..: DKV Brno, PJ Horní Heršpice včera a dnes, aneb od 850, přes řadu 843 až po 854 :..

Ilustrační obrázekBrno - DKV Brno, PJ Horní Heršpice, zajišťuje motorové a k nim přípojné vozy v okolí Brna. Vlastní 7 vozů 850: 850 001, 850 010, 850 015, 850 021, 850 028, 850 030, 850 031, dále se zde nachází vůz 850 032 (který je nyní odstaven pro poruchu) a vůz 850 048 (který do provozu nyní nezasahuje, v lednu 2006 byl poměrně vážně poškozen při nehodě s přípojným vozem 043, oprava vozu 850 048 se zdá být nereálná).

V období GVD 2005/2006 disponovaly Horní Heršpice s vozy řady 843, 043 a 943, které měly částečně nahradit staré a poruchové vozy 850. V průběhu provozování vozů 843 byly definitivně odstaveny vozy 850 008, 850 009, 850 049 a do Olomouce odeslány, resp. zapůjčeny vozy 850 029 a 850 050 (který skončil pod hořáky autogenu v Tlumačově). Pro vozy 050 nebyl provoz vozů 043 dramatický, došlo pouze k předání 4 vozů do Českých Budějovic. V Brně se s GVD 2005/2006 objevily poprvé řídicí vozy, a to 4 kousky vozů 943, které byly nedílnou součástí poměrně elegantní soupravy, tvořené vozy 843 a přípojnými 043.

Vozy, nebo spíše souprava 843, 043 a 943 zde byla poměrně náročně a nákladně uvedena do provozu, počáteční problémy sice byly, ale jak personál, tak strojvedoucí si na nové vozy zvykli a měli je povětšinou v lásce. To víte, když jezdíte několik let s 850 a pak dostanete 843, to je jako byste jezdili 30 let v Trabantu a pak dostali Mercedes. Během prosince 2005 a ledna 2006 se vozy uvedly do téměř bezproblémového provozu, který trval až do ukončení působení této řady v DKV Brno.

V průběhu letních školních prázdnin bylo oznámeno ČD vítězství ve výběrovém řízení na provoz rychlíků na trati Plzeň - Most. ČD slíbily na tuto trať právě vozy 843, 043 a řídicí 943, takže nezbylo nic jiného, než ukončit ke konci GVD 2005/2006 nepříliš dlouhý provoz těchto vozů v Jihomoravském kraji a vymyslet adekvátní náhradu.

Jako vhodná náhrada se zdály vozy 854, takže hned v říjnu se v Brně nacházel vůz 854 203-7 „Terezka“, který zde sloužil pro zácvik. Vůz byl 3 dny od dodání uveden do provozu a povětšinou jezdil s vozy Bmx do Jihlavy. Po pár týdnech jej následovaly další vozy 854, až do celkového počtu plánovaných 9 vozů. Je zřejmé, že kdyby jich přišlo více, tak se vyřadí nějaká 850, resp. 850 001 by sloužila výhradně k historickým účelům a ne ke každodennímu provozu, jak je tomu dnes.

V období posledních dvou měsíců roku 2006 opustily vozy 843, 043 a 943 své krátké působiště v Brně a byly předány do Plzně a Ústí nad Labem.

Se zahájením nového GVD 2006/2007 se v Brně již žádnou 843, 043 a řidičákem 943 již nedisponovalo, provoz zde tak nadále zajišťují vozy 850, zabydlily se zde vozy 854, které jsou dle mého názoru velice dobrou náhradou a jako novinka jsou zde čerstvě repasované vozy řady 054 (nyní jich je v Brně 6) a nově vyrobené vozy 954 (ex Postw) z Pars Šumperk (nyní jsou v Brně vozy 954 002, 954 003, 954 007 a další přibude - zřejmě 954 008). Do Brna byly dodány i vozy 053, které mají postupem času projít kompletní rekonstrukcí v KOS Krnov na řadu 054.2 (a 054.3).

Co nás v Brně ještě čeká? Nyní se řeší náhrady vozů 850, protože jejich provoz se stává vzhledem ke stáří a především nízké spolehlivosti neúnosný. Nyní jezdí 7 vozů, není nikde vyloučeno, že zítra jich bude jezdit jenom 5. Jaké náhrady se tedy dočkáme? Budou to další vozy 854 (z Liberce), o kterých už se také mluví (zatím je to ale utopie), nebo vozy 814.2? No, nechme se překvapit. Já přeji „mechošům“ v DKV Brno pevné nervy s vozy 850, zároveň jim také patří velký dík. Nebýt jich, tak zřejmě na řadu 850 jen vzpomínáme z fotografií a videí. Část příměstské dopravy by tak zajišťoval třeba kocour se 3 vozy 050.

Příznivcům železnice v Jihomoravském kraji doporučuji velice dobré a zajímavé stránky.

zdroj: vlastní pozorování v DKV Brno, PJ Honí Heršpice


RIS Poslat mail autorovi | 22.4.2007 (23:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.04.2007 (22:54)  
Celé "ONJ" je pod správou DKV Praha, včetně signalistů a výpravčích. DKV Praha je jediné DKV, které má v personálním stavu pracovníky výše uvedených profesí. Technická základna trakce 80 je ve Vršovicích, které byly motorovým depem a následně tam byla přesunuta trakce 10 a 30 z depa na Masarykově nádraží. ONJ bylo technickou základnou elektrických jednotek (žabotlamů), byť se tam po jistou dobu prováděla i údržba trakce 70, dokud nebyla vozidla trakce 70 z tehdejšího depa Praha střed předána do Libně a Vršovic. Motorové zálohy na ONJ personálně pokrýval personál LD Praha střed, pracoviště ONJ, mateřským depem lokomotiv však bylo vršovické depo. Podobně na elektrických zálohách ve Vršovicích nebo Libni jezdil vršovický nebo libeňský personál, lokomotiva byla domovem ("na středu)".
I když existovala v Praze svého času 3 depa, tak si vzájemně nekonkurovala – platí to i o Libni a Vršovicích, která byla motorová (trakce 70). Tím spíše, že řada strojvedoucích v Libni a Vršovicích byla původně "na středu" (spadala tam vozební stanice v Bubnech) nebo na trakci 70 na ONJ a po čase se "vrátila na střed" a udělala si zákonité na trakci 10, 30, 40, někteří i na trakci 20.
registrovaný uživatel happy 
24.04.2007 (11:22)  
Někteří máte teda zcestné nápady.Jestli se Vám zdá zbytečné Heršpické depo,pak je to s vámi na pováženou.Majlont není zase tak "obrovský",jak se někomu zdá.Jinak vy pražští pepíci si laskavě srovnejte,v jaké kvalitě pouští na trať vozy ONJ a v jaké Heršpice!!Ještě se mně nestalo,aby z Heršpic přijel zmalovanej motorák s polodevastovaným interierem,za to z ONJ si to klidně vyjíždí s grafity i přes okna.Takže si své ONJ nacpěte do.... a PS a dejte si bacha,aby Vám to úžasné dřevěnými kůly podepřené nádraží ve Vršovicích nespadlo na palici,pak se otírejte o Brno...
registrovaný uživatel RIS  mail  
24.04.2007 (10:33)  
Svědek: já nevím, proč jste zaujatý, já myslím, že DKV Brno na tom nějak hrozně není.

Majlont: lokomotivy, nákladní vozy
Heršpice: motoráky a přívěsné vozy
Dolní: když se neví, kam s tím
24.04.2007 (2:24)  
Tak jsem ted ukoncil dnesni (vcerejsi) praci, huf. Souhlas s NIcKON. Jista cast jak soutosu, tak "zeleznicnich profiku" proste zije v uplne jinem svete a pak se divi, ze ostatni lide (hlavne ti normalni, nezasazeni soutostvim) se na ne divaji skrze prsty.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
24.04.2007 (1:59)  
100 kurev: Takže když uvidíš před sebou černou, ale v jakýchsi lejstrech bude napsáno bílá, tak budeš tvrdit, že je to bílá, jen proto, že to tvrdí nějaký úředník? Tomu říkám nahrazovat myšlení a vlastní názor rutinou. Takovéhle myšlení je bohužel vlastní jisté zkostnatělé části drážních zaměstnanců a proto je okolní svět, žijící v reáliích západního světa 21. století, vnímá jako exotické dinosaury a nemá je rád.
23.04.2007 (23:54)  
jo a 5) Brno moc nemusím, hodně se tam krade
23.04.2007 (23:50)  
1) Libeň se používá už jen jako součástková základna, jinak tam je pusto prázdno
2) ONJ není depo ale odstavný nádraží, těch má Brno snad pět
3) Majlont je předimenzovaný depo, narozdíl od Vršovic
4) mašiny maj jezdit a ne stát v depu
23.04.2007 (23:02)  
DKV Brno, PJ Horní Heršpice už měli dávno zavřít. Mít dvě depa na území jednoho města, to několik let nemá ani Praha!!!
23.04.2007 (19:11)  
mates111: Na 030, 036, 089 najdou vždy dostatek využití
23.04.2007 (19:06)  
Tak nevím, technické schopnosti vozů příliš neznám, ale myslím, že při stoupání do Křižan se zapotí i lepší vlaky než Regionovy...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko