..: Články - Německo :..

Hlavní nádraží Berlín, foto: Petr Šmídek (archiweb) Na místě původního nádraží Lehrter Bahnhof vzniklo největší železniční nádraží v Evropě: protínají se zde severojižní a východozápadní dráhy InterCityExpress ve spojení s příměstskou a podzemní železniční dopravou. Severojižní dráha probíhá v podzemním tunelu 15 metrů pod Sprévou a Tiergarten. Východozápadní dráha je zvýšena 10 metrů nad zemí. Hlavní myšlenkou projektu nového nádraží Lehrter Bahnhof bylo zdůraznit výjimečné situování stávajících tratí v městském prostředí.

5.1.2004 - 22:05 - Petice za obnovení názvu vlaků EC 172/173 Vindobona

obrazek Vindobona — Jsou to již dva týdny, co jsme se rozloučili s dlouholetým názvem vlaku, který spojoval Berlín s Vídní později Hamburg s Vídní a jmenoval se Vindobona. Nám není lhostejné, že by tak tradiční název vlaku měl upadnout v zapomnění a tak jsme se rozhodli, že uspořádáme petici, aby se název Vindobona vrátil tam kam patří – k vlakům EC 172/173.

U petice najdete celou historii tohoto názvu a najdete zde i fotografie vozidel, která se pod tímto jménem představila v pravidelném provozu. Děkuji kolegům, kteří se na přípravě petice podíleli. Petici naleznete zde. Děkujeme Vám za každý podpis.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:00
zapadá v 17:32

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek RegioJet vypraví špeciálny vlak po bratislavských tratiach
RegioJet vypraví v sobotu 24. februára v Bratislavy špeciálny vlak, ktorí odvezie cestujúcich po tratiach, po ktorých sa vlakom bežne neodvezú. Vlak odvezie cestujúcich aj cez Prístavný most do Petržalky.

Poslední příspěvek Jiný svět ve stínu helvétského kříže (8. díl: Milán)
Dnešní den strávíme v Lombardii, a to především v Miláně. Na rozdíl od předchozích dílů si protentokrát budeme muset zvyknout na odlišný standard veřejné dopravy – turnikety na nádražích, plastové interiéry ...

Poslední příspěvek Možnosti obnovenia železničnej osobnej dopravy na trati Zvolen – Šahy
Súčasný stav železničnej osobnej dopravy na Slovensku nie je ideálny, pretože nad ňou visí mnoho otáznikov najmä v oblasti jej financovania. V minulosti bola zrušená alebo obmedzená osobná doprava na roznych ...