..: ZelPage Reports :..

Vykolejení nákladního vlaku, foto: Drážní inspekce Brno — Dnes v 5.39 došlo mezi Adamovem a Brnem k vykolejení jednoho vozu nákladního vlaku. Vůz vykolejil před stanicí Adamov, kde poškodil 4 výhybky. Následně došlo k samovolnému nakolejení vozu, aby před Brnem-Maloměřicemi opět vykolejil a poškodil další část tratě. Příčinou je technická závada na nákladním voze. Poškozená traťová kolej je nesjízdná, předběžná škoda je odhadována na 10 milionů korun, předpokládaná doba opravy se v tuto chvíli pohybuje v řádu týdnů. Situaci komplikuje probíhající výluka na druhé traťové koleji. Momentálně se intenzivně pracuje na předčasném ukončení této výluky, zavedení provozu alespoň po jedné koleji se předpokládá kolem 18. hodiny. Cestující osobních vlaků a rychlíků jsou v postiženém úseku přepravováni autobusy, dálkové vlaky z Prahy přes Brno směr Bratislava a Vídeň jsou vedeny z Kolína odklonem přes Havlíčkův Brod. Stanice Pardubice a Česká Třebová z tohoto důvodu neobsluhují.

Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Kolín — (Aktualizováno 16.6.2012 13:00) Dnes přibližně v 14:40 došlo při demolici starého vojenského objektu stojícího v těsné blízkosti zastávky Kolín-zastávka, ležící na hlavním železničním koridoru mezi Kolínem a Prahou, ke zřícení části cihlové zdi na přilehlou první traťovou kolej. Menší množství sutin spadlo i do druhé traťové koleje, kde do nich následně najel zvláštní vlak 11052 převážející rakouskou parní lokomotivu 52.100 na víkendový sraz parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Do hromady suti v první koleji krátce na to najel R 683 jedoucí z Prahy do Brna.

Roztoky u Prahy — Ve čtvrtek 29. 7. 2010 došlo v odpoledních hodinách k zahoření napáječe zabezpečovacího zařízení ve stanici Roztoky u Prahy. Následkem toho bylo vyřazeno z provozu veškeré zabezpečovací zařízení ve stanici Roztoky u Prahy a přilehlých traťových úsecích do Prahy–Bubenče a Libčic nad Vltavou. Ve stanici nelze přestavovat výhybky, nefungují návěstidla, na trati nefungují návěstidla autobloku, ani přejezdy nesignalizují blížící se vlak. První odhady zprovoznění uváděly dnešek, tedy pondělí 2. 8. 2010, avšak po detailním rozboru stavu zařízení bylo zjištěno jeho úplné zničení. Do Roztok nyní míří speciální kontejner AŽD s provizorním zabezpečovacím zařízením, který předtím sloužil ve stanici Tábor. Do konce týdne by mělo probíhat jeho přizpůsobení pro použití v Roztokách, v pondělí 9. 8. 2010 je plánováno jeho schválení Drážním úřadem a uvedení do provozu.

Vykolejené nákladní vozy, foto: DIČR Olomouc — (Aktualizováno 14:50) Krátce po jedné hodině odpoledne došlo na výjezdu ze stanice Olomouc směrem na Přerov k nehodě. Do projíždějícího nákladního vlaku zde z boku narazila posunovací lokomotiva. Následkem srážky došlo k vykolejení 8 vozů nákladního vlaku a posunovací lokomotivy s jedním osobním vozem. Veškerý provoz je v místě nehody zastaven. Vlaky SC Pendolino jedou odklonem přes stanice Přerov, Břeclav a Brno a zastavují ve stanici Přerov; ve směru z Ostravy do Prahy i ve stanicích Česká Třebová a Kolín. Rychlíky Olomouc - Přerov - Břeclav (- Brno) jsou v úseku Olomouc - Přerov odřeknuty bez náhrady. Ostatní vlaky osobní dopravy jsou v úsecích Olomouc - Grygov a Olomouc - Blatec vedeny náhradní autobusovou dopravou. Dle prvotního prozkoumání místa nehody je škoda odhadnuta na 5,6 mil. Kč, provoz alespoň po jedné koleji a v nezávislé trakci by měl být obnoven v průběhu nedělního odpoledne.

Aktualizace 4.7.2010 14:50: Provoz je od 13:45 obnoven s omezenou propustností po jedné ze dvou traťových koleji. Všechny vlaky dálkové i regionální dopravy jsou vedeny ve svých pravidelných trasách s možností zpoždění cca 10 minut.

Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Kolín — Dnes ve 4.20 hodin došlo v Kolíně ke srážce motorového vlaku Os 22200 s kamionem převážejícím nové automobily. Nehoda se stala na křížení silnice I. třídy Kolín - Kutná Hora a trati 014 Kolín - Ledečko, přejezd je zde zabezpečen světelnou signalizací bez závor. Při nehodě se lehce zranil pouze dvaašedesátiletý řidič kamionu, který je i pravděpodobným viníkem nehody. Dle informací policie řidič objel sypač údržby silnic a jiný kamion čekající před fungující světelnou signalizací a vjel na přejezd v okamžiku, kdy tudy projížděl první ranní vlak. Po střetu vykolejil motorový vůz 810.616-3, který skončil na chodníku kolmo k trati, a řídicí vůz regionovy 914.080-7. Kamion byl odhozen směrem do trati - viz přiložené fotografie a situační mapka. Způsobená škoda je vysoká, na vlaku byla odhadnuta na 3 miliony korun, na kamionu 500 tisíc a na nákladu, který tvořily nové automobily, další 2 miliony korun. Na celé trati je zavedena náhradní autobusová doprava, která však z důvodu zavátých silnic i tratě jezdí pouze v úseku Kolín - Uhlířské Janovice a zpět.

Zdroj: DIČR

Vykolejené vozy nákladního vlaku 20.1.2010 ve stanici Kolín, foto: Lukáš Kohout (Nick) Kolín(Aktualizováno 14:30 - doplněny fotografie) Stanice Kolín se opět po krátké době stala včera ve 23:11 místem dalšího vykolejení, které v současnosti komplikuje provoz na trati 010. Nákladní vlak dopravce ČD Cargo vezoucí uhlí do chvaletické elektrárny vjel na kusou kolej místní měnírny. Ihned po nehodě byla zastavena doprava na tratích 010 a 230 z Kolína na Kutnou Horu a Záboří nad Labem. Trať 230 na Havlíčkův Brod byla kolem půlnoci znovu otevřena a kolem třetí hodiny ranní byla zprovozněna i jedna traťová kolej z Kolína do Záboří nad Labem. Odklony se tak týkaly pouze nočních vlaků. V současné chvíli jsou nahrazeny vlaky regionální vlaky v úseku Kolín – Záboří nad Labem autobusy. Vybrané rychlíky mezi Pardubicemi a Kolínem zastavují v Záboří nad Labem pro výstup a nástup cestujících. Na místo nehody vyrazil i náš zpravodaj, a proto vám přinášíme další podrobnosti z místa nehody a opatření v osobní dopravě.

Kyvadlový vlak mezi Suchdolem nad Odrou a Bohumínem, foto: Samir LeparaOstrava, aktualizováno 26.6. 14:00 - Intenzivní srážky na Moravě zkomplikovaly provoz na železničních tratích a silnicích na střední a severní Moravě. Někde voda dosahuje až ke kolejím, někde už jsou tratě zaplavené. „V oblasti nad Beskydami spadlo opravdu drastické množství srážek – asi 80 milimetrů během dvou hodin. Vznikla vlna, která nabrala bahno z polí a přehnala se přes několik obcí. V podstatě se dá říct, že během okamžiku hladina stoupla na stoletou vodu. Zároveň přestalo pršet a voda v této chvíli postupně odchází pryč do širšího koryta, kde se bude transformovat na vodu dvacetiletou a už pravděpodobně nenapáchá další škody,“ uvedl pro Novinky.cz mluvčí Povodí Odry Čestmír Vlček.

Stav k 26.6.09 14:00

Nadále zůstávají mimo provoz 4 tratě regionálního charakteru na Novojičínsku a Valašskomeziříčsku. Na těchto tratích je zavedena náhradní autobusová doprava. Na hlavní koridorové trati do Ostravy je provoz obnoven pouze po jedné koleji, sníženou rychlostí a jen mezi jednotlivými stanicemi, tedy s většími intervaly mezi jednotlivými spoji. Proto může docházet k cca 15 minutovému zdržení vlaků a některé rychlíky daným místem zatím neprojedou. Cestující mohou využít ostatní spoje na této trati. Regionální osobní doprava je zatím stále nahrazena autobusy.

Na trati mezi Slaným a Louny, foto: Tomáš Hádek Kolín - Přesně týden po výletu s M 262.0209 do Větřní se konala další akce s vozidly z "depa" Červené Pečky, tentokrát s "rosničkou" T 334.0797 a přívěsným vozem Bix. V plánu byla trasa Kolín - vlečka ČKD Kutná Hora - Čáslav - Třemošnice a zpět - Kolín, následně jako rychlík do Loun a jako smíšený vlak zpět do Kolína. Jak nakonec akce dopadla, jsem se pokusil shrnout do krátkého reportu.

ER 20-013 Praha-Radotín, autor: Vítek_VPraha - Bezmála rok uběhl od homologace lokomotiv řady ER20 (řada 2016 ÖBB), známějších jako Herkules, pro provoz na českých kolejích. Na vážnější nasazení ale stále čekaly a krom několika zvláštních vlaků pro německé turisty vezla tato řada jen osobní vozy do opraven v Českých Velenicích. To bylo léto 2007. S nákladem však vyjel Herkules na české koleje až letos 3. července.

10.6.2008 - 11:04 - Aktualizováno: Omezení provozu mezi Lysou nad Labem a Prahou

Praha-Vysočany - Krátce před půlnocí došlo k nehodové události poblíž odbočky Skály, která se nachází mezi stanicemi Praha-Horní Počernice a Praha-Vysočany na trati 231. Při průjezdu nákladního vlaku došlo k sesunutí sestavených kolejových polí z transportních podvozků na trať. Pravděpodobnou příčinou nehody je technická závada. Mezi stanicemi Praha-Vysočany a Praha-Satalice na trati 070 byl provoz obnoven kolem šesté hodiny ranní. V půl desáté dopoledne byla zprovozněna jedna kolej do Prahy-Horních Počernic, což umožnilo zrušení náhradní autobusové přepravy za osobní vlaky z/do Lysé nad Labem. Úplné zprovoznění trati se předpokládá v průběhu odpoledne, rychlíky z Hradce Králové a odklonové rychlíky z Brna přes Havlíčkův Brod budou do té doby jezdit po odklonové trase z Nymburka přes Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále po trati 011 do Prahy.

Doplněno: Od 16:45 by měla být trať již plně průjezdná, v inkriminovaném úseku by vlaky měly projíždět jen s minimálními zpožděními.

zdroj: ČD

31.5.2008 - 14:19 - Aktualizováno: spadlá trolej v Úvalech zastavila provoz na koridoru

Úvaly - Dnes dopoledne kolem 11. hodiny se opět zastavila doprava na páteřním koridoru z Prahy do České Třebové. Tentokrát ji ochromila stržená trolej na všech třech traťových kolejích ve stanici Úvaly na trati 011. K nehodě došlo při průjezdu vlaku EC 107, který dle vyjádření mluvčího ČD Ondřeje Kubaly strhl troleje v celé stanici. Dálkové vlaky jezdïly až do 15:35 odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem a Nymburk, kde nabíraly značná zpoždění. Vlaky z Německa dále na východ a opačně jely kvůli úvrati ve stanici Praha-Libeň v druhé půli své trasy v opačném řazení. Osobní vlaky mezi Prahou a Úvaly převzala náhradní autobusová doprava; celá dopravní situace se normalizovala až během večera.

Zdroj: ČT24. Aktualizace: JTB

Vykolejeni EC 173 v KolíněKolín - Dnes odpoledne došlo při průjezdu železniční stanicí Kolín k vykolejení vlaku EC 173 Vindobona. První zprávy o vykolejených třech vozech a lokomotivě se naštěstí nepotvrdily. Vykolejené jsou "jen" první dva vozy za lokomotivou. Jedná se vozy Avmz DB a Ampz143 ČD. Dle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly dosahuje předběžný odhad škody zhruba 3 miliony korun, z toho 650.000 Kč na železničním svršku. "Pravděpodobnou příčinou byla zlomená kolejnice jazyku výhybky," dodal Kubala.

Čelo jednotkyPraha-Dolní Počernice - Policie ČR v úterý zveřejnila závěry odborníků z oboru mechanoskopie, kteří zkoumali části na několik kusů prasklé kolejnice. Nebyly nalezeny žádné stopy, které by nasvědčovaly úmyslnému poškození. Úplně tak zkrachovala verze Českých drah prezentovaná tiskovým mluvčím panem Kubalou, že kolej byla naříznuta, čemuž údajně nasvědčoval opracovaný řez. Drážní inspekce od počátku tvrdí, že za nehodu mohl lom kolejnice, což nyní potvrdila Policie ČR. Zatím se ještě čeká na závěry pyrotechniků, kteří hledají pozůstatky možného výbuchu. Přímo na místě nehody při prvotním ohledání žádné stopy po výbuchu nenašli.

15.8.2007 - 19:30 - Srážka vlaku a kamionu na Prostějovsku si vyžádala osm zraněných

Prostějov - Ve středu v 17:40 došlo na železničním přejezdu v části obce Ptení - Ptenském Dvorku na Prostějovsku ke střetu osobního vlaku s nákladním automobilem. Osobní vlak, pravděpodobně Os24712 jedoucí z Prostějova do Chornic, po srážce vykolejil. Zraněno bylo celkem osm osob, z toho jeden středně těžce, ostatní lehce. Na místě zasahovalo několik sanitek včetně vrtulníku a několik jednotek hasičů z Prostějova, Konice a Českých drah. Zranění byli převáženi do nemocnic v Prostějově a v Olomouci. Většinou se jedná o drobná poranění po pádu. K nehodě došlo na přejezdu vybaveném výstražnými kříži.

Doplněno 16.8. 17:00
Dle serveru Novinky.cz se škoda na vlaku předběžně odhaduje na 750 000 korun, na kamiónu zatím nebyla vyčíslena. Provoz měl být přerušen do půlnoci, odstraňování následků nehody mělo trvat do čtvrtečního rána.

zdroj: ČT24 , Tisková zpráva Drážní inspekce včetně fotografií

29.7.2007 - 15:00 - Výpadek serveru ŽelPage

Ilustrační obrázekŽelPage - Dnes krátce po půlnoci došlo k technické závadě na routeru (zařízení propojující náš server s internetem). Z tohoto důvodu byly do dnešní 2. hodiny odpolední domény zelpage.cz i zelpage.net včetně všech jejich poddomén nedostupné. Za tuto nepříjemnost se omlouváme.

V současné době stále probíhá převod jednotlivých částí ŽelPage ze starého serveru na nový. Proto pokud narazíte na část webu, která nefunguje nebo se chová zvláštně, dejte o tom prosím vědět Hroudovi, mně, nebo napište do diskuzního fóra. Velmi nám tím pomůžete.

1 2 3 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni | Forum
© 2001-2014 ŽelPage, o. s.
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Current train position - Slovakiaopen/close
Current train position - Slovakia
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:47
sets at 16:43

meteo meteo
:. Current discussions
Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
Aleš Liesk  - 13.10. (13:10)
No jestli jste použil podobnou gramatiku jako zde, tak vás strčili do složky ...

Poslední příspěvek Re: Osobní vozy
barbados  - 13.10. (9:09)
Zdravím , chtěl bych se zeptat kde bych našel plánek s číslováním sedadel ...

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
VM OTV KVR  - 7.10. (14:20)
Pro zájemce o práci na dráze, respektive u trolejářů z okolí Karlovarska Probíh ...

Poslední příspěvek Ex ČD
kakov  - 2.10. (19:44)
Zdravím, má někdo prosím přehled, jak cirka bývají obsazeny expresy ČD ...

Poslední příspěvek Re: Alternativní přihlašování
adnan20  - 1.10. (13:13)
ilí návštěvníci, na diskusní fórum není ani nadále možné se přihlásit ...

Další diskuze >>>
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Letná návšteva LÁEV
Túto reportáž napriek tomu že sa odohrala niekedy v auguste minulého roku píšem až teraz vďaka mojej lenivosti. Keďže mám v meste Miškovec (HU: Miskolc) zopár dobrých kamarátov, rozhodol ...

Poslední příspěvek Křest knihy „Literáti na trati“
Pod uvedeným názvem byla v jindřichohradeckém nakladatelství Epika vydána kniha od Františka Tylšara. Má podtitul Antologie píšících železničářů, jde tedy o výběr prací železničářů, ...

Poslední příspěvek Dioráma III.
Na trati ŽSR 186 zo Spišskej Novej Vsi do Levoče je obnovená pravidelná osobná železničná doprava. Zatiaľ len na úseku trate v okolí Levočských Lúk. Žiaľ, len v modelovej veľkosti H0. ...