..: Články :..

754.062, Kralice nad Oslavou - Náměšť nad Oslavou, foto: PulyPraha (aktualizováno 22.9.) — Ministerstvo dopravy po předchozích pokusech ušetřit na objednávce vlaků s co nejmenšími následky na systém dálkové dopravy nedávno usilovalo u Ministerstva financí o navýšení rozpočtu až o 9 miliard korun pro období do roku 2014 tak, aby bylo schopno alespoň dostát svým závazkům v Operačním programu doprava a v neposlední řadě také vůči státem vlastněnému dopravci. Původně bylo ve hře nejen krácení subvencí na provoz dálkových vlaků až o 200 milionů korun, ale i subvencí pro regionální dopravu až o 600 milionů korun. Ve hře jsou také finance pro odkládané dopravní stavby s již uzavřenými smlouvami, ale to jen v případě, pokud ministerstvo získá namísto devíti čtrnáct miliard korun, což je v současné situaci krajně nepravděpodobné. Tyto stavby se v případě odkladů budou neustále dále prodražovat. Nyní byla přislíbena alespoň část investic pro dálkovou a regionální vlakovou dopravu na příští rok.

Ilustrační obrázekKyjev - V zemích bývalého Sovětského svazu (včetně Pobaltí) se dosud mění jízdní řád nikoliv v prosinci, nýbrž v květnu, letos konkrétně v neděli 25. Zjistit, co se vlastně mění, nebývá snadné; s příchodem internetu se sice zvětšil objem informací, nicméně také internet si dovede protiřečit. Tento článek se pokouší shrnout některé poznatky o novém jízdním řádu ukrajinských státních drah Ukrzaliznycja (UZ), přičemž se zaměřuje jen na dálkové vlaky, nikoliv příměstské „električky“.

Stanice CēsisRiga - Po letech postupného útlumu ožívá osobní doprava i v Pobaltí, byť velmi pozvolna. Po loňském obnovení jednoho páru vlaků mezi Rigou a přístavem Liepāja se vracejí vlaky na další trasu; tentokrát jde o krátký přeshraniční úsek Lugaži (Lotyšsko) – Valga (Estonsko). Po sedmi letech tak budou obě země opět spojeny osobním vlakem. Novinka však přichází v době, kdy na navazujícím úseku Valga – Tartu začíná rozsáhlá výluková činnost, a tak si cestující budou muset na přijatelné spojení Rigy, Tartu a Tallinnu ještě počkat.

Ilustrační obrázekPolsko - Z železnic Dolního Slezska, kde během let 1985–2005 z většiny vedlejších tratí zmizela osobní doprava a na hlavních byla silně redukována, přicházejí po letech opět dobré zprávy. Hovoří se o nárůstu počtu spojů a obnovení dopravy na dvou tratích. Jak už je však na PKP zvykem, není radno jim věřit, dokud se sami nepřesvědčíme.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 04:52
zapadá v 21:14

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Prezidentský vlak objede někdejší Československo
V pondělí 18. června tohoto roku se v hlavní budově Národního technického muzea (NTM) na pražské Letné uskutečnila společná tisková konference NTM a Českých drah (ČD) k problematice unikátního projektu ...

Poslední příspěvek Čínske „vysokorýchlostne“ metro
Už dávnejšie ma zaujala nová rýchla trať metra v juhočínskom meste ShenZhen (alebo v 'našom' prepise ŠenČen). A k napísaniu na nakopla debata na vlaky.net o zvyšujúcich sa rýchlostiach na železniciach. ...

Poslední příspěvek Naša téma: Nové vozidlá pre tatranskú zubačku
Bratislava 11. júna (TASR) – Do Vysokých Tatier by mohli pribudnúť nové 'zubačky', teda ozubnicové elektrické jednotky. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhlásila súťaž na nákup piatich takýchto ...