Záhřeb — Chorvatský výrobce kolejových vozidel Končar Electric dokončuje prototyp elektrické jednotky. Jde o první elektrické železniční vozidlo vyvinuté v Chorvatsku od 80. let minulého století. Čtyřvozová jednotka, která na 75 metrech délky nabízí 176 míst k sezení, z toho 24 v první třídě, má podlahu 600 mm nad temenem kolejnice a je tedy kompletně nízkopodlažní. Součástí soupravy je i bistro-oddíl. Ze dvou vakuových buněk WC je jedna určena i pro imobilní cestující. Krajní podvozky jsou osazeny dvojicemi 500kW asynchronních motorů, schopnými rozjet jednotku na 160 km/h. Zbylé tři podvozky jsou Jakobsovy konstrukce, každý z nich tedy podpírá vždy oba sousední vozy. Z jednoho stanoviště lze obsluhovat až tři jednotky.
Autor: Martin Grill
Trvalý odkaz | Komentáře (37)
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage