Praha - Výstavba nového spojení, která by měla být dokončena na konci roku 2008, umožní výrazné zlepšení dopravy v pražské aglomeraci. V Praze by měly následně vzniknout nové zastávky a provázaný systém linek městské železnice.
A jak by to tedy za pár let mohlo v Praze vypadat?
Přehled uvažovaného linkového vedení v Praze
S 1 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Libeň – Český Brod – Kolín (denní interval 30–60 minut)S 2 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Vysočany – Nymburk hl. n. – Kolín – Kutná Hora město (denní interval 30–60 minut)
S 3 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Dobříš (denní interval 60–120 minut)
S 4 Mělník – Všetaty – Praha-Kbely – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Braník – Vrané nad Vltavou – Čerčany (denní interval 60–120 minut)
S 5 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy – Kralupy nad Vltavou (– Roudnice nad Labem) (denní interval 30–60 minut)
S 6 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Kladno – Kladno-Ostrovec (denní interval 15–60 minut)
S 7 v původním plánu Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště – Kladno
S 8 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun (denní interval 60–120 minut)
S 9 (Praha-Libeň –) Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice – Beroun (denní interval 30–60 minut)
S 10 (Praha-Vysočany –) Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice – Benešov u Prahy (denní interval 30–60 minut)
S 20 Řevnice – Praha-Smíchov – Praha hl. n. – Praha-Libeň – Český Brod – Poříčany – Nymburk hl. n. (denní interval 30–60 minut)
S 21 (Milovice letiště –) Lysá nad Labem – Praha-Vysočany – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař – Říčany – Strančice (denní interval 30–60 minut)
S 22 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Dejvice – Praha letiště (dle pův. plánu dále Hostivice – Praha-Zličín – Praha-Zličín zast.) (denní interval 15–30 minut, noční 30 minut)
S 23 Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Rudná-Hořelice (denní interval 60–120 minut)
S 30 Praha-Smíchov – Praha-Vršovice – Praha-Malešice – Praha-Jahodnice – Praha-Běchovice (denní i noční interval 30 minut)
S 31 Praha-Radotín – Praha-Krč – Praha-Spořilov – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Vysočany (denní i noční interval 30 minut)
S 32 Praha-Hostivař – Praha-Malešice – Praha-Libeň – Praha-Holešovice – Praha-Podbaba – Roztoky u Prahy (denní i noční interval 30 minut)
S 40 Úvaly – Praha-Libeň – Praha hl. n. – Praha-Smíchov – Řevnice (noční interval 30 minut, noční varianta linky S 20) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje)
S 41 Praha-Horní Počernice – Praha-Vysočany – Praha-Libeň – Praha-Malešice – Praha-Hostivař – Říčany - Strančice (noční interval 30 minut, noční obdoba linky S 21 nezajíždějící na hlavní nádraží) (v článku ČD ze září 2006 se tato linka nevyskytuje).
Časem by měla v Praze vzniknout řada nových stanic a zastávek.
Další krok Českých drah ke zvýšení urovně cestování je nasazování moderních klimatizovaných jednotek. V současné době se v Praze používá pro dopravu na hlavních tratích 46 zastaralých elektrických jednotek řady 451 a 452 vyrobených v letech 1964 - 1973 a 30 moderních elektrických jednotek řady 471, které se vyrábějí od roku 1997 . Tempo výroby nových souprav je ale z finančních důvodů nedostatečné, neboť cena jedné soupravy je cca 200 mil. Kč, přitom nyní by byla potřeba namísto 30 cca 65 nových jednotek řady 471 a pro další rozvoj systému by byl potřebný počet celkem 100 - 120 elektrických jednotek.
Vzhledem k finanční náročnosti těchto změn je zatím ve hvězdách kdy se všech dočkáme, ale myslím si, že se máme na co těšit.
Srovnání interiéru zastaralých souprav 451/2 a moderních 471.
Zdroje: Wikipedia.cz, České dráhy
A kdo by s tím jako jezdil ? Vzhledem k naprosto nevhodnému přístupu nádraží Hostivař a Malešice na MHD by to bylo tak leda pro režijkáře, případně šotouše.
Navíc přesně tahle relace je daleko lépe obsloužena linkou 177, která zajíždí k metru.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.