..: Artikel :..

Nádraží v Mimoni – Nejkrásnější nádraží roku 2016, foto: Nejkrásnější nádraží ČR Praha — Rok se s rokem sešel a soutěž o Nejkrásnější nádraží České republiky je tu již po jedenácté. Tradičně probíhá ve čtyřech fázích – až do 9. září 2017 můžete navrhovat svá oblíbená nádraží, která by podle vás měla být oceněna. Odborná porota následně vybere 10 finalistů, kteří se utkají v hlasování široké veřejnosti od 19. září do 10. října. Sladkou tečkou pak bude slavnostní vyhlášení letošního Nejkrásnějšího nádraží České republiky v historické budově Senátu Parlamentu ČR v předvečer svátku sv. Martina, v pátek 10. listopadu.

Autor: RaPa Neues Email senden

Železniční zastávka Znojmo nemocnice otevřená v říjnu 2015, foto: Znojemský deník Rovnost/Dalibor Krutiš Praha/Komentář — Drážní úřad letos schválil názvy již čtyř připravovaných železničních zastávek, jak oznámil v úterní tiskové zprávě. Na nová místa zastavení vlaků se tak mohou těšit cestující ve Středočeském, Jihočeském a Moravskoslezském kraji, přičemž v prvním jmenovaném mají vzniknout dokonce dvě. Abecedně vzato první zastávkou je Červený Újezd u Votic zastávka (okres Benešov) na trati 220 Benešov u Prahy – České Budějovice. Ta se bude nacházet na severním (votickém) záhlaví železniční stanice Červený Újezd u Votic, přičemž vznikne při modernizaci IV. tranzitního železničního koridoru, úseku Sudoměřice u Tábora – Votice.

Autor: RaPa Neues Email senden

17.5.2017 - 8:00 - České dráhy zajistí speciální vlaky na koncert Kiss v Brně

Skupina Kiss, foto: Llann Wé² – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27166448 Brno — Chystáte-li se na brněnský koncert rockové skupiny Kiss, který se uskuteční již tuto sobotu 20. května, možná využijete služeb některého ze železničních dopravců. Pro cesty z Prahy, Pardubic, Ostravy, Přerova a dalších měst na trase lze využít dva speciální vlaky Kiss expres Českých drah, které v sobotu odpoledne dovezou fanoušky této americké legendy do Brna a krátce po půlnoci zpět. Ve vlacích platí standardní tarif ČD, jsou však povinně místenkové (při nákupu v e-shopu nebo aplikaci Můj vlak je místenka zdarma). V ostravském vlaku budou navzdory delší trase přes Břeclav uznávány i jízdenky platné pro přímou trasu.

Podrobné časy odjezdů naleznete v řazení vlaků.

Zdroj: České dráhy

Autor: RaPa Neues Email senden

Drážní společnost při ČVUT, foto: DS FD ČVUT Praha — Již v pondělí začínají přednášky a exkurze v rámci letního semestru Drážní společnosti na Fakultě dopravní ČVUT v Praze. První přednáška (27. února v 18:45) nese název Interoperabilní lokomotivy, (ne)interoperabilní strojvedoucí, hostem bude jednatel a ředitel společnosti LokoTrain Ing. Evžen Nečas. O dva týdny později, tedy 13. března v 17:00, budou moci zájemci nahlédnout do nedávné historie při přednášce Ing. Edvarda Březiny, CSc., na téma Budování uhelného koridoru. Připraveno je např. i pokračování vyprávění o rychlostních rekordech (doc. Ing. Jaroslav Opava, CSc.) nebo exkurze do tramvajové vozovny v Olomouci – termíny budou ještě upřesněny, sledujte web či facebookovou stránku Drážní společnosti.

Autor: RaPa Neues Email senden

TGV z Paříže do Štrasburku uhání rychlostí 316 km/h, foto: Radek Papež Praha — Ministerstvo dopravy v rámci přípravy českých vysokorychlostních tratí zpracovalo koncepční dokument s názvem Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR. O něm by v březnu měla jednat vláda, která rozhodne, zda a za jakých podmínek bude realizován systém rychlé železnice na našem území. „Výstavba vysokorychlostních tratí potřebuje nový impuls, příprava se musí zrychlit a dostat jasný harmonogram. Na tom panuje shoda. Vládě proto představím v březnu celý program rozvoje rychlých železničních spojení. Tento dokument by nás měl posunout k tomu, že se stát ke stavbě nových tratí poprvé jasně přihlásí a přejde od teorií k jejich reálné přípravě a výstavbě,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Autor: RaPa Neues Email senden

123.003-6, Rudoltice v Čechách – Třebovice v Čechách, foto: JirkaŠ Praha — Vláda na svém jednání dne 25. ledna schválila materiál Koncepce nákladní dopravy pro období 2017–2023 s výhledem do roku 2030. Tato koncepce analyzuje současnou situaci v nákladní dopravě a navrhuje její řešení pro krátkodobý a střednědobý výhled, nedílnou součástí jsou samozřejmě i opatření týkající se železnice, na něž se především zaměříme. V tzv. Bílé knize dopravní politiky z roku 2011 je definován cíl převést 30 % silničních přeprav délky nad 300 km právě na železnici, a to do roku 2030; do roku 2050 by to mělo být dokonce 50 %. Současná česká železnice však tohoto cíle dosáhne jen stěží – tratě nejsou dostatečně kapacitní, trakční soustava dostatečně výkonná, nákladní vlaky jsou často vedeny zastaralými lokomotivami o malém výkonu. Přesunu nákladu ze silnice na koleje tak musí předcházet řada kroků.

Autor: RaPa Neues Email senden

Dopravní sál, ČVUT Fakulta dopravní, foto: ČVUT FD Praha — V pátek 10. února 2017 od 10 hodin se otevřou brány ČVUT v Praze Fakulty dopravní, a to v Konviktské ulici č. 20 na Starém Městě pražském. Ve třech učebnách budou probíhat přednášky o studiu na FD všeobecně, o vybraných studijních oborech i o možnostech studia na pobočce FD v Děčíně. Současně budou až do 12 hodin otevřeny v 5. patře laboratoře řízení a modelování dopravy, odbavovacích a informačních systémů a Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství v suterénu.

18.1.2017 - 11:27 - Necelá padesátka vozů z Rakouska rozšíří flotilu ČD

Amz ÖBB Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.

České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.

Zdroj: Železničář

Autor: RaPa Neues Email senden

Mimoň, foto: Aneta Kriššáková Praha — Přívětivé nádraží v Mimoni na trati Česká Lípa – Liberec zvítězilo v jubilejním 10. ročníku „nádražáckého Oskara“, soutěže o titul Nejkrásnější nádraží České republiky. Obdrželo 2 713 hlasů z celkového počtu 6 276 hlasů. V pátek 11. listopadu 2016 mu toto ocenění udělili v Hlavním sále Senátu ČR pořadatelé soutěže společně s legendární Popelkou, paní Evou Hruškovou. Nádraží Mimoň obdrželo i Cenu generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Pavla Surého. Paní Eva Hrušková dále udělila titul Pohádkové nádraží stanici Nová Paka město, Rovensku pod Troskami a kavárně Káva s párou v Litoměřicích.

Autor: RaPa Neues Email senden

Schéma železničních linek na území Prahy a Středočeského kraje od prosince 2016, foto: ROPID Praha — Prosincová změna jízdního řádu přinese i jednu novinku na první pohled nepatrnou. Označení rychlíkových železničních linek by nově mělo být jednotné, neboť dojde ke sjednocení ministerského a krajského označení. Zatímco dnes například linku z Prahy do Rakovníka označuje Ministerstvo dopravy (MD) jako R24, cestující ji spíše budou znát pod označením R5, které používá Pražská integrovaná doprava. To se však změní. Právě linky objednávané Ministerstvem dopravy budou využívat pouze ministerské označení, jakékoliv jiné bude zrušeno. To se týká i kapesních jízdních řádů ČD, ve kterých dopravce zmíněnou rakovnickou linku dosud uváděl pod kódem D13. Co se ale stane s krajskými spěšnými vlaky? Nebudou cestující zmateni?

Autor: RaPa Neues Email senden

27.10.2016 - 10:28 - SŽDC: Staň se na jeden den výpravčím

výpravčí, foto: České dráhy Praha — Správa železniční dopravní cesty připravila pro zájemce z řad studentů již 2. ročník projektu, ve kterém představuje jednotlivé profese této organizace. Tentokrát bude možné vyzkoušet si, jak vypadá práce výpravčího. Nejprve se podíváte na Střední školu elektrotechniky a strojírenství v Praze, kde si vyzkoušíte řízení provozu v dopravním sále a také simulované řízení provozu pražského hlavního nádraží v dispečerském sále. Následovat bude skutečná dopravní kancelář na hlavním nádraží, v níž uvidíte, jak se řídí provoz tohoto významného železničního uzlu. Na závěr se pak v Horních Počernicích seznámíte s elektromechanickým zabezpečovacím zařízením. Akce je připravena na 9. listopadu 2016 od 8.00 do 15.30 hodin. Přihlášky včetně motivačního textu, proč byste se chtěli na jeden den stát výpravčím, je možné zasílat na adresu studenti@szdc.cz do 2. listopadu. Nezapomeňte uvést kontaktní údaje a školu, kterou aktuálně studujete.

Zdroj: SŽDC

Autor: RaPa Neues Email senden

Integrální taktový grafikon - princip síťové dostupnosti, zdroj: Lichtenegger, M. (1990). Der Taktfahrplan. Dissertation, TU Graz, Graz, 1990 Komentář — Již více než deset let se na české železniční síti setkáváme s taktovým jízdním řádem. Cestující se za tu dobu mnohde naučili, že jim vlak jezdí každou hodinu nebo alespoň co dvě hodiny, a to vždy ve stejnou minutu. Bohužel ne všechny linky mají takto pěkný jízdní řád, některé vlaky během dne totiž v jízdním řádu vůbec nenajdete. Tomuto jevu, kdy se na dané lince jednou či dvakrát denně prodlouží doba taktu, obvykle říkáme díra v taktu, taktová díra či vynechávka. Motivací objednatelů pro vytváření děr v taktu je zcela jistě úspora finančních prostředků, které vynakládají na dopravní obslužnost. Je však tato úspora natolik významná, aby vyvážila všechny negativní efekty vynechaných spojů?

Autor: RaPa Neues Email senden

681.001-4, Polom - Jeseník nad Odrou, foto: Duhy Praha – Když jsme v červnu zveřejnili návrh jízdního řádu SŽDC pro rok 2017, jednalo se o první verzi před připomínkováním občany, obcemi či jinými institucemi. To proběhlo během léta, následně SŽDC zpracovala další verzi návrhu. Zatímco některé kraje výsledný dokument (resp. jeho část týkající se tratí na jejich území) zveřejnily, jiné doposud nikoliv. Abyste si mohli udělat přehled i o těch tratích, pro něž aktuální verze návrhu jízdního řádu není veřejně k dispozici, zažádali jsme o tento dokument přímo SŽDC a nyní vám jej v nezměněné podobě přinášíme. Pozor, přiložený návrh stále není konečným jízdním řádem, ten bude zveřejněn na webu SŽDC v řádu několika týdnů. Narazíte-li v návrhu na nějaké novinky či zajímavosti, neváhejte se o ně podělit v komentářích!

Autor: RaPa Neues Email senden

Piktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš Danielka Praha — České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na dodávku a implementaci technologie pro bezdrátové připojení k internetu do celkem 89 osobních vozů. Dopravce pro tento vítaný upgrade vybral 62 vozů řady Bdpee231, 12 vozů řady ABmz346 a 15 vozů řady ABpee347, díky čemuž se cestující již v prvním pololetí příštího roku připojí k WiFi na dálkových linkách Praha – Tábor – České Budějovice – Linec, Praha – Plzeň – Cheb / Železná Ruda, Praha – Hradec Králové – Trutnov a Praha – Přerov – Otrokovice – Staré Město – Luhačovice. Na realizaci zakázky za bezmála 19 mil. Kč bez DPH (210 tis. Kč za 1 vůz) bude mít zhotovitel šest měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. Součástí plnění je i poskytování servisu po dobu tří let od dodání technologie do posledního vozu.

Autor: RaPa Neues Email senden

Poslední R 1210 Doubrava Jihlava - Pardubice před stanicí Žďárec u Skutče, foto: Matouš Danielka Komentář – Pardubický deník pro své čtenáře v pondělí 5. září uspořádal on-line rozhovor s Jaromírem Duškem. Ten zastává funkci náměstka hejtmana Pardubického kraje, s odpovědností za dopravu a dopravní obslužnost. Zatímco médium pobízelo čtenáře k otázkám na Duškův volební program pro nastávající krajské volby, většinu tazatelů zajímala spíše jeho dosavadní rozhodnutí v oblasti dopravní obslužnosti kraje. Občané například požadovali vysvětlení, proč kraj objednává málo využívané vlaky na některých tratích, za jakých okolností probíhaly poslední škrty v autobusové dopravě či z jakého důvodu kraj nezajišťuje obsluhu páteřních relací spěšnými vlaky. V podstatě nic nového pod sluncem, chtělo by se říci.

Autor: RaPa Neues Email senden
1 2 3 4 5 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 06:02
geht unter um 20:01