..: Články - Česká republika (celá) :..

Ilustrační obrázekKralupy nad Vltavou - Vážená čtenářko, Vážený čtenáři,
Před rokem jsme vás při akci Poprvé do Středokluk! svezli po čerstvě obnovené trati kolem letiště. Letos nám ústecký kraj neobjednáním osobní dopravy na několika tratích připravil ještě větší hřiště. Dovolujeme si Vás pozvat na druhý společný výlet pořádaný Klubem přátel městské dopravy a sdružením ŽelPage u příležitosti sedmých narozenin webových stránek www.zelpage.cz. Letos jsme připravili celodenní jízdu po trase Kralupy nad Vltavou - Vraňany - Straškov - Libochovice - Obrnice - Březno u Postoloprt - Louny - Zlonice - Straškov - Vraňany - Kralupy. Zvláštní vlak ŽelPage vyjede 1. března 2008 ve složení 810+2x010 v 9:20 z Kralup n. Vlt., kam se vrátí v cca. 16:10. Během cesty projedeme i úseky, po kterých se dnes pravidelnými osobními vlaky nesvezete, konkrétně se jedná o úseky tratí 095 Račiněves - Libochovice, 113 Čížkovice - Obrnice a spojku Bažantnice - Vrbka mimo stanici Postoloprty.

Ilustrační obrázekNedělní jízda
Protože byla sobotní jízda během několika málo dnů vyprodána, nabízíme ještě alternativu v neděli 2. března. Vlak ale vyjede pouze za předpokladu, že se přihlásí alespoň 60 zájemců a dopravce objednávku akceptuje. O výsledku vás budeme informovat 14 dní před jízdou.

Ilustrační obrázekŽelPage - Pokud se vám líbil loňský kalendář, rozhodli jsme se vás nezklamat ani letos. Kalendáře ŽelPage 2008 totiž právě došly z tiskárny. Pořídit si ho můžete v našem e-shopu u našich partnerů a dobrých knihkupců za 169 Kč.

Poprvé bude již tuto sobotu k dostání bez poštovného na akci 10 let Železničního muzea ve Zlonicích.

Tím zároveň končí předprodej za zvýhodněnou cenu. Kalendáře objednané v předprodeji budou rozeslány do týdne.

Železniční koridory - Jako již každý rok i letos přinášíme ucelený přehled o výlukách na našich železničních koridorech. Letos pro vás máme novinku - zobrazování koridorových výluk na mapě železniční sítě ČR. Probíhající stavby a výluky naleznete též na stránkách Babitron, kde jsou do mapy navíc vykresleny aktuální polohy vlaků.

23.12.2006 - 12:00 - Veselé vánoce a šťastný nový rok!

vánoce Vážení členové, čtenáři a příznivci,

dovolte, abychom vám jménem redakce, klubu a dalších lidí kolem ŽelPage popřáli příjemné a pokojné prožití vánočních svátků.

Děkujeme všem, kteří nám pomáhají připravit web v takovém rozsahu a kvalitě, že ho v posledních týdnech denně a pravidelně navštěvuje okolo 7.000 návštěvníků - a to i bez falešných sobů! Toto vnímáme jako milé ocenění naší práce a jsme Vám za to vděční.

Věříme, že do Nového roku vstoupíte úspěšně, a to i s ŽelPage - elektronickým magazínem o drahách. Budeme se snažit zde nadále vytvářet takové podmínky, abyste měli kam a proč se vracet.

Tým ŽelPage

logoPraha - Vážení čtenáři. ŽelPage vznikla před více než pěti roky a za tu dobu jsme pro Vás vybudovali velký železniční portál plný informací. Aby se mohla ŽelPage dále vyvíjet, založili jsme na přelomu srpna a září letošního roku občanské sdružení "ŽelPage, o.s."

logo ČD, a.s.

SC pendolino o 20% levněji - Od 1.7. do 31.8.2006 je vyhlášena akviziční sleva "SC léto", která snižuje cenu "obyčejného jízdného SuperCity" a "zvláštního jízdného SuperCity pro děti, důchodce a ZTP, příp ZTP/P" o 20%. Akviziční sleva platí téměř ve všech spojích SC vyjma dvou nejobsazenějších - SC 502 (Ostrava hl.n. odj. 5:45) a SC 509 (Praha-Holešovice odj. 15:56).
další podrobnosti »

Junior Pas léto - od 21.6. je možné pořídit si výhodný Junior Pas léto za 100Kč. Junior Pas má stejné výhody jako aplikace IN-Junior (náhrada Junior Pasu) pouze s tím rozdílem, že platí do 20.9. nebo do dne, který předchází 26. narozeninám. Tento průkaz je možné zakoupit v každé výdejně vybavené zařízením pro elektronický výdej jízdních dokladů (Unipok).
další podrobnosti »

Půjčovny jízdních kol - České dráhy rozšiřují počet půjčoven jízdních kol v dalších stanicích. Seznam všech půjčoven jízdních kol:
Jižní Čechy: Tábor, Veselí nad Lužnicí, Jindřichův Hradec, Třeboň, České Velenice, Volary, Nová Pec, Horní Planá, Černá v Pošumaví
Český Ráj a Tanvaldsko: Turnov, Tanvald a Jičín
Východní Čechy: Česká Skalice
Plzeňsko: Plzeň hl.n.
Slovácko: Luhačovice, Uherské Hradiště
Moravskoslezské Beskydy: Frenštát pod Radhoštěm, Ostravice, Jablunkov-Návsí
Litovelské Pomoraví: Olomouc hl.n., Litovel předměstí
Střední Čechy: Lysá nad Labem
Krušné hory: Chomutov a Most
od 15. července bude otevřena půjčovna i v žst. Jeseník.
bližší informace o půjčovnách jízdních kol ».

854.027 v žst. Tanvald dne 10.4.2006, foto: Paolo3854.021 a 027 - I když "hydry" řad 852 a 853 již dojezdily (poslední jízda posledního přežívajícího stroje 853.021 se uskutečnila dne 14.2.2006), nyní se objevil první stroj řady 854, který je určen k muzejním účelům a jednoho dne z něho bude opět motorový vůz řady 853 nebo dokonce M296.1, ale již s některými prvky řady 854.
Konkrétně se jedná o stroj 854.021, který je ještě v Šumperku a 854.027, který byl před několika dny nasazen do provozu v DKV Praha po modernizaci v PARSu.
Oproti dosavadním strojům řady 854 má zásadní odlišnosti. Těmi hlavními jsou původní vstupní "lámací" dveře, téměř původní vzhled interiéru a exteriéru. Motor je sice nový - Caterpillar, ale ten původní byl uchován pro pozdější "demodernizaci" do původního stavu. Konkrétní výpis, co je nové a co je původní najdete na stránkách www.854foto.net, konkrétně zde.
Fotiči mají radost, protože tyto dva jmenované stroje mají (854.021 teprve bude mít) lak totožný s původním barevným řešením M296.1 a zatím nemají nalepené žádné jméno, ale toto "hybridní" řešení má i své záporné stránky. Cestující si již zvykli na automatické dveře a tyto staronové upravené neumí zavírat. Je totiž nutné dveře zavřít klikou, jinak se nezaklapnou a strojvedoucímu je pípáním indikováno, že jsou otevřené.

Slapy 2002Povodně 2006 - Velká voda je naštěstí snad již na ústupu, ale stále částečně omezuje provoz na železnici.
Rozbouřená řeka Dyje, která přetekla přes Vranovskou přehradu, vytvořila spolu s řekou Jevišovkou obrovské jezero u obce Jevišovka, které bylo obraničeno železniční tratí Hrušovany nad Jevišovkou - Břeclav. Voda prosakovala skrz železniční násep, kde vytvářela druhé jezero. Jedinou bariérou byla železniční trať, která nápor vody v pátek dopoledne nevydržela a voda si prorazila cestu skrz, čímž došlo k podemletí části trati v úseku Hrušovany n. J. - Novosedly. Mezi jmenovanými stanicemi je zavedena NAD (náhradní autobusová doprava). Dnes ráno byl z důvodu velké vody vyloučen i navazující úsek Novosedly - Mikulov na Moravě a prodloužena NAD na úsek z Hrušovan až do Mikulova (od 4.4.2006 provoz přerušen a zavedena NAD opět pouze v úseku Hrušovany n.J. - Novosedly).

Druhá poškozená trať je Vranovice - Pohořelice, konkrétně v úseku Přibice - Pohořelice je zastaven provoz, NAD není zavedena.

Mezi stanicemi Stará Paka a Košťálov byl v sobotu ráno zastaven provoz z důvodu sesuvu půdy, po půl třetí odpoledne téhož dne byl provoz obnoven, ale pouze pro řadu 810 a v místě sesuvu byla snížena rychlost na 5 km/h.
Některá místa zasáhla velká voda jen částečně. Například ve stanici Hoštejn (na zastávce v obvodu stanice) byl zaplaven podchod pro cestující a zastavující vlaky jezdí jen po 2.TK mezi Krasíkovem a Hoštejnem.
Podobně to vypadá v zastávce Bílovice nad Svitavou, kde je snížena rychlost na 30 km/h, protože cestující musejí přecházet po úrovňovém přechodu.
Také od pátku je zaplaven podchod na zastávce Luková u Rudoltic v Čechách (trať Česká Třebová - Přerov - Ostrava) a zastavující vlaky mohou jezdit jen po 1.TK.

Na spoustě míst je kvůli velké vodě mimo provoz zabezpečovací zařízení, což ale na jízdu vlaků nemá větší vliv.

logo ŽelPageŽelPage - Je tomu právě pět let, co se na síti objevila první ŽelPage jako školní cvičení. Trvalo ale dlouho, než se dobrovolnou prací řady lidí dostala do dnešní podoby. Mnohé se změnilo, náš tým zaznamenal cenné přírůstky i bolestné ztráty. Pojďme si zavzpomínat a zrekapitulovat, jak to celé vzniklo, jak si dnes stojíme a kam chceme jít dál.

Koridorový svršekŽelezniční stavby a projekty - SŽDC předběžně vyhlásila několik zajímavých výběrových řízení, ty nejzajímavější Vám v krátkém přehledu představím:

Modernizace Praha-Libeň - Praha-Běchovice

Tato stavební akce zahrnuje stanice Praha-Libeň, Praha-Běchovice, zastávky Praha-Kyje a Praha-Dolní Počernice.
Traťový úsek bude nově trojkolejný. Rekonstrukce se týká 33 423 metrů kolejí, asi 70 výhybek, železničního spodku, 15 mostů, 5 nástupišť, trakčního vedení, osvětlovacích věží, staniční zab.zař., bude zřízen obousměrný automatický blok a kolem trati bude několik kilometrů protihlukových stěn.
Předpoklad realizace 15.8.2006 - 30.9.2009. Celkové náklady: 1 936 252 000 Kč

Optimalizace Strančice - Benešov u Prahy
Zahrnuje stanice Senohraby, Čerčany a Benešov u Prahy
Celkem bude rekonstruováno 52 886 metrů kolejí, 56 výhybek, železniční spodek, 46 mostů, 9 nástupišť, 3 přejezdy, trakční vedení, sdělovací a zabezpečovací zařízení a silnoproudé vedení.
Předpoklad realizace: 15.8.2006 - 28.2.2010. Celkové náklady: 3 792 584 000 Kč

Projektové dokumentace:
-Rekonstrukce žst. Přerov
-Mosty u Jablunkova st.hr. - Bystřice nad Olší
-Bystřice nad Olší - Český Těšín
-Český Těšín - Dětmarovice
-Rekonstrukce uzlu Břeclav, 1.stavba
-Stříbro - Planá u Mariánských Lázní

Přípravné dokumentace:
- Elektrizace Otrokovice - Zlín střed - Vizovice

24.12.2005 - 9:39 - Veselé Vánoce a šťastný nový rok 2006

PF2006Praha - Jménem celé redakce ŽelPage Vám přeji šťastné a veselé vánoce a do nového roku hodně štěstí, zdraví a hodně pracovních, školních a osobních úspěchů.

Děkujeme Vám za Vaši přízeň a těšíme se na Vás i v příštím roce.

Na stránkách JRtrain se opět připravuje Galerie PF 2006.

Proto tvůrci železničních PéeFek - svá PF 2006 můžete zasílat na adresu jrtrain@seznam.cz. K uveřejnění je nutný souhlas autora!

bleskovka Praha-Brno - Dnes se na stránkách ČD objevila informace, že končí relační sleva Praha - Brno za 130 Kč (kategorie R, Ex), případně 160 Kč (EC). Tato informace se neobjevila na titulní straně, ale jen přímo u informací o relační slevě.
Posledním vlakem, ve kterém bude relační sleva platit bude R 375 Pannonia s odjezdem v 23.23 z Prahy hl.n. dne 10.12.2005.
Kromě zrušení relační slevy čeká cestující s novým jízdním řádem zdražení KMB z 1300 Kč na 1400 Kč a SONE+ pro osobní vlaky ze 130 Kč na 160 Kč.
Jen dodám, že kilometrickou banku je možné zakoupit až 2 měsíce před prvním dnem platnosti a platí půl roku od prvního dne platnosti.

zdroje:
Informace o zrušení relační slevy
zdražení KMB a SONE+ Os

RegionovaRegionova - Když jsem viděl první návrhy vzhledu 814-914, viděl jsem klasický nátěr, co má většina motorových vozů ČD. Najednou se objevil zvláštní návrh barevného řešení Regionovy. Abych pravdu řekl, tato barevná kombinace mne dosti zaskočila. Proto mne napadla nová anketa, abych zjistil, jaký názor máte Vy čtenáři. Hodnoťte jako ve škole...

Stará anketa: Souhlasíte s tím, aby byla zastavena doprava na devíti tratích ve Středočeském kraji?

705 lidí tratě podpořilo a 104 lidí by tratě nechalo zavřít.

451.008 Uhříněves - HostivařIV.koridor - V sobotu v sedm ráno bude zahájena první nepřetržitá výluka IV.koridoru. Výluka 2.TK (Uhříněves - Hostivař) bude trvat cca 36 dní.
Během sobotního dopoledne bude vypnuto a sneseno trakční vedení, poté bude zahájeno snášení železničního svršku. Další popis.

GVD 2005/2006 - České dráhy před několika dny vydaly konečný návrh železničního jízdního řádu pro období 2005/2006. Tento návrh vznikl na základě požadavků od krajských úřadů a ministerstva dopravy, které objednávají osobní dopravu - osobní a spěšné vlaky. Tento návrh se sice nazývá konečný, ale definitivní předlohou jízdního řádu ještě není. Až do 9.9. jsou možné drobné změny. Právě 9.9. je konečná uzávěrka tohoto jízdního řádu. Pokud se Vám tedy něco nelíbí, pište přímo na příslušný krajský úřad.
Letmým pohledem jsem si všiml, že doprava nebude zastavena na žádné trati, jen mezi Broumovem a Otovicemi zastávkou a Svobodnými Heřmanicemi a Jakartovicemi nepojede žádný vlak. Je možné, že takových tratí je více.
Diskutovat o novém jízdním řádu můžete v našem diskusním fóru.
Jednotlivé tabulky tratí JŘ GVD 2005/2006 naleznete například na adrese gvd.kvalitne.cz.

1 2 3 4 5 6 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11