..: Aktuality a články - Srbsko :..

11.8.2016 - 8:00 - Spojení z Čech do černohorského Baru přerušeno kvůli sesuvu půdy

Nad Podgoricou z Vlaku, foto: Radovan SýkoraPrijepolje — Sesuv půdy zastavil v neděli 7. srpna vlaky na železniční trati mezi městy Prijepolje v Srbsku a Bijelo Polje v Černé Hoře. Doprava v dotčeném úseku bude oproti původním předpokladům přerušena pravděpodobně na delší dobu v řádu několika dní až týdnů. Omezení se dotýká i sezónních spojů z České republiky do černohorského Baru. Přímé lůžkové vozy z Prahy, které do Baru vyrážejí až do konce srpna dvakrát týdně, tak budou ukončeny již ve stanici Prijepolje. Z tohoto nádraží bude zajištěna náhradní autobusová doprava do Bijelo Polje a dále již pojede vlak v náhradní soupravě do Baru.

Zdroje: Srbské železnice (1), (2)

Náhradní autobus ČD, foto: České dráhy Bar - Jak jste nejspíše postřehli z médií, na začátku léta postihly většinu jihoevropských států ničivé povodně, které se nevyhnuly ani oblasti Srbska a Černé Hory. Zde katastrofální záplavy mimo jiné poškodily také vícero železničních tratí. Jedním z důsledků je i nemožnost vedení plánovaného tradičního přímého vozu Praha - Bratislava - Subotica - Bar a zpět, který z Česka měl jezdit na vlaku EC 272/273 Avala. Jak už to na Balkáně bývá, tamější dopravce nezajišťuje pro cestující žádnou náhradní dopravu. Proto nakonec s řešením přišly samotné České dráhy, které pro zákazníky s lůžkovým příplatkem nabízejí alternativu v podobě náhradního autobusu z nádraží Subotica až do Baru.

Přístav v Soluni, foto: George M. GroutasBělehrad – Přibližně v polovině dubna oznámil na svých webových stránkách srbský drážní dopravce Železnice Srbije plánované obnovení osobní železniční dopravy mezi srbským hlavním městem a řeckou Soluní. Samotný provoz byl obnoven 9. května, kdy vyjel první vlak na trase Bělehrad - Skopje - Soluň (Thessaloniki). Vlak nese název Hellas a byl obnoven po více než třech letech. Zrušen byl tehdy v únoru 2011 po jednostranném rozhodnutí řeckých železnic o zastavení dopravy.

Subotica, foto: Matouš Danielka Bělehrad — Vlády Srbska a Maďarska se dohodly na modernizaci 350 km železničních tratí, které spojují Bělehrad s Budapeští přes stanice Novi Sad a Kelebia. Státní železniční dopravce Železnice Srbije (ŽS), zastoupený generálním ředitelem Dragoljubem Simonovićem, a maďarský správce infrastruktury Magyar Államvasutak (MÁV), zastoupený generální ředitelkou Ilonou David, již podepsali memorandum o porozumění.

5.3.2013 - 22:00 - Stadler Rail dodá 21 jednotek Flirt pro Srbské železnice

ŽS Flirt, foto: Stadler Bělehrad — Švýcarský Stadler vyhrál kontrakt na dodávku 21 střídavých elektrických jednotek Flirt3, určených pro příměstské vlaky v okolí Bělehradu. Kontrakt financovaný Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj v hodnotě 100 milionů eur byl podepsán 4. března 2013 v Bělěhradě, přičemž vozidla budou dodávána v průběhu let 2014 až 2015 s dvoutýdenní periodou. Tyto plně klimatizované čtyřvozové jednotky budou mít 234 míst k sezení, z toho 14 v první třídě. Maximální rychlost bude 160 km/h. Jednotky budou vybaveny zabezpečovacím zařízením Indusi, ale budou připraveny k montáži palubní části ETCS úrovně 2.

Zdroj: Stadler Rail, Railway gazette

Podujevo1, foto: KFOR Podujevo — Můj kamarád, jehož jméno si z pochopitelných důvodů nechám pro sebe, byl členem 15. kontingentu Armády České republiky sil KFOR v Kosovu. Přestože železnice není jeho koníčkem, požádal jsem ho, aby se jí, pokud na ní někde narazí, ve svém volnu trochu věnoval. Kamarád na mne nezapoměl, sbíral fotky od svých kolegů, vyptával se kosovských tlumočníků i policistů a tak mohl vzniknout alespoň tento nedlouhý vzpomínkový článek.

koleje Bělehrad/Sarajevo — Po téměř osmnácti letech bylo obnoveno občanskou válkou přerušené vlakové spojení mezi hlavními městy Srbska a Bosny. Tento počin si lze vykládat i jako jeden z kroků směřujících k narovnání vztahů mezi národy na Balkáně. O spoj v první den jeho nasazení projevilo zájem pouze 17 pasažérů. Představitelé drah přesto doufají, že spojení, které kdysi využívalo s oblibou mnoho obchodníků, lyžařů a turistů, dokáže lidi znovu nalákat.

21.7.2007 - 23:00 - Srbsko a Bulharsko chce otevřít další hraniční přechod

Ilustrační obrázekBělehrad - Srbské železnice a Bulharské železnice plánují výstavbu nového železničního hraničního přechodu. Současně by měl vzniknout nový 30 km úsek (přes Zaječar), který by byl v Srbsku napojen na koridor č. 10 a propojil by východní část Srbska se severem Bulharska. Na setkání vysokých představitelů obou železnic se také jednalo o rekonstrukci a elektrifikaci tratě Niš – Dimitrovgrad. Loni zde byla slavnostně otevřena nová odbavovací hala spojená s administrativním zázemím pohraniční policie.

zdroj: Srbské železnice

Bar - Beograd, zdroj: Železnice SrbijeBělehrad - V pondělí 28.5.2007 oslavila trať z Bělehradu do černohorského Baru, která patří mezi ty nejkrásnější v Evropě, 31. výročí. Během oslav přiblížil generální ředitel Srbských železnic, Milanko Sarancic, projekt revitalizace stávající trati. Celková cena projektu činí 350 milionů € a realizují jej společnosti CIP a italský Eurofer. Trať má strategický význam pro Srbsko z hlediska osobní i nákladní dopravy.

25.5.2007 - 23:00 - Posunutý jízdní řád IC „Avala“

Ilustrační obrázekBělehrad – Mezistátní vlak IC 344/345 Avala, který zajišťuje přímé spojení Bělehradu s Budapeští a Vídní, bude jezdit od 10.6.2007 v jiné časové poloze. Odjezd z Bělehradu byl posunut na 7:25 hod. Cestujícím, kteří v minulosti potřebovali z Budapešti či Vídně cestovat dále do Evropy, přípojné vlaky ujížděly. Po změně jízdního řádu tak bude „Avala“ navázána na spoje do Krakova, Prahy, Ženevy, Paříže či Hamburku. Zpáteční jízdenka „Wien-Spezial“ pro relaci Bělehrad – Vídeň a zpět stojí 70 €, „Budapest-Spezial“ pro relaci Budapešť – Bělehrad přijde na 26 €.

zdroj: Srbské železnice

Ilustrační obrázekBělehrad – Železnice v srbské provincii Kosovo jsou dnes pod správou Srbských železnic. Drago Tadic, koordinátor Srbských železnic pro oblast Kosova uveřejnil, že v provincii se nachází srbský majetek ve výši 206 milionů €, což je asi 8% hodnoty veškerého majetku Srbských železnic. Tadic dále upozornil na fakt, že správa UNMIK využívá k provozování železniční dopravy srbskou infrastrukturu.

12.2.2007 - 18:00 - Privatizace v Srbsku

Ilustrační obrázekBělehrad - V Srbsku byly privatizovány 2 společnosti, které se zabývají výrobou či modernizací lokomotiv a vagónů. Slovenská firma ŽOS Trnava získala srbskou společnost GOŠA a italskému Friuliexportu se podařilo získat 3 továrny skupiny MIN, které působí v Niši.

zdroj: Srbské železnice

5.2.2007 - 18:00 - Bilance odškodnění cestujících u Srbských železnic

Ilustrační obrázekBeograd - V loňském roce vydaly Srbské železnice na odškodnění cestujících za zpoždění vlaků přibližně 100 000 YUN (což je přibližně 34 000 Kč), na zajištění ubytování pro cestující, kteří na základě zpoždění nestihli přípojný vlak připadlo 400 000 YUN (136 000 Kč). Srbské železnice totiž odškodňují cestující při zpožděních návratkem jízdného ve výši 20% pokud zpoždění přesáhne 1 hodinu a 30% pokud přesáhne 2 hodiny. Při zpoždění delším než 3 hodiny a není-li k dispozici jiná alternativní doprava, mohou cestující využít ubytování zdarma. Největší zpoždění bývají u nočních vlaků směrem na Bulharsko (hr. přechod Dimitrovgrad / Kalotina Zapad) a dále pak na Makedonii a Řecko (hr. přechod Tabanovci / Kumanovo). Při cestách z a do Černé Hory je třeba počítat s asi hodinovým zpožděním.

zdroj: Srbské železnice

26.1.2007 - 20:00 - Výluka v Srbsku

Ilustrační obrázekBělehrad - Z důvodu stavebních prací jsou na trati Bělehrad - Podgorica - Bar, která spojuje srbské hlavní město s Černou Horou, odřeknuty do 9.6.2007 vlaky R 810 a R 811 "Tara".

zdroj: Srbské železnice

9.12.2006 - 14:59 - Exploze zničila trať v Kosovu

Ilustrační fotoKosovo - Exploze zahřměla včera nedaleko severokosovského města Vučitrn a zničila několik metrů kolejí. Železniční trať používají především Srbové, kteří cestují Vlakem svobodného pohybu do severokosovské Mitrovice, kde žije početná srbská komunita. Vlak zastavil před místem výbuchu jen kousek od mostu přes řeku. Kdyby vlak nezastavil, mohlo dojít k pádu vlakové soupravy do řeky.

zdroj: Aktuálně.cz

1 2 3 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:50
zapadá v 18:56

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Jména vlaků
Johan Gregor Mendel, Bezdrev, Košičan, Slovenská strela, Brněnský drak, PANTA RHEI.SK, Chopok ... Jména vlaků Českých drah i Železniční spoločnosti Slovensko. Již jsem se jimi zabýval v jednom článku, ...

Poslední příspěvek Vlečkové lokomotivy a „Jízdenka na léto 2017“ (5)
Dnes vám předkládám poslední pokračování své cestovatelské ságy. Moje objevování vlečkových lokomotiv Lovochemie skončilo v její předchozí části, přesto i v této poslední jsem nějaké vlečkové lokomotivy ...

Poslední příspěvek Běloruská překvapení (1. díl)
Bělorusko není zrovna častým cílem turistů, spíše naopak. Jedná se přitom o velice příjemnou zemi, která má návštěvníkovi co nabídnout, a přitom doposud nezkaženou masivním turismem. Má též svou dobře ...