..: Články - Řecko :..

Diakopto-Kalavrita, ilustrační foto, foto: Jiří Hovorkajízdní řád, ilustrační foto, foto: Jiří Hovorka Atény — Při on–line sledování příchodu nového jízdního řádu jsem uvedl, že v Řecku k významným změnám v osobní železniční dopravě nedochází. Avšak cestující od TrainOSE obdrželi dne 23. prosince 2010 nepříjemný vánoční dárek v tiskové zprávě oznamující zastavení osobní dopravy na většině tratí z důvodu špatného hospodaření. Současná ztráta podniku činí částku zhruba 230 milionů eur ročně. Ke konci roku kumulovaný dluh dosahoval 700 milionů eur. Další propady v tržbách jsou zapříčiněny stávkami, které v letošním roce proběhly v délce cca 120 dní. Ač byla snaha provést minimalizace ztrát, např. převedení informační telefonní linky pod správu TrainOSE, prodej jízdních dokladů přes internet, urychlení elektrifikace tratí nebo zrušení slev v nákladní dopravě. Podle předpokladů na rok 2011 by byla roční ztráta ve výši 55 milionů eur.

Ilustrační obrázekAtény - Dnes v 0:15 došlo ve stanici Larisa na nedávno modernizovaném úseku hlavní tratě Atény - Soluň k vykolejení vlaku IC 74 směřujícím do Alexandroupoli na severovýchodě Řecka. Doprava mezi Larisou a Soluní byla zastavena, trať pro provoz se podařilo uvolnit až v cca 8:30. Při nehodě bylo zraněno 28 cestujících, z toho 11 jich muselo být hospitalizovno. Žádné ze zranění není vážné. Důvodem vykolejení byla podle předběžných dohadů porucha výhybky, není však vyloučena chyba strojvedoucího. Mimořádnou událost šetří místní drážní úřad, který zatím příčiny nehody nepotvrdil.

Ilustracni obrazekAtény - Neuplynul ještě ani měsíc od skončení rozsáhlé výluky na příměstské železnici v Aténách a již v úterý 24.10. začala další výluka, která se dotkne většiny vlaků mířících na sever do Chalkidy a dále ve směru Soluň. Úplná výluka se týká úseku Atény - Pireus. Všechny vlaky z nebo do Pirea jsou ukončeny na aténském nádraží. Předpokládaný termín zahájení pravidelného provozu je 22.12.2006.

Atény - Z důvodu rozsáhlých prací na trati Pireus - Atény - Inoi - Soluň dochází k výraznějšímu omezení příměstské dopravy provozované společností Proastiakos od 6.9.2006.

Atény - Dne 9.3.2006 byla ustanovena vyšetřovací komise, jejíž úkolem bude vyšetřit okolnosti nehod, které se staly v poslední době. Členové komise nejsou jen řečtí znalci v oboru, ale byli přizváni také odborní zástupci ze zemí EU. Předpokládaná doba práce této komise jsou 3 měsíce. Komise se bude zabývat bezpečností provozu na Řeckých železnicích a navrhne opatření k předcházení nehod.

strucneAtény - Na základě zákona 41/7-3-2005 došlo v letošním roce k vytvoření dvou nových podniků v rámci Řeckých železnic (OSE) - správce dopravní infrastruktury Edisy a provozovatel drážní dopravy Trenose. Dochází tak k účetnímu oddělení dopravní infrastruktury a provozu, které požadují směrnice EU.

2.10.2005 - 22:26 - První jízda po normálním rozchodu do Korintu

Křížení tratě s Korintským průplavemŘecko - Dne 26.9.2005 se uskutečnila první jízda osobního vlaku v úseku Atény - Korint po normálněrozchodné trati. Jízdy se zúčastnili pozvaní hosté včetně řeckého ministra dopravy Michalise Liapise.
Trať do Korintu je v současné době před dokončením, pravidelný provoz měl být zahájen již v minulém roce v září. Nyní jsou práce zpožděny o přibližně jeden rok, pravidelný provoz byl zahájen o den později - 27. 9. 2005.
Úsek Atény - Korint je součástí vysokorychlostní tratě která spojí hlavní město s významných přístavem Patra na západní části Peloponéského poloostrova. Celá síť řeckých VRT má být podle plánů dokončena v roce 2011.

Zdroj : Ergose

6.8.2005 - 14:19 - Výstavba železniční infrastruktury v Aténách - Omezení provozu

infoŘecko - Od pondělí 8. srpna 2005 budou zahájeny stavební práce na normáněrozchodné trati Pireus - Atény Tris Gefires - S.K.A. - Acharnes a a odbočky Atény Tris Gefires - Ano Liosia. Stavební práce se nejvíce dotknou tratě metrového rozchodu, která spojuje Atény a Peloponés. Všechny vlaky (dříve jedoucí z centra Atén) budou vypravovány ze stanice Agio Anargiri. Po dokončení bude uvedena do provozu nová normálněrozchodná "příměstská" železnice do 82 kilometrů vzdáleného Korintu.

10.7.2005 - 22:27 - Nové vlakové spojení Soluň - Istanbul

Řecko/Turecko - Od 8.7. je mezi těmito významnými metropolemi zavedeno nové noční spojení. Vlaky vyjíždějí shodně ve 20:00 a přijíždějí do Soluně v 7.53 a do Istanbulu v 7:44. Vlaky zastavují ve všech významných centrech - Kilkis, Rodopoli, Serres, Drama, Xanthi, Komotini, Alexandroupoli, Pithio, Uzunköprü, Pehlivanköy a Alpullu. Cena jednoduché jízdenky je stanovena na 23,24 Euro pro druhou třídu
Noční vlak doplňuje denní spojení těchto měst, které je zajištěno přímými vozy na vlacích IC 90/82901/81711 s odjezdem ze Soluně v 7:01 a příjezdem do Istanbulu ve 21:30 a zpět na vlacích 81712/82902/IC 91 s odjezdem z Istanbulu v 8:30 a příjezdem do Soluně ve 23:50.
Zdroje: www.ose.gr a www.tcdd.gov.tr

10.6.2005 - 10:16 - Bulharské a řecké aktuality

stručně Posílení mezinárodní dopravy do Bulharska
Od 17.6.2005 bude posílena mezinárodní doprava mezi Soluní a Sofií (Bulharsko). Nově budou zavedeny 2 páry vlaků, které budou zastavovat ve stanicích Kilkis, Rodopoli, Zandanski a Blageovgrad. Odjezdy ze Soluňe a Sofie jsou téměř totožné - 7 a cca 17:30 hod. Předpokládaná jízdní doba je 5:45 hod., nyní 7:36 hod. V současné době je příme spojení mezi těmito významnými městy zajištěno nočním vlakem 460/461 Transbalkan

Dlouhodobá výluka Pireus - Atény
Na úzkorozchodné trati spojující Atény a Peloponés bude 13.6.2005 zahájena dlouhodobá výluka mezi Pireem a Aténami. Všechny vlaky budou výchozí (končící) na příslušném aténském nádraží.

Řecko - Od 10.5. do 11.5. na řeckých železnicích probíhá stávka. Důvodem stávky jsou sociální poměry pracovníků železnic. Z tohoto důvodu dnes a zítra nevyjede většina vlaků. Pro zachování základní dopravní obslužnosti na hlavních tratích vyjedou tyto vlaky:

18.4.2005 - 10:50 - Nový jízdní řád OSE

Řecko - Dne 17.4.2005 vstoupil v platnost nový jízní řád Řeckých železnic. Významných změn se dočkalo spojení Atén a Soluně. Spoje IC v mnoha případech přestaly zastavovat ve stanicích Thíba, Paleopharsalos, Kateriny a Plati. Nově jezdí dopolední spoj z Atén do Kalambaky (kláštery Meteora).
Nejvíce změn je v okolí Soluně. Byly přidány spoje do Edessy, Serres. Úpravy se dočkalo také spojení na Olympskou riviéru.
OSE také připravují posílení mezinárodní dopravy do Bulharska (Soluň - Sofie).
Na Peloponésu se téměř nic nemění, neboť v květnu má být uvedena do provozu nová normálněrozchodná trať do Korintu. Změny nastanou až po uvedení nové tratě do provozu.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01