..: Články - Francie :..

Motorový vůz Micheline, foto: C.Recoura, CdTMulhouse — Léto je už za námi, ale stále ještě je čas příznivý pro různé cesty za hranice všedních dnů. Možná je i lepší cestovat na podzim, zejména pokud někomu vadí horko a davy turistů. V tomto článku bych vás rád pozval do opravdového ráje všech železničních fandů. Mým cílem bude Cité du Train v alsaském Mulhose, největší železniční muzeum na světě a současně podnikové muzeum francouzských státních drah SNCF. Představíme si nejzajímavější exponáty, které jsou zde k nalezení, a doplníme i stručné rady na cestu.

Schoenenbourg, Billard T75D, foto: RailfortAlsasko-Lotrinsko - O dráhách budovaných ve tvrzích našeho předválečného opevnění jsem již na stránkách ŽelPage napsal poměrně hodně a další věci chystám. Není tajemstvím, že vzorem pro něj byl systém Maginotovy linie ve Francii. Přesto, že tamější pevnostní dráhy byly vybudovány poněkud velkoryseji, než naše, tak jsem se jimi, až na kratičká srovnání a nějakou tu fotografii, vůbec nezabýval. Nyní bych to chtěl trochu napravit. Za dobu, co se stálým fortifikacím věnuji, se mi podařilo navštívit větší část muzejně zpřístupněných tvrzí vybavených železnicí podél francouzsko-německých hranic. V tomto článku bych Vám rád poskytl stručné technické, historické i turistické informace, neboť prohlídka některých z nich stojí skutečně za to. Bohužel nejsem schopen pojmout do tohoto článku i pevnosti vybudované v Alpách na italských hranicích, protože o nich mám informace jen velmi povrchní. Věřím, že i to jednou napravím.

Ilustrační obrázekPaříž - Když se v roce 1991 objevila v ČR na krátké návštěvě jednotka TGV, její brněnské zastavení mi bohužel uniklo. Protože jsem se ale v průběhu letošního července dostal na delší dobu do Francie, využil jsem tuto příležitost pro bližší seznámení s tamní vysokorychlostní železnicí. Díky časovým omezením jsem nebyl schopen projet všechny úseky LGV a tak je následující řádky třeba brát jako subjektivní pohled příznivce vysokorychlostní železnice na klíčové části francouzské VRT.

La Rochelle - Prototyp Automotrice Grande Vitesse (AGV) od Alstomu, pokřtěný "Pégase", se nedávno objevil i na českých kolejích. Od května 2008 se totiž prohání po zkušebním okruhu ve Velimi, na němž se podrobuje zkouškám do 200 km/h. Jsou to poslední testy na okruhu před začátkem zkušebního provozu na běžné infrastruktuře RFF (Francie) a RFI (Itálie). Ve Francii bude na tamních LGV jezdit rychlostí 300 km/h, počátkem roku 2009 až 350 km/h a později i 400 km/h.

Most Alexandra III.Paříž - V maďarské Pécsi, během cesty do Bosny a Hercegoviny, jsme se rozhodli, že podnikneme po delší době cestu za vlaky vysokých rychlostí a naše volba padla na Francii. Tuto zemi jsme vybrali i proto, že tam bydlí teta jednoho z nás. Vzhledem k tomu, že jsme cestovali na konci března, nemohli jsme využít EuroDomino a nový InterRail v té době ještě neplatil. Proto jsme cestovali na SparPreis50 v úseku Bad Schandau - Kolín nad Rýnem a Smilys v úseku Kolín nad Rýnem - Paříž, přičemž jsme během naší cesty využili vlaků kategorie R, NZ, THA, TGV, ICE a EC.

Ilustrační obrázekPaříž - Jistě jste již slyšeli o rychlovlacích TGV, které provozují francouzské dráhy SNCF. Vlaky TGV jezdí nejrychleji v Evropě vůbec a do nedávna držely rychlostní rekord 515 km/h. V současnosti nejrychlejším vlakem je japonský MAGLEV, který nedávno vytvořil rekord 581 km/h úpři jízdě na magnetickém pásu. Vraťme se ale k vlakům francouzským. Kolegové CzechDave, H@WKEY a Michawel se nedávno jeli podívat do Francie na jejich vlaky. Sepsali pěknou a dlouhou reportáž a dodali i fotografie. Ty jsou bohužel trošku horší, neboť jim nepřálo počasí. Za skvělou fotoreportáž jim patří díky.

   
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Ponuka eShopuopen/close
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
» Pridať odkaz
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 05:14
zapadá v 21:01

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Společnost telčské místní dráhy zve na „Parní léto 2018“
Společnost telčské místní dráhy ve spolupráci s dolnorakouským partnerem Zukunftsraum Thayaland, Svazkem obcí 'Železnice Kostelec - Slavonice', Správou železniční dopravní cesty, ČD a ČD Cargo vás zvou ...

Poslední příspěvek Nádraží získá nádech historie
Do historizujícího kabátku se se převléká břeclavské nádraží. Zmizí úpravy průčelí, provedené zhruba před půlstoletím, část dřívějších změn ale zůstane. Novou tvář má získat do půlky příštího roku.

Poslední příspěvek Vlaky ZSSK v novom šate
Tlačová konferencia na uvedenú tému aj s ukážkou nových vozňov sa konala v utorok 17.júla 2018 na prvom nástupišti a v prezidentskom salóniku na bratislavskej Hlavnej stanici. Železničná spoločnosť Slovensko ...