..: Aktualizováno: U Kralup nad Vltavou vykolejil rychlík, provoz již částečně obnoven :..

Foto 1Kralupy nad Vltavou - V pondělí 19.3.2007 krátce po půl desáté večer vykolejil mezi Vraňany a Cítovem u Kralup nad Vltavou rychlík jedoucí z Prahy do Děčína. Stalo se tak po střetu s automobilem na železničním přejezdu chráněném závorami a světelnou signalizací.

Nehoda, při které vykolejila lokomotiva a tři vozy rychlíku, se obešla bez většího počtu zraněných, výše škody se pohybuje v řádech desítek milionů korun. Rychlík na přejezdu narazil do uvězněného osobního automobilu v rychlosti cca 140 km/h. Lokomotiva vykolejila a sjela z železničního náspu na pole, první až třetí vůz zůstaly stát napříč na kolejích, jeden z nich je nakloněný na bok. Při nehodě byl podle předběžných informací zraněn strojvedoucí a jeden cestující ve vlaku.

Aktualizace 20.3., 11:00 (-cspsv-)

Foto 2 V návaznosti na nehodu jsou vlaky odkláněny přes Lysou nad Labem, kde mění směr (EN 353 a R 379 projíždí se zpožděním kolem 60 minut). Zpoždění se díky tomu přenáší i na ostatní vlaky (např. Os 9409, 40 minut).

Aktualizace 20.3., 13:00 (-cspsv-)

Policie podezřívá 3 muže z pojišťovacího podvodu. Audi bylo dle domněnky nastraženo na koleje úmyslně. V případě, že se podezření potvrdí, hrozí viníkům obvinění z pojišťovacího podvodu a obecného ohrožení.

Aktualizace 20.3., 23:00 (-jrtrain-)

Podle posledních informací z médií (Česká televize, iDnes.cz), se potvrzuje podezření o pojistném podvodu. Policie již zatkla tři podezřelé osoby. Ty se měly dopustit pojistného podvodu tím, že chtěly poškodit automobil na kolejích a poté s ním z místa odjet. Škodu na automobilu pak plánovali uplatnit na pojišťovně. Nicméně se auto v kolejích zaklínilo a pachatelé jej nebyli schopni vyprostit. Ještě před srážkou se k vozidlu dostala Policie ČR, která přivolala hasiče k vyproštění vozidla a též kontaktovala výpravčího ve Vraňanech kvůli zastavení vlaků na trati. Bohužel došlo k mylné informaci ohledně umístění přejezdu a výpravčí zastavil provoz na jiné trati a to z Vraňan do Straškova.

Aktualizace 20.3., 23:50 (-cspsv-)

Ve 22:10 hod. byl obnoven provoz po jedné koleji. Tím byla ukončena náhradní autobusová doprava i odklony vlaků. Včerejší vykolejení rychlíku si vyžádalo 1 těžké a 4 lehká zranění.

Foto 3Rychlík 784 vyjel krátce před devátou hodinou na svou pravidelnou trasu z Prahy do Děčína. Ke kolizi došlo v Cítově ve 21:33 hod.

"Ozvala se silná rána. Znělo to, jako by jel vlak chvíli po hlíně", popsal událost reportér MF DNES, který byl právě ve vlaku. Lokomotiva nakonec skončila na poli. Z trolejí podle svědků létají jiskry a vlak je celý zkroucený. Jeden z vagónů leží na kolejích.


Foto 4Podle Aleše Ondrůje (ČD) a Zdeňka Neusara (Drážní inspekce) byl příčinou havárie střet vlaku s autem na přejezdu. Auto na přejezdu zřejmě uvízlo, v době srážky s vlakem u něj údajně byli i policisté. Železničářům ale nikdo nedal informaci, že by měl být vlak mířící k přejezdu zastaven.

Provoz na trati 090 byl přerušen od nehody (19.3.) až do úterní (20.3.) 22. hodiny, rychlíky a vlaky EuroCity byly v průběhu dne (20.3.) odkláněny po trati 072 přes Lysou nad Labem.

zdroj: iDnes

Tiskové zprávy a články

Popisky fotografií - 20.3.2007

  1. EN 353 Johannes Kepler projíždí žst. Čelákovice, čas 9:42 hod. (zpoždění cca 90 minut)
  2. R 379 Kopernikus mění směr jízdy v žst. Lysá nad Labem, čas 10:02 hod. (zpoždění cca 40 minut) - v čele lokomotiva řady 370, na postrku 163-090
  3. Pragotron a zpoždění vlaků v žst. Kolín, po příjezdu Os 9409 (zpoždění 35 minut), skutečné zpoždění EC směr Aarhus bylo 90 minut
  4. R 611 Ohře projíždí za hustého sněžení žst. Praha Vysočany ve 21:58 hod. (zpoždění cca 90 minut na příjezdu)

Omlouváme se čtenářům za sníženou kvalitu fotografií!

Fotky z místa nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Karel Mikolášek, z místa nehody v cca. 13-14 hodin


Garfield | 20.3.2007 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 33      Zpráv na stránku:   
22.03.2007 (21:01)  
njn, zemědělci mají zoráno...
22.03.2007 (17:57)  
Podotýkám, že ze stanice Vraňany vedou TŘI tratě.A jestliže mu bylo sděleno, že je to na přejezdu mezi Horními Beřkovicemi a Lužcem nad Vltavou, tak tam je na těch třech tratích v okolí PĚT přejezdů.A jednim telefonem se v jednom okamžiku dovolám do jedné stanice a né do několika, když bych měl zavřít všechny tři tratě.Ono berme ještě v úvahu jednu možnost a to sice, že ty tři podvodníci byli stěma policajtama dohodnutý.Vím, je to málo pravděpodobné.Nic méně ta možnost se tu taky nabízí.
registrovaný uživatel milos  mail  
22.03.2007 (17:22)  
no nedavno to prece fira pendolina pred nejakou uviznutou avii zaflekoval, jenze ve dne... ono i ti polisi, co mohli svetlo v dali videt - taky bych doufal, ze se mi to zda a ze jen stoji ve stanici - diky te rovine se to muze tak zdat...

kazdopadne
a) nezavidim vypravcimu at je vina na nem nebo ne, protoze uz vidim, jak se policajti budou snazit usvedcit sve kolegy....

b) vypravci se asi mel o nestandardni situaci v jeho reviru daleko vice zajimat, kor kdyz mu tam vzapeti projizdel vlak plnej lidi. To zavani minimalne lehkovaznem podceneni situace. Leda ze by ho policajti uvedli tvrde v omyl.

Ale vzhledem k nedavne "akci" rakouskych policajtu, kteri si po dvou sebevrazich rekonstruovali cin v kolejisti si taky mysleli, ze vlaky nepojedou nebo pojedou pomalu a ctyri z nich smetlo dalsi ECcko...

Bohuzel, vypravci bude asi potrestan za to, ze nedokazal z policajtu dostat presnou informaci, ze ktere by sam neomylne pochopil misto problemu

dle novy je jiz obzalovan s rizikem tri let natvrdo...
registrovaný uživatel PZ 
22.03.2007 (16:52)  
Právěže ta baterka by vidět být mohla, protože by byla světlejší, než nasvícené čelo nadjezdu.
registrovaný uživatel M 
22.03.2007 (16:48)  
milos - nebo naopak - proste sem chtel rict, ze kdyz nebylo videt auto, tak by nebyla videt ani ta baterka no... Nemyslel jsem to tak, ze fira mel auta videt a tak mohl snadno na petniku zastavit a ze je to vlastne skoro jeho chyba, protoze se nedival...
registrovaný uživatel milos  mail  
22.03.2007 (16:31)  
M: bohuzel je to naopak, vlak jel v plne rychlosti z plne osvetleneho nadrazi Vranany do tmy (za usteckym zhlavi vranan je silnicni nadjezd) a po projeti pod mostem mel k prejezdu nejakych 300m. to nestacis ani rict "dop.dele"...

se podivej na ortofotomapu, jak jsem na ni daval odkaz - umim si to docela dobre predstavit
registrovaný uživatel M 
22.03.2007 (16:07)  
kasku - nic by se nestalo v tomto pripade... Mohlo tam dojit k nehode dojit i "neumyslne" a dopadlo by to stejne...
Zeleznicar by nechapal, o co jde, protoze na silnici prece prejezdy nejsou...

Proste ja se neprestavam divit pochodum nekterym jedincum. Chci, ale nejde to:-) Z mapy je jasne, o ktery slo prejezd, ale kdyz neni cislo trate (ktere znaji jen modromozci), tak neni jiste nic...

milos - nepsal jsem, ze auto muselo byt videt za kazdou cenu. Psal jsem, ze je videt mnohem snaze nez mavani baterkou (zvlast pokud je pozadi znacne osvetleno, jak se zde objevilo)
registrovaný uživatel milos  mail  
22.03.2007 (16:04)  
hyvrysak: no tak to je docela dost! ja cekal tak tretinu! pri 150ti cestujicich je to cca 3 lidi na kupe (teda oddil). to pak pri nich stali vsichni svati... tzn, ze ten jeden vagon se asi prevratil a zustal lezet - kdyby jel chvili po boku, tak by to bylo asi horsi asi jako pred lety s tramvaji na letne
registrovaný uživatel kasku  mail  
22.03.2007 (16:00)  
ad M a Stoupa:
Zbytečně se dohadujete,ale důležité je vědět co kdo komu hlásil!A to,pokud vím,přesně neví nikdo z nás. Zatím co jsem četl,je to "jedna paní povídala"!

Důležitý je prvopočátek!To jsom ti odborníci,co tam auto postavili!Podle všeho úmyslně!?Jinak by se nic nestalo.
22.03.2007 (15:50)  
milos: myslím, že se uvádělo číslo 150 (původně 200)
  1 2 3 4 5 ... 33      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko