..: Aktualności i artykuły - Rumunsko :..

IC4, foto: DSB Arad — Vleklá kauza motorových jednotek AnsaldoBreda IC2 pro dánské železnice spěje do finále. Před několika týdny po internetu kolovaly fotografie těchto souprav při odvozu z Dánska na jih, přesněji do Rumunska, kde jich část zakoupil soukromý dopravce Astra TransCarpatic. Ten je doposud znám především díky svému nočnímu vlaku, který denně spojuje Arad a Temešvár s Brašovem a Bukureští, v létě navíc s přístavem Constanta. Rumunskému dopravci teď zbývá čekat, zda jednotky projdou schvalovacím procesem a bude je moci nasadit na trasy Bukurešť – Bacău, Bukurešť – Titu a Temešvár – Baia Mare.

Festivalový vlak před odjezdem ze Smíchova, foto: Matouš Danielka Praha/Oršava — Veřejně známou událostí posledních dní se stal festival Banát, který probíhal v termínu od 16. do 20. srpna 2017 v rumunském Banátu. Snad nikomu neunikla informace o vypravení téměř půl kilometru dlouhého vlaku z pražského Smíchova do rumunské Oršavy s přibližně 1150 lidmi na palubě. Akce se zúčastnila i početná delegace členů ŽelPage. Pokusíme se tedy shrnout náplň, přípravy a průběh jízdy vlaku i samotného festivalu s doprovodnou fotodokumentací s nutným úvodním zasazením do kontextu celé této události, neboť i my jsme se kromě jízdy vlakem zúčastnili i samotného hudebního festivalu a podnikli i několik výletů.

CFR mozdony Aradon, foto: Dragoş Anoaica Bukurešť — Rumunské ministerstvo dopravy před časem vypsalo výběrové řízení na prodej 51% podílu v tamějším nákladním dopravci Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" S.A. Hodnotící komise obdržela v prvním (předkvalifikačním) kole tři nabídky: od americké společnosti OmniTRAX, od největšího rumunského soukromého nákladního dopravce SC Grup Feroviar Român a od konsorcia soukromých nákladních operátorů Transferoviar Grup společně s investorem Donau-Finanz GmbH. Po formální kontrole předložených nabídek v prvním kole ale hodnotící komise všechny nabídky odmítla.

40 - 0903-1, Brašov, foto: Michal Demčila Bukurešť — Rumunské ministerstvo dopravy oznámilo záměr prodat 51% podíl v tamějším nákladním dopravci Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" S.A. Dokumentace pro 1. kolo soutěže je k dispozici od 9. dubna, předběžné a nezávazné nabídky by měly být předloženy do 23. dubna. Ti, kteří uspějí v předkvalifikačním řízení pak budou vyzváni k podání závazných nabídek, druhé kolo by mělo být uzavřeno 14. června.

4.3.2012 - 14:00 - Astra Vagoane Călători dodá 100 vozů do Brazílie

Astra Vagoane Călători, foto: Astra Vagoane Călători Arad — Rumunský výrobce železničních vozů Astra Vagoane Călători vyhrál kontrakt na dodávku stovky vozů do Brazílie. Odběratelem se stal tamní největší logistický operátor Vale do Rio Doce, který odebere celkem 98 vozů 1. a 2. třídy a k tomu dva poštovní vozy. Celková cena kontraktu přesáhla 100 milionů eur. Součástí smlouvy je také ustanovení, že odběratel může u Astra Vagoane Călători zvýšit svoji poptávku až o 50 procent při zachování finančních podmínek jako u první stovky vozů. Pro rumunského výrobce tak tento kontrakt znamená návrat na brazilský trh, kam naposledy dodal vozy před dvaceti lety.

Zdroj: ActMedia.eu

Bmpeer Cluj–Napoca — Od června 2011 dojde k zásadnímu zvýšení kvality v železniční dopravě u nás i ve směru do rumunské oblasti Transylvánie. Dlouho očekávaný výjezd vlaků InterCity pana Radima Dráčuly se stane realitou. A máme se na co těšit! Podle dřívějších informací RegioJet skutečně získá vozy od zatím neznámého rumunského výrobce. Silnou inspirací mu byly vozy slovenské produkce řad Bmpeer a Ampeer výrobce ŽOS Vrútky. Společnost ZSSK uvedla, že cestujícím budou propůjčovány během cesty herní konzole, tzv. „bmpeermetry“ a „ampeermetry“. Žlutý dopravce objednal novou řadu označenou WAmpeer. Co se za ní skrývá, je záhadou.

7.2.2008 - 14:33 - Rumunský strojvůdce zahynul pod vlastním strojem

Ilustrační obrázekOdorheiu Secuiesc - V železniční stanici Odorheiu Secuiesc v rumunských Transylvánských Alpách došlo 6.2.2008 ke kuriózní nehodě. Padesátipětiletý strojvedoucí Ioan Colceriu nezajistil dostatečně lokomotivu a odešel k dopravní kanceláři pro zapomenuté dokumenty. Stroj se poté rozjel samospádem a strojvůdce, který to zahlédl, se neprodleně pustil do pronásledování stroje taxíkem, na který si mávl před nádražní budovou. Po šesti kilometrech se mu skutečně podařilo poměrně pomalu jedoucí stroj dohnat. Pokusil se naskočit, při tom však uklouzl, spadl pod kola a zahynul. Lokomotivu se podařilo zastavit až po dalších 26 kilometrech jízdy.

zdroj: ČT1, Teletext, strana 163, 7.2.2008

Ilustrační obrázek Rumusko - Když se řekne Rumunsko, tak si hodně lidí vybaví hodně věcí. Většina má tuto zemi spojenou s nesolidností, s "divokým východem" ale i třeba krásnou přírodou. Rumunsko bylo nedávno přijato do Evropské unie, tak by se mohlo zdát, že už se stalo vyspělou zemí. Na to, jak to tam doopravdy vypadá, jsme se letos s kamarády vyrazili podívat. No a protože jsme na šotoušském webu, tak jsem si pro vás připravil menší fotoreportáž z rumunského železničního prostředí. Čtěte dále!

17.7.2007 - 2:00 - Dočká se Rumunsko sítě S-bahn?

Ilustrační obrázekTimisoara - Před nedávnem byly v Rumunsku předloženy plány s návrhem na vybudování sítě příměstské železniční dopravy (jako známe např. z Německa) v Timisoáře a Sibiu. Důvodem jsou údajně očekávané nárůsty obyvatel. Timisoara čítá dnes 300.000 obyvatel a očekává se nárůst až o 150.000. V Sibiu se plánovat začalo již před 2 lety, kdy byl položen první kámen nově vznikajícího letiště. Dráha S-bahnu měla vést z Cisnadie přes nádraží v Sibiu, k místnímu mezinárodnímu letišti a dále do nedaleké průmyslové oblasti. Založen byl již regionální dopravní podnik, který má vypracovat koncept založený na vzoru německého S-bahnu. Ohledně financování projektu se spoléhá na dotace od EU.

zdroj: Lok-report

18.1.2007 - 18:00 - Zákaz kouření ve vlacích CFR

Ilustrační obrázekBukurešť – Již od září loňského roku platí ve všech vlacích Rumunských železnic CFR striktní zákaz kouření. Po zavedení zákazu je nekouření dodržováno, protože pokuty za porušení byly na rumunské poměry nastaveny velice vysoko (rozmezí je v přepočtu mezi 1200 až 4100 Kč). Příkaz se samozřejmě týká i průvodčích, kteří jsou také nuceni kouřit mimo vlak. Rumunsko bylo a je zemí vášnivých kuřáků, proto zde tento zákaz vyvolal velkou nevoli. V rumunských vozech nebyly ani v minulosti téměř žádné kuřácké oddíly, běžně se však kouřívalo na toaletách či chodbičkách.

zdroj: IBSE

8.1.2007 - 0:00 - Nový most přes Dunaj spojí Bulharsko s Rumunskem

Ilustrační obrázekSofia - Bulharské ministerstvo dopravy vydalo prohlášení, že Bulharsko koncem ledna podepíše dlouho očekávanou dohodu s Rumunskem o výstavbě mostu přes řeku Dunaj, spojující bulharský přístav Vidin s rumunským městem Calafat. Dvoukilometrový most, který umožní železniční i silniční spojení mezi těmito zeměmi, je klíčovým prvkem evropského dopravního koridoru Dresden - Istanbul. Podle náměstkyně ministra dopravy Gospodinovové výběrové řízení ještě neskončilo, ale údajně s nabídkou kontraktu za 116 mil.€ uspěla španělská společnost Fomento de Construcciones y Contratas.

zdroj: Doprava.sk

ilustracni obrazekPraha – Od 23. 9. do 1. 10. 2006 vyrazili redaktoři ŽelPage (CSPSV) na 9 dnů dlouhou cestu vlakem do Bosny a Hercegoviny se zastávkami na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Během své cesty jsme navštívili Michalovce, Košice, Sighisoaru, Brasov, Pécs, Mostar, automobilem hercegovský venkov, Medugorje, vodopády Kravica, Poćitelj, Blagaj a Sarajevo. Vlakem jsme ujeli více než 4.600 km. Zážitky z cestování (nejen) vlakem přinášíme v následujícím článku.

   
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 06:08
zachodzi o 19:57