..: Aktuality a články - ČR Ústecký :..

Ústecký kraj - Na zasedání krajského zastupitelstva Ústeckého kraje bylo definitivně rozhodnuto o finanční podpoře stavby přeshraniční železniční trati Dolní Postevna - Sebnitz. Jedná se vlastně o obnovu původní trati, která byla ve 40. letech snesena z politických důvodů. Náklady na výstavbu 800m trati se vyšplhají na 70 mil. Kč jen na českém území. Na saské straně přijde výstavba na 3,5 mil. Eur. Podle slov hejtmana Jiřího Šulce se v případě zprovoznění této trati nejedná o základní dopravní obslužnost, kraj se i přesto chce na provozování dopravy finančně podílet. Zprovozněním tohoto úseku by došlo ke zkrácení jízdních dob mezi Šluknovským výběžkem a Děčínem peáží po území SRN, stejně jako k zlepšení spojení saských měst, která jsou "oddělena" Šluknovským výběžkem.

Ilustrační obrázekRoudnice nad Labem - Ve středu 21.5.2003 po půl třetí odpoledne v žst. Roudnice nad Labem narazil nákladní vlak do elektrické jednotky řady 451. Nehodu způsobil s největší pravděpodobností strojvedoucí, který odjel s jednotkou ze stanice proti návěsti stůj a "řízl" výhybku, přes kterou byla připravena vlaková cesta nákladního vlaku. Doprava na trati nebyla nehodou ovlivněna, jen osobní vlak 9613, na kterém měla po chvíli tato jednotka odjet, byl opožděn a jako náhradní souprava jela sestava 708 + 010 + 010 + 810.

10.5.2003 - 12:00 - Na Slánsku se Mazda srazila s osmsetdesítkou

bleskovka Slánsko — 9. 5. 2003 v 18.29 došlo ke srážce motorového osobního vlaku 9708, který směřoval z Kralup nad Vltavou do Moldavy v Krušných horách, s osobním automobilem značky Mazda u zastávky Vraný na trati 110. Šlo o standardní scénář – řidič nerespektoval výstražnou světelnou signalizaci VÚD a vjel na přejezd ve chvíli, kdy na něj vjížděl i Os 9707. Následky nebyly nikterak tragické i když osobní automobil byl zcela zdemolován. Na motorovém voze 810.529-8 DKV Louny vznikla škoda v řádu desetitisíců. Řidič automobilu byl lehce zraněn. Cestující kromě šoku neutrpěli žádná větší zranění, snad jen drobné oděrky. Paradoxně nejhůř dopadl strojvedoucí Václav Vích ze střediska strojových čet Louny, který byl pořezán rozbitým čelním sklem. Smutný je fakt, že k této zbytečné nehodě, která zablokovala trať 110 na dlouhých pět hodin, došlo jen dva dny po tragické události u maďarského Siófoku… Ještě smutnější je skutečnost, že motorový vůz DKV Louny, PJ Kralupy byl před týdnem přivezen po rozsáhlé dílenské opravě a modernizaci a dneší vozba vlaku 9708 bylo jeho druhou směnou od rekonstrukce…

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:33
zapadá v 17:59
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...