..: Happy hour JLV: sleva v jídelních vozech na mezinárodních vlacích :..

Jídelní a lůžkové vozy - výročí 50 let, foto: Jídelní a lůžkové vozy (www.jlv.cz)Praha - Na počátku týdne jsme pro vás připravili článek shrnující nedávné změny v oblasti gastronomických služeb poskytovaných v jídelních vozech ČD. Ačkoliv se článek společnosti Jídelní a lůžkové vozy přímo netýkal, v následné diskuzi se opakovaně objevovaly názory negativně hodnotící cenu jejích služeb v mezinárodních vlacích. Krátce na to JLV pružně zareagovaly a upozornily na svém webu na slevu "happy hour".

Ačkoliv tato akce trvá již delší dobu, mezi cestujícími není příliš známa. Přitom se jedná o zajímavý způsob, jak lze za služby JLV na mezinárodních vlacích výrazně ušetřit. Nabídka "šťastné hodinky" se týká vlaků směřujících (s jídelním vozem JLV) do Rakouska - většina jejich trasy je totiž vedena po českém území.

V článku iDnes to potvrzuje Kateřina Topinková odpovídající za marketing JLV. "Tuto nabídku jsme zavedli v úseku, kde je nejvyšší podíl české klientely". Cílem slevy je alespoň částečně vykompenzovat vysoké ceny služeb v jídelních vozech na mezinárodních vlacích: "Ty kopírují zahraniční cenovou politiku států, kterými vozy projíždějí. Zároveň jsou stanovovány s ohledem na konkurenční poskytovatele restauračních služeb," doplňuje pro iDnes Topinková.

Kde, kdy, za kolik?

Zatímco doposud sleva platila jen v úseku mezi Prahou a Brnem, letos v prosinci byla nově rozšířena i na vlak EC 100/101 "Jože Plečnik" spojující Prahu se Solnohradem (Salzburg). V rámci "happy hour" tak nyní obdržíte slevu 33% z ceníku JLV platného pro:

"Happy hour" - sleva 33% z ceníku JLV Směr do Rakouska Směr z Rakouska
EC 71/70 Gustav Mahler (nejede mezi Prahou a Brnem) Brno 20:41 Praha hl.n. 23:31
EC 73/72 Franz Schubert P. Holešovice 8:30 Brno hl.n. 11:14 Brno hl.n. 18:41 Praha hl.n. 21:31
EC 100/101 Jože Plečnik Praha hl.n. 7:14 Č. Budějovice 9:56 Č. Budějovice 18:01 Praha hl.n. 20:41
EC 172/173 Vindobona P. Holešovice 13:30 Brno hl.n. 16:14 Brno hl.n. 11:41 P. Holešovice 14:29
EC 178/177 Johannes Brahms P. Holešovice 17:30 Brno hl.n. 20:14 (nejede mezi Prahou a Brnem)
EC 378/379 Carl Maria von Weber P. Holešovice 19:30 Brno hl.n. 22:14 Brno hl.n. 7.41 P. Holešovice 10.29

Petra Morávková - tvář ČD 2008, foto: Jídelní a lůžkové vozy (www.jlv.cz)

Vznik "šťastné hodinky"

Vůbec poprvé se sleva "happy hour" objevila již před pěti lety. Byla zavedena k 1.6.2003, stejně jako další novinka - relační sleva v úseku Praha-Brno. Ta se vztahovala na veškerou konzumaci v jídelních vozech na vlacích EuroCity "Smetana" a "Johann Gregor Mendel". Podobně jako nyní byla omezena na úsek Praha-Brno a zpět, avšak její výše činila celých 50%.

České dráhy výši cen ovlivnit nemůžou

Za ceny gastronomických služeb poskytovaných v mezinárodních spojích bývají občas kritizovány i České dráhy. Většina jídelních vozů řazených na mezinárodních vlacích projíždějících ČR je totiž v jejich vlastnictví. Za tiskové oddělení ČD Petr Štáhlavský vysvětluje, proč cenovou úroveň ovlivnit nemůžou: "Pokud by vlastník vozu chtěl ceny regulovat, musel by provozovateli restaurace uhradit případný propad tržeb". Dle jeho vyjádření ani není možné přizpůsobit ceník zemi, na jejímž území se jídelní vůz nachází: "Změna cen třeba na česko-německé hranici skutečně není možná," doplnil Šťáhlavský.

Ilustrační obrázek - restaurační vůz WRmzOdkazovaný článek na iDnes doporučujeme k přečtení - obsahuje řadu informací dále rozšiřujících souhrnný článek k jídelním vozům publikovaný zde na ŽelPage. Za pozornost stojí vysvětlení, jak funguje obchodní model provozování jídelních vozů. Podle Petra Štáhlavského v květnu 2008 platil Pavel Urblík drahám za nájem vozů, zatímco smlouva mezi ČD a JLV určovala, že: "České dráhy si servis v těchto vozech najímají, zároveň ale dostávají tržby za jejich provoz pouze v zahraničí".


Autorský text; Více informací na ŽelPage: Jídelní vozy ČD - rošáda v poskytování gastronomických služeb

Zdroje: JLV - Mezinárodní jídelní vozy, Jídelní lístek na vlacích Praha-Vídeň; Porovnání webu JLV se stavem k 22.12.2008

Doplňující materiály k tématu: iDnes - Guláš ve vlaku může stát i tři stovky; JLV - informace k zavedení nové slevy "happy hour"


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.12.2008 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
28.12.2008 (14:53)  
Až budou ve vlaku dva špajzáky dvou různých společností, pak se bude jednat o konkurenci. Jinak je to poněkud o nečem jiném.

Změna ceny při přejezdu státní hranice je možná, za předpokladu, že je vůz vybaven elektronickou pokladnou umožňující udělat kdykoli uzávěrku. O tomhle mluvil někdejší generální ředitel JLV a.s. Paul někdy v roce 1995 když se v červenci představoval na Masaryčce první špajzák od Siemense.
Čili když si objednám na českém území, tak účtující číšník (vedoucí vozu) namarkuje do pokladny objednávku "v Kč" a v této výši (bez ohledu na měnu, v níž bude platit) bude taky zákazník platit. Pokud si týž zákazník objedná něco na rakouském území, tak se mu to namarkuje v EURO, resp. ceně na rakouském území. Při placení si pak "kasička" sama provede propočty a případné přepočty a zákazník bude platit celkovou útratu buď v Kč nebo EURO. Pochopitelně naopak. Takže když si zákazník objedná jedno pivko za Vídní a druhé za Břeclaví, tak bude za každé platit částku odpovídající "územní cenové politice".
registrovaný uživatel milos  mail  
28.12.2008 (14:28)  
a predpokladam, ze stale taky plati narok na ceskou cenu az pri placeni, ze? objednas za brnem, prinesou za ctyricet minut nekde za hohenau a o dvojtretinovy cene si nech zdat, ze?
registrovaný uživatel pekař 
28.12.2008 (14:25)  
Já mám skoro pocit, že někdo nemá o čem psát. Tohle už je jak na Novinkách, pořád dokola...
registrovaný uživatel M 
28.12.2008 (13:55)  
"Změna cen třeba na česko-německé hranici skutečně není možná," doplnil Šťáhlavský.

Jeden by rekl, ze presne tohle je princip te happy hour (ktera ale skutecne neni mozna:-))
registrovaný uživatel XYZH  mail  
28.12.2008 (11:39)  
Přijde mi, že JLV si vůbec neváží zákazníků nebo si z nich dělá legraci - ceny u nich jsou neuvěřitelně vysoké a kvalita jídla není nijak vysoká. Několikrát jsem jim psal, ale je to beznadějné - lepší koupit si jídlo na nádraží a nejezdit s nimi!
28.12.2008 (11:23)  
Co se týká cen, zkuste je porovnat mezi vlaky Ec172/3 a Ec114/5.
28.12.2008 (10:25)  
Kouknul jsem se na ceny a je to docela síla. Ne že bych byl cimprlich ale když máte jako JLV prostory zadarmo, ČD Vám platí mzdu personálu, tak za otevření sodovky a nalití do plastového kelímku, chtít tolik je pitomost. Pití i jídlo si koupím dnes kdekoliv. Jen mi vadí že ČD mi cenu provozování jídelních vozů promítají do jízdného. Pro mně ta firma JLV neexistuje.
Paní Topinkové jste otiskli 2 věty a obě jsou mimo mísu.
Co to je cenová politika států a kde je konkurence jídelních vozů mi ale zcela, zcela uniká.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko