..: Cikkek :..

EMU Flirt 3 GYSEV, foto: Stadler Sopron — Rakousko-maďarský operátor Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) svou flotilu doplňoval o nové Flirty již v prosinci 2013. Letos na výstavě Trako v Gdaňsku představili společně zástupci švýcarského Stadleru a maďarského GYSEV novou generaci Flirtů. Ty sice ještě „nezasáhnou“ do předvánoční maďarské dopravní špičky, protože musí nejprve v Maďarsku projít homologací, ale v průběhu druhé poloviny roku 2018 se s nimi již cestující svezou. Švýcaři postupně budou naplňovat objednávku ze září 2016 na deset čtyřdílných elektrických jednotek (25 kV), poslední by měla být dodána v lednu 2019. Tím se flotila Flirtů tohoto dopravce rozroste na dvacítku.

BB 36003, foto: Anoniem Clichy — Akiem, dceřiná společnost francouzské SNCF, uzavřela v dubnu 2016 smlouvu s Alstomem na generální opravu sedmi vozidel řady BB 36000 Astride. Týkala se lokomotiv 36001 – 36006 a 36008. Tato smlouva byla následně v červnu 2017 rozšířena o dalších 23 strojů: 36007, 36009 – 36030. Všechny lokomotivy flotily Akiem tedy projdou generální opravou, která se bude týkat i podvozků a modernizace kabin strojvedoucích. Lokomotivy budou vybaveny také diagnostikou sledování provozu a závad. Akiem se rozhodl představit lokomotivy v originálním červeno-bílo-stříbrném nátěru.

10.12.2017 - 8:00 - Galerie PF

PF 2018, foto: Bean Praha — Již desátý rok otevíráme na našich stránkách galerii PF pro všechny naše příznivce, kteří se s ním chtějí podělit s ostatními čtenáři našeho elektronického magazínu o drahách. Pokud máte vytvořené své PF 2018 (nikoliv větší než 600 kB) a chcete-li je vložit, stačí se podívat na příslušnou webovskou adresu. Na ní si mohou čtenáři galerii PF také prohlédnout. Přejeme vám poklidné prožití předvánočního času a opatrně s vánočním punčem či svařeným vínem!

Hyundai Rotem HRCS2-006 ve stanici Dnipropetrovsk, foto: Gnesener1900 Kyjev / Soul — Jihokorejský výrobce kolejových vozidel Hyundai Rotem podepsal s ukrajinskou železniční společností prodloužení smlouvy na údržbu jejích vlaků. Hyundai Rotem dodal v roce 2012 – před mistrovstvím Evropy v kopané – společnosti Ukrzaliznytsia 10 elektrických souprav, každou o devíti vozech, s kapacitou 579 osob, pro meziměstskou dopravu. Současně byla tehdy uzavřena desetiletá smlouva na údržbu, která skončí v roce 2022. Tato smlouva byla nyní prodloužena o dalších pět let, tedy do roku 2027. Předmětem smlouvy je jak pravidelná údržba, tak řešení a odstraňování neočekávaných poruch a nouzových stavů v nepřetržité pohotovostní službě. Hodnota kontraktu je 64,8 miliardy wonů (100 wonů = 1,986 Kč).

Stadler WINK, foto: Stadler Bussnang / Sunderland — Švýcarský výrobce Stadler dodá 18 dvoučlánkových hybridních vznětových vozidel s technologií HVO. Nová řada „WINK“ je prvním vlakem na světě s kombinací regenerační technologie s motorem HVO. Obecně je WINK vybaven centrálním „PowerPack“, který obsahuje komponenty pro výrobu energie, trakční prvky a pomocné systémy. Napájecí zdroj může být vybaven buď tradičními součástkami pro výrobu a skladování energie, nebo alternativně prvky, které umožňují provoz s nulovými emisemi. Vybavení může být dle přání zákazníka flexibilní: DMU s naftou, DMU s HVO, BMU – kombinace nafty s bateriemi, případně EMU s bateriemi. Pro nizozemskou Arrivu budou použity motory Deutz poháněné hydrogenovaným rostlinným olejem. Baterie se budou využívat pro uložení regenerované brzdné energie, což umožní během delších zastavení ve stanicích vypnout vznětové motory.

ilustrační foto - jednotka HEMU-430X společnosti Hyundai Rotem, foto: Hyundai Rotem Sydney — Vláda Nového Jižního Walesu (NSW) objednala již vloni flotilu 56 vysokokapacitních dvoupodlažních vysokorychlostních vlakových souprav, celkem 512 vozů. Zakázku získalo konsorcium RailConect NSW tvořené společnostmi Hyundai Rotem, UGL a Mitsubishi Electric Australia. Jednotky budou navrženy, vyrobeny, testovány a uvedeny do provozu společností Hyundai Rotem. Mistubishi Electric Australia bude dodavatelem technologických systémů. UGL bude spolupracovat na návrhu, testování a bude zajišťovat údržbu po dobu 15 let s možností prodloužení o dalších 5 let. Údržba bude zajištěna v novém závodě v Kangy Angy, které se nachází mezi městy Sydney a Newcastle. První jednotky budou do provozu nasazeny v roce 2019, poslední pak v roce 2022. Hodnota zakázky je 2,3 miliardy amerických dolarů.

Pendolino společnosti NTV, foto: Alstom Milán — Rada Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV) schválila objednávku dalších pěti vlaků EVO Pendolino od společnosti Alstom. Využila tak možné opce z objednávek z let 2015 a 2016, kdy bylo objednáno 12 souprav a údržba na 20 let, kterou zajišťuje pobočka Nola v Neapoli. Všechny vlaky budou vyrobeny v italských závodech společnosti Alstom. Tím se celkový počet Pendolin ve flotile NTV, které jezdí pod komerčním označením italo, rozroste na 17. NTV pak bude disponovat 42 vozidly, kromě Pendolin ještě soupravami Agv 575. V roce 2018 tak společnost NTV bude moci rozšířit své služby včetně linek Turín – Milán – Benátky a Řím – Verona – Benátky.

Siemens Mireo, foto: Siemens Mnichov / Vancouver — Společnost Siemens uzavřela kontrakt v hodnotě 9 milionů amerických dolarů s kanadským výrobcem Ballard Power Systems na vývoj motoru s vodíkovými palivovými články pro svou řadu vlaků Mireo. V první fázi se jedná o výrobu motorů o výkonu cca 200 kW. První jednotky by se mohly objevit v provozu v roce 2021. Generální ředitelka divize Siemens Mobility paní Sabrina Soussan, mimo jiné, uvedla: „Naše spolupráce s Ballardem je rozhodujícím krokem k nahrazení kolejových vozidel poháněných vznětovými motory vozidly bez emisí v dlouhodobých zájmech udržitelných a klimatických podmínek.“

The Grand Hibernian at Kilmore, just outside Moira., foto: Milepost98 Londýn / Dublin — Co se vám jako první vybaví, řekne-li se: „Irsko“? Mnohým z vás asi Guinness či irská whiskey, jiní si spíše připomenou U2, Sinéad O'Connor nebo Enyu. Ale určitě vás není mnoho, kdo Irsko navštívili. Jednou z možností, jak tuto zemi (alespoň letmo) poznat, je projet ji luxusním vlakem, kde renomovaní průvodci představí to nejzajímavější. A protože nejste Irové, můžete vyzkoušet, zda stále platí to, co kdysi napsal irský básník a dramatik William Butler Yeats: „Tady nejsou žádní cizinci, jen přátelé, které jste ještě nepoznali.“

Pohled na vlak Belmond Andean Explorer, foto: Belmond Londýn / Lima — Když byla nyní na hlavní straně ŽelPage nějaký čas pozvánka na výlet až do oblak, pojďme se podívat, jak takový několikadenní výlet můžete prožít jinde. K oblakům se můžeme přiblížit třeba železnicí vinoucí se na úbočích peruánských And. Jistě, nedá se srovnávat nesrovnatelné – Dolní Morava leží v nadmořské výšce 615 m nad mořem, kdežto při cestě po Andách můžete strávit noc na cestě mezi Puno a Cusco ve městě La Raya ve 4 319 metrech nad mořem. Prvním luxusním vlakem – Belmond Andean Explorer – jezdícím od května 2017 po jižní Americe můžete jet z města Cusco, hlavního města Incké říše, přes vznešené andské pláně do bílého města Arequipa. Nechte se uchvátit pohledy na andské vrcholy, ale zažijte i plavbu po jezeru Titicaca a navštivte kaňon Colca – ráj kondorů.

Caledonian Sleeper At Corrour Station -  the highest mainline railway station in the UK, foto: Andrew Hook — Caledonian Sleeper je souhrnné označení pro noční vlaky mezi Londýnem a Skotskem (obdobně jako třeba Metropolitan, které zavádí České dráhy pro vlaky mezi Prahou a Budapeští). Je to jedna ze dvou nočních linek, které nabízejí noční jízdy cestujícím po Velké Británii. Tou druhou je linka z Londýna do Penzance. Cestující do Skotska mají k dispozici dva spoje. Ten dřívější – Highland Sleeper – se v Edinburghu rozdělí na tři části a každá z nich pokračuje samostatně do Invernessu, Aberdeenu a města Fort William. O něco později odjíždí z Londýna Lowland Sleeper, který se rozdělí na nádraží Carstairs a jedna jeho část skončí v Glasgow a druhá v Edinburghu. Cestovat osmivozovými soupravami můžete od neděle do pátku.

Mizukaze - stanice Hirošima, 12. 7. 2017, foto: khws4v1 Ósaka — Luxusní cestování vlakem zažívá svou renesanci. Dalo by se říci, že staré kouzlo cestování po železnici nikdy nezmizelo, ale nové vlaky dávají těmto cestám nový rozměr. Přibližně dva měsíce po té, co s prvními cestujícími vyjel luxusní vlak Shiki-shima společnosti JR East, zahájil letos v červnu své pravidelné výletní cesty další velmi elegantní výletní vlak Twilight Express Mizukaze společnosti JR West. Přitom obě společnosti si trasami výletních vlaků prozatím nekonkurují, neboť JR West využívá svých tratí na západě ostrova Honšú, kde je řada slavných turistických míst, včetně památek světového dědictví. Vlaky vyjíždějí z Kjóta nebo Ósaky a směřují do stanice Shimonoseki na nejzápadnějším cípu hlavního japonského ostrova, kdežto s JR East se můžete projet po východě ostrova Honšú, na odjezd vlaku si musíte dojet do Tokia.

The JR East E001 series Train Suite Shiki-shima EMU between Shimo-Suwa and Okaya Station on the Chuo Main Line in Nagano Prefecture, Japan, foto: Sachidon Tokio — Japonská železniční společnost JR East představila letos v květnu svůj nový vyhlídkový vlak Shiki-shima (Ostrov čtyř ročních období). Tento vlak je popisován v superlativech jako jeden z nejúžasnějších vlaků světa. Nabízí opravdový luxus na železnici – je určen pro 34 cestujících. Svézt se s ním můžete po síti JR East a navštívit zajímavá výletní místa. Nečekejte pravidelný jízdní řád, nependluje mezi dvěma stanicemi. V nabídce jsou dvou- až čtyřdenní cesty. Zájem o lístky byl ale tak veliký, že se nakonec přidělovaly losem – na jedno místo připadalo 76 zájemců – a vlak byl brzy vyprodán až do jara 2018. V závěru srpna začal předprodej na období červenec – září 2018, který končí 30. listopadu 2017. V ceně jízdenky je kromě luxusního ubytování a výletu samozřejmě i stravování. Pro čtyřdenní výlet (tři noci) si musí cestovatel připravit – podle typu ubytování (single) – od 1.100.000 po 1.425.000 jenů. Při kurzu 100 jenů = 19,179 korun je nutno počítat s částkou 210.969 až 237.301 korun.

AT300, foto: Hitachi Londýn — Společnost Hitachi Rail Europe v březnu 2015 oznámila, že do roku 2019 dodá 29 bimodálních vlaků AT300 (s duálním elektrickým a dieselovým pohonem) pro společnost FirstGroup. Soupravy předpokládá First Great Western nasadit na linky vyjíždějící z londýnského nádraží Paddington do měst Plymouth a Penzance. Nové vlaky by měly nahradit 40 let staré vysokorychlostní vlaky Intercity 125 na klíčové trase na jihozápadě Británie. Objednáno bylo sedm devítivozových souprav a 22 pětivozových souprav, které mohou být provozovány i spojené jako desetivozová souprava. Ve smlouvě se počítá s opcí na dalších 30 souprav.

14.9.2017 - 7:00 - Nikonisté, projděte své archivy!

Chalupki, Polsko, foto: Dennis Hübsch Praha — Společnost Nikon vyhlašuje již 9. ročník fotosoutěže „NIKON KALENDÁŘ – moje srdeční záležitost“. Je tu samozřejmě jedno zásadní omezení – fotografie musí být pořízeny fotoaparátem značky NIKON, ať už digitálním nebo jeho analogovými předchůdci. Máte čas, uzávěrka je 31. října 2017. Do té doby vyberte ze své tvorby tři fotografie, o kterých si myslíte, že budou lepší, než všechny ostatní. Některé vaše fotky, které publikujete ve zdejší galerii, jsou občas úchvatné, kouzelné, pohádkové, dech beroucí… Tak je ukažte i jiným, kteří se na ŽelPage nezatoulají! Když se podíváte na kalendáře z minulých let, vlaky tam chybí. Napravíte to? Zde jsou pravidla. Odborná porota vybere v listopadu 50 nejlepších fotografií, ty budou vystaveny od 14. prosince 2017 do 21. ledna 2018 na výstavě v Nikon Photo Gallery na adrese Újezd 19, Praha – Malá Strana. Vítězné fotky budou představeny a křest kalendáře proběhne 13. prosince 2017 tamtéž. Výtěžek z prodeje soutěžních fotografií bude věnován na pobyt dětí z centra Arpida u moře v roce 2018. Oslavte tímto společně se společností Nikon jejich 100. výročí od jejího založení.

Zdroj: Nikon kalendář 2018

1 2 3 4 5 ... 14 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Az E-Shop kínálataopen/close
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link hozzáadása
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 07:49
nyugszik: 16:00

meteo meteo
:. újdonságok a VLAKY.NET oldalán
Poslední příspěvek Naše téma: Zabezpečený úrovňový přechod na nástupiště
Nové zabezpečovací zařízení má upozornit cestující světelnou i zvukovou signalizací u přechodu přes koleje od staniční budovy k nástupišti, že se blíží vlak a že nemají přecházet. Funguje v podstatě jako ...

Poslední příspěvek RegioJet v Humennom
Od začiatku platnosti nového grafikonu vlakovej dopravy 2017/2018 začal RegioJet jazdiť z Prahy až do Humenného. Hneď v prvý deň, 10. decembra 2017, som sa vybral zdokumentovať túto novinku. Moje povodné ...

Poslední příspěvek Vlakem do francouzských Alp (1. díl)
Cílem mého prodlouženého zářijového víkendu se stala Francie, resp. místní tratě francouzských Alp a francouzsko-švýcarského pomezí. Navštívíme i půlmilionový Lyon, jehož pestrá MHD zahrnuje také lanovky, ...