..: Historickým motoráčkem kolem hory Říp :..

Ilustrační obrázekPodřipsko - 26. května 2007 se nad nížinou kolem památné hory Říp nesl ne zcela obvyklý zvuk lokomotivní houkačky, neboť na zdejší tratě vyjel zvláštní vlak vedený legendárním "hurvínkem" M 131.1280 Zubrnické museální železnice. Vlak byl veden v trase Kralupy nad Vltavou - Straškov - Libochovice - Roudnice nad Labem (- Ústí nad Labem). V úsecích Kralupy nad Vltavou - Straškov a Straškov - Roudnice nad Labem - Ústí nad Labem zvláštní vlak přepravoval opravovaný vůz Blm ze 30. let.

Pro účastníky této jízdy bylo připraveno několik fotozastávek, zejména v dnes neprovozovaném úseku Straškov - Libochovice. Ač byla jízda připravovaná narychlo a na poslední chvíli, účastnilo se celkem 16 platících osob z řad fotičů i normálních cestujících. Jako perličku na konec lze uvést závod mezi motorovým vozem před Libochovicemi a vyrušeným zajícem v běhu na 500 metrů, který zajíc i přes hlasité pobízení cestujících asi po 400 metrech vzdal.


Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

karloslt | 28.5.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Ústecký


registrovaný uživatel gapa 
29.05.2007 (14:26)  
Petr Krček - další vlak(y) bych tu rád viděl 13. října. To bude mít tato lokálka rovných 100.let (na den přesně). Zda pojede ještě něco dřív nejsem schopen říct - na budyňskou pouť asi určitě ne, protože starosta má za to, že je to drahý.
29.05.2007 (8:55)  
Hm a já byl ten druhej z cyklofotičů a měl jsem modrý tílko.
Jiří Kareš: v Libochovicích je velká prosperující cihelna Heluz,má napojení na vlečku,bohužel palety cihel se přepravují kamiony.Ta mezní přepravní vzdálenost je 80-100 km, nad tuto vzdálenost je vlak výhodnější.Řekl bych, že se vozí cihly po celé ČR.Mohu zjistit kam a kolik se toho vozí.Bylo by dobré tahat vlaky po 095, ožila by tím i 114.Před asi měsícem se přivezl nějaký sypký materiál z Polska do Chotěšova po 114.Sklárna pod vedením paní Bobošíkové krachla.
Další jízda by mohla být na budyňskou nebo libochovickou pouť? Mě štve další rušení trati v kraji např.113 to má už spočítaný,stejně tak 132 a přibudou další.
28.05.2007 (23:42)  
Sandokan: to je míněno na mne? :) já vám neradil, bo tamější trávu prohlížím tak 2x ročně, naposledy loni v prosinci.:-)))) Jinak předpokládám, že jsi byl jeden ze dvou cyklofotičů. jeden z nich měl modré triko, nemýlím-li se.:-)

ještě bych si dovolil trochu poupravit tvrzení o zrušeném úseku. Úsek Libochovice - Straškov není zrušen, pouze na něm byla zastavena osobní doprava. Kdyby byl zrušen, tak tam nesmí vjet žádný vlak s cestujícími. Navíc traťovka by jej neprojížděla každých 14 dní MUVkou. :)
28.05.2007 (21:03)  
Já jsem byl (s kolegou, který očekávám, že taky napíše) v řadách šotoušů v Libochovicích. Asi jste to byl vy, kdo mě říkal že je tam ta vysoká tráva u kolejí, když jsem hledal flek na Os 16906 z Lovosic, řekl bych to podle fota 4 z návěští v Libochovicich kde na tom fleku nikdo jiný nebyl a pak šel do stanice. Páč vlak v Libochovicich stál, přesunuly jsme se k žel. mostu přes Ohři do Břežan, k naší smůle vlak zastavil, pózoval na druhé straně mostu, no tak se stejně nic nedělo, vzaly jsme to na naší straně. Sice to je nadoraz, ale nevadí. Hezká akce. Souhlasím s J. Karešem v poslední větě, já se úplně divím, že na zrušeným úseku 095 jsou ještě v pořádku (nerozkradený) koleje.
registrovaný uživatel JK ml. 
28.05.2007 (16:05)  
Tak to je škoda,to jsem zaváhal:-(((roudnice nad labem hracholusky je moje rodná tehdy ještě stanice. Je to smutný pohled jak se to tam rozpadá. Překvapilo mě že, se první zrušila větev straškov-Libochovice, přece jen cestou jsou Mšené Lázně a Budyně , tipoval jsem že, první padne spojka do Zlonic. Myslím že do libochovic po řádné propagaci by si o víkendech a o prázdninách na sebe motor (zvlášť historický)po vzoru podlipanského KŽC vydělal. Zubrnice by konečně ten svůj motor uplatnily na "stálejším" výkonu....Nejsem zastáncem udržení provozu vždy a všude za každou cenu. Ale nejsem si jistý jestli dráha dostatečně zkoumala třeba "nákladní" možnosti podřipských lokálek. Co třeba šrot do vraňan, pila tuším v Bříze, písek ze straškova a co ty haldy štěrku a tatra za tatrou v Hracholuskách. Jestli to z dráhy někdo zkoumal a zjistil, že se to nevyplatí nebo nelze technicky provést pak se ČD omlovám, ale mám pocit že se tím dráha zabývala nedostatečně.Bez nákladní dopravy(aspoň pár vozů týdně) to pod Řípem(tratě 095,096) do pár let utichne definitivně všude....

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko