..: Články :..

749.107-9, foto: Láďa Mlynařík Když jsem byl malý, trávil jsem občas volné chvíle na opavském východním nádraží. Na rozdíl od současné doby, kdy se vlaky před půl sjedou a po půl zase rozjedou (a pak je dlouho klid), se tam pořád něco dělo. Vlaky přijížděly průběžně. Klasická lokomotiva, staré rychlíkové vozy – žádné motorové soupravy s řídicími vozy. Nádraží je koncové, takže lokomotiva musela vlak do Ostravy objet. Vlaky, které skončily na kusých kolejích, zaměstnaly i parní posunovací lokomotivu. (Tehdy s ní jezdili pánové Radovan Urbaník a Jaroslav Uherka. Kde je jim dnes konec?) Odtáhnout vagony, pak mohla odjet vlaková lokomotiva. Zpět s vagony k nástupišti a pak se musel vrátit vlakový stroj. Z Olomouce osobní vlaky vozil papoušek – toho na točně otočili. Krásná lokomotiva, ale měl jsem z ní strach. A pak najednou papoušek zmizel, už nikdy nepřijel. Místo papouška začala jezdit nová motorová lokomotiva – bardotka. Ani nevím, kdy přesně se to stalo.

749.006-3, Poříčí nad Sázavou - Poříčí nad Sázavou-Svárov, foto: Pavel Martoch Praha — Řekne-li se: „Bardotky v sobotu 14. prosince 2013 skončí v pravidelném provozu u Českých drah,“ asi se najdou i tací, kterým ukápne slza. Podle neoficiálních zdrojů by na trati Posázavského pacifiku měla být ten den vystavena dvojice lokomotiv z depa Vršovice. První bude zařazena na vlaky Os 9055 (Praha hl.n. 8.24 – Čerčany 10.09), Os 9058 (Čerčany 11.18 – Praha hl.n. 13.08), Os 9063 (Praha hl.n. 14.00 – Čerčany 15.39) a Os 9064 (Čerčany 16.48 – Praha hl.n. 18.40); druhá bardotka potáhne vlaky Os 9057 (Praha hl.n. 9.24 - Čerčany 11.09) a Os 9062 (Čerčany 15.48 – Praha hl.n. 17.40). Tato sobota je tedy poslední den pro obdivování úžasné lokomotivy se svým nezaměnitelným bubláním motoru.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:19

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Znáte naše „nenárodní“ osobní železniční dopravce?
Na naší železnici se již etablovala řada soukromých železničních dopravců, ať už provozujících osobní nebo nákladní dopravu. V tomto příspěvku se budeme věnovat dopravcům zajišťujícím osobní dopravu a ...

Poslední příspěvek V Praze byla zahájena významná železniční stavba
Budovatelský počin má název Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část – Praha Hostivař – Praha hl. n. a její slavnostní zahájení se odehrálo dne 15. srpna 2018 takřka přímo na ...

Poslední příspěvek 15 let estakády u Dlouhé Třebové
Při cestě vlakem z České Třebové do Ústí nad Orlicí bereme dnes úsek trati od odbočky Parník do Dlouhé Třebové již jako samozřejmost. Trať před vjezdovým návěstidlem do Dlouhé Třebové je vedena po estakádě ...