..: Artikel :..

754.062, Kralice nad Oslavou - Náměšť nad Oslavou, foto: PulyPraha (aktualizováno 22.9.) — Ministerstvo dopravy po předchozích pokusech ušetřit na objednávce vlaků s co nejmenšími následky na systém dálkové dopravy nedávno usilovalo u Ministerstva financí o navýšení rozpočtu až o 9 miliard korun pro období do roku 2014 tak, aby bylo schopno alespoň dostát svým závazkům v Operačním programu doprava a v neposlední řadě také vůči státem vlastněnému dopravci. Původně bylo ve hře nejen krácení subvencí na provoz dálkových vlaků až o 200 milionů korun, ale i subvencí pro regionální dopravu až o 600 milionů korun. Ve hře jsou také finance pro odkládané dopravní stavby s již uzavřenými smlouvami, ale to jen v případě, pokud ministerstvo získá namísto devíti čtrnáct miliard korun, což je v současné situaci krajně nepravděpodobné. Tyto stavby se v případě odkladů budou neustále dále prodražovat. Nyní byla přislíbena alespoň část investic pro dálkovou a regionální vlakovou dopravu na příští rok.

Ilustrační obrázekKyjev - V zemích bývalého Sovětského svazu (včetně Pobaltí) se dosud mění jízdní řád nikoliv v prosinci, nýbrž v květnu, letos konkrétně v neděli 25. Zjistit, co se vlastně mění, nebývá snadné; s příchodem internetu se sice zvětšil objem informací, nicméně také internet si dovede protiřečit. Tento článek se pokouší shrnout některé poznatky o novém jízdním řádu ukrajinských státních drah Ukrzaliznycja (UZ), přičemž se zaměřuje jen na dálkové vlaky, nikoliv příměstské „električky“.

Stanice CēsisRiga - Po letech postupného útlumu ožívá osobní doprava i v Pobaltí, byť velmi pozvolna. Po loňském obnovení jednoho páru vlaků mezi Rigou a přístavem Liepāja se vracejí vlaky na další trasu; tentokrát jde o krátký přeshraniční úsek Lugaži (Lotyšsko) – Valga (Estonsko). Po sedmi letech tak budou obě země opět spojeny osobním vlakem. Novinka však přichází v době, kdy na navazujícím úseku Valga – Tartu začíná rozsáhlá výluková činnost, a tak si cestující budou muset na přijatelné spojení Rigy, Tartu a Tallinnu ještě počkat.

Ilustrační obrázekPolsko - Z železnic Dolního Slezska, kde během let 1985–2005 z většiny vedlejších tratí zmizela osobní doprava a na hlavních byla silně redukována, přicházejí po letech opět dobré zprávy. Hovoří se o nárůstu počtu spojů a obnovení dopravy na dvou tratích. Jak už je však na PKP zvykem, není radno jim věřit, dokud se sami nepřesvědčíme.

   
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. eShop Angebotopen/close
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link beitragen
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 05:13
geht unter um 21:02

meteo meteo
:. Aktuell auf VLAKY.NET
Poslední příspěvek Nádraží získá nádech historie
Do historizujícího kabátku se se převléká břeclavské nádraží. Zmizí úpravy průčelí, provedené zhruba před půlstoletím, část dřívějších změn ale zůstane. Novou tvář má získat do půlky příštího roku.

Poslední příspěvek Vlaky ZSSK v novom šate
Tlačová konferencia na uvedenú tému aj s ukážkou nových vozňov sa konala v utorok 17.júla 2018 na prvom nástupišti a v prezidentskom salóniku na bratislavskej Hlavnej stanici. Železničná spoločnosť Slovensko ...

Poslední příspěvek Ne zcela všední dopoledne na hradecké stanici i ulici
12.7.2018 byl sice úplně normální všední den, ale nikoliv pro každého. Zvláště ne pro dvojici reportérů VLAKY.NET, jež si předsevzala zachytit cosi z provozu na královéhradeckém hlavním nádraží, postiženém ...