..: Články :..

423, foto: Láďa 854 Kuks — Přivítat jaro můžete v sobotu 7. května 2011 v barokním areálu Hospitalu Kuks. Organizátoři, jimiž jsou občanské sdružení Siduri, obec Kuks a Hospital Kuks, připravili pro návštěvníky bohatý program. Během celého dne se od 9 do 17 hodin konají prohlídky stálé expozice Hospitalu Kuks, prohlídka vinohradu s výkladem, ukázka vinohradnických prací a setkání majestátních irských vlkodavů a psů jeleních. Doprovodný program začíná v 13.00 otevřením léčivých pramenů na kaskádovém schodišti. Na místo konání akce se dostanete vlakem po trati 030 Jaroměř – Liberec.

koleje Bělehrad/Sarajevo — Po téměř osmnácti letech bylo obnoveno občanskou válkou přerušené vlakové spojení mezi hlavními městy Srbska a Bosny. Tento počin si lze vykládat i jako jeden z kroků směřujících k narovnání vztahů mezi národy na Balkáně. O spoj v první den jeho nasazení projevilo zájem pouze 17 pasažérů. Představitelé drah přesto doufají, že spojení, které kdysi využívalo s oblibou mnoho obchodníků, lyžařů a turistů, dokáže lidi znovu nalákat.

cedule, foto: flegis Plotiště nad Labem — Původně samostatná obec, od roku 1971 severozápadní částí statutárního města Hradce Králové. Tak bychom mohli označit městskou části Plotiště s více než 1 800 obyvateli. Celé území má charakter především příměstské zástavby spolu s tradiční zemědělskou činností, zejména pěstováním zeleniny. Jediným významným průmyslovým podnikem v této oblasti je společnost BEZ MOTORY SERVICES, s.r.o. – bývalé ČKD. Městskou část Plotiště obsluhují celkově tři linky MHD a vlaky. Zdejší železniční zastávku Vám nyní představím.

KolejePlzeň – Plzeňský pivovar již přes rok využívá k přepravě zlatavého moku železniční dopravy. První destinací, do které se pivovarský podnik rozhodl pilotně dovážet své produkty po železnici, bylo Švédsko. Přeprava po železniční síti nahradila zhruba více než stovku kamionů. Po roce testovacího provozu železniční přepravy jsou odezvy ze strany vedení podniku na tento typ přepravy kladné a dokonce se uvažuje o rozšíření přepravy po železnici i do Řecka.

Logo ČD (eShop), foto: Atolix (www.cd.cz)Praha - České dráhy se chystají nabídnout svým zákazníkům tzv. nízkonákladové jízdenky v mezinárodní přepravě, které mají být svým charakterem podobné akčním nabídkám některých leteckých společností. Nový produkt nízkonákladových železničních jízdenek nese pojmenování ČD TIP. Cílem zavedení této nabídky ze strany největšího tuzemského přepravce je dle jeho vyjádření zvýšení poptávky po cestách na železnici ze strany cestujících v době nynější finanční krize a oslovení dalších potencionálních zákazníků.

854, Ilustrační obrázekHradec Králové - Vynesením potvrzovacího rozsudku poslal Krajský soud v Hradci Králové dva, dnes již bývalé, zaměstnance Českých drah do vězení. Obviněného strojvedoucího potrestal odnětím svobody na 1,5 roku, průvodčího na půl roku. Hradecký soud tak pouze potvrdil původní rozsudek Okresního soudu v Rychnově nad Kněžnou, proti kterému se oba obvinění odvolali. Nynější rozsudek je pravomocný a oba odsouzení si trest odpykají ve věznici s dozorem.

Všestary, foto: flegisVšestary - obec rozprostírající se přibližně šest kilometrů severozápadně od Hradce Králové se skládá celkem z šesti místních částí: Bříza, Chlum, Lípa, Rosnice, Rozběřice a Všestary. Každá z místních částí je znázorněna i na obecním znaku obce a to dělovými koulemi. Dělové koule mají připomínat válečné události z roku 1866 (Prusko-rakouská válka), které se v blízkosti obce odehrály. V současné době žije na území obce přibližně 1 600 stálých obyvatel. Všestary jsou zřizovatelem základní devítileté školy, jejíž součástí jsou i dvě mateřské školky. Na území obce nenajdeme žádné větší průmyslové podniky, pouze zemědělské družstvo. Za zmínku jistě stojí, že v této obci sídlí celkem známá prodejna modelové železnice. Převážná většina obyvatel této destinace za prací dojíždí do nedalekého Hradce Králové. Obyvatelům se nabízí možnost spojení s okolními obcemi veřejnou dopravou. Využít mohou dopravu autobusovou a železniční.

výtahČeská republika - České dráhy se snaží pro tělesně postižené zákazníky vytvořit takové podmínky, aby pro ně bylo cestování vlakem stejně snadné jako pro cestující bez handicapu. Podmínky se České dráhy snaží vylepšovat především nákupem či rekonstrukcemi železničních vozidel uzpůsobených pro přepravu právě těchto osob. K vytváření přijatelných podmínek, především formou bezbariérových přístupů, dochází i při rekonstrukcích nádražních budov, nástupišť a sociálních zázemí stanic. Bezbariérová stavební řešení a nízkopodlažní vozidla, případně vlaky vybavené zvedací plošinou, ovšem nevítají pouze vozíčkáři, ale také například senioři, rodiče s malými dětmi a kočárky, osoby se zraněními dolních končetin apod.

Ilustrační obrázek Česko – V těchto dnech vydala Drážní inspekce statistiku nehod na železničních přejezdech za rok 2008. Z ní vyplývá, že za uplynulý rok došlo k 247 střetům na přejezdech, při kterých zemřelo 47 lidí. Dalších 127 osob vyvázlo s různě závažnými poraněními. Oproti roku 2007 doznala statistika 4% poklesu počtu nehod, došlo ovšem k růstu počtu osob usmrcených i zraněných. Konkrétně počet usmrcených osob se zvýšil o 39 % a počet zraněných o 9 %. V průměru tak za rok 2008 dle statistiky připadá jeden mrtvý na šest střetnutí.

Praha – Dříve ohlášená časově neomezená stávka v dopravě se prozatím odkládá. Důvodem odložení stávky je prozatimní stažení věcného záměru návrhu zákona o plánovaném zdanění zaměstnaneckých benefitů z projednávání ve vládě ČR, jehož předkladatelem je ministr financí Miroslav Kalousek. Nebezpečí stávky odborů však nelze v žádném případě považovat za zažehnané, pouze za dočasně odložené. Případné uskutečnění stávky by způsobilo velmi závažné dopravní komplikace na celém území ČR a Hlavního města Prahy.

Hradec Králové hl.n.Hradec Králové - metropole Královéhradeckého kraje, ležící na soutoku Labe a Orlice. Město Hradec Králové je jedno z najvýznamnějších turistických a kulturních center Královéhradeckého kraje. Na území města a v jeho přilehlém okolí žije zhruba 95 tisíc obyvatel. Je zřejmé, že takovéto město vyžaduje kromě jiného i kvalitní dopravní infrastrukturu, do které neodmyslitelně patří i železniční síť. Je však nutno hned na úvod poznamenat, že Hradec Králové není tak významným železničním uzlem jako například sousední Pardubice. Na samotném území Hradce Králové můžeme najít 3 větší vlakové stanice. Největší a nejvýznaměnjší ja samozřejmě Hradec Králové hl.n., dalšími nádražími spíše maloměstského, menšího typu, ovšem nezanedbatelného významu pro obyvatele jednotlivých městských částí Hradce Králové, jsou Hradec Králové-Slezské předměstí a Hradec Králové-Kukleny. Dále jsou na území města i 2 menší zastávky - Plotiště nad Labem a Hradec Králové zastávka. Tento článek je zaměřen především na stanici Hradec Králové hlavní nádraží.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57