..: Články - ČR Středočeský :..

6.5.2017 - 9:00 - Jednotlivé jízdenky PID zkušebně v prodeji na pokladnách ČD

Jízdenka PID pro jednotlivou jízdu z pokladny ČD, foto: ROPIDPraha — Počínaje nadcházejícím pondělkem 8. května bude možné zakoupit jednotlivé jízdenky Pražské integrované dopravy (PID) i u pokladních přepážek Českých drah ve vybraných železničních stanicích. Konkrétně se bude jednat v prvotní fázi o stanice Benešov u Prahy, Mělník, Nymburk hl.n., Poděbrady a Roudnice nad Labem. V prodeji bude sortiment všech jízdenek pro jednotlivou jízdu platných ve vlacích dopravce, a to v obyčejné i zlevněné variantě. Jízdní doklady budou vydávány přímo z pokladního systému UNIPOK, přičemž na nich bude rovnou vytištěn začátek platnosti, takže je nebude nutné dále označovat. Standardně bude jízdenka vydávána s platností od jejího prodeje, nicméně cestující může požádat o nastavení počátečního času dle svého určení. Ideálním cílovým stavem by samozřejmě z pohledu cestujících bylo, kdyby šlo integrované jízdenky PID zakoupit ve všech pokladnách, a třeba i u průvodčích ve vlaku. Každopádně je to však dalším zajímavým krokem v rozšiřování možností a dostupnosti Pražské integrované dopravy.

Zdroj: ROPID

20.3.2017 - 6:00 - SŽDC započala s rekonstrukcí stanice Beroun

Dnes již poněkud historický pohled na královédvorské zhlaví stanice Beroun, foto: Matteo Beroun — Pátkem 17. března započala rekonstrukce úseku trati číslo 170 z Berouna do Králova Dvora. Stavbu, která podle plánu potrvá přibližně dva a půl roku, provedou firmy EUROVIA CS, Subterra, GJW Praha a OHL ŽS, seskupené ve sdružení Společnost Beroun. Vysoutěžená cena zakázky je přibližně 2,2 miliardy korun, přičemž více než 1,5 miliardy by měla přispět Evropská unie. Za tuto cenu projde celkovou proměnou osobní i seřaďovací nádraží v Berouně, zastávka v Králově Dvoře, která získá nový podchod, a přilehlé traťové úseky. Nové bude zabezpečovací a sdělovací zařízení, rekonstrukcí projde samozřejmě i trakční vedení. Maximální rychlost po rekonstrukci se zvýší až na 160 km/h. Po dokončení této stavby, tunelu mezi Rokycany a Plzní a také skončení modernizace samotného uzlu Plzeň bude celá trať z Berouna do Chebu po rekonstrukci. Stále však visí otazník nad zbývajícím úsekem z Prahy do Berouna, který je dnes již na hranici své kapacity a hlavně v nevyhovujícím technickém stavu, což se projevuje častými mimořádnostmi v provozu.

Zdroj: Správa železniční dopravní cesty

Osobní vlak na lince S9, foto: Ondřej PuszpánPraha — Možnosti využití jízdenek Pražské integrované dopravy (PID) na železnici se v průběhu března a dubna dále rozšíří. Nejvíce se mohou radovat dojíždějící cestující z oblasti Benešovska a Nymburska, kterým se otevře možnost cestování všemi vlaky Českých drah včetně rychlíků na jízdenky integrovaného dopravního systému s možností kombinace například s městskou hromadnou dopravou v hlavním městě. Ke změnám v PID však dochází i mimo vlaky. Od 1. dubna budou například integrovány v oblasti Nymburska také autobusové linky, stejně jako v okolí Sedlčan, Nového Knína, Neveklova a Netvořic na Benešovsku.

Motorový vlak na trati 113, foto: Jiří MorcheČížkovice — Je tomu teprve pár měsíců, co proběhla nejen dopravně zaměřenými médii zpráva o změně vlastníka dvou regionálních drah, které byly ve vlastnictví státu. Trať 063 z Dolního Bousova do Kopidlna na pomezí středních a východních Čech a trať 113 z Čížkovic do Obrnic na Ústecku se tehdy přesunuly pod křídla společnosti AŽD Praha (AŽD), která se jinak zabývá zejména výrobou železniční zabezpečovací a sdělovací techniky. Jak ale nyní informoval Drážní úřad i Ministerstvo dopravy ve svém Přepravním a tarifním věstníku, správa těchto tratí i nadále zůstává v rukách Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC). Důvody jsou zřejmě především legislativní: „Naše společnost nemá zatím splněny všechny kroky, které potřebuje k získání licence na provozování dráhy. Proto požádala o zajištění provozování dráhy na základě řádného smluvního vztahu a obvyklých podmínek do doby, než licenci získáme,“ uvedl generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. SŽDC tak bude i nadále zajišťovat jak běžnou údržbu, tak například přidělování kapacity dráhy či řízení dopravy na trati, ačkoliv tak nyní bude činit za úplatu pro nového vlastníka.

Hejtman Středočeského kraje Miloš Petera a náměstek Českých drah Michal Štěpán podepisují dodatek ke smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti 10.12.2015, foto: Zdeněk Michl - ŽelPage Praha – Nový jízdní řád je již za dveřmi a s ním i některé změny v dálkové i regionální dopravě. Novinky v grafikonu konkrétně v oblasti Prahy a Středočeského kraje představily České dráhy spolu s objednateli ve středu 9. prosince na tiskové konferenci. Ta byla uspořádána vskutku ve stylovém prostředí – v jídelním voze řady WRmz817 v konferenční úpravě. Zpět ale ke změnám v jízdním řádu. Ten přinese v Praze a okolí například obnovení průjezdných vlaků na lince S7 z Řevnic přes pražské hlavní nádraží do Úval, prodloužených nově až do Českého Brodu, zavedení osmi zcela nových párů vlaků z Hostivice do Středokluk a další rozšíření provozu na linkách S3 a S8.

Osobní vlak na trati 076 před zastavením provozu, foto: BeanMšeno — Je tomu již více půl roku od doby, kdy po trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem projely poslední pravidelné osobní vlaky. Ty dočasně zastoupila náhradní autobusová doprava, ale zatímco prvotní odhady tehdy hovořily o zprovoznění železnice do letošních letních prázdnin, nakonec tomu tak zcela jistě nebude. Stavba totiž hned v začátcích nabrala skluz při přípravě projektové dokumentace, a to k velké nelibosti místních samospráv i některých podnikatelů v cestovním ruchu, kteří byli na přílivu turistů vlakem závislí. Správa železnic však na oplátku slibuje kompletní rekonstrukci tratě a zvýšení komfortu cestujících po jejím dokončení. Novým předpokládaným termínem zahájení obnoveného provozu je však až závěr tohoto roku.

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

814 v zastávce Rudná zastávka, foto: Michal Jaroš - ŽelPageHostivice — Jízdou zvláštního vlaku bylo slavnostně na počátku září otevřeno pět nových zastávek v okolí hlavního města. Pro mnoho obyvatel Hostivice, Chýně, Rudné a Jinočan to znamená možnost rychlejšího a pohodlnějšího spojení s Prahou než doposud. Všechny nově vzniklé zastávky (Hostivice-Sadová, Hostivice-U hřbitova, Chýně, Rudná zastávka a Jinočany) jsou integrovány v systému Pražské integrované dopravy a jsou obsluhovány vlaky linek S6 a S65, jejichž jízdní řády v této souvislosti doznaly mnoha změn. U linky S6 (Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun) byl časově změněn celý jízdní řád kvůli možnosti zajistit potřebné vzájemné přestupy s linkou S65 ve stanici Rudná u Prahy. Mínusem však je zhoršení přestupových vazeb na linku S7 na pražském smíchovském nádraží. U linky S65 pak budou prakticky všechny spoje dnes končící v Hostivici pokračovat až do stanice Rudná u Prahy. Celková cena výstavby nástupišť, přístřešků, přístupových cest a dalšího inventáře dosáhla 31 milionů korun, což znamená průměrně 6,2 milionu korun za jednu zastávku.

MUV 69, Mšeno, foto: Strnda Mšeno — Neděle 14. září bude zatím posledním dnem, kdy se cestující budou moci svézt po středočeské železniční trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem. Od 15. září České dráhy totiž nahrazují všechny vlaky náhradní autobusovou dopravou, která u některých spojů pojede již ze stanice Skalsko. Důvodem zavedení NAD je havarijní stav železničního svršku, který dospěl až do stavu, kdy bylo nutné v celém traťovém úseku zavést trvalé omezení rychlosti na pouhých 10 km/h, které prakticky znemožňuje efektivní vedení jakýchkoli vlaků osobní dopravy a v důsledku se rovná zastavení provozu. České dráhy na svém webu omezení provozu v úseku Mělník - Mšeno avizují do konce října, přičemž v závěru desátého měsíce by mělo dojít k zastavení provozu v celé délce trati, tedy až do Mladé Boleslavi. Již nyní je však jasné, že cestující se po trati nesvezou po mnohem delší dobu.

Oslavy v dopravně Bošice, foto: ROPID Plaňany – Je tomu více než rok, co Českou republiku postihly další ničivé povodně. Ty na železnici zasáhly výrazněji tři železniční tratě – trať 086 mezi Křižany a Rynolticemi, trať 097 mezi Lovosicemi a Radejčínem a trať 012, vedoucí z Peček do Kouřimi. Zatímco první jmenovaná dráha byla nedávno obnovena a s tou druhou to vypadá krajně nejistě, třetí z nich se plného obnovení dopravy dočkala před dvěma týdny, v sobotu 28. června. Při této příležitosti na trať navíc vyjelo několik nostalgických vlaků včetně doprovodných historických autobusů.

Souprava v Ronově nad Doubravou zastávce, foto: Vladislav PíšaKolín — ŽelPage, elektronický magazín o drahách, kde zároveň najdete i fotogalerii, řazení vlaků, kalendář železničních akcí a mnoho dalšího, oslavil letos své třinácté výročí. Jak je již několikaletou tradicí, uspořádali jsme u této příležitosti jízdu zvláštního vlaku. Ten se tentokrát vydal na rozhraní Středočeského a Pardubického kraje, kde jsme zavítali mimo jiné na trať Čáslav místní nádraží - Třemošnice a navštívili například vlečky Skovice - Vrdy-Bučice nebo tu na čáslavské vojenské letiště. Vlak byl po minulé jízdě, která byla zajišťována jednotkou 845.001 společnosti Arriva vlaky, sestaven z vozidel o poznání historičtějších - z motorové lokomotivy T 435.099 Hektor, motorového vozu M 131.1549 Hurvínek a malého Balmu.

10.5.2014 - 8:00 - České dráhy stahují soupravy City Elefant z části vlaků do Děčína

City Elefant na trase Praha - Děčín, foto: Karel MálekDěčín — České dráhy od 18. dubna přehodnotily dosavadní koncept víkendového nasazování příměstských elektrických jednotek řady 471 na rychlíky v relaci Praha - Děčín a zpět. Na vlaku číslo 670 v pátek a na vlacích s čísly 671, 673, 683, 690 a 692 v sobotu tak nově pojedou opět klasické soupravy, řazené z vozů řad A, BDs a B, které jezdí na těchto vlacích běžně v pracovní dny. Důvodem je zejména přeprava cestujících s jízdními koly, jejichž velké množství je pro jednu jednotku řady 471 problémem, zatímco do služebního oddílu vozu řady BDs se jich vejde pohodlně více. České dráhy zatím neoznámily, zdali je toto řešení pouze dočasné či konečné, nicméně zřejmě s ním můžeme počítat minimálně do konce září.

Zdroj: České dráhy

810 u Kralovic, foto: helb - ŽelPage Kralovice u Rakovníka — Příchod nového jízdního řádu bude ve většině krajů znamenat zachování současného rozsahu objednávané dopravy bez výraznějších změn. Jinak tomu však je mimo jiné v Plzeňském kraji, kde množství vlaků poklesne o vcelku výraznou hodnotu 5,6 procenta. Jedním z míst v kraji, kde se redukce dotkne obyvatel větší mírou, je oblast Kralovicka, kde dojde k razantnímu omezení provozu na trati 162 mezi stanicemi Čistá a Kralovice u Rakovníka. Nynější stav navíc je spíše výhrou místních, jelikož původní plán kraje počítal s úplným zastavením provozu ve zmíněném úseku a ukončení všech vlaků od Rakovníka v dopravně Čistá.

Vlak Arrivy na Masarykově nádraží, foto: Aleš PetrovskýPraha — Předposlední záříjové pondělí na pražském Masarykově nádraží bylo již na první pohled neobvyklé. Kromě běžných příměstských a regionálních vlaků Českých drah se totiž na páté koleji objevovala v Česku doposud nepříliš známá starší motorová jednotka společnosti Arriva vlaky, nového dopravce, který právě od 23. září zahájil pilotní provoz svých osobních vlaků u nás. Start byl sice o poznání méně okázalý, než původně naznačovaly loňské tabulky jízdních řádů, i tak ale přináší Arriva vlaky do regionální dopravy v okolí Prahy několik pro cestující příjemných novinek, kterých se zatím u majoritního dopravce nedočkají. První dny provozu byly pro zelené vlaky Arrivy spíše zkouškou, jak vlastně provoz bude vypadat, a cestujících příliš nebylo, i tak se ale odstartování projektu společnosti obešlo bez zásadních komplikací.

Narozeninový vlak nedaleko Zásmuk, foto: Matouš DanielkaKolín — Další rok rychle uplynul a s rokem letošním přišlo i další výročí založení portálu ŽelPage. Jak je již v posledních letech tradicí, oslavy se nesly ve znamení jízdy zvláštního vlaku, který se tentokrát podíval do oblasti středních Čech, konkrétně na Kolínsko. Vlak, který byl tvořen historickým motorovým vozem M 262.1002 (831.113) společnosti Junior Market, projel několik zajímavých železničních tratí, včetně různých spojek, nebo již běžně nepoužívané tratě 013, kde se běžní cestující již jen tak vlakem nesvezou a jezdí zde pouze sezónní nostalgické motoráčky. Pojďme se tedy nyní podívat, jak tedy vlastně letošní narozeninová jízda ŽelPage probíhala.

1 2 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:28
zapadá v 18:05

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Telgártskou slučkou do raja
Nápad nakrútiť dokumenty o najkrajších tratiach na strednom Slovensku vznikol už niekedy pred 6 rokmi, keď som začal pravidelne cestovať vlakom do Žiliny na vysokú školu. Železnice ma vždy veľmi fascinovali ...

Poslední příspěvek Nová aplikace PID pro chytré telefony
V pondělí 16. října 2017 byla za účasti primátorky hl. m. Prahy Adriany Krnáčové, náměstka primátorky hl. m. Prahy a radního pro oblast dopravy Petra Dolínka a ředitele Ropidu Petra Tomčíka představena ...

Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...