..: Články :..

M 400.001 pod siluetou města Tábor, foto: Václav ŠimandlTábor, Bechyně — Již od soboty 4. června až do 28. srpna připravily České dráhy letní nostalgické jízdy s historickými lokomotivami po nejstarší elektrifikované trati ve střední Evropě. Po všechny víkendy v tomto období bude na denní vlaky nasazována tzv. bobinka, lokomotiva řady E 422.0, s dvojicí červených kořistních vozů DR. U příležitosti doprovodných akcí v Táboře a v Bechyni pak o vybraných sobotách vyjede i motorový vůz M 400.001, který se dochoval z dob počátků této dráhy.

Jednotka 560 v novém laku ČD, foto: Filip NovotnýBrno — Nový jízdní řád železniční dopravy platí jíž více jak měsíc a přinesl drobné změny i do provozu v Jihomoravském kraji. Ten je jako jeden z mála v České republice celý zařazen do integrovaného dopravního systému, v tomto případě IDS JMK. To přináší na jižní Moravě cestujícím výhody ve formě přestupních papírových i mobilních jízdenek na více druhů dopravy či propracovaný systém návazností i řízení celé integrované dopravy v kraji. V oblasti časových poloh a nasazovaných vozidel došlo od 14. prosince v IDS JMK převážně k menším změnám, mezi které můžeme zařadit postupné nasazování dalších jednotek řady 640 RegioPanter na linku S2 či mírné rozšíření provozu na lince S41. Celkový rozsah dopravy byl navýšen o 0,2 %, ale došlo i k dalšímu přesunu výkonů z méně využívaných tratí na ty hlavní, čímž by mělo dojít k dalšímu zkvalitnění veřejné dopravy v oblasti.

Zahájení Czech Raildays 2013, foto: Matouš Danielka Ostrava — 18. června bylo velmi horké úterý a v Ostravě se otevřel veřejnosti 14. ročník železničního veletrhu Czech Raildays. Kdo by čekal nějaké převratné novinky, bude asi zklamán — České dráhy představily již prezentované vozy řady Bdmpee a Bbdgmee, stejně jako modernizovaný jídelní vůz WRmee816 v třetí inovované verzi designu interiéru. Do Ostravy se vydaly také jednotky RegioPanter (Škoda 7Ev) a RegioShark (Pesa LINK II), ale i ty již několik měsíců vozí cestující na pravidelných linkách. Z hlediska vozů pracovních zde byly zajímavé hlavně dva exponáty od Správy železniční dopravní cesty, konkrétně měřicí vůz a drezína pro údržbu trakčního vedení. Polská Pesa Bydgoszcz pro změnu ukázala krom zmiňovaného RegioSharku i elektrickou jednotku EN76 ELF pro Koleje Wielkopolskie.

24.5.2013 - 14:00 - Výluka v brněnském uzlu zkomplikuje dopravu

Brno hlavní nádraží, foto: Ivan_B Brno — Mezi 13. červencem a 11. srpnem proběhne rozsáhlá výluka v brněnském uzlu. Opravou viaduktu budou odříznuty stanice Brno-Židenice a Brno hlavní nádraží. Výluka postihne všechny vlaky, nevyjímaje mezinárodní spoje EuroCity a vlaky D1 Express, které byly zavedeny především proto, aby poskytly cestujících rychlou a pohodlnou alternativu cestování v době rekonstrukce dálnice D1. Výluka také oživí pro osobní dopravu již desítky let nepoužívané nádraží Brno-dolní, postavené u současné Rosické ulice před více než 150 lety, které je dnes součástí nákladního průtahu mimo Brno hl.n. Budou zde postavena provizorní nástupiště a v blízkosti nádraží bude také zřízena zastávka náhradní autobusové dopravy pro úsek Brno hl.n. - Brno-dolní. Rychlíky ve směru Havlíčkův Brod budou výchozí ze stanice Brno-Královo Pole, spoje vedené přes Českou Třebovou pak budou začínat v Brně-Slatině. Osobní vlaky ve směru Blansko budou pak výchozí ze stanice Brno-Židenice. Předpokládá se také provoz posilových spojů tramvajové linky 6 z Králova Pole na Hlavní nádraží v návaznosti na vlaky končící ve stanici Brno-Královo Pole. Rychlíkové spoje směřující do Ostravy budou v úseku Brno - Přerov/Nezamyslice odřeknuty a nahrazeny autobusy, protože bude zároveň probíhat i výluka tratě mezi Rousínovem a Přerovem.

Zdroj: Deník.cz, idnes.cz

M 286.1032, Krumvíř, 27. 2. 2010, foto: Samir Lepara Pohořelice/Uhřice — Před devíti lety, 18. února 2001 se začala psát historie portálu ŽelPage. Ten každým rokem roste, ať už množstvím a kvalitou poskytovaných informací, tak množstvím lidí, kteří jej vytvářejí a podporují. I proto je vždy důvod si výročí připomenout, např. uspořádáním jízdy zvláštního vlaku. Zatímco před dvěma lety jsme projeli provozní i neprovozní lokální tratě nejen v Českém středohoří, letos jsme navštívili zejména Jihomoravský kraj. Cestující zvláštního vlaku tvořeného motorovými vozy místních spolků Hrbatá Máňa a KPKV Brno s námi navštívili Pohořelice, kam vlaky od prosince 2008 nezajíždí, stejně jako Uhřice, kde je regionální doprava zastavena již přes deset let. Pro široké publikum železničních fotografů jsme vyhlásili fotosoutěž o zachycení atmosféry narozeninové jízdy, jejíž výsledky již známe. S nimi, stejně jako se zážitky některých pořadatelů, vás tímto článkem rádi seznámíme.

Třívozová Regionova 814-202 na ZZO, Sokoleč; autor: Petr LuxVeselí nad Moravou - DKV Brno zařadilo do svého stavu první trojdílnou nízkopodlažní motorovou jednotku Regionova ve složení 814.205-1 + 014.003-8 + 814.206-9. Vůz byl do Veselí nad Moravou, které se stane jeho domovskou stanicí, přivezen ve čtvrtek 10.5.2007. V květnu je očekávána i druhá jednotka v předpokládané sestavě 814.207 + 014.004 + 814.208, v srpnu by se zde měla objevit třetí Regionova v třívozové verzi.

Ilustrační obrázekBrno - V době od listopadu 2006 do dubna 2007 byly do Brna dodány 4 řídící vozy řady 954 a tato skutečnost dala vzniknout i nové turnusové skupině. Po odchodu řídících vozů řady 943 z DKV Brno bylo nutno za tyto vozy najít náhradu a volba padla na nové řídící vozy řady 954. Ty jsou vyráběny společností PARS Šumperk přestavbou z vyřazovaných poštovních vagónů řady Postw.

   
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 06:02
zapadá v 20:01