..: Aktuality a články - Itálie :..

31.3.2012 - 18:00 - NTV opět odsouvá zahájení provozu

ntv_agv, foto: ntv Řím — Zahájení pravidelného provozu vysokorychlostních vlaků Italo Treno italského soukromého dopravce NTV na trase Neapol - Řím - Florencie - Boloňa – Milán bylo přesunuto z konce března na 28. dubna. Cenovou politiku a další informace hodlá dopravce představit 12. dubna a o tři dny později by pak měl začít předprodej jízdenek. Již dříve byl termín zahájení provozu několikrát měněn, především kvůli protahování schvalovacího procesu 25 vlaků AGV francouzského výrobce Alstom. Pilotní linka open access projektu Neapol - Milán by měla být ještě letos rozšířena o další vlaky a další stanice po rozšíření obsluhované trasy.

Zdroj: Italo Treno, Il Fatto Quotidiano

Arenaways 483.018, foto: Arenaways Milán — První italský soukromý železniční dopravce operující v osobní dopravě s open access projekty - Arenaways - se po úpadku, způsobeném především nerovnými podmínkami mezi státním dopravcem a nastupující konkurencí, vrací na koleje. Společnost s podporou investorů v čele s původním, dnes již minoritním, majitelem Giuseppem Arenou obnovuje svoje open access projekty vlaků InterCity Turín – Milán a „Vlaky na moři“ spojující Turín a Livorno. Dále jsou v plánu mezinárodní spoje autovlaků do Německa a Holandska ve spolupráci s Deutsche Bahn a EECT AutoSlaap Trein, chystá k realizaci spojení mezi Turínem a Berlínem a připravuje vlastní noční spoje až na jih Apeninského poloostrova.

6.8.2010 - 16:27 - V Itálii vykolejil vlak

Neapol — Nedaleko od Neapole došlo dne 6. 8. 2010 v dopoledních hodinách k vykolejení regionálního vlaku Circumvesuviana. (Video společnosti Euronews.) Vlak směřující ze stanice San Giorgio na neapolské hlavní nádraží byl tvořený elektrickou jednotkou. Při průjezdu čtvrtí Gianturco (zhruba 400 metrů od neapolského hlavního nádraží), právě, když vjížděl do oblouku, však znenadání vykolejil a vrazil svou levou částí do zdi. V tu dobu se ve vlaku nacházelo 35 osob. Jeden člověk zemřel. Jednalo se o jedenasedmdesátiletého muže G. M., který při nehodě přišel o obě nohy a přes okamžitou pomoc záchranářů skonal v nemocnici. Dalších 30 cestujících je zraněno, z toho 13 těžce. Příčina nehody se vyšetřuje. Cestující poukazují na vysokou rychlost vlaku před vykolejením. Tuto možnost připouští i primátor Neapole Rosa Russo Jervolino. Jedná se o úsek, kde je rychlost omezena na 20 km/h, ale vlak jel pravděpodobně rychlostí 40 km/h. Není jasné, zda šlo o zdravotní indispozici strojvedoucího, i když ten podle očitého svědka z místa nehody bezprostřdně po havárii utekl, a nebo o technickou závadu na drážním vozidle.

Zdroj: České noviny/ČTK, Mediafax, La Gazzetta del Mezzogiorno

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 04:52
zapadá v 21:15

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Dvakrát pod Matterhorn (2)
Po návratu domů z březnové cesty pod Zermatt jsem náhodou natrefil na nabídku turistického zájezdu do švýcarských hor. Neváhal jsem a zajistil hned dvě místa. Destinace byla lákavá a pro mne částečně známá. ...

Poslední příspěvek Seminár SVTS: Ing. Rastislav Cenký: Reforma verejnej osobnej dopravy a harmonizácia objednávania výkonov ...
Slovenská vedeckotechnická spoločnosť dopravy, v gescii riaditeľa Odboru obchodu GR ŽSR Ing. Miroslava Matúška a s podporou magazínu VLAKY.NET, si vás dovoľujú pozvať na ďalšiu zo série odborných prednášok, ...

Poslední příspěvek Prezidentský vlak objede někdejší Československo
V pondělí 18. června tohoto roku se v hlavní budově Národního technického muzea (NTM) na pražské Letné uskutečnila společná tisková konference NTM a Českých drah (ČD) k problematice unikátního projektu ...