Kralupy nad Vltavou - V pondělí 19.3.2007 krátce po půl desáté večer vykolejil mezi Vraňany a Cítovem u Kralup nad Vltavou rychlík jedoucí z Prahy do Děčína. Stalo se tak po střetu s automobilem na železničním přejezdu chráněném závorami a světelnou signalizací.
Nehoda, při které vykolejila lokomotiva a tři vozy rychlíku, se obešla bez většího počtu zraněných, výše škody se pohybuje v řádech desítek milionů korun. Rychlík na přejezdu narazil do uvězněného osobního automobilu v rychlosti cca 140 km/h. Lokomotiva vykolejila a sjela z železničního náspu na pole, první až třetí vůz zůstaly stát napříč na kolejích, jeden z nich je nakloněný na bok. Při nehodě byl podle předběžných informací zraněn strojvedoucí a jeden cestující ve vlaku.
Aktualizace 20.3., 11:00 (-cspsv-)
V návaznosti na nehodu jsou vlaky odkláněny přes Lysou nad Labem, kde mění směr (EN 353 a R 379 projíždí se zpožděním kolem 60 minut). Zpoždění se díky tomu přenáší i na ostatní vlaky (např. Os 9409, 40 minut).
Aktualizace 20.3., 13:00 (-cspsv-)
Policie podezřívá 3 muže z pojišťovacího podvodu. Audi bylo dle domněnky nastraženo na koleje úmyslně. V případě, že se podezření potvrdí, hrozí viníkům obvinění z pojišťovacího podvodu a obecného ohrožení.
Aktualizace 20.3., 23:00 (-jrtrain-)
Podle posledních informací z médií (Česká televize, iDnes.cz), se potvrzuje podezření o pojistném podvodu. Policie již zatkla tři podezřelé osoby. Ty se měly dopustit pojistného podvodu tím, že chtěly poškodit automobil na kolejích a poté s ním z místa odjet. Škodu na automobilu pak plánovali uplatnit na pojišťovně. Nicméně se auto v kolejích zaklínilo a pachatelé jej nebyli schopni vyprostit. Ještě před srážkou se k vozidlu dostala Policie ČR, která přivolala hasiče k vyproštění vozidla a též kontaktovala výpravčího ve Vraňanech kvůli zastavení vlaků na trati. Bohužel došlo k mylné informaci ohledně umístění přejezdu a výpravčí zastavil provoz na jiné trati a to z Vraňan do Straškova.
Aktualizace 20.3., 23:50 (-cspsv-)
Ve 22:10 hod. byl obnoven provoz po jedné koleji. Tím byla ukončena náhradní autobusová doprava i odklony vlaků. Včerejší vykolejení rychlíku si vyžádalo 1 těžké a 4 lehká zranění.
Rychlík 784 vyjel krátce před devátou hodinou na svou pravidelnou trasu z Prahy do Děčína. Ke kolizi došlo v Cítově ve 21:33 hod.
"Ozvala se silná rána. Znělo to, jako by jel vlak chvíli po hlíně", popsal událost reportér MF DNES, který byl právě ve vlaku. Lokomotiva nakonec skončila na poli. Z trolejí podle svědků létají jiskry a vlak je celý zkroucený. Jeden z vagónů leží na kolejích.
Podle Aleše Ondrůje (ČD) a Zdeňka Neusara (Drážní inspekce) byl příčinou havárie střet vlaku s autem na přejezdu. Auto na přejezdu zřejmě uvízlo, v době srážky s vlakem u něj údajně byli i policisté. Železničářům ale nikdo nedal informaci, že by měl být vlak mířící k přejezdu zastaven.
Provoz na trati 090 byl přerušen od nehody (19.3.) až do úterní (20.3.) 22. hodiny, rychlíky a vlaky EuroCity byly v průběhu dne (20.3.) odkláněny po trati 072 přes Lysou nad Labem.
zdroj: iDnes
Tiskové zprávy a články
- Drážní inspekce: Na Mělnicku vykolejil rychlík, škoda v řádech desítek milionů korun
- České dráhy: Nehoda na trati Praha - Ústí nad Labem
- Článek na iDnes.cz
Popisky fotografií - 20.3.2007
- EN 353 Johannes Kepler projíždí žst. Čelákovice, čas 9:42 hod. (zpoždění cca 90 minut)
- R 379 Kopernikus mění směr jízdy v žst. Lysá nad Labem, čas 10:02 hod. (zpoždění cca 40 minut) - v čele lokomotiva řady 370, na postrku 163-090
- Pragotron a zpoždění vlaků v žst. Kolín, po příjezdu Os 9409 (zpoždění 35 minut), skutečné zpoždění EC směr Aarhus bylo 90 minut
- R 611 Ohře projíždí za hustého sněžení žst. Praha Vysočany ve 21:58 hod. (zpoždění cca 90 minut na příjezdu)
Omlouváme se čtenářům za sníženou kvalitu fotografií!
Fotky z místa nehody
Foto: Karel Mikolášek, z místa nehody v cca. 13-14 hodin
Jake mel info nevim, ale pokud nevedel, tak mel radeji zvolit tu "jistou chybu"...
Nicmene nesouhlasim s tim mnoho vlaku by nabralo (zbytecne) zpozdeni - snad by po odvrceni nahleho nebezpeceni zjistili, ktera trat je ta spravna a tu spatnou by uvolnili. Mnoho vlaku neberu
A co kdyby to bylo zrovna na 095? Potom by na něho zase všichni nadávali, že nejenomže nezastavil správnou trať ale zároveň přerušil provoz na důležité tepně a mnoho vlaků tak nabralo zpoždění.
Dobre, ty si myslis, ze silnice v okruhu znat nemusi, ja si myslim, ze by je znat mohl (teda pokud ma v rajonu nejakej ten prejezd). Jeden ma v hlave vlacky, vlacky, vlacky a nejradsi by nima vozil aji rohliky z pekarny, druhej vnima, ze mame i silnice a potreba je oboje. Shoda je evidentne nemozna
To by za ty roky mohl znát i místo kolem stanice.Ale silnice v okruhu 5,nebo kolik km,to snad nemusí.Myslet však musí.Ty víš,že nemyslel?
Faktem zůstane,že měl zastavit provoz na více rizikové trati,tedy 090.Na těch ostatních jistě nehrozí takové riziko z důvodu nižší trať.rychlosti.
Mezi tema dedinama (tak ta hlaska mela puvodne znit) vidim prejezd jeden a na zaklade tohoto jsem zde vedl "debatu" o tom, ze zastavit dopravu jinde bylo spatne a vubec mi nevonelo, ze se vsichni ohaneli nejakyma zeleznicnima predpisama a nebylo s to uznat alespon to, ze pro vetsinu lidi prejezd fakt muze byt i na silnici...
Abych byl uprimny, tak kdyz bych slysel "prejezd u krizovatky na Luzec", tak bych nevedel ani hovno... Ale asi bych chtel vice info, protoze tohle mi zni jako "prejezd v okrese Vyskov"... Pokud bych ale pres moji duraznou zadost vice informaci neziskal, tak bych si myslel, ze rec je o krizovatce Spomysl-Damineves X Berkovice-Luzec NEBO Spomysl-Bykev X Berkovice-Luzec a dopravu bych zastavil na trati 090 a 095...
Pokud policie ma zaznamy (jakoze pry ano), tak at je zverejni a bude klid. Jenze ty nezverejni, protoze informacni embargo a blablabla...
Ten vypravci mel smulu v tom, ze je zeleznicar v tom danem smyslu slova a realita mu urcitym zpusobem unika... Jinak by proste musel pochopit, o ktery prejezd bezi
Pokud jde o tu fantasmagorii s dohodnutim, tak... Kdyby teda byli dohodnuti, tak to pro vypravciho meni co? Jako tady prece vubec nejde o to, proc a co se na tom prejezdu stalo - jde prece o tom, ze system (resp. prinejmensim jeden clanek system) selhal. Jestli se to stalo kvuli pojistnemu podvodu, kvuli spadlemu stromu nebo kvuli ufu je pro to selhani systemu celkem irelevantni...
Ostatni: Pokud se nemylim, vypravci pri seznani se stanici nedela seznani s okolim v okruhu 10km, cili nemusel vedet kudy vede silnice mezi Lužcem a Horníma Beřkovicema. Pro něj je spojení Lužec - Horní Beřkovice po dráze a sice přes Vraňany, takže obě tratě uzavřel. Navíc sama mluvčí středočeské policie řekla, že výpravčímu bylo nahlášeno, že nehoda se stala na železniční přejezdu mezi HB a Lužcem. Nikde jsem si nevšiml, že by zmiňovala na silnici mezi HB a Lužcem...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.