..: Aktuality a články - Rakousko :..

13.5.2015 - 16:49 - Westbahn objednává další jednotky Stadler Kiss

WESTbahn – Stadler KISS (vizualizace), foto: WESTbahn Vídeň — Soukromý rakouský dopravce Westbahn objednává pro posílení svého vozového parku dalších deset dvoupodlažních jednotek řady Kiss od švýcarského výrobce Stadler. Objednávka za 180 milionů eur čítá devět čtyřvozových souprav a jednu šestivozovou soupravu. Dopravce v současné době vlastní celkem sedm šestivozových jednotek. Nové čtyřvozové soupravy, jenž budou sloužit jak pro nasazení samostatně, tak jako posily na nejvytíženější spoje, tudíž budou ve flotile společnosti novinkou. Koncepce interiéru a jeho uspořádání bude shodné se soupravami, kterými dopravce disponuje již dnes. Hlavním důvodem této objednávky je pokrytí hodinového intervalu z Vídně do Salzburgu, který by měl být zaveden s v jízdním řádu 2017/2018. Na zmíněné trati Westbahn působí již od roku 2011.

Zdroj: Railway gazette

20.10.2014 - 6:00 - SŽDC uzavřela s ÖBB dohodu o zrychlení vlaků Praha - Linz

EC 100 Jóže Plečnik, Velešín, foto: topič Praha — Správce české železniční infrastruktury SŽDC uzavřel se svým rakouským protějškem ÖBB Infrastruktur dohodu o zrychlení vlaků na trase z Prahy do hornorakouského Lince. Obě strany se shodly v tom, že současná nabídka spojů a jejich rychlost nedosahují hodnot, jež jsou u spojení tohoto významu očekávány. Jízdní doba rychlíků Praha - Linz se nyní pohybuje těsně pod pěti hodinami, což je způsobeno především velkým počtem zastávek, kdy mezi Českými Budějovicemi a Lincem vlak staví v každé větší stanici a slouží tak spíše jako regionální spoj, než jako vlak spojující české hlavní město s třetím největším rakouským městem. SŽDC i ÖBB věří, že do roku 2020 bude díky modernizacím tratí cesta mezi těmito dvěma městy trvat maximálně 3 hodiny a 45 minut. K dosažení tohoto času napomůže na české straně především dostavba 4. tranzitního koridoru a na rakouské straně zrušení některých zastávek a zdvoukolejnění trati St. Georgen/Gusen – Linz. Tato dohoda byla uzavřena díky rozšíření spolupráce mezi ČD, SŽDC a ÖBB při příležitosti zahájení provozu vlaků railjet z Prahy do Grazu od letošního prosince.

Zdroj: Railway Gazette

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj Kováč Vídeň — Díky novostavbě vídeňského hlavního nádraží a jeho průjezdnosti budou od nového grafikonu vedeny některé dálkové vlaky přijíždějící do Vídně až na tamější letiště Schwechat. Od prosince 2014 tam budou prodlouženy všechny vlaky ICE směřující do Vídně od Norimberku, Frankfurtu nad Mohanem, Hamburku či z Porýní. Od prosince 2015 bude do stanice Flughafen Wien prodloužena navíc i IC linka Salzburg - Linz - Wien a linky Villach/Graz/Innsbruck - Wien, jejichž provoz zajišťují netrakční jednotky ÖBB railjet.

4.9.2013 - 6:00 - ÖBB představily cityjet - detailní řešení jednotek Desiro ML

ÖBB cityjet, foto: ÖBB Vídeň — V lednu 2013 Rakouské spolkové dráhy potvrdily objednávku 100 jednotek Siemens Desiro Mainline určených pro regionální dopravu. Jako produktové jméno zvolily ÖBB název cityjet, který odvodily od jména railjet používaného pro vysokorychlostní jednotky Siemens Viaggio Comfort. Soupravy budou vybaveny sedadly Borcad Regio+ české výroby. Ty byly již dříve testovány v jedné jednotce Talent, souběžně s několika alternativními návrhy nového řešení interiérů regionálních vozidel. 30 jednotek bude určeno pro S-Bahn a zbylých 70 pro regionální vlaky, číselné označení těchto jednotek bude řada 4125 a jejich maximální rychlost činí 160 km/h. Tyto jednotky jsou dodávány na základě rámcové smlouvy na 200 jednotek v hodnotě 1 mld. eur podepsané mezi ÖBB a Siemens Mobility před třemi roky.

Interiér jednotky, foto: ÖBB Interiér jednotky podruhé, foto: ÖBB WC, foto: ÖBB

Zdroj: ÖBB prezentace, ÖBB tisková zpráva

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj Kováč Vídeň/Sopron — Jízdní řád se v noci z 8. na 9. prosince 2012 nemění nejen v České republice, ale také v sousedních zemích. Více i méně zásadní novinky přinese také v Rakousku. Mezi nejlákavější patří například zavedení konceptu meziregionálních vlaků REX200, které budou jezdit pravidelně až dvousetkilometrovou rychlostí konkrétně z Vídně přes St. Pölten do Amstetten, díky čemuž se výrazně zkrátí cestování mezi Vídní a městy ležícími na nejvytíženějším rakouském koridoru. Další významnou změnou bude otevření nové vysokorychlostní tratě přes Tullnerfeld, díky čemuž vlaky ze Salcburku do Vídně či opačně dorazí o 23 minut dříve. Změny v jízdních řádech avizují nejen Rakouské spolkové dráhy ÖBB, ale také soukromí dopravci GySEV a WESTbahn.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:24
zapadá v 18:09

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...

Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...

Poslední příspěvek Letní putování Čechami, Moravou a Slovenskem (2)
Na konci první části líčení mých zážitků z dovolenkového cestování po území někdejšího Československa (s malou odbočkou na polské území) jsme se rozloučili 16. srpna ve vlaku z Bratislavy do Břeclavi. ...