..: Články - Česká republika (celá) :..

Ilustrační obrázekBrno - Cestující jsou bez možnosti obrany nuceni často platit přirážky, které by si České dráhy v některých případech neměly vůbec účtovat. Často si totiž cestující nemohou v obsazené stanici zakoupit jízdní doklad před odjezdem vlaku z důvodu extrémně dlouhých front před pokladnami, které se často vyskytují především ve velkých stanicích. Situaci ČD zpravidla řeší možností nákupu jízdenek ve vlaku bez manipulační přirážky (ve výši 20 Kč), což vyhlásí pomocí staničního rozhlasu. Přesto se stává, že v některé dny této možnosti zaměstnanci stanice nevyužijí a donutí tím cestující platit tuto přirážku.

Ilustrační fotoPraha - "Dopravní infrastruktura zdaleka nedosahuje západní úrovně. Zejména naše dráhy jsou pomalé a nepříliš spolehlivé. Do budoucna by však mělo dojít ke změně," tvrdí Martin Václavík z pražské kanceláře poradenské firmy King Sturge. "Je tlak na železnici, který je vytvářen za prvé uživateli, za druhé bude vytvářen tlak ze strany vlády i co se týká převedení určité části zátěže ze silnice na železnici." Na silniční dopravě jsou v současné době závislá všechna logistická centra. Podle Martina Václavíka 37 % společností uvažuje o převedení části zátěže na železnici. Jejich počet se možná ještě zvýší po zavedení mýtného na českých komunikacích a očekávaném zvýšení cen pohonných hmot.

Zdroj: Zpravodajská relace Českého rozhlasu 1 - Radiožurnál dne 18. 5. 2006 v 10:00

SC PendolinoPraha - I přes četné problémy s provozem je vlajková loď Českých drah oblíbeným spojem. Od prosince, kdy Pendolino začalo jezdit mezi Prahou a Ostravou, už se v něm svezlo 150 tisíc lidí - mezi nimi manažeři, turisté, studenti i prezident. Podle Českých drah využívají nový spoj zejména noví zákazníci, kteří dříve cestovali vlakem spíše výjimečně. Nejvíce obsazené jsou ranní spoje z Ostravy a odpolední z Prahy.
"Nejvíce jsou mezi cestujícími zastoupeni na jedné straně manažeři a podnikatelé, zahraniční turisté a zástupci zahraničních investorů, ale také studenti dojíždějící za studiem do vysokých škol nejen v Praze či Ostravě, ale také v Pardubicích a Olomouci," uvádí společnost v tiskové zprávě. Minulý týden se rychlovlakem do Ostravy svezl i prezident Václav Klaus.
Každá ze souprav Pendolino veze zákazníky denně dvakrát z Prahy do Ostravy a zpět. Najede tak zhruba 1430 kilometrů za den, což už je vytíženost srovnatelná s letadly. Od 11.12.2005 ujely jednotky pendolino mezi Prahou a Ostravou 430.000 km. ČD hodlají zkrátit spojení vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou až na 2 hod. 59 min.
"České dráhy úspěšně zaplnily mezeru na trhu se službou veřejné, rychlé a pohodlné přepravy mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou", uvádí společnost. Na trase Praha - Ostrava vzrostla frekvence cestujících v dálkových vlacích o 30%. ČD budou dále rozvíjet služby spoje SuperCity Pendolino. Chtějí se totiž zaměřit na ty zákazníky, které rychlovlak zatím neoslovil. Mají v plánu zlepšit doplňkové služby ve vlaku a rozšířit počet stanic, kam bude Pendolino zajíždět.
České dráhy jsou velmi spokojeny s komerční úspěšností produktu SC Pendolino a připravují rozsáhlý marketingový průzkum, který by měl nastínit další priority rozvoje zákaznicky úspěšné služby. Primární roli bude hrát poptávka zákazníků.

Zdroj: Idnes, Tisková zpráva ČD, a. s.

infoPraha - Dne 2.9.2005 rozhodlo Ministerstvo dopravy o vypsání veřejné soutěže na poskytovatele služeb v drážní dálkové dopravě pro tratě Pardubice - Liberec a Plzeň - Most. Ministerstvo sice ještě nerozhodlo o poskytovateli těchto služeb, přesto již České dráhy podaly u Úřadu pro hospodářské soutěže návrh na přezkoumání zadávacího řízení. Mimo ČD se o zakázku ucházejí společnosti Viamont a Connex.

Cílem soutěže je zlepšit kvalitu cestování při zachování výše jízdného. Mezi hlavní kritéria ve výběrovém řízení patří: plnění grafikonu vlakové dopravy (v %), teploty ve vnitřních prostorách drážních vozidel, vybavení hygienickými potřebami, komfort, funkčnost, technický stav, čistota ve vozidlech před odjezdem z výchozí stanice, dodržení plánem stanoveného řazení drážních vozidel, návaznost spojů osobní dopravy. Kritériem s nejmenší hodnotou v tomto výběrovém řízení je nabízená cena, kterou ČD mají nejnižší ze všech uchazečů.

Ministerstvo dopravy po skončení výběrového řízení podepíše s vybraným dopravcem (dopravci) smlouvu o závazku veřejné služby na zajištění dopravních potřeb státu drážní osobní dopravou. Ve smlouvě bude uveden rozsah provozu, stanovení finanční úhrady prokazatelné ztráty a dohodnuté kvalitativní ukazatele poskytovaných služeb. Součástí smlouvy má být sazebník pokut za nedodržení dohodnutých ujednání.

Zdroj : Ministerstvo dopravy , Regionální příloha MF DNES - kraj Hradecký ze dne 22.3.2006

kvdnPraha - České dráhy ztrácejí ve prospěch soukromých firem první regionální tratě, na které vypsalo ministerstvo dopravy výběrová řízení. Dráhy si přitom stěžují na to, že podmínky soutěže jim nedávají v souboji se soukromými dopravci naději.

Výběrová řízení stavějí nabízenou cenu až na druhé místo. Podle ČD vyhraje ten, kdo nabídne nejmodernější vagony, jaké mohou nabídnout hlavně soukromé firmy. "Od počátku tak budeme mít v hodnocení ztrátu devíti bodů, bez praktické šance ji dohnat levnější nabídkou," cituje deník Hospodářské noviny z dokumentu ČD. Ministerstvo dopravy ČR vypsalo 2 výběrová řízení - na tratě Pardubice - Liberec a Plzeň - Most. O tratě se kromě Českých drah uchází Viamont a Connex Česká železniční.

Zdroj: ihned.cz

Desiro - ilustrační fotoPraha - Ministerstvo dopravy vypisuje výběrové řízení pro poskytovatele služeb dálkové dopravě pro jízdní řád 2006/07. Dojde tedy k otevření části trhu v dálkové osobní železniční dopravě objednávané státem. Nově může v budoucnu nastat situace, že na jedné trati bude vedle sebe existovat více dopravců v osobní dopravě.
Předmětem soutěže je 8 párů rychlíkových spojů na trase Pardubice – Liberec a 5 párů spojů na trase Plzeň – Most. Výběr dopravce na každou z těchto relací proběhne podle předem vyhlášených transparentních kritérií, která zohlední jak kvalitu nabízených služeb, tak jejich cenu. Ministerstvo vybralo dvě tratě, u kterých se předběžně dá očekávat zájem několika dopravců.
Ministerstvo dopravy jako objednatel těchto služeb má zájem nejen na růstu úrovně služeb státem objednávané dálkové dopravy, ale i na efektivním vynakládání veřejných prostředků na tyto služby. MD si proto od výběrového řízení slibuje snížení prostředků vynakládaných na provoz objednávané dopravy na vrub státního rozpočtu či při stejné výši úhrady zkvalitnění přepravních služeb.

Zdroj: Tisková zpráva Ministerstva dopravy

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09