Kralupy nad Vltavou - V pondělí 19.3.2007 krátce po půl desáté večer vykolejil mezi Vraňany a Cítovem u Kralup nad Vltavou rychlík jedoucí z Prahy do Děčína. Stalo se tak po střetu s automobilem na železničním přejezdu chráněném závorami a světelnou signalizací.
Nehoda, při které vykolejila lokomotiva a tři vozy rychlíku, se obešla bez většího počtu zraněných, výše škody se pohybuje v řádech desítek milionů korun. Rychlík na přejezdu narazil do uvězněného osobního automobilu v rychlosti cca 140 km/h. Lokomotiva vykolejila a sjela z železničního náspu na pole, první až třetí vůz zůstaly stát napříč na kolejích, jeden z nich je nakloněný na bok. Při nehodě byl podle předběžných informací zraněn strojvedoucí a jeden cestující ve vlaku.
Aktualizace 20.3., 11:00 (-cspsv-)
V návaznosti na nehodu jsou vlaky odkláněny přes Lysou nad Labem, kde mění směr (EN 353 a R 379 projíždí se zpožděním kolem 60 minut). Zpoždění se díky tomu přenáší i na ostatní vlaky (např. Os 9409, 40 minut).
Aktualizace 20.3., 13:00 (-cspsv-)
Policie podezřívá 3 muže z pojišťovacího podvodu. Audi bylo dle domněnky nastraženo na koleje úmyslně. V případě, že se podezření potvrdí, hrozí viníkům obvinění z pojišťovacího podvodu a obecného ohrožení.
Aktualizace 20.3., 23:00 (-jrtrain-)
Podle posledních informací z médií (Česká televize, iDnes.cz), se potvrzuje podezření o pojistném podvodu. Policie již zatkla tři podezřelé osoby. Ty se měly dopustit pojistného podvodu tím, že chtěly poškodit automobil na kolejích a poté s ním z místa odjet. Škodu na automobilu pak plánovali uplatnit na pojišťovně. Nicméně se auto v kolejích zaklínilo a pachatelé jej nebyli schopni vyprostit. Ještě před srážkou se k vozidlu dostala Policie ČR, která přivolala hasiče k vyproštění vozidla a též kontaktovala výpravčího ve Vraňanech kvůli zastavení vlaků na trati. Bohužel došlo k mylné informaci ohledně umístění přejezdu a výpravčí zastavil provoz na jiné trati a to z Vraňan do Straškova.
Aktualizace 20.3., 23:50 (-cspsv-)
Ve 22:10 hod. byl obnoven provoz po jedné koleji. Tím byla ukončena náhradní autobusová doprava i odklony vlaků. Včerejší vykolejení rychlíku si vyžádalo 1 těžké a 4 lehká zranění.
Rychlík 784 vyjel krátce před devátou hodinou na svou pravidelnou trasu z Prahy do Děčína. Ke kolizi došlo v Cítově ve 21:33 hod.
"Ozvala se silná rána. Znělo to, jako by jel vlak chvíli po hlíně", popsal událost reportér MF DNES, který byl právě ve vlaku. Lokomotiva nakonec skončila na poli. Z trolejí podle svědků létají jiskry a vlak je celý zkroucený. Jeden z vagónů leží na kolejích.
Podle Aleše Ondrůje (ČD) a Zdeňka Neusara (Drážní inspekce) byl příčinou havárie střet vlaku s autem na přejezdu. Auto na přejezdu zřejmě uvízlo, v době srážky s vlakem u něj údajně byli i policisté. Železničářům ale nikdo nedal informaci, že by měl být vlak mířící k přejezdu zastaven.
Provoz na trati 090 byl přerušen od nehody (19.3.) až do úterní (20.3.) 22. hodiny, rychlíky a vlaky EuroCity byly v průběhu dne (20.3.) odkláněny po trati 072 přes Lysou nad Labem.
zdroj: iDnes
Tiskové zprávy a články
- Drážní inspekce: Na Mělnicku vykolejil rychlík, škoda v řádech desítek milionů korun
- České dráhy: Nehoda na trati Praha - Ústí nad Labem
- Článek na iDnes.cz
Popisky fotografií - 20.3.2007
- EN 353 Johannes Kepler projíždí žst. Čelákovice, čas 9:42 hod. (zpoždění cca 90 minut)
- R 379 Kopernikus mění směr jízdy v žst. Lysá nad Labem, čas 10:02 hod. (zpoždění cca 40 minut) - v čele lokomotiva řady 370, na postrku 163-090
- Pragotron a zpoždění vlaků v žst. Kolín, po příjezdu Os 9409 (zpoždění 35 minut), skutečné zpoždění EC směr Aarhus bylo 90 minut
- R 611 Ohře projíždí za hustého sněžení žst. Praha Vysočany ve 21:58 hod. (zpoždění cca 90 minut na příjezdu)
Omlouváme se čtenářům za sníženou kvalitu fotografií!
Fotky z místa nehody
Foto: Karel Mikolášek, z místa nehody v cca. 13-14 hodin
kazdopadne
a) nezavidim vypravcimu at je vina na nem nebo ne, protoze uz vidim, jak se policajti budou snazit usvedcit sve kolegy....
b) vypravci se asi mel o nestandardni situaci v jeho reviru daleko vice zajimat, kor kdyz mu tam vzapeti projizdel vlak plnej lidi. To zavani minimalne lehkovaznem podceneni situace. Leda ze by ho policajti uvedli tvrde v omyl.
Ale vzhledem k nedavne "akci" rakouskych policajtu, kteri si po dvou sebevrazich rekonstruovali cin v kolejisti si taky mysleli, ze vlaky nepojedou nebo pojedou pomalu a ctyri z nich smetlo dalsi ECcko...
Bohuzel, vypravci bude asi potrestan za to, ze nedokazal z policajtu dostat presnou informaci, ze ktere by sam neomylne pochopil misto problemu
dle novy je jiz obzalovan s rizikem tri let natvrdo...
se podivej na ortofotomapu, jak jsem na ni daval odkaz - umim si to docela dobre predstavit
Zeleznicar by nechapal, o co jde, protoze na silnici prece prejezdy nejsou...
Proste ja se neprestavam divit pochodum nekterym jedincum. Chci, ale nejde to:-) Z mapy je jasne, o ktery slo prejezd, ale kdyz neni cislo trate (ktere znaji jen modromozci), tak neni jiste nic...
milos - nepsal jsem, ze auto muselo byt videt za kazdou cenu. Psal jsem, ze je videt mnohem snaze nez mavani baterkou (zvlast pokud je pozadi znacne osvetleno, jak se zde objevilo)
Zbytečně se dohadujete,ale důležité je vědět co kdo komu hlásil!A to,pokud vím,přesně neví nikdo z nás. Zatím co jsem četl,je to "jedna paní povídala"!
Důležitý je prvopočátek!To jsom ti odborníci,co tam auto postavili!Podle všeho úmyslně!?Jinak by se nic nestalo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.