..: Elektrifikace trati Lichkov - Międzylesie :..

Ilustrační obrázekLichkov - Již dlouho se mluví o elektrifikaci pohraničního přechodu Lichkov – Międzylesie. Trať o délce 30 km (Letohrad - Lichkov 21 km, Lichkov - Międzylesie 9 km) by měla být elektrifikována soustavou 3.000 V stejnosměrných. O elektrifikaci na české straně se již uvažuje delší dobu. Vznikla by tak nová trasa, na které by se nemuselo přepřahat do nezávislé trakce nákladní vlaky na poměrně krátký úsek. Odpadla by tím i provozně nákladná údržba lokomotiv řady 751 v depu Letohrad.

V minulém roce se do jízdního řádu i k uším železničních nadšenců dostala informace, že v useku Międzylesie – Lichkov má začít elektrifikace již na jaře 2007 s konečným termínem na začátek března. Z pro nás zatím neznámých důvodů došlo k odložení až na květen. Během výluky bude uzavřen pohraniční přechod pro veškerou železniční dopravu. Pro delší odklonové trasy se bude polská strana snažit co nejvíce výluku zkrátit, protože díky vyloučení tohoto úseku přijde ke slovu odklonová trasa přes přechod Meziměstí – Mieroszów. Pro obě strany to je navýšení nákladů na přepravu (nevhodné sklonové podmínky) a hlavně navýšení vozby nákladních vlaků po neeletrifikovaných tratích.

Co to může znamenat pro železniční nadšence? Elektrifikace by měla proběhnout během 100 denní výluky, během ní by měly být nákladní vlaky odkloněny na jiné hraniční přechody. Osobní doprava na tomto hraničním přechodu bude zrušena bez náhrady. Jedná se o jeden spěšný vlak (ačkoli výluka je od května, byl již zrušen koncem března) a pár rychlíku R 250/1. Všechny tyto vlaky mají v poznámce JŘ, že jedou do 31.3, v letošním JŘ už nejsou zmíněny, že někdy pojedou. Je možné, že se objeví po 2. změně v jízdním řádu.

Dosavadní vozba na 026

V dnešních dnech jsou přes tento přechod vedeny tři páry nákladních vlaků. Od nového GVD jsou s očekáváním uzavření hr. přechodu Lichkov – Międzylesie turnusovány v PJ Meziměstí lokomotivy řady 751. V minulých letech zde byly nákladní vlaky vedeny dvojicí lokomotiv řady 742 PJ Meziměstí DKV Česká Třebová. Jedinou mimořádností zde byl v nočních hodinách pravidelný vlak se solí tažený dvěma lokomotivami řady 749, případně 750.

Od začátku letošního GVD (2006-07) se zde objevují různé lokomotivy. Z počátku zde bylo nadvládí lokomotiv PS Letohrad. Jako první se zde objevila dvojice 751 137 a 176. Po příchodu prvních strojů z Ostravy během prosince 2006 a zapůjčení 751 354 z Letohradu se na vlacích začaly objevovat dvojice 751 143 a 354 a 751 093 a 220. Na přelomu roku se také na 026 objevila dvojice lokomotiv 749 011+240 zapůjčená opět z PS Letohrad. Jako poslední přišla z Ostravy 751 101, která však do provozu zasáhla až v lednu 2006 ve dvojici s 751 220. V rámci DKV Česká Třebová také byla do Meziměstí přesunuta 751 094, která stála od svého odstavení v roce 2005 jako smutný pomník zašlé slávy 751 v Pardubicích. Na konci roku 2006 ale byla přesunuta do Meziměstí a v této době je zprovozněna.

Ilustrační obrázekOd května dojde na trati 026 k výraznému nárůstu přepravy. Velká část vlaků z přechodu Lichkov by měla být odkloněna přes trať 026 na přechod Meziměstí - Mieroszów. Z dnešních tří párů Pn vlaků by se počet měl zvýšit až na 6 a s malými výjimkami jsou všechny vlaky vedeny denně. Turnusová potřeba by měla vzrůst na 3 dvojice řady 751. Doprava by měla vzrůst hlavně v nočních hodinách, kdy není trať tolik zatížena osobní dopravou.

Co již brzy bude minulostí...

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Co nás čeká v nejbližších měsících...

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek


Jakuza Poslat mail autorovi | 5.5.2007 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Iwan 
12.06.2007 (11:51)  
začátek modernizace useku Międzylesie - St Hr
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=5868
12.06.2007 (10:39)  
ad Snoopy:
cestovani do Polska je skutecne od zruseni R250/1 tragedie. Vyzkousene nahradni trasy do Poznane:

- autobusem do Nachoda (od 10.6. jezdi jeden spoj v pracovni den primo z Prahy do Klodzka - ORLOBUS), pak prestup. Vlaku ale z Klodzka moc nejezdi, s autobusy je to lepsi (www.autobusowyrozkladjazdy.pl).

- pres Bohumin nebo Zebrzydowice - dlouhe a pomerne drahe

- pres Berlin - nejpohodlnejsi a take nejrychlejsi, z Berlina jezdi cca 4x denne Berlin-Warszawa-Express, ale dost drahe (cca 60 euro jednim smerem).
26.05.2007 (21:47)  
Zdravím Vás. Nejsem zaměstnanec ani žádný odborník přes ČD, ale pouze z amatérského pohledu mě zajímá elektrifikace tratě Letohrad-Lichkov. Podle stavebního povolení (www.mladkov.cz -úřední deska -Stavební povolení pro stavbu dráhy) je kromě jiného uvedena i doba výstavby. Začala letos v květnu a měla by být tuším ukončena do 31.5.2010. Jsou tam dále uvedeny snad všechny akce spojené s touto stavbou. Dále jsem na stránkách www.mdcr.cz ve 159 usnesení 7 schůze ze dne 12.12.2006 objevil, že tato stavba je jednou z priorit v roce 2007. Pro tento rok je uvedena částka 25 mil Kč. Na stránkách Informačního systému o veřejných zakázkách - uveřejňovací subsystém je ale uvedena částka pro rok 2007 375 mil.Kč??? V součastné době, až do asi 16.7.2007 má probíhat výběrové řízení a asi o měsíc déle má vybraná firma začít s realizací. Jsem na to moc zvědav. Dále by mě zajímalo, co bylo důvodem ke zrušení rychlíku Praha-Jeseník. Díky. Ahoj
registrovaný užívateľ snoopy 
09.05.2007 (23:04)  
Přidávám pár praktických informací pro cestování do Wroclawi po náhradní trase. Jednak bych chtěl varovat před cestováním autobusem společnosti ORLAN, s.r.o. na lince Praha – Minsk. Řidiči jsou Bělorusové, což by tak nevadilo, jako to, že neumí ani slovo jinou řečí. Cesta z Prahy na hranice trvala cca o hodinu déle než podle jízdního řádu. Na hranicích se čekalo cca 2,5 h kvůli obstrukcím polských celníků, kterým řidiči nesdělili, že se jedná o linkový autobus, který by jinak odbavili rychleji (neuvěřitelné obstrukce Poláků ale nechápu – většinu z těch 2,5h se nedělo vůbec nic!!). Ve Wroclawi autobus místo na autobusovém nádraží zastavil někde v polích u města. Málem jsme přejeli, protože řidič nic neohlásil a vše vypadalo jako zastávka na WC.

Cesta zpět vlakem ale nebyla o nic lepší: v Praze na hl. n. vám úplně v pohodě prodají lístek na trasu Wroclaw – Görlitz – Zittau – Varnsdorf – Praha, přestože na úseky v Německu jízdenka naplatí, protože příslušní dopravci nemají smlouvu s ČD. Jízdenku na úsek Görlitz – Zittau – Varnsdorf jsme si tedy museli zaplatit dvakrát!!! Takže potom se nedivme, že každý pojede raději autem:-((...
registrovaný užívateľ Halbstadt  mail  
09.05.2007 (19:14)  
Jinak spárování je 751.038+236, 751.151+220, 749.019+011 a sólo
751.101 a 094 Dneska jede všech pět párů, ale všechny nebývají ložené z Polska dnes přijelo pět ložených vlaků do Polska jen 3. N některých vlacích z Polska jezdí přípřež ST43. Jízdní řád se přibližně dodržuje, ale oba ranní vlaky od Týniště byli v Meziměstí z náskokem tj. první v 7 a druhý ve 8 druhý náklad z Meziměstí odjížděl až ve 12.45.
registrovaný užívateľ Honnzok  mail  
09.05.2007 (18:08)  
To už je ?
07.05.2007 (21:44)  
Je zajímavé, že v JŘ 2008 jsou 2 rychlíky Praha-Vratislav vedeny právě přes Lichkov, bohužel i přes Hradec Král., kde mají čekací dobu stejnou jako do teď 5.5. poznaňský rychlík. Takže na případný přepřah.
registrovaný užívateľ Petr Dungl  mail  
07.05.2007 (12:28)  
Jan ml: Úplně v klidu.Na Letohrad - Lichkov se stále jezdí, bohužel jen tedy vozy 810 na osobácích a o víkendech 854 + Btn na Sp 1908/1909 Sněžník.To můžeš i teď, když je výluka mezistátního provozu.Jediný náklad, který zde teď lze chytnou, je Mn Letohrad - Dolní Lipka - Štíty a zpět, který docela jezdí docela pravidelně a ne z malou zátěží ...
registrovaný užívateľ Jan ml 
07.05.2007 (10:35)  
To by mě zajímalo, ještě bych si chtěl projet trasu Letohrad-Lichkov bez drátu. Stihnu to?
dopisovateľ alebo člen ŽP Jakuza  mail  
07.05.2007 (7:20)  
mirekmir: NO takhle bych to neviděl. Pokud Poláci vůbec zadrátují nějaký metr (samozřejmě po vydání se najednou začali objeovvat protichůdné informace), tak to bude tak že na hranicích skončí dráty a stejně se asi nebudou zatím využívat, protože česká strana prostě nemá prachy a ani chuť. Takže by to znamenalo dál provoz 751 do Polska.


tombr: Rychlík jezdil právě díky odkladu až do 4.5. Navíc v trase Letohrad - Lichkov jel jako osobní vlak který měl být v této trase od 1.4 trasován, takže zastavoval na všech zastávkách.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko