..: České dráhy opět nezvládly organizaci dopravy během výluky na trati 231 :..

451Praha - Čelákovice - Lysá nad Labem - Od 18. do 21.4.2006 probíhá výluka traťové koleje v nejdelším mezistaničním úseku na trati 231 mezi žst. Praha Vysočany a Praha Horní Počernice. O situaci v uvedeném úseku v uplynulých 2 dnech informuje následující článek.

V úterý 18.4. (8:00 hod.) začala čtyřdenní výluka, která bude ukončena v pátek 21.4.2006 (14:30 hod.). V úseku mezi Vysočany a Horními Počernicemi se opravuje most přes Kbelskou ulici. Na mostě jsou průjezdné 2 koleje, z toho je 1 elektrifikovaná (směr Lysá nad Labem) a 1 neelektrifikovaná (směr Mladá Boleslav). Příměstské vlaky i vlaky dálkové dopravy jsou v 9 km dlouhém úseku vedeny po 1 koleji a nabírají tak značná zpoždění.
Aby ČD minimalizovaly zpoždění, jezdí v uvedených dnech Ex 560/561 Krakonoš odklonem přes Poříčany a je odřeknut vlak Os 9446 v celém úseku. Cestující mohou využít vlaku Os 9402, který je mimořádně veden 2 soupravami 451. O výluce nedostatečně informují upozornění na nádražích.

Včera i dnes nabíraly vlaky zpoždění v řádu desítek minut. Dnes v ranních hodinách zkolabovala příměstská doprava na trati 231 úplně. Dle hlášení staničního rozhlasu byl Os 9453 opožděn o 40 minut či Os 9409 o 15 minut. Některé soupravy se mimořádně spojovaly, protože nestíhaly obraty v koncových stanicích. Díky tomu nabíraly další zpoždění. Nejhůře na tom byly vlaky do Prahy, na které čekalo velké množství cestujících.

Kvůli opožděnému Os 9449, který nestihl dojet včas do Poděbrad, byl opožděn i Os 9452 (nejméně o 35 minut). Kvůli opožděným příměstským vlakům nabíraly zpoždění i lokální vlaky (např. ve směru Brandýs nad Labem). Cestující, kteří čekali na vlak 9452, měli štěstí, protože v Čelákovicích zastavil R 750 Orlice (zpoždění 15 minut) a mohli se tak dostat do Prahy dříve. Jedinou nevýhodou byl průvodčí, který všem říkal, že se nejedná o mimořádné zastavení, ať cestující do vlaku nenastupují. Jinak si budou muset zaplatit doplatek k jízdnému či zakoupit jízdenku. Většina lidí však nastoupila, vlak zastavoval ve všech zastávkách a stanicích až do Prahy a průvodčí soupravou raději ani neprocházel, protože vlak byl přeplněn, a to i přesto, že měl 11 vozů (2 vozy 1. třídy, jídelní vůz, 8 vozů 2. třídy). Délka vlaku má jednu nevýhodu, ve Vysočanech jsme skákali do výhybek, ale byli jsme tam nejméně o 30 minut dříve.

Je nepochopitelné, proč nezajistily ČD lepší organizaci dopravy (soupravy mohly být ukončeny ve Vysočanech a dále by se pokračovalo MHD; v uvedených termínech mohly vlaky dálkové dopravy zastavovat mimořádně i v jiných stanicích než je obvyklé). Nic se nestalo a dráhy selhaly, jak bývá zvykem během většiny mimořádných situacích. Když nic jiného, tak by měly být cestující alespoň informováni o důvodech zpoždění.

Podobná situace panovala i v odpoledních hodinách v obou směrech - vlaky byly opožděny o 10 - 40 minut. Je ale pravdou, že průvodčí již informovali o důvodech zpoždění (např. Os 9423, průvodčí UŽST Nymburk č. 0130, vlak opožděn jen o 10 minut). Sami zaměstnanci stanic uváděli, že za daných podmínek není možné zajistit spojení bez zpoždění v dotčeném úseku.

Příklady zpoždění vlaků dálkové dopravy dne 19.4.2006, Praha - Lysá nad Labem
R 757 - 17 minut
R 749 - 10 minut
R 953 - bez zpoždění
Ex 561 - 35 minut (odklonem přes Poříčany)

Příklady zpoždění vlaků dálkové dépravy dne 19.4.2006, Lysá nad Labem - Praha
R 631 - 15 minut
R 652 - 27 minut
R 750 - 15 minut
R 752 - bez zpoždění

Příklady zpoždění vlaků příměstské dopravy
- Kolín - Praha:
Os 9400 - bez zpoždění,
Os 9402 - 7 minut,
Os 9404 - 19 minut,
Os 9406 - 35 minut,
Os 9450 - 48 minut,
Os 9452 - 34 minut,
Os 9454 - 20 minut,
Os 9410 - 5 minut
- Praha - Kolín:
Os 9409 - 15 minut,
Os 9421 - 3 minuty,
Os 9423 - 11 minut,
Os 9459 - 18 minut,
Os 9425 - 12 minut,
Os 9461 - 10 minut,
Os 9427 - 10 minut


CSPSV | 19.4.2006 (17:34)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko