..: Aktuality a články - Slovensko (celé) :..

350.012-1, Jablůnka - Vsetín, foto: Johník Komentář — Kolegové postupně přinášejí sérii článků k připravovanému novému grafikonu. Pod jedním z nich se na chvíli objevil tento komentář, který ale po chvíli autor smazal: „Už o niekoľko týždňov začne platiť zatiaľ najhorší gvd so schválením Ministerstva dopravy ČR. Zk…súčasné vlaky EC premávajúce cez Vsetín a H. Lideč! Zastávky v dierach jako Mohelnice, Červenka a príchody do prestupnej stanice Púchov v 48. minútu, cestujúci smer Turiec, Orava, Liptov, Košice budú mať na prestup iba 5 minút. V tomto gvd je to 13 minút a ani tých 13 minút niekedy nestačí a rýchliky R 6XY musia dispečeri zdržať. Toto je vážnejší problém jako diery v takte na trati 320!“ Když jsem ale na síti zaregistroval rozhovor s generálním ředitelem Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Filipem Hlubockým, který připravil tým Hospodárskych novín, nedalo mi to, abych neusedl za klávesnici. Nechci tady vypisovat z návrhu JŘ změny – poslechněte si pana generálního.

861.001-6, Štrba zastávka - Štrba, foto: Matej Jurík Bratislava — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pokračuje v pozvolné obnově svého vozového parku, a tak se cestující v regionálních vlacích mohou těšit na nové motorové jednotky. Ty by měly být nasazeny mezi Humenným a Prešovem, Nitrou a Leopoldovem či Košicemi a Kechnecom, pokud zde dojde k obnovení regionální osobní dopravy. ZSSK uspořádala elektronickou aukci, ve které se sešli dva účastníci – Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz a domácí ŽOS Vrútky. Přesto, že vyhlašovatel původně kalkuloval s cenou až 90 miliónů eur za 20 jednotek, výsledek aukce pro něj byl potěšující. Jedna jednotka z vrútecké žosky vyjde na necelých 3,9 miliónu eur, celá zakázka pak na 77,9 mil. €. Nové jednotky by se od stávající řady 861 měly odlišovat jen v detailech, cestující se s nimi poprvé svezou na přelomu let 2014-2015. Nákup bude kofinancován z prostředků Evropské unie. Nutno podotknout, že slovenská média si ve svých zprávách zpravidla neodpustila poznámku o tom, že společnost ŽOS Vrútky patří bývalému předsedovi SNS Víťazoslavu Moricovi.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:33
zapadá v 17:59

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Repa do Serede aj v roku 2017
Rovnako, ako po minulé roky, tak aj v roku 2017 prebieha v rámci kampane odvoz cukrovej repy do Serede vlakom. A hoci nedochádza k veľkým zmenám, pozrime sa na ňu prostredníctvom niekoľkých aktuálnych ...

Poslední příspěvek Co přinesla konference o dopravním plánování na železnici v Luhačovicích?
Ve čtvrtek 12. října 2017 hostily Luhačovice mezinárodní konferenci s komplikovaným názvem Dopravní plánování na železnici 21. století – evoluce, revoluce nebo jiné paradigma. Mezi jedenácti vystupujícími ...

Poslední příspěvek Lokomotiva Bardotka se salonním vozem ukončí úspěšnou sezonu na Švestkové dráze
Na 28. a 29. října 2017 chystají společnost AŽD Praha a Ústecký kraj slavnostní jízdy netradičními soupravami na trase Středohorského motoráčku Lovosice-Most. Půjde o zakončení první úspěšné sezóny, kterou ...