..: Články :..

Karnátaka, foto: Belur Ashok | https://www.flickr.com/photos/belurashok/28717579504/ | https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/ Indické vlaky jsou pomalé, mají často zpoždění a způsobují pěkný kulturní šok. Přes to všechno jsou však tím nejlepším dopravním prostředkem pro cestování po této zemi. Nic nepřekoná úžasné výhledy na vyprahlou Thárskou poušť nebo nekonečné planiny Uttarpradéše z koženkové pryčny „sleeperu“. Nakonec si zvyknete i na zkoumavé pohledy zvědavých spolucestujících, kteří rádi vyplní pár hodin jízdy přátelským rozhovorem. Je to úžasný chaotický svět nesmyslných zážitků. Kde jinde můžete pozorovat krávy spící na nástupišti nebo tak velké šváby, které nemají ani v zoo?

A02 Jambo Kenya Deluxe, foto: pvoPo velké výpravě do Ruska a Číny jsme si pod vánoční stromeček připravili další cestu, ovšem tentokrát na úplně jiný kontinent i za jinou kulturou. Během této cesty jsme se Afriky pouze dotkli a udělali si obrázek, která oblast by nás lákala v budoucnu při detailnějším prozkoumávání tohoto kontinentu. Velkým rádcem byla stránka Seat61 s praktickými informacemi nejen pro přípravu cesty vlakem Jambo Kenya Deluxe z Nairobi do Mombasy, ale i nákup jízdenek a rezervací. V článku Vám přinášíme nejen zážitky z cestování tímto koloniálním vlakem, ale i dojmy z celé cesty po Egyptě a Keni.

Tabule vlaku T224, foto: PVminulém dílu jsme poslední čtyři dny trávili ve Lhase a připravovali se na cestu vlakem po nové vysokohorské železnici do Golmudu a dále do Chongqingu. Cestu jsme zakončli v Hongkongu a Macau. Projeďte se s námi ve výšce nad 5000 m n.m.

nádraží v Pekingu, foto: PVminulém díle jsme Vás seznámili s průběhem cesty po Transsibiřské magistrále z Moskvy do Irkutsku a naším pobytem u jezera Bajkal. Nyní se přesunujeme z Irkutsku přes Zabajkalsk a Manzhouli do Pekingu a dále do tibetské Lhasy. Nastupte si s námi do vlaku R 20 Vostok ve směru Ulan-Ude, Čita, Zabajkalsk, Manzhouli, Charbin, Šen´jan a Peking.

R2 Rossija, foto: PV Myšlenka na uspořádání náročné cesty vlakem po Rusku a Číně se zrodila již před pěti lety. Navnadily nás nejen různé publikace a cestopisy na téma Transsibiřská magistrála, ale v průběhu času i dostavba nové tratě z tibetské Lhasy do čínského Golmudu. Proto nám přišlo škoda, podívat se jen do Vladivostoku, když je možné zajet vlakem až na střechu světa. Cestu jsme začali aktivně připravovat na podzim loňského roku a v dubnu letošního roku jsme měli finální podobu. Přinášíme Vám cestopis z putování Transsibiřskou a Transmandžuskou magistrálou a návštěvy Irkutsku s jezerem Bajkal, Pekingu, Tibetu, Chongqingu, Hong Kongu a Macaa.

Petergof nádraží, foto: psVýchodní Evropa – Již delší dobu jsme plánovali vyrazit na východ do velké země. O Ruské federaci jsme si přečetli mnohé a zatoužili jsme vyzkoušet si ji na vlastní pěst. Mimo Ruska jsme navštívili také Maďarsko, přestupovali v Rakousku a cestu zakončili v Lotyšsku.

Nádraží Haydarpasa, foto: pvoBlízký Východ - Během této cesty jsme vlak využili pouze v Turecku, nicméně i tak Vám v tomto cestopisu přinášíme informace a zajímavosti o železniční dopravě ve zbývajících dvou zemích, tedy Sýrii a Jordánsku. Na cestě jsme strávili 9 dní, během kterých jsme navštívili Ankaru v Turecku, Aleppo, Hamu, Palmyru a Damašek v Sýrii a v Jordánsku Amman a vykoupali se v Mrtvém moři. Zátěží na této cestě kupodivu nebyly vysoké teploty (ty se vyšplhaly nad 40°C), ale možnost někde se najíst. Během svátku Ramadán není skoro možné nalézt otevřenou restauraci a člověk je odkázán pouze na místní tržiště.

Ilustrační obrázekBěhem minulého víkendu jste měli možnost přečíst si první část z dvoudílného cestopisu po Kavkaze. Dnes se v pokračování vrátíme na ázerbájdžánsko-gruzínskou hranici, kde náš příběh skončil a posuneme se odtud dále do vnitrozemí Gruzie, státu v pohoří Kavkaz.

Minulý díl zakončil pobyt na hraničním přechodu, kde jsme byli nuceni podstoupit důkladnou kontrolu a odpovídat na otázky vojáků s policisty. Nakonec vše vyřešil až velitel pohraniční jednotky, který jako jediný mluvil naštěstí anglicky...

ázerbajdžánská vlajka Není to tak dlouho, co Vám ŽelPage přinesla miniseriál o cestě železničního fandy a skupiny jeho přátel na sever Evropy, do Norska. Čas od té doby uběhl a Vy máte jedinečnou možnost podniknout s námi další výlet do tajemných dálek. Tentokrát Vás prostřednictvím reportáže Petra Vondrlíka a jeho kamaráda pozveme na cestu do oblasti Středního Východu, na břehy Černého a Kaspického moře. Cílem jejich cesty se stala Gruzie a Ázerbájdžán.

Ilustrační obrázekPraha – Naši z dalších cest jsme začali poněkud netradičně. Setkali jsme se v bydlišti jednoho z nás, v Čelákovicích, odkud jsme měli vyrazit na náš výlet do Albánie a Makedonie. Večer jsme ještě poseděli u piva a hodnotili, co nás může v těchto zemích čekat.

14.8.2007 - 20:00 - ŽelPage Bulletin právě vychází

Ilustrační obrázekMilí čtenáři,
dnes vychází první číslo Bulletinu, který vydává redakce ŽelPage. Chystáme se ho připravit 2x měsíčně ve formě souboru PDF. Naleznete v něm vždy shrnutí aktualit za posledních 14 dní, informace ŽelPage, nehody a mimořádnosti a nakonec výběr 6 nejpovedenějších fotografií vybraných zkušenými fotogaleristy.

Bulletin (pdf, 750kB) naleznete v aktualitách vlevo nahoře na každé stránce ŽelPage.

Novinkou také bude zmizení aktualit o méně závažných nehodách ze stránek ŽelPage. Ty jsou převedeny právě do nového Bulletinu. Budeme Vám tedy přinášet čtrnáctidenní shrnutí.

Pevně věříme, že si nový ŽelPage Bulletin oblíbíte. Případné návrhy zasílejte či vyjádření spokojenosti/nespokojenosti pište do diskusního fora nebo do komentářů pod zprávou.

10.8.2007 - 14:00 - GDL údajně neuvádí pravdivé platy strojvůdců

Ilustrační obrázekBerlín - „Výdělky strojvůdců Německých drah ve skutečnosti značně převyšují ty, které veřejnosti uvádí zástupci GDL,“ sdělila Margaret Suckale, vyjednavačka DB ve sporu s odbory a ředitelka personálního oddělení. GDL uvádí, že si strojvůdci vydělají 1.500 €. Podle DB však plat převyšuje 2.000 €. Měsíční výdělek ženatého strojvůdce s daňovou třídou 3 činí 2.210 €. Podle DB vydělá zaměstnanec včetně příplatků za rok v průměru 33.000 €. Průměrný roční plat v Německu činil 40.600 € (2006). Přičemž ale v nových spolkových zemích to bylo pouze 29.795 €. V roce 2006 došlo na dráze ke srovnání platů v bývalém východním a západním Německu, na východ se tedy platy zvedly o 14%.

zdroj: sdělení DB, Focus

10.8.2007 - 11:00 - 19.800 zákazníků ohodnotilo ÖBB známkou „chvalitebně“

Ilustrační obrázekVídeň - V letošním průzkumu, který pořádal Rakouský dopravní klub (VCÖ), by cestující do vysvědčení ÖBB napsali známku „chvalitebně“. Zákazníci pozitivně hodnotí především nové vlaky, do kterých ÖBB investují vysoké částky, zákaznicky orientované nabídky, vyhovující návaznost a nasazení personálu. Následující 3 roky bude investováno 1,2 miliardy € do nákupu nového vozového parku, z čehož 800 milionů € bude směřovat do vozidel pro regionální dopravu a 400 do dálkové dopravy. Do konce roku totiž mají ÖBB získat dalších 47 jednotek Talent (dnes 134), 30 jednotek Desiro (dnes 30) a 63 dvoupodlažních vozů (dnes 249). Do konce letošního roku by navíc měla být dokončena modernizace 800 vozů určených pro dálkovou dopravu. Mimo toto je objednáno 23 jednotek „railjet“. Tyto investice do vozového parku označili respondenti také velmi dobrými známkami.

zdroj: ÖBB

23.7.2007 - 5:00 - DB se staly novým partnerem fotbalového týmu Werder Brémy

Ilustrační obrázekBerlín – DB jsou pro následující 2 roky oficiálním transportním a logistickým partnerem pro Werder Brémy a potvrdily tak svou angažovanost v německém fotbalu (DB spolupracují ještě s Eintrachtem Frankfurt a Herthou Berlín). S marketingovými a komunikačními aktivitami chtějí DB přiblížit své produkty fotbalovým fanouškům.

zdroj: Bahnnews

foto: Siemens TransportationKrefeld-Uerdingen - Ruské železnice za asistence společnosti Siemens Transportation vstupují do 21. století. Prezident RŽD Vladimír Jakunin zahájil 20.7.2007 v dílnách Siemensu v Krefeldu-Uerdingenu výrobu první jednotky. RŽD se tak řadí vedle TGV, ICE nebo AVE do rodiny vysokorychlostních vlaků. Jednotky Siemens by měly od konce roku 2009 spojovat Moskvu s Petrohradem.

1 2 3 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01