..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

ER 20-013 Praha-Radotín, autor: Vítek_VPraha - Bezmála rok uběhl od homologace lokomotiv řady ER20 (řada 2016 ÖBB), známějších jako Herkules, pro provoz na českých kolejích. Na vážnější nasazení ale stále čekaly a krom několika zvláštních vlaků pro německé turisty vezla tato řada jen osobní vozy do opraven v Českých Velenicích. To bylo léto 2007. S nákladem však vyjel Herkules na české koleje až letos 3. července.

31.5.2008 - 14:19 - Aktualizováno: spadlá trolej v Úvalech zastavila provoz na koridoru

Úvaly - Dnes dopoledne kolem 11. hodiny se opět zastavila doprava na páteřním koridoru z Prahy do České Třebové. Tentokrát ji ochromila stržená trolej na všech třech traťových kolejích ve stanici Úvaly na trati 011. K nehodě došlo při průjezdu vlaku EC 107, který dle vyjádření mluvčího ČD Ondřeje Kubaly strhl troleje v celé stanici. Dálkové vlaky jezdïly až do 15:35 odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem a Nymburk, kde nabíraly značná zpoždění. Vlaky z Německa dále na východ a opačně jely kvůli úvrati ve stanici Praha-Libeň v druhé půli své trasy v opačném řazení. Osobní vlaky mezi Prahou a Úvaly převzala náhradní autobusová doprava; celá dopravní situace se normalizovala až během večera.

Zdroj: ČT24. Aktualizace: JTB

Čelo jednotkyPraha-Dolní Počernice - Policie ČR v úterý zveřejnila závěry odborníků z oboru mechanoskopie, kteří zkoumali části na několik kusů prasklé kolejnice. Nebyly nalezeny žádné stopy, které by nasvědčovaly úmyslnému poškození. Úplně tak zkrachovala verze Českých drah prezentovaná tiskovým mluvčím panem Kubalou, že kolej byla naříznuta, čemuž údajně nasvědčoval opracovaný řez. Drážní inspekce od počátku tvrdí, že za nehodu mohl lom kolejnice, což nyní potvrdila Policie ČR. Zatím se ještě čeká na závěry pyrotechniků, kteří hledají pozůstatky možného výbuchu. Přímo na místě nehody při prvotním ohledání žádné stopy po výbuchu nenašli.

29.7.2007 - 15:00 - Výpadek serveru ŽelPage

Ilustrační obrázekŽelPage - Dnes krátce po půlnoci došlo k technické závadě na routeru (zařízení propojující náš server s internetem). Z tohoto důvodu byly do dnešní 2. hodiny odpolední domény zelpage.cz i zelpage.net včetně všech jejich poddomén nedostupné. Za tuto nepříjemnost se omlouváme.

V současné době stále probíhá převod jednotlivých částí ŽelPage ze starého serveru na nový. Proto pokud narazíte na část webu, která nefunguje nebo se chová zvláštně, dejte o tom prosím vědět Hroudovi, mně, nebo napište do diskuzního fóra. Velmi nám tím pomůžete.

info Díky perfektní práci našich přispěvatelů naleznete v sekci řazení vlaků aktuální data platná pro rok 2007. Zpracovány jsou zatím všechny vlaky vyšší kvality (R, Ex, IC, EC, EN) a pomalu přibývají vlaky kategorií Sp a Os. Přislíbena jsou i řazení pro Slovensko. Velký dík patří přispěvatelům registrovaným pod jmény: Twix, Aleš Drobný, JTB, samlep, Aleš Kuna a Jura. Přiložit ruku k dílu může každý zaregistrovaný uživatel ŽP. Více podrobností poskytne Nick nebo Hrouda.

Grand Princ 1 Grand Expres 3 Grand Expres 2 Krnov - V uplynulých dnech se opět rozšíříla flotila lokomotiv ČD opatřených reklamním nátěrem. 20.10. byla v DPOV Olomouc dokončena pátá a poslední z řady oranžových reklamních lokomotiv se stříbrnými blesky skupiny ČEZ, a to 151.019-7. Do pravidelného provozu by měla být zařazena 1.11.2006, vídat bychom ji měli na obvyklých výkonech mezi Prahou a Ostravou. Pár dní na to, 24.10., opustila dílny OLPASu Krnov lokomotiva 363.039-9 opatřená reklamním nátěrem společnosti Grand Princ (vydavatelství Grand Expresu). Lokomotiva patří depu Brno a do provozu bude slavnostně uvedena 31.10.2006 v Praze. Její nový vzhled si můžete prohlédnout na přiložených fotografiích, jejichž autorem je Jaroslav Foltýn (ředitel OLPASu).

zdroj: Konting.cz


Výsledky ankety

duhovka

Po dva týdny jste měli možnost hlasovat pro nejhezčí reklamní nátěr lokomotiv ČD. Podle očekávání s přehledem vyhrála "duhovka" 151.001-5, pro kterou hlasovalo 783 návštěvníků, což představuje 62.4% všech hlasů. Ostatní nátěry získaly vyrovnaný počet hlasů: Český olympijský výbor a Poštovní spořitelna shodně 123 hlasů, ČD Cargo 118 hlasů a ČEZ 107 hlasů. Výsledky ankety bohužel nemají zádný vliv na plánované zrušení nátěru "duhovky", ke kterému dojde k 31.12.2006. V prvních dnech nového roku by měla být přelakována do standardního barevného schématu, který mají ostatní lokomotivy řady 151/150.

Černá kronikaPraha - Zřejmě funkční výbušný systém objevila policie pod frekventovanou železniční tratí v Praze-Libni, po které jezdí i mezinárodní expresy a rychlovlaky Pendolino. Informovala o tom televize Nova. Nádobu s neznámým roztokem, dráty a roznětku s baterií budou zkoumat experti.

Nálož byla objevena náhodou. Policisté pronásledovali muže, jehož podezřívali, že by mohl u trati krást barevné kovy. Při chůzi po kolijích narazili na nastražený výbušný systém.
TV Nova uvedla, že by nálož mohla být dílem bombového atentátníka, kterým byl důchodce Vladimír Štěpánek. Důchodce podle policie v minulosti spáchal několik pumových atentátů. Při dopadení v roce 2003 se pobodal a zraněním podlehl.


Výběr útoků na železniční koleje od roku 1999
4. dubna 1999 - Zaměstnanci Českých drah nalezli bombu na železniční trati v obci Cítov na Mělnicku. Nálož nestihla explodovat.
5. srpna 1999 - Výbuch na železniční trati ve Vraňanech na Mělnicku poškodil přední část lokomotivy.
24. srpna 2000 - Na železniční trati Praha-Plzeň v Černošicích v okrese Praha-západ vybuchl nástražný systém, který tam umístil neznámý pachatel. Výbuch poškodil železniční svršek a omezil provoz ve směru na Prahu. V důsledku exploze se uvolnily čtyři pražce a praskla kolejnice, podle pozdějších údajů byla kolej naříznutá.
Srpen 2001 - Policie nalezla výbušninu na trati Dolní Beřkovice - Cítov.
19. listopadu 2002 - Na železniční trati v Praze 9 - Kyjích byla nalezena nastražená výbušnina. Podomácku vyrobený výbušný systém byl uložen pod naříznutými kolejemi. Výbušná směs nebyla podle policie funkční, vybuchnout však mohla přiložená rozbuška.
10. ledna 2003 - Cvičnou vojenskou třaskavinu našli pracovníci Českých drah na železniční trati mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Šumpersku.
Březen 2003 - Policie řešila případ neznámého pachatele, který vydíral stát a požadoval finanční částku v řádu milionů, jinak hrozil výbuchem. Policie také našla funkční, nebezpečnou výbušninu na železničním mostě v Olomouci, kterou tam vyděrač nastražil.
10. června 2003 - Na trati Pardubice - Choceň mezi obcemi Zminný a Kostěnice byly nalezeny dva nástražné výbušné systémy a naříznutá kolejnice.
19. října 2003 - Na trať mezi Radotínem a Dobřichovicemi u Prahy někdo umístil nástražný výbušný systém a poškodil kolej.
28. dubna 2006 - Zřejmě funkční výbušný systém objevila policie pod frekventovanou železniční tratí v Praze - Libni.

Doplnil : -jr-
Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz , České noviny (ČTK)

ČDPraha - Redakce ŽelPage obdržela Návrh jízdního řádu na příští rok. Najdete v něm celou řadu novinek - kromě změny koncepce dálkových vlaků na Ostravsku přes novou soukromou expresní linku Praha - Ostrava po bizarní výletní expres Varnsdorf - Karlštejn s křídly Jedlová - Františkovy Lázně a Mladá Boleslav - Kutná Hora.

ilustracni obrazekŠlapanov - Zhruba 2000 litrů nafty uniklo do kolejiště při nehodě lokomotivy a cisterny v železniční stanici Šlapanov na Havlíčkobrodsku. Nehoda se stala v úterý před polednem, situaci na místě řeší odborníci na životní prostředí, vodohospodáři, specialisté na ropné havárie a vedení obce. "O sanaci zeminy zatím nebylo rozhodnuto," uvedl starosta Jaroslav Pospíchal. Podle operačního důstojníka krajských hasičů lokomotiva s cisternou vykolejila při posunu na 105. staniční koleji. Do vodních toků se podle záchranářů ale nafta nedostala.

Polička - Řidič osobního vozidla zahynul dnes po střetu s nákladním vlakem na železniční trati mezi Borovou a Poličkou na Svitavsku. Nehoda se stala na železničním přejezdu chráněném světelnou signalizací. Auto se s vlakem střetlo v 11:30, signalizace podle předběžných informací fungovala. Provoz na trati je přerušen.

Zdroj: Aktuálně.cz

24.10.2005 - 21:04 - Tabulky jízdního řádu ČD 2005/2006

Jízdní řád 2005 / 2006Praha - Od 11.12.2005 bude platit nový Jízdní řád 2006. Jeho platnost pak končí 9.12.2006.

Jízdní řád může mít ještě další změny za tisku, to nejhorší nás ale nejspíše čeká až v průběhu jeho platnosti.

Diskuse k jízdnímu řádu

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11