..: Fotoreportáž z představení motoráčků KŽC :..

Ilustrační obrázekKrnov / Praha - Klub železničních cestovatelů vstoupil v sobotu 24. března do nové éry své existence. V Krnově byla představena renovovaná vozidla KŽC a partnerů (OLPAS Moravia, KHKD).

ŽelPage dostala možnost přinést denně aktualizovanou fotoreportáž z celkem čtyřdenní akce, kterou najdete v následujícím článku.

Prezentace opravených vozidel v areálu OLPAS Moravia měla asi 100 účastníků z řad členů Klubu železničních cestovatelů a pozvaných hostů. Nejprve nás z nádraží odvezl motoráček M 131.1 do areálu firmy OLPAS. Zde Mgr. Bohumil Augusta účastníkům za mrazivého a větrného počasí postupně představil jednotlivá vozidla a zástupce partnerů.

Vozidla budou použita od dubna na pravidelné jízdy pro veřejnost v rámci projektu „Podlipanský motoráček“ a „Doupovská dráha“ a budou dále využita pro plánované akce (jako je třeba „Dovolená s motoráčkem“ a „Doupovský expres“).

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Jakuza

V souvislosti s prezentací vozidel byl na adrese www.kzc.cz spuštěn grafikou nabitý rozcestník na jednotlivé stránky Klubu železničních cestovatelů, KŽC, s.r.o., a KŽC doprava, s.r.o.

Přehled a popis prezentovaných vozidel

  • M 131.1238, majitel: KHKD
  • M 131.1454, vyroben 1955, poslední působiště v Rumburku, majitel: Olpas
  • M 131.1302, vyroben 1951, poslední působiště v Břeclavi, motoráček zůstává v Krnově pro defekt na hnací nápravě
  • M 262.0124, vyroben 1958, poslední působiště v Trenčianské Teplé (830.124-4)
  • Balm 5-0607, vyroben 1962, poslední působiště v Poprad-Tatry (Bix 020.372-9), zůstává v Krnově a bude rekonstruován na moderní restaurační vůz
  • Balm 5-0796, vyroben 1965, poslední působiště v Trenčianské Teplé (Bix 020.557-5)
  • Balm 5257, vyroben 1966, poslední působiště v Košicích (Bmx 050.029-8)
  • M 286.1008, vyroben 1968, poslední působiště ve Zvoleně (851.008-3)
  • M 286.0006, vyroben 1966, poslední působiště v Trenčianské Teplé (850.006-8, ex 047), vozidlo v majetku Olpas, je toho času v rekonstrukci a zůstává v Krnově
  • T 334.0722 „Rosnička“ je nasazována na výlukové výkony KŽC Doprava

Vozidla jsou renovována v rámci finančních možností do provozuschopného stavu, tedy nemají všechna nový lak a remotorizaci ;-) Většinu z nich si můžete prohlédnout v úterý po druhé hodině ve stanici Praha-Braník. Poté je připravena jízda do Čísovic a dále na vlečku Kovohutí Mníšek pod Brdy a zpět.

Neděle

Zvláštní vlak složený z motoráků M286.1008, M262.0124 a M131.1454 měl odjet rámo v 7.18 z krnovského nádraží. Bohužel technické problémy zapříčinily mírné zpoždění 80 minut. Naštěstí se je podařilo úspěšně překonat a další jízda mohla pokračovat k radosti všech zúčastněných k dnešnímu cíli. Z Olomouce po menší změně v řazení, kdy se "Hurvínek" přesunul na konec soupravy, jízda opět pokračovala co možná nejsvižnějším tempem směrem na Uničov, Šumperk, Zábřeh na Moravě a následně až na vlečky Vápenky Vitošov a Zemědělského zásobování Zábřeh na Moravě. Tyto vlečky účastníci spanilé jízdy navštívili motorovým vozem M262.0124. Jak vypadala návštěva vlečky Vitošov můžete shlédnout na přiložených fotografiích. Další cesta směřovala přes Hanušovice do Dolní Lipky na Letohrad a do dnešního cíle v Potštejně. V úseku Červený Potok - Žamberk se podařilo uspořádat několik fotozastávek pro cestující zvláštního vlaku. Podrobnější fotografie z těchto zastávek přineseme v souhrnném vydání fotografií, něco málo ale můžete shlédnout již dnes. Do Potštejna dorazil vlak v 18.55 a pro dnešek zde ukončil svoji pouť.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Jakuza

Pondělí

Další den spanilé jízdy započal svoji pouť ve stanici Potštejn. Vozy odpočívající na manipulační koleji se probudily k životu těsně před devátou hodinou a chvíli poté vyrazily do zastávky Sopotnice, kde se uskutečnila dnešní první fotozastávka s opakovanými průjezdy přes most v Sopotnici. Bohužel pro cestu do Sopotnice nebyla zvolena úplně ideální sestava, protože v čele vlaku stanul drobný motoráček M 131.1238. Další cesta po krátkém pobytu ve stanici Potštejn směřovala do stanice Doudleby nad Orlicí a na z ní vycházející vlečku ACHP. Další vlečkou na dnešním nabitém programu byla vojenská vlečka v Týništi nad Orlicí. Zajímavou projížďku až k bráně vojenského areálu absolvovala tentokrát celá souprava mimo M 131.1238, který zůstal v nádraží. Několik „fotohaltů“ na hustým lesem lemované vlečce dalo vzniknout několika velice zajímavým fotografiím.

Po krátké pauze v Týništi pokračoval vlak přes Hradec Králové na vlečku Opatovické elektrárny a tím byl ukončen dnešní pestrý výčet vlečkových areálů. Přes spojku Plačice pak následovala rychlá cesta ku Praze se zajetím do nymburského seřazovacího nádraží přes odbočku Babín.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Jakuza

Křest Praha hl.n. a jízda do Kovohutí Mníšek

Dnes po poledni pokračoval slavnostní program KŽC ve vládním salonku hlavního nádraží v Praze. Následovala jízda do Prahy-Braníka a prezentační jízda 830 + Bix na vlečku Kovohutě Mníšek. Za slunného počasí se jízda odehrála v pohodové atmosféře, akorát těsně před posledním fotohaltem na skochovickém mostě zapadlo slunce.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Zdeněk Michl

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Jakuza

Se západem slunce skončila i naše fororeportáž. Zbývá jen popřát motoráčkům mnoho kilometrů bez nehod a snad i vyslovit přání, aby se dařila i záchrana dalších vozidel.

Další setkání s některými vozidly je plánované již tuto neděli na akci Slavnostní zahájení motoráčkové sezony 2007 na Podlipansku.


Jakuza Poslat mail autorovi , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 27.3.2007 (23:45)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
27.03.2007 (15:29)  
2 Jacek: V Krnově se zničily ne 2, ale rovnou 4 kusy M 262.0, taky měly být zachráněny, ale už se to nestihlo, ČD byly rychlejší :'(
Registrierter Benutzer Olda_K  mail  
27.03.2007 (11:30)  
ad: Petr Purkrábek - to jsi promluvil z mojí duše. Škoda, že ta gambinusová epidemie je těch 15 km od Plzně, co bydlím, skoro morem. Takže chlapi, doufám že jedna z dalších expedic bude do pivovaru p. Lažanského v Chyši (t.č. 161). Koleje tam ještě jsou. :)
27.03.2007 (11:16)  
Ta fotka pod Potštejnským hradem vypadá pěkně.
Registrierter Benutzer Jacek 
27.03.2007 (8:42)  
Vozidla vypadají skvěle, můžeme být rádi, že se je podařilo zachránit, mimochodem ve stejný čas se v depu Krnov proměnily dvě dvaašedesátky v hromadu šrotu...
Ovšem co bych jako modelář zkritizoval je provedení nápisů, hlavně u těch balmů. Ten krátký balm má nátěr ze 70. let, ale 5-místné číslo, které tam mohlo být jen do roku 1968 umístěné navíc uprostřed skříně pod ČSD, což se používalo do roku 1957... Dlouhý Balm je na tom skoro stejně.
Nátěr M 286.1 a Balmu taky není tak úplně historický, neopovídají odstíny barev (červená není višňová) a provedení linek, ale to by byly detaily.
Hurvínek je oproti tomu perfektní.
Dnes snad neexistuje muzejní vozidlo, které by opravdu odpovídalo nějakému konkrétnímu období. Copak si toho všímají jen modeláři?

Reznik_Krkovicka:
M 262.0 a krátký Balm nemají nový lak, mluvilo se o tom - je to otázka desetitisíců navíc, které nebyly.
27.03.2007 (8:33)  
Hele chlapi, já si myslím, že se určitě nikdo nebude na vás zlobit, když rozbijete prasátko a zaplatíte těm vozidlům nový lak. Třeba i cedulka s vaším jménem na vozech bude ...
26.03.2007 (23:34)  
Venca Motyka: Souhlasím, 850 a 050 vypadají vskutku elegantně a ani M131 se neztratí, ale 830 a ten přívěšák vypadají jakoby je právě přitáhli z odstavných kolejí kdesi v Popradu... Ale lidem, kteří se o záchranu všech těchto vozidel zasloužili patří moje velká úcta.
26.03.2007 (21:39)  
Už se ví, na které ty jmenované vlaky budou nasazena která vozidla, nebo to bude překvapení? ;-)
26.03.2007 (17:31)  
Vlaky krásné, kužílkovy fotky a článek hrozné... :-(
25.03.2007 (11:06)  
Milý Venco,to je hodně rychlý úsudek,Zdeňka znám osobně a slovo "Vochmelka" mě k němu jaksi nepasuje...Je to spíš o tom, že znalec dobrého piva si musí najít cestu k dobrému pivovaru,když už si ten pivovar pro ostrý konkurenční boj není schopen najít cestu za ním do nějaké nekuřácké hospody!! Já mám taky rád dobré pivko,ale nejsem žádný ochmelka,prostě si po dobrém jídle dám rád dobré pivko a v létě neznám lepšího hasiče žízně,jen nemohu najít tu správnou hospůdku,protože těch nekuřáckých, kde čepují dobré pivo je jako šafránu...Všude je nahuleno jak ve fabrice a většina hospod je nadopována Gambrihnusem.A protože nejsem vochmelka a chuťové pohárky mě fungují dosud dobře,tak gambrihnusáckej patok prostě nejsem schopen pozřít!Takže stejně jako Zdeněk si svou cestičku k dobrému pivku i pivovaru musím vyšlapat sám:-), stejně jako znalec vína si prostě nekoupí slivky v krabici.
Tolik mé vysvětlení,jen nevím,proč jsme od vláčků sklouzli k pivu.Srdečně zdraví Petr.
25.03.2007 (10:01)  
Je to vcajku.Mašinky vypadaj hezky.Tak hodně najetejch km.Řikám to nerad ale i ten gumokol vypadal dobře.Konečně taky nějaký fanatici se zmohli na zakoupení vozidel aby mohli bejt zvláštní jízdy případně jízdy po tratích kde ČD nemá zájem viz Doupovská dráha.
Michl:tak jsem koukal na ty tvoje odkazy turistický cíle-samej pivovar,ty budeš asi pěknej vochmelka
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko