..: Aktualności i artykuły - Dánsko :..

Koege Nord, foto: Atkins Kodaň – Zatímco podoba české sítě vysokorychlostních tratí ještě stále není zcela přesná a hlasy o tom, že Česko je na vysokorychlostní tratě příliš malé, neutichají, v Dánsku byla dokončena první část tamní vysokorychlostní sítě. Úsek Kodaň – Ringsted, projektovaný na rychlost 250 km/h, byl oficiálně uveden do provozu dánským princem Frederikem dne 31. května letošního roku. Práce na šedesátikilometrovém úseku započaly v roce 2010 a celkové náklady na stavbu činí 10 miliard dánských korun. Účelem tratě je nejen zlepšit spojení hlavního města s Jutským poloostrovem, ale také uvolnit dnes již přetížený souběžný úsek Kodaň – Roskilde. Trať je určena pro smíšený provoz a ačkoliv měla být již zabezpečena systémem ETCS Level 2, kvůli opožděné implementaci ETCS je vybavena standardním dánským zabezpečovacím zařízením.

11.10.2011 - 7:00 - ČD od prosince zavedou nové přímé vozy do Kodaně

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.

Zdroj: České dráhy

DSBKøbenhavn - Letos opět nabídnou DSB svým cestujícím levnou projížďku vlakem v Dánsku - a současně šanci na krásné zážitky z cesty. Den DSB bude stejně jako loni v pátek po Dni Nanebevstoupení (což je státní svátek), tedy 18. května. Prodej místenek začal už v neděli 18.3.2007.

ICE, DBBerlín - Německé dráhy (DB) a Dánské dráhy (DSB) uzavřely dohodu o spolupráci. Zároveň obě železniční společnosti oznámily, že od 9.12.2007 začnou jezdit spoje ICE i mezi Německem a Dánskem. DB a DSB očekávají nárůst počtu cestujících do roku 2015 mezi oběma zeměmi o 30 procent.

24.2.2007 - 21:00 - Jednotka IC3 uvázla v závějích, cestující přenocovali ve vlaku

Ilustrační obrázekKodaň - Jednotka DSB IC3 uvázla večer 22.2.2007 mezi městy Thisted a Streuer ve sněhových závějích. 20 cestujících a vlakový personál byl donucen přenocovat přímo ve vlaku do druhého dne. Na palubě prý panovala dobrá nálada, jedno z dánských rádií se dokonce spojilo mobilním telefonem s cestujícími a přinášelo informace z vlaku. Teplo zajistily motory vlaku. Trať rozhrnula druhý den až nákladní lokomotiva.

zdroj: Lok-report

24.2.2007 - 17:00 - IC4 v poslední fázi testů

Ilustrační obrázekKodaň - Cestující Dánských železnic se snad konečně dočkají. Jednotky IC4, které byly dodány již před 4 lety (a doposud nevyjely do pravidelného provozu), vstoupí do poslední fáze testování mezi Aarhusem a Aalborgem. Po úspěšném testování budou tyto vlaky ihned nasazeny do běžného provozu. Výrobcem těchto vlaků je italská společnost Ansaldobreda. Rozhodnutí pro nákup těchto jednotek je spojeno s tehdejším odmítnutím další elektrifikace hlavních tratí v Dánsku. Experti tento krok s odstupem času označili za těžkou chybu.

zdroj: DSB, Lok-report

Ilustrační obrázekKodaň – ŽelPage informovala minulý týden o výběrovém řízení na provozování regionální osobní dopravy na trati Helsingor - Kodaň - Kastrup - Malmö, která vede mostem přes Öresundský průliv.

Ilustrační obrázek Kodaň - Deutsche Bahn chce podat přihlášku do vypsané mezinárodní soutěže o provozování regionální osobní dopravy na trati Helsingor - Kodaň - Kastrup - Malmö, která vede mostem přes Öresundský průliv.

Ilustrační obrázekKodaň - Po letech stagnace vnitrostátní letecké dopravy v Dánsku došlo minulý rok opět k rozmachu. Zatímco jsou nízkonákladové lety mezi Kodaní a Aalborgem stále oblíbenější, počet cestujících poklesl za poslední rok o 15 – 20%, napsal magazín Boersen. DSB chtějí tento výrazný pokles zastavit a pouštějí se do boje s nízkonákladovými leteckými dopravci. Chtějí využít cílené snižování cen a zvláštní nabídky. V minulém roce mohlo u DSB dojít k nárůstu cestujících mezi těmito městy o 0,5%, ovšem vše zabrzdila zpoždění způsobená nedostatčujícím stavem kolejí.

17.12.2006 - 18:00 - ICE do Dánska?

DSBKodaň - V západoevropských médiích proběhly informace o jednáních DB a DSB o uvedení dieselového vlaku ICE-TD (řada 605) do provozu mezi Århusem/Kodaní a Hamburkem. Vedoucí zastoupení DB v Kodani, Niels Lund, tuto informaci sice nedementoval, ale sdělil, že technické přípravy pro provoz těchto vlaků na dánské síti ještě ani nezačaly.

zdroj: Lok-report

18.7.2006 - 14:19 - DSB se uchází o německé jednotky ICE-TD

Berlin - Zástupci DB potvrdili, že probíhají jednání o pronájmu 19 vlaků ICE řady 605 Dánským státním dráhám. Ty potřebují nějak zaplnit mezeru vzniklou problémy s objednanými vlaky IC4. Jednotky ICE-TD se osvědčily během MS, kdy měly za úkol přepravovat brazilské fotbalové mužstvo. Žádná z 84 objednaných jednotek IC4 není připravena k ostrému provozu.

Zdroj: Lok-report

11.1.2006 - 10:47 - Hlavní nádraží v Berlíně a v Kodani uzavírají partnerství

Berlín / Kodaň - Deutsche Bahn a Dánské státní dráhy uzavírají kooperaci hlavních nádraží dvou hlavních měst – Berlína a Kodaně. V rámci partnerství budou vyměňovány zkušenosti v otázkách vývoje, provozu a hospodaření. Získané poznatky budou ihned využity při rekonstrukci kodaňského Hlavního nádraží. První podobné partnerství bylo uzavřeno v květnu 2005 mezi francouzským nádražím Gare du Nord a ruským Moskva Běloruskaja. Uzavírání dalších kooperací mezi evropskými nádražími je v plánu.

Zdroj : Bahnnews
Foto : stadtentwicklung.berlin.de, biglope.ne.jp

10.12.2005 - 12:03 - Na dánských kolejích opět rychleji

strucneKodaň - V srpnu letošního roku byla snížena maximální rychlost mezi dánskou Kodaní a Aarhusem na 120 km/h kvůli technickým závadám na trati. Po přezkoušení technických parametrů začaly od 28.10.2005 jezdit vlaky rychlostí až 160 km/h, avšak jízdní řád nebyl ani tak dodržován. Od pondělí 12.12.2005 bude maximální rychlost zvýšena o dalších 20 km/h na původních 180 km/h, čímž bude docíleno i dodržování jízdních dob a řádu.

Vlaky překonají vzdálenost 284 km mezi Kodaní a Aarhusem, který má i přímé vlakové spojení vlakem EC s Prahou, za 2 hod. 48 min. (kategorie Ex Lyntog) či o 20 minut déle trvá cesta vlakům IC.

Zdroj: Tisková zpráva DSB, Foto: Archiv ŽelPage

24.11.2005 - 12:32 - Modernizace IC3

Kobenhavn - Zatímco Dánské stání dráhy (DSB) získají od italského dodavatele 83 objednaných jednotek IC4 až půlce roku 2006 - o 2,5 roku později – začnou již v lednu s renovacemi staršího typu IC3. 15 let staré dieselové vlaky IC3 chtějí DSB po nástupu jednotek IC4 přesunout do regionálního provozu. Budou vybaveny moderními motory Deutz, novými sedačkami a část vozu bude přestavěna pro přepravu kol. Nové motory budou na rozdíl od těch původních chlazeny vodou. I přes problémy, které DSB zmítaly v letošním roce, se očekává zisk ve výši 726 milionů dánských korun. Obrat firmy vzrostl o 7% a příjmy o 2%.

6.8.2005 - 14:34 - DSB jsou nyní spokojeny s testovacími jízdami IC4

Kodaň - Jak jsme před nedávnem informovali, u Dánských státních drah (DSB) panovalo značné rozčarování při testech vysokorychlostní jednotky IC4 (18.7.2005 - 22:27 - Fiasko projektu IC4 u DSB). Nyní se situace začíná pomalu měnit k lepšímu. Všechny nové jednotky, které měly vylepšit vozový park DSB a zkrátit jízdní dobu, budou pravděpodobně nasazeny do provozu v letech 2007/2008. Testovací jízdy s rychlostmi do 200 km/h byly doposud prováděny na tratích Vojens – Tinglev a Hoje Taastrup – Roskilde. Testováno bylo zabezpečovací zařízení, výkon motoru a brzdy. Ukázalo se také, že vlak dosáhne rychlosti 180 km/h i při polovičním výkonu motoru. Vlaky, které již testy prošly, by měly být od roku 2006 nasazeny mezi Kodaní a Frederichshavn.

1 2 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 06:06
zachodzi o 19:58