, že budeme mít řádně označený S- Bahn po celém městě, když se v něm budeme stejně setkávat s prastarými jednotkami 451/2, které připomínají Indii a to jak standardem, tak spolehlivostí! Takže by bylo asi nejvhodněšjší napřed obstarat civilizovaná vozidla a pak si hrát s linkami, které bude možné těmi vozidly obsloužit...
09.10.2007 (11:22)  
To Budulinek 4: Spojení Hostivař - Malešice - Libeň (a dále na sever) je ideální pro přestup od panťáku. Zpočátku by stačilo "na zkoušku" protáhnout ML do Hostivaře bez výstavby nádraží v Malešicích a vidělo by se... Mně osobně by se hodil i přestup ve Vršovicích od panťáku přímo na Smíchov, ale to už jsem zase v říši snů.
registrovaný uživatel davies 
09.10.2007 (0:14)  
budulinek: No, treba ja bych si i zaplatil - bydlim kousek a ze by se mi chtelo pokazde, kdyz jedu nekam dal vlakem, trajdat 45 min na hl.n., příp.60 na Smíchov, se mi moc nechce..
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
08.10.2007 (21:07)  
davies:
A kdo by s tím jako jezdil ? Vzhledem k naprosto nevhodnému přístupu nádraží Hostivař a Malešice na MHD by to bylo tak leda pro režijkáře, případně šotouše.

Navíc přesně tahle relace je daleko lépe obsloužena linkou 177, která zajíždí k metru.
registrovaný uživatel davies 
08.10.2007 (16:10)  
Mimochodem, nevíte někdo, kdy bychom se mohli konečně dočkat několik let slibovaného zprovoznění nákladní spojky Libeň - Malešice - Hostivař pro osobní vlaky? Souvisí to jen s NS, nebo tam drhne i něco dalšího? Mně osobně by se ty Malešice dost hodily...
08.10.2007 (13:32)  
Twix: Bmto jsou delší než 053. Mají délku přes nárazníky 26,8 m.
dopisovatel nebo člen ŽP michawel  mail  
08.10.2007 (13:26)  
Regionova by mezi Mělníkem a Vraným klidně mohla jezdit, stavbou je na to ideální, tedy nízký podlaží. A nechal bych tam jezdit tu trojdílnou. Ale ten motor, to je hrůza. Diesel na Sbahnech taky semtam jezdí, viz například Dresden a Sbahn na letiště. Jenže to je Desiro, který je hodně svižný. RegioNova má co dohánět. Jinak teda ta koncepce se mi docela líbí, i když bych některé linky možná trasoval jinak. Na druhou stranu je fakt, že by se hodilo přikoupit ještě nějaký jednopatrový vozidla pro SBAHN, něco jako je německá 423, nebo 425. To by se hodilo na projíždění takových těch menších linek. Podle mýho, by měl hlavně jezdit pendlzug mezi Smíchovem, Libní a Holešovicema a to klidně i s tou úvratí. Nebo aspoň nechat něco pendlovat ze Smíchova do Libně. Ale průser je samozřejmně Vyšehrad. Další věc, která mě napadla, by bylo vytvoření něčeho podobného, jako je v Berlíně, tj aspoň jednu linku v kruhu. Radotín,Krč,Spořilov,Malešice,Libeň,Hlavák,Smíchov, Radotín.
registrovaný uživatel M@ra 
08.10.2007 (13:14)  
Pražské "rychlodráhy" jsou čistá komerce a jediné, na čem to zatím opravdu vázne, jsou kapacity hlavních tratí končících v Praze. Jestli takové spoje v 15 min apod. taktu nebudou vydělávat, tak to tu můžeme se železnicí rovnou zabalit a rozdat lidem radši bicikly...
08.10.2007 (12:32)  
doomlukas: Bohužel ani ty (přímé) busy do Mělníka nejsou integrovány do PID. Vozy Btn nemůžou na Dobříš z důvodu jejich délky, stejně jako všechny ostatní vozy klasické stavby. Vozy Bmto, které tam bohužel jezdí už jen výjimečně, jsou o něco kratší. Přechodnost tam měly i motorové vozy řady 853, které tam před svými modernizacemi hojně jezdily, ovšem nikoli s 053, nýbrž s 020. Zajímalo by mě jestli tam mají přechodnost řídicí vozy řady 954 a kde vůbec je to omezující místo na trati - rokle nad Měchenicemi?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko