..: 130 let tratí Šternberk - Šumperk a Šumperk - Dolní Lipka :..

obrazekŠumpersko - Akce se uskutečnila v sobotu 11. října 2003 při příležitosti 130. výročí tratí Šternberk - Uničov - Šumperk a Šumperk - Hanušovice - Dolní Lipka (Moravská pohraniční dráha). Oslav se zúčastnily mimo jiné parní lokomotivy 464.202, 354.1217, motorové vozy M131.101, M120.417, M240.089 a motorová lokomotiva T679.1529, salonní vozy T. G. Masaryka a A. Dubčeka a historické nákladní vozy z Hrušovan nad Jeviškou. Velkým lákadlem pro návštěvníky byly jízdy mimořádných historických vlaků po jubilujících tratích.

Z Olomouce vyjela lokomotiva 464.202 se soupravou historických dvounápravových vozů, které na postrku pomáhala motorová lokomotiva 731.027. Z Hanušovic do Šumperka a zpět jezdila se zvláštním vlakem lokomotiva 354.1217. Tato lokomotiva se spolu s 464.202 objevily krátce po poledni na dvouhlavém vlaku na bludovský triangl. Díky tomu se obě lokomotivy otočily, takže odpoledne mohly vyrazit ze Šumperka v čele vlaků opět komínem vpřed. Z Dolní Lipky vyjel letohradský sergej T679.1529 se třemi rybáky. A jako poslední ze souprav byla M240.0089 s vozem M131.101, které se vydaly na zvláštním vlaku ze Šumperka do Šternberka a zpět. Ze šumperského nádraží do depa přes Pars jezdila souprava tvořená 700.091 + CDlm + M120.417. Ve stanici byl též, kromě vystavených vozidel a soupravy 812.613 + 912.001, i doprovodný program tvořený mimo jiné mažoretkami a dechovkou. I přes předpovídaný déšť se nakonec počasí vcelku vydařilo, námi spatřené vlaky včetně mimořádných jezdily včas a tak mohli být návštěvníci této pěkné akce určitě spokojeni.


Lokomotivy 464 a 354 nepatří při akcích k nejčastějším

Výběr historických vozidel (700.091 s M120 "Věžák", 464+Bai+731, Sergej, M240+Balm a 830.076)

Dnes již také historické vozidlo, zde ovšem v pravidelném provozu, 851.027 + Bix

ice | 15.10.2003 (19:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Olomoucký

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko